WAB + 31

  • Viestiketjun aloittaja Syysmarja ejk =)
  • Ensimmäinen viesti
senora pikaisesti
ponnaritytölle onnittelut pikku-prinssin syntymän johdosta... Taustalta seurailen kertomuksen ilmestymistä.

Yritän vähentää elleilyä, mutta ainaki kerran viikossa käyn lukemassa kuulumisia :)
 
*Meirami*
Moimoimoi :))

Pikkutiikeri, täällä ollaan seurana vielä moonta kuukautta toivottavasti :) Ja eiköhn me saada uusia plussiakin tänne ketjuun vielä lähiaikoina!!

*laittaa plussa puhallukset matkaan*

Ponnaritytölle suuuuuuuuurensuuret onnittelut pikkumiehestä <3
Lisää kuulumisia täälläkin odotellaan :) Toivottavasti vauva-arki on lähtenyt sujumaan mukavasti!!

minttu, täällä on kans pukamat riesana! välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta oikeen hirvittää, että mitä ne sanoo taas synnytyksen jälkeen!!!
Mukavia vauvanhuone remppailu hetkiä :)

Illusialle jaksuja turvotuksen kanssa!!

Ketähän unohdin komentoida vielä.... suokaatte anteeksi :)

Omassa (venyvässä) navassa ei mitään uutta eikä ihmeellsitä.
Neuvolassa kaikki hyvin, ja kaveri on toooosi aktiivinen liikkumaan tuolla yksiössään. Mitäköhän se mahtaa olla sitten kun alkaa oikeesti olemaan isompi!!! Nyt jo tuntuu että maha heiluu ja välillä koitetaan tulla mitä oudoimmista paikoista läpi ja tässä ei kuitenkaan olla kun vähän yli puolenvälin...

Just tuossa nappasin rautatapletin, ja peijakas kun alko taas närästään! Hemppa oli taas laskenu 104, niin pakko alkaa syödä uudestaan säännöllisesti rautaa :(

Hmm.... mitähän tässä ois muuta tapahtunut....

Elloksen paketti tuli eilen, ja sieltä olin tilannu pikkuselle potkuhaalarin ja pipan, oi että oli söpö sellanen pikkunen nuttu <3 Jos kaikki sujuu hyvin niin siinä ois sitten kundille kotiinlähtö vaatteet :)
Niin, ja kela laput sain neuvolasta, meinaan ottaa tällekkin äitiyspakkauksen, kun se oli mun mielestä tosi söpö. Niin pitäis sitten jossain vaiheessa taas täytellä se ja kiikuttaa kelalle...

Onko nuo äitiysraha jutut muuten muuttunu jotenkin tässä parin vuoden aikana?

Jeps, kauniita kevätpäiviä ympäri suomenmaan kaikille :)

Meirami 22+2
 
c¨,)~
Heissan!

Kiitokset kaikille onnitteluista! On meillä maailman suloisin pikku-ukko.. <3

Tässäpä tulee nyt pikapikaa rustattuna kuulumisia...

Synnytys nyt kaiken kaikkiaan meni ihan hyvin, huonomminkin olisi varmasti voinut mennä. Meinasinkin urakan päätteeksi, että ei tuota huvikseen tee. :) Aika kipeätä hommaa, vaikka lievennyksiäkin sain. Vappupäivänä touhuilin pihalla melkein koko päivän, siivoilin koirankakkoja ja pyllistelin puskissa. Lieneekö edesauttanut synnytyksen käynnistystä kun lauantaina aamulla 9 aikaan ilman mitään ennakkovaroitusta meni aamukahvia keitellessä vedet. Soitin synnärille ja lähdettiin sitten omalla autolla ajelemaan Ouluun. Supistukset alkoivat pian autoon päästyä, aika lievinä onneksi tulivat 5 min välein koko matkan. Avautumisvaihe kesti jotain reilun 10 h, ponnistaa sain puolisen tuntia. Käytin kaikki mömmöt mitä ehdottivat, eka siellä osaston puolella kun avauduttiin sain särkylääkettä ja myöhemmin kipupiikin ja salissa ensin ilokaasua ja sitte epiduraalin. Ilokaasusta oli peräti jotain hyötyä, kun sen hoksas vaan oikeaan aikaan henkästä. Epiduraali ei minusta ollut niinkään onnistunut, vaikka mistäpä minä tiedän kuinka kipeä sitä olisi ilman sitä ollut. :) Pienen episitomian tekivät, muuten ei ratkeillut ollenkaan. Poika karjaisi jo ekan kerran ennen kuin oli kunnolla edes ulkona. :D Arki on lähtenyt rullaamaan jo ihan hyvin, tissimaidolla mennään ja pari viime yötä ollaan selvitty kahdella syötöllä per yöaika. Muutenkin tuntuu olevan (ainakin vielä) ihan leppoisa pikkukaveri, mahdottomilta raivareilta on vältytty. :) Terkkarikin kävi jo torstaina katsomassa ja paino oli noussut tosi hyvin. Kotiinlähtiessä sairaalassa paino oli 2970 g ja parin päivän päästä jo 3080g eli hurjat 110g painonnousua! Itselläkin laitokselle jäi peräti n. 9 kg. Varmaan aika paljon loppuajasta kertyi turvotusta/nesteitä.

