28.3.07 Hena, vm79, ensimmäinen
31.3.07 Minttu, 21, ensimmäinen
14.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen
No niin, tänne puolelle siirrytty! Käyn tuolla "muualla" kirjoittelemassa kuukausiketjuun, mutta eiköhän sitä tännekin ehdi...

Tuntuu aika uskomattomalta, mutta on kauhean epävarma olo kaikesta ja itseään tulee tarkkailtua jatkuvasti. Mutta tätähän se tulee olemaan seuraavat n. 9 kuukautta.
Olo on suhteellisen normaali. Jano on aika kova ja rinnat enemmän tai vähemmän koko ajan kipeänä, varsinkin nännit aivan älyttömän arat. Tämä etova olo vain mietityttää, kun se alkoi jo siellä matkalla joskus kp19-20. Ajattelin, että se on vain närästystä paikallisesta ruuasta. Mulla on nimittäin muutama vuosi sitten ollut ruokatorven tulehdus ja se tuntui täsmälleen samalta. Nyt olen alkanut epäilemään, että se johtuukin tästä "tilasta". Jos mulla onkin ollut noiden terojen ansiosta ovis jo joskus kp10-12, niin sehän voisi olla hyvinkin mahdollista. Noiden terojenhan piti aikaistaa mun ovis, kun se silloin aikaisemmin oli kp18-19. Ehkäpä se sitten joskus ultrassa selviää... Varasin muuten ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle rv 7+2. Lähden työmatkalle ulkomaille seuraavalla viikolla ja haluan varmistaa tilanteen. Kaupunki tarjoaa täällä vain yhden ultran rv 9-13. Se on vain lasketun ajan määrittämiseen. Täällä ei saa np-ultraa eikä rakenneultraa. Tylsää!!! Toi np-ultra on lopetettu sen takia, kun eräällä pariskunnalla ultra antoi "väärän tuloksen" ja heille syntyi kehitysvammainen lapsi. Isukki oli asianajaja, joten oikeusjuttuhan siitä tuli. Tuloksena oli, että np-ultra jouduttiin poistamaan. En tiedä menenkö tuohon ultraan yksityiselle, kun se ei välttämättä ole kovin luotettava. Mutta rakenneultraan aion mennä. Täällä olisi myös mahdollisuus hienoon 3d-ultraan. Turha on kai vielä tässä vaiheessa enempää miettiä, kun kaikki on niin alussa... Neuvolaan menen rv 7+5. Neuvolan täti sanoi, ettei miehen kannata tulla mukana. Tylsistyy vain, kun on niin paljon papereita täytettävänä. Mites teillä muilla?
Minttu, mä olen rekisteröitynyt tekayn sivuille, mutta en ole vielä ehtinyt paremmin tutustua. Hyvin siellä ainakin on selvitetty oman raskauden kulku ja kaikki tärkeät "etapit".
Jaahas, töitä täytyy jatkaa. Kertokaas vähän miten teillä on raskaus sujunut. En ole paljon käynyt tällä puolella lueskelemassa... Ja toivotaan, että tuolta kuumeilupuolelta mahdollisimman moni siirtyy nopeasti tänne!!
Helmiina 5+3