Terkkuja kaikille ja palaillaan paremmalla aikaa!

T. c¨,)~ ja pieni mies 1 vko
 
Illusia77
Hyvää äitienpäiväniltaa kaikille!

Hyvältä kuulostaa ponnaritytön arki alkaneen, ja kiitos synnytyskertomuksesta. Olen itsekin ehtinyt miettiä että mitäs sitten jos nuo puudutukset ei autakaan, kun kaikki ihmiset on erilaisia, mitäs sitten tehdään...no, eiköhän ne sairaalassa tiedä.

Täällä kaksi paremmin nukuttua yötä takana, turvotus laski ja elämä alkoi voittamaan taas, niin eiköhän kaksi viimeistä yötä olekin sitten ollut yhtä tuskaa. Liitoskipuja, supistuksia, närästystä, kuorsaamista...ja ihan niin kuin se ei riittäisi, iski päälle armoton heinänuha ja kurkkukipu joten hengittämisestäkään ei tule mitään. Ääh...turvotuskin palasi, toivottavasti menee ohi samoilla keinoilla kuin viimeksi.

Jos jotain hyvää haluaa keksiä tästä tilanteesta, niin ainakin saan öisin suunniteltua mitä pakkaan mihinkin laatikkoon, missä järjestyksessä tavaraa kannattaa kämpälle viedä ja kuinka organisoin parhaiten loppuviikon muuton. Olen ehtinyt pohtia synnytystä ja vertailla vaihtoehtoja synnytysasentoon, lastenkasvatuksen periaatteita ja loppumatkan hankintoja... :) Eli paljon saa öisin tehtyä, kun ei nukkuminen onnistu. Sääli vain kun päivät menee sitten ihan pipariksi.

No, tiistaina neuvola, katsotaan sitten miten loppuodotus sujuu. Totesin nimittäin että joudun varmasti vaihtamaan neuvolaa loppuajaksi, kun muutamme toiseen kaupunginosaan, eikä sama neuvola enää palvele. Pitää ottaa selvää miten tekevät kun odotus tosiaan alkaa olla jo tässä vaiheessa, saanko jatkaa samassa vai tuleeko vaihto. Toisaalta en pane hanttiin sitä vaihtoakaan, on sitten uudessa paikassa paperit valmiina kun lastenneuvolaan pitää päästä.

Että tämmöistä täällä. Mies on elokuvissa, pitää pyytää vielä jalkahieronta jos vaikka auttaisi tähän turvotukseen kun tulee kotiin.

Illanjatkoja, Illusia ja BamBam 36+5
 
Illusia77
Neuvolasta terveisiä!

Ensinnäkin, minun ei tarvitse vaihtaa neuvolaa näin myöhään, kaupungilla on käytäntö että jos on vajaa kuukausi laskettuun aikaan, niin saa jälkitarkastukseen asti hoitaa kaikki asiat samassa neuvolassa. Vauvan kanssa sitten kontrolleihin uuteen paikkaan. Joten se siitä stressimomentista :)

Paineet 122/80, hB 123 (vaikka flunssassa olenkin) ja painoa tullut huimat 1.5 kg/viikko, ja siis ihan silkkaa nestettä. Mentiinkin painon suhteen taas uusille kymmenluvuille, ja nyt iski jo paniikki, kuinka paljon aion vielä kerätä...! Olenkin jo vetänyt pakkasen tyhjäksi mansikoista, ja aika inhottavaa on yrittää vettä juoda koko ajan kun sekin närästää! Syke 160, ja pää niin alhaalla lantiossa jo, ettei terkka enää saanut siitä otetta. Paineli kyllä kunnolla alavatsaa ja kyseli supistuksista, ja nyt särkee ja vihloo mahaa ihan kiitettävästi. Lupasi laittaa lähetteen uudestaan polille kokoarvioon vk 39, ettei anneta mennä yli jos kasvaa hirveätä vauhtia nyt kun tosiaan tuota painoakin oli tullut tuon verran.

Sain sitten riesakseni hirveän flunssan, josta yritän päästä eroon kaikilla mahdollisilla keinoilla. Miesraukka joutuukin oleskelemaan sohvalla öisin kun kuorsaan kuin mikäkin norsu kun ei henki kerta kaikkiaan kulje.

Nyt taas vetämään teekuppia alas ja sen jälkeen pää tyynylle.
Illusia ja tänään täysiaikainen BamBam 37+0
 
**'Minttu
Tsemppiä Illusialle loppu aikaan. Paljonko sulla on tullut nyt yhteensä painoa raskauden aikana? Mä pääsen kanssa kokoarvioon lasketun ajan tienoilla, mut mietin et jos menee taas tyyliin päiville 39+5 niin en tiiä paljonko se nyt auttaa jos vauva on oikeesti iso...
No, turha sitä kai on vielä miettiä.
Meillä tehdään edelleen vauvanhuoneen remppaa. Hidastahan se on kun mies on töissä ja muutakin kaikkee hommaa riittää.. Suurin ongelma onkin ehkä se että en löydä sopivaa tapettia. Tai löydän, mutta sit se maksaa lähemmäs miljoonaa kun muutamaa kymppiä per rulla! Pakko tässä on alkaa jo pikkuhiljaa päättää mitä oikeen haluaa. Muuten en saa ikinä vauvalle pinnasänkyä uuteen huoneeseen!'

Mitä muille kuuluu?
Kesä alkaa tulla kohinalla, niin täälläkin hiljenee :) Mut nautitaan kaikki nyt kesästä jo, kun se on vasta alussa!

Minttu 29+3
 
Illusia77
Minttu, painoa on tullut vähän päälle 13 kg nyt, ja tuosta unohtui sf-mittakin, sekin oli noussut 36 nyt, tosin terkka sanoi aina mittaavansa hieman yläkanttiin. Tuo remppaaminenkin on kyllä oma hommansa, tuli mieleen sinun tapetti-ongelmista että paikallinen sisustusliike mainosti vähän aikaa sitten että saa jotain tapetteja tyyliin 5 € kpl, ja jos niitä ostaa 5 niin laittavat vielä liiman mukaan. Minun piti käydä katsomassa tarjonta, jos vaikka taloon löytyisi jotakin, mutta unohdin täysin. Nyt hieman sapettaa...

Ollaan roudattu tavaraa uuteen kämppään koko illan, ja terkan kovakourainen massun painelu on aiheuttanut supisteluja ja "menkkakipuja" koko loppupäivän ajaksi. Mukavaa, kun on koko ajan tunne ettei jaksa edes hengittää, saatikka sitten kantaa mitään tavallista muovipussia painavempaa. Ja voi kiesus että tätä tavarapaljoutta riittää. Vielä kun saisi keittiön pakattua, niin sitten ollaan jo voiton puolella.

Nyt taas teetä juomaan. Huoh, antaisi flunssa periksi!
 
Illusia77
Huomenta ihanaiset! Nostetaanpas meitä hieman...

Muutto on ottanut voimille, turvotus on pahempi kuin koskaan ja eilen meinasi päästä jo itku, kun jalat ovat niin kipeät ettei niiden päällä voi edes seistä. Sauna auttoi, kuten myös hieronta sen jälkeen, mutta ilmeisesti en pääse eroon tästä olotilasta ennen synnytystä, joten nyt odotamme sitä kun kuuta nousevaa...

Ja aiheutti myös läheltäpiti-tilanteen la-aamuna, kun heräsimme vesilammikosta, ja vettä vain valui reisiäni pitkin. Mutta kuinka ollakaan, tarkistuksessa ilmeni ettei se ollut lapsivettä, vaan todennäköisesti valkkaria oli kerääntynyt jonnekin ylös (en tiedä minne), ja se kaikki purkautui yhdellä kerralla ulos. Lääkäri teki sitten myös sisätutkimuksen, ja saimme uuden painoarvion, tällä hetkellä painaa 3200 g, eli saisi tulla jo! 600 g kahdessa viikossa, huh huh. (siis edellisestä painoarviosta laskettuna).

Maanantainen neuvola oli vaihteeksi taas ihan mukava tapahtuma, sijainen paikalla. Painoa edelliseltä kerralta + 1kg, mutta minkäs teet kun jalat on kuin elefantilla, silkkaa nestettä. Sf edelleen 36, paineet 121/85, eli hieman ovat kohonneet, mutta täti meinasi että koska ovat niin nätisti nousseet nuo arvot, siis tasaiseen tahtiin, niin ei syytä huoleen. Pissassa liikaa leukkareita, joten nyt pitää viedä näyte labraan ettei vaan valkuaista löydy. Syke 144. Tämä täti oli myös sitä mieltä ettei saa tuudittautua siihen lauantaisen lääkärin lausuntoon jos sama tapahtuma toistuu, voi olla että kalvot ovat menneet puhki jostain ylempää, ja sieltä saattaa tihkua sitä vettä, joten uudestaan tarkistukseen vaan.

Jeps, nyt kakuntekoon. Kaiken tämän kaaoksen keskellä täytän vuosiakin, joten pitää kestitä perhe illalla :)

Voikaa hyvin ja palaamisiin, Illusia ja BamBam 38+1
 
**Minttu
Kiva Illusia että neuvolantäti pitää susta huolta! Meinaan että jos mulla olis todettu että vuoto olikin valkovuotoa niin asia ois jääny sikseen, ei varmasti oltais ohjattu uudestaan labraan jos sama toistuu!
Sääliksi käy sua, kun joudut turvotuksen kanssa elämään. se ei oo ollenkaan kivaa. MUtta jos yhtään auttaa niin se on mainio syy ostaa tuoreita mansikoita jo nyt, koska nehän poistaa nesteitä! Mulla on ainakin hirmu himo mansikoihin ja eilenkin oli pakko ostaa niitä kaupungilta rasiallinen.

Meillä remppa edelleen jatkuu.. Pihaan on nousemassa hieno lauta-aita ja vauvanhuone etenee viimeistään viikonloppuna, kun on luvattu sadetta, eikä aitaa viitti sillon naputtaa. Silti tuntuu et ollaan niin myöhässä aikataulusta, kun vaan voi.
Mut jos tää vauva pysyis masussa nyt siihen laskettuun aikaan, niin kyllä me keretään!

Mitäs muille kuuluu?
Minttu & Ninni 30+4
 
*Meirami*
Heipähei!

Illusialla on kyllä jo melkonen pino viikkoja kasassa! Järkevän kuuloinen sun neuvola täti.

Minttulle tsempit rempan pariin :) Älähän ota liikaa stressiä! ;)

Omassa navassa on alkanut harjoitus supparit, tai sellaisiksi ne ainakin luokittelen. Paljon äkäisempiä kuin ekan kanssa, mutta ei kuitenkaan mitenkään äärimmäisen kipeitä. Ärsyttävän tuntoisia vain. Tulee aina kun sterssaan tai oon rehkinyt liikaa (ja aika vähäkin on nykyään liikaa...) Mutta jospas ne tästä.
Just olin viikon saikulla tuon alaselän kanssa, ja tänään sitten taas töihin, joka ilmeisesti sitten jännittää jonkinverran, kun koko aamupäivän on kipristelly tuota masua. Nytkin ihan pinkeenä kun ajattelen töihin menoa....
Muuten kaikki mainiosti. Sykerö touhuilee aktiivisesti masussa ja olo on hyvä.

Omanapainen viesti jälleen, mutta nyt pitää mennä oikaseen itsensä hetkeksi sohvalle ennen töihin lähtöä jos sais nuo supparit asettuun :)

Meirami ja sykerö 24+1
 
senora ejk
Naamakirjasta just sain selville että Illusialla on pieni poika. Syntynyt 21.5. Ovat kotiutuneet jo... Tai ainakin opettelevat elämään perheellistä elämää... iiihh.. ihkua.. Onnittelut sinne.

Meiramille :) oli kiva jutskailla eilen naama-chatissa...
 
Illusia77
Heippa! Kopsaan kesävauvamammoista tännekin juttua, meille tosiaan syntyi poika 21.5. 16.55, 2865 g ja 47 cm.

Eli vedet meni minun syntymäpäivänä keskiviikkona, 9 alkaen noin 2 tunnin välein lorahteli niin että sain heittää leivontavärkit käsistäni ja heittäytyä vessan suuntaan. Soitin iltapäivällä synnärille, ja pyysivät meitä kontrolliin taas, mehän kävimme edellisenä lauantaina samaa asiaa tarkistamassa. Totesivat aika nopeasti että jeps, vettähän se on, ja koska minulla oli aikaisemmin neuvolassa todettu se b-streptokokki niin joudun saamaan antibioottikuurin synnytyksen aikana, ja synnytys pitää käynnistää 18 h vesien menosta. Eli tervetuloa takaisin klo 23 illalla osastolle nukkumaan.

Vietimme sitten illan synttäriväen kanssa syöden kakkua ja miettien tulevaa, enkä tuntenut oikeastaan mitään sen enempää kuin lievää menkkakipua, hieman pettynyt olin, pitää myöntää että oletin homman alkavan kunnolla vesien menosta ja pojan syntyvän samana päivänä. No, kuitenkin.

Menin tosiaan sitten iltamyöhään osastolle, ja mies lähetettiin kotiin nukkumaan. Klo 3 yöllä aloitettiin antibioottikuuri, ja juuri kun mies tuli takaisin aamulla 21.5. sain cytotec-tabletin käynnistystä varten. Makoiltiin käyrillä puolisen tuntia ilman sen enempiä tuntemuksia, todettiin vain että vauva voi hyvin, eikä minulle piirtynyt supistuksia ollenkaan. (tässä vaiheessa emme vielä tienneet että koko härveli oli paikoiltaan, eikä se myös myöhemminkään näyttänyt minulla olevan minkäänlaisia supistuksia vaikka se päältäni jo näkyikin. No, onneksi monitori synnytyssalissa sitten toimi moitteettomasti). Kymmeneltä meidät passitettiin lenkille vauhdittamaan hommaa, ja menimme ulos kävelemään rantaan sairaalan ympäri. Kesti noin 45 min koko lenkki, ensin meni kaikki hyvin mutta yhtäkkia alkoi minuutin väliset supparit, piti oikein pysähtyä ja hengittää syvään joka kerralla. Mies jo mietti auton hakemista että pääsemme takaisin, mutta nauroimme vain että sehän vasta näky olisikin, sairaala koko ajan vieressämme ja yhtä haetaan autolla...

Tulimme takaisin osastolle noin 10.45, ja lounas oli tarjolla. En kuitenkaan enää sinne päästyäni pystynyt seisomaan suorassa supparin aikana, ja ne tulivat tosiaan 2-3 minuutin välein jo silloin. Tarkistettiin tilanne, ja 3 cm auki. Päädyttiin petidiinipiikkiin että saisin syödä ja hieman levätä. Petidiini auttoi ehkä 10 min, ja väsyin siitä aivan mielettömästi, mies sai syöttää minut kun ei pysynyt haarukka kädessä, ja sain vajaat puolet lautasesta tyhjennettyä. 45 min kuluttua supparit oli taas minuutin välein, ja kaikki alavatsassa, en tuntenut missään vaiheessa että olisi esim selkää tai reisiä särkenyt. Ja siis se käyrä ei tässäkään vaiheessa rekisteröinyt minulle mitään. Onneksi näkivät päältä missä mennään. No, uusi tarkistus ja suoraan saliin, 4 cm auki. Kätilö neuvoi ilokaasun käytössä, ja kehui että osasin hengittää sitä ihan oikein kun olin fysiopallon päällä ja vetelin kaasua, mutta huomasin aika nopeasti että nyt tarvitaan järeämpiä aseita. Eli epiduraali tilaukseen, ja siinä meni ehkä 20 min ennenkuin sain sen, koska aiempien tietojen mukaan olisin nimenomaan lidokaiinille allerginen (eli se aine jota käytetään), mutta nukutuslääkäri mietti hetken ja totesi että kokeillaan kuitenkin, enkä minä olisi pannut siinä vaiheessa hanttiin ollenkaan, sen verran kipeä olin. 5 cm auki tässä vaiheessa. Kätilötkin kauhistelivat kuinka nopeasti supparit tuli, eikä niissä ollut selvää alkua tai loppua, sahasivat lattiasta kattoon heti, enkä halunnut oikein pysyä itsekään mukana, pausseja kun ei liiemmin ollut.

Epparin laitosta kului noin 20 min ennenkuin päästin ilokaasusta irti supistuksen aikana, ja sain huilata peräti 5 min ennenkuin taas tarvin sitä. Mies katsoi kauhuissaan että tuossako se koko teho oli, ja kutsui kätilöt taas hätiin. 10 min tätä, ja todettiin että täysin auki. Eli viimeiset 5 cm aukenin noin 30 min, eikä sen jälkeen annettu enää mitään lievityksia, ilokaasun sain pitää vähän aikaa.

20 min ponnistusta, ensin olin seisaaltani että vauva laskeutuisi hieman paremmin, mutta sitten puoli-istuvassa asennossa sängyllä, jossa sitten ponnistin vauvan ulos. Ja voi kiesus sitä paineentunnetta ennenkuin vauva oli ulkona, en osaa oikein sanoa mikä oli pahempi vaihe, avautumis- vai ponnistusvaihe. Molemmat tavallansa. 16.55 syntyi poika, 2865 g ja 47 cm, täydet kymmenen pinnaa 15 min jälkeen. Sydänäänet laski 60 ponnistuksen aikana, oli pikkuinen hieman väsynyt sen takia. Minulle tuli pari hassua nirhaumaa, eivät olisi olleet edes tikkejä tarvinneet, mutta kätilö-opiskelija joka oli mukana kysyi saako kuitenkin laittaa pari kappaletta harjoittelun vuoksi, ja minä lupasin. Eivät ole häirinneet ollenkaan, puuduttivat hyvin puudutussuihkeella ennen.

Miehen ensimmäiset sanat: HAH! Olisitte nähneet ilmeen :) Hänhän oli odottanut poikaa koko ajan vaikka kaikki muut veikkasivat tyttöä. No, saipahan iskä bändiinsä rumpalin.

Ja tässä koko jutun jännin osuus. Mehän olemme miettineet tätä ryysistilannetta täällä, että kotiutetaan nopeasti ja synnäri on täynnä jne, niin heko heko, me olimme AINOAT koko synnytyssalissa koko päivänä, eli koko kätilöarsenaali käytettävissä jos olisimme halunneet. Ja 3 yötä sain olla osastollakin, vaikka siellä sitten olikin täyttä, ihmisiä äippäpolin tiloissa, toimistohuoneissa ja vaikka mihin laitettuna. Onneksi ei poika sitten halunnutkaan syntyä se 20. päivä, silloin oli ollut 10 synnyttäjää ja hirveä kiirus. Eilen kun lähdimme kotiin oli taas synnärilla kiire, ja lähdimme vapaaehtoisesti huoneestamme pois jo enne puoltapäivää, oleskelimme sitten päiväsalin puolella lääkäritarkastukseen asti, että sai joku uusi paikkamme käyttöönsä.

Kiesus mikä romaani, koettakaa kestää :) Nyt pitää mennä selvittämään sotkuja makkarista että saan hoitopöydän kasattua, meillä tämmöiset pienet jutut kun jäi hieman puolitiehen yllätyssynnytyksen takia... :) Pienen kokonsa takia poikaa sekä imetetään että syötetään korvikkeella, ainakin kunnes paino on yli 3 kg, mutta käytän sitä korviketta enimmäkseen öisin, nytkin se on nukkunut tuossa vieressäni 3 h ihan rintamaidon voimalla. Eli kohta herätys edessä, jos sitä vaikka ehtisi sen makkarin tosiaan siistiä ennen sitä.

Palaamisiin, Illusia ja Liam
 
c¨,)~
Heissan!

Täältä vauva-arjen keskeltä terkut kaikille ja suuren suuret onnittelut Illusialle ja isukille pikkumiehestä (ja sievästä nimestä myös <3)!

Pitää muuten mainita, että mullakaan ei pelannut se piirturi oikein. Ei yhtään supparia osastolla eikä synnyttäjien vastaanotossa oikein hoksannut ne laitteet. Salissa sitten toimi jotenkin ja mies kyttäsi konetta ja ilmotti aina kun luvut alko muuttumaan, että millon supistus on tulossa ja olis aika alkaa haukkomaan ilokaasua. Ite ei siinä vaiheessa enää oikeen ollu kartalla, että milloin se tulee ja milloin se loppuu. :) Muutenkin mulla on vähän hämärän peitossa, että mitä siellä salissa tapahtu ja missä järjestyksessä. Mies on joutunu oikomaan joitain muistoja. Kai se kipu veti niin naatiksi ja vei muistin mennessään.

Muuten täällä arki on alkanu luistamaan ihan hyvin, yöt menee pääasiassa yhdellä kymmenen minuutin syötöllä, välillä kahdella.. Ja pelkällä tissillä mennään edelleen. Iltaisin tillistellään sitten syöttövälejä hereillä, kitistään ja ährätään. Ristiäispäivä sovittiin jo viikko sitten, 14.6. saa poitsu nimen. Nimi lyötiin lukkoon eilen, tai no vielä mietitään tulisiko kolmatta nimeä vai ei. Ensimmäinen ja viimenen nimi kuitenki jo päätetty. Meillähän meni suunnitelmat ihan uusiksi, kun ei tälle pikku-ukolle voinut ajatellakkaan sitä nimeä jota alun perin suunniteltiin ja joka hätäkastelappuihin laitettiin. Onneksi toinen pitkään pyöritelty nimivaihtoehto passaa pojalle kuin nenä päähän, on minun mielestä ihan tulevan nimensä näköinen. :)

Mutta nyt pitää alkaa touhuilemaan, tässä kun on vielä n tunti tehokasta aikaa ennen seuraavaa syöttöä.

T. c¨,)~ ja pikkumies 3vk 2pv
 
Piparminttu-Pipsa.
Onnittelut tätäkin kautta Illusialle! =) Ja ihanaa, kun jaksoit kirjoittaa noin tarkasti synnytyskertomuksen. Niitä on niin kiva lukea ja eläytyä toisen tilanteeseen. Toivottavasti teidän pikkuherra alkaa kasvaa kovasti ja jaksaa syödä reippaana. :) Ihana pikku tirriäinen varmasti. (Nauratttaa, kun tuo meidän paksukainen oli 1,5kg painavampi syntyessään, et teidän vauva tuntuisi varmasti ihan miniltä jos nyt pitäisi häntä sylissä)

Ponnariyttö, onpa hauska sattuma, nimittäin meilläkin on ristiäiset 14.6.! Oltais pidetty ne jo aiemmin, mut kummien lomamatkan vuoksi niitä oli pakko siirtää. Kummit oli siis varanneet lomansa jo ennen kuin edes pyysimme heitä kummeiksi eikä sen peruminen tietenkään tullu kysymykseen, kun sinänsä meille on sama, milloin ristiäiset on. Kiva, että teillä on noin hyvä fiilis nimestä! =) Jännä sit kuullla, mikä se on. (Kai kerrot sen ainakin FB:ssa?) Meilläkin nimi on jo päätetty, mut joinakin hetkinä mie alan jahkailemaan, onko se sittenkään hyvä. ;) Tai siis et osaako ihmiset kirjottaa sen oikein ja voidaanko poikaa kiusata siitä... Mut miehen mielestä pähkäilen turhaan ja niin kai se pitää uskoa. Ja en mie kyllä parempaakaan nimeä keksi eli näillä mennään.

Meiramille tsemppiä suppareiden kanssa! Varmasti ärsyttävää, jos niitä tulee kovin usein ja herkästi. :/ Muistahan sanoa niistä terkkarille/ lääkärille, jos ne vaikka onkin sellaisia, et tekevät kohdunsuulle jotain?

Mintulle onnittelut uusista kymmenistä! =) Mihin se aika katoaa, kun vastahan sullakin pärähti plussa tikkuun?! Teillä remppa tuntuu etenevän hienosti. Oot kertonu niin paljo teidän talosta, et mulla haluttais jo tulla kylään ja nähdä omin silmin kaikki! =)

Täällä menee mukavasti vauvan kanssa. Yöt on edelleen rikkonaisia, kun herra syö kahden tunnin välein. Mut sitä se oli jo esikoisen kanssa eli en oikeastaan oottanutkaan mitään helpompaa. Päivisin kannan poikaa paljon liinassa, kun siinä kitinät on vähäisempiä ja on helpompi touhuta N:n kanssa. Vähän on haikea mieli, kun vauva kasvaa niin nopeasti. Nyt tuntuu, et pitäis jo ottaa 68-senttiset bodyt käyttöön, kun 62-kokoiset on aika pieniä jopa jatkopalan kanssa!

Aurinkoista viikkoa ja hyviä vointeja odottajille! =)

PP ja vauveli 6 viikkoa


 
c¨,)~
Herrdyydeli, muistin yhtäkkiä että oon unohtanu päivittää "The Listan". Toivottavasti et Illusia pahastu, pukkasin sut samalla tuonne alimmaiseksi. Tarkistathan, että poimin oikeat tiedot viestistäsi. :)


WAB- ODOTTAJAT:


9.4.2009 Sars76, esikoinen
25.7.2009 Minttu-85, toinen (WABtyttö 4/2007)
18.8.2009 Syysmarja-80, toinen (WaBpoika 6/2007)
24.8.2009 Safiiri, viides (p00,p03,t05,WaBtyttö 2/2008)
8.9.2009 Meirami -82 toinen (WABtyttö 8/2007)
19.10.2009 Annukka76, esikoinen
13.11.2009 Pikkutiikeri80, toinen (WaBpoika 5/2007)

Synnyttäneet:

26.10.06 Anna vm82, ensimmäinen POIKA 26.10 3140g 50cm
27.10.06 Aurora vm80, toinen (tyttö 03/05) POIKA 27.10 3810g 51cm(?)
8.11.06 Mari vm83, ensimmäinen POIKA 3.11. 2890g 49,5cm
21.11.06 tuutikki vm71, kolmas POIKA, 3110g 47cm
1.2.07 Aqua vm76, ensimmäinen POIKA 25.1. 2850g 48cm
2.4.07 Minttu, vm85, ensimmäinen TYTTÖ 3890g 49cm
7.4.07 Hena, vm79, ensimmäinen POIKA 4630g 53cm
13.4.07 Helmiina, vm77, ensimmäinen TYTTÖ 2955g 47 cm
27.4.07 Tyrni1, vm75, ensimmäinen POIKA 3450g 49 cm
15.5.07 Kk, vm84, toinen (poika 09/04) TYTTÖ 3395g 48,5 cm
24.5.07 Pikkutiikeri, ensimmäinen POIKA 3080g 49cm
24.5.07 Peppi, ensimmäinen POIKA 3980g 54cm
4.6.07 Syysmarja, ensimmäinen POIKA 3970g 53 cm
18.7.07 Viivi, vm78, ensimmäinen TYTTÖ 3000g 50cm (La30.7.07)
20.7.07 Limee, ensimmäinen POIKA 3350g 49,5cm
15.8.07 Meirami, ensimmäinen TYTTÖ 3700g 50cm
6.9.07 Piparminttu-Pipsa, ensimmäinen, POIKA 3330g 50cm
1.10.07 Lumi81, toinen, TYTTÖ 3420g 49cm
25.10 Sunni, -79, ensimmäinen (la15.10.07) POIKA 3480g 52cm
15.12.07 Omppu75, toinen, poika 03/04 , (LA 12.12.07) POIKA 3355 g ja 50 cm
28.12.07 Tuutikki -71, neljäs (poika -96, tyttö -99 ja poika -06) (LA 8.1.07)
12.1.08 Piitu 1, toinen, poika 12/04, (LA 8.1.08) POIKA 3975 g ja 51,5cm
10.2.08 Safiiri, 35v,neljäs (lapset -00,-03 ja -05) (LA 22.2.2008) TYTTÖ 4600 g ja 52 cm.
31.3.08 Riikka:esikoinen, (la 29.3.08) poika, 4130g/53cm ,
25.4. 08 senora ensimmäinen, (la 21.4.) tyttö, 3780g/51cm,
25.5.08 MinttuO, kolmas, (la 6.6.) Poika, 3460g/51cm
25.5.08 Kk, kolmas (la 27.5.) Poika, 3550g/50,5cm
28.5.08 Thelma82, esikoinen, (la 5.6) Poika, 3870g/51cm
10.7. Aurea76, esikoinen, Poika 2950 g/48cm
20.9. Sonia, toinen, Tyttö 3030g/48 cm
???? Anna
20.1.09 Mari, toinen, WAB-poika 11/06 (la 13.1.) Tyttö 3630g/50cm
2.2.09 Helmiina, toinen, WAB-tyttö 04/07, POIKA 3150g/48cm
18.2.09 Aurora Vee, kolmas (tyttö 03/05, WAB-poika 10/06), POIKA 3415g/51cm
11.4.09 Piparminttu-Pipsa, toinen (WAB-poika 9/07), POIKA 4335g/ 54,5cm
2.5.09 c¨,)~ -81, esikoinen, POIKA 3155g/48cm
21.5.09 Illusia77, esikoinen, POIKA 2865 g/47cm
 
c¨,)~
Kaivellaanpas meidätkin näin pitkien päiväunien kunniaksi tuolta kakkossivulta. :) Poitsu on pötkötelly jo useamman tunnin, niin tässä on vielä hetken kädet vapaana.

Pp, onpa sattuma että samalle päivälle osui molempien ristiäiset. :) Teillä on vissiin pojulle tulossa jokin "oudompi" nimi, kun mietiskelet että osaako ihmiset kirjottaa sen oikein.. Me päädyttiin aika tavalliseen nimeen, jotain muutama sata sen nimistä kastetaan vuodessa Suomessa. Minäkin mietin tosin, että sanotaankohan nimi oikein vai vääntyykö se kavereiden suussa puhekieliseksi, nimi kun päättyy konsonanttiin niin sinne perään helposti lisätään vokaali kun passaa suomalaisen suuhun paremmin. Mutta laittelen sen sitte parin viikon päästä Fb:iin.

Meilläkin ollaan jo pikkuhiljaa siirrytty suurempiin vaatteisiin, osa 60cm ja jopa 62cm ovat passeleita. Toki lahkeet tahtoo olla pikkusen pitkiä vielä, mutta muuten nuo isommat istuu ihan hyvin. Huomenna on 1 kk neuvola, sittenhän sitä kuullaan kuinka on meidän tankkaaminen tehonnu. :)

Mitens meidän pallomasut, mikä on vointi näin helteillä??? ;D Kyllä ite ainakin eilen olin melko onnellinen, kun ei enää masun kanssa tarvinnut hikoilla. Oli aika lämmintä täällä meilläkin kun varjossa 28 astetta hipoi.

Palaillaan!
 
c¨,)~
Minäpä jatkan yksinpuhelua.. :) Pitäis varmaan tuonne vauvanhoito-puolelle siirtyä jappasemaan, mutta kidutan ny hetken vielä teitä.

Neuvolassa siis käytiin ja poitsu oli kasvanu aika hurjasti. Syntymäpaino ja -pituus oli siis 3155g ja 48 cm ja nyt kuukaudessa ollaan kasvettu lukemiin 4130g ja 55,6cm!!! Terkkari epäili, että ovat laitoksella mitanneet väärin. Mies kyllä sanoi kattoneensa vierestä ja poika oli ollu suorana ja sitä 48 se mitta oli näyttäny. Muutenkin terkka kehu pojan maasta taivaisiin, kirjotti oikein neuvolakorttiinki että Hieno poika! :D
Jälkitarkastusaikaa ehdotteli ensi viikolle, jos vain viimesetki jälkivuodot loppuu. Vielä kun tahtoo tihkuttaa vähän. Pitää maanantaina soittaa äitiysneuvolaan ja ottaa uus aika jos vielä jatkuu. Ensin kuulosti, että jälkitark.ajan saisi vasta sinne 12 vko päähän synnytyksestä.. Minä nyt olin hieman kauhuissani, kun oli miehen kanssa puhe että annetaan paikkojen lepäillä siihen asti kun on tarkistuksessa käyty ja todettu että paikat on kunnossa. Tuo eppari kun tahtoo olla vielä hieman tympeen tuntonen, vaikka haava ittessään hyvin onki parantunu.

Mutta pitääpä nyt alkaa touhuilemaan jotain järkevää kun poitsu vielä nukkuu vaunuissa pihalla.
 
Illusia77
Heippa!

Täällä tosiaan hiljaista, mutta kai sen voi ymmärtää kun on kelit olleet niin mahtavat, ulkonahan kaikki on.

Meillä myös kasvettu, kotikäynnillä terkka punnitsi ja kiloja on peikkopojalla nyt tasan 3. Vieläkin pyörii vaatteet raukan ympärillä, täällä kun ei paljon 50 cm vaatteitä kaupoista löydy, ja 56 cm ovat kuin jättiläiselle tehty tämän poitsun päällä. :) Seuraava kotikäynti sitten maanantaina.

Minulla olisi teille viisaammille kysymys, kuinka kauan tätä ns. jälkivuotoa kestää? Yksilöllistä tietenkin, mutta kysynpähän kuitenkin. Täällä kun on alkanut hiipumaan nyt jo, mutta odotan että alkaa uudestaan, en millään jaksa uskoa että se oli tässä.

Nyt menen keksimään itselleni lounasta, ruokahalu ei ole mistään kotoisin, mutta kaippa sitä on syötävä. :) Karisee kilot ainakin.

Palaamisiin, Illusia ja peikkopoika 13 vrk
 
senora ejk
ihan pikapikaa Illusialle jälkivuodosta... Mulla kesti 6vk... VÄlillä enemmän ja väliin vähemmän...

Hienosti on pienokaiset kasvaneet. Pian ne 56 senttiset ovat pieniä, vaikka nyt pyörivätkin päällä... :)
 
*Meirami*
Nostetaanpa meitäkin täältä hiukan ylemmäs, ettei vallan kolmannelle sivulle pudota! *HIIIOP*

Mitäs tänne kuuluu?

Pikkutiikeri?!?!?!? huhuuu?? miten siellä on raskaus sujunut, jokos se on puoliväli?

Ja Sars, Minttu, Syysmarja ja Safiiri, koittakaahan aktivoitua siellä etten ihan yksikseni täällä odottojana joudu höpisemään :D
Onneksi te jo synnyttäneet kuitenkin täällä kirjoittelette, muuten ois kyllä tosi hiljaista.

Illusia; Mulla tais jälkivuoto kestää n.4viikkoa, lopuksi oli kyllä jo tosi vähäistä.

Ponnarityttö, onpa kyllä hienosti kasvanu teidän poitsu!!

Täällä voidaan oikeastaan ihan loistavasti. Olen nyt ollut taas viikon töissä saikun jälkeen, ja olo on silti hyvä!!!! Kipeitä suppareita ei ole tullut kuin ihan muutama ja selkäkään ei ole vihotellut!
Kaveri tosin potkii melko napakasti tuonne kylkeen välillä ja siitä onkin sitten ihan hellänä, mutta senyt on vaan sellasta mukavaa "kipua"
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, kohdunsuu oli ilmeisesti pehmentynyt (ei kuitenkaan pehmeä, mitä sekin sitten tarkoittanee) ja hieman raollaan. Mutta Ei kuulema tarvitse olla huolissaan.
Painoa nyt tullut yhteensä 4kg, hemppa hyvä, paineet alhaalla ja pissa puhdas.
Lääkäri epäili että vois olla suunnilleen saman kokoinen kaveri tulossa kun esikoinen (3700g)
Masu on kasvanut mukavasti, ja alkaa pikkuhiljaa jo olemaan vähän tiellä, esim. kenkiä laittaessa tai neidin kanssa leikkiessä. Mutta mutta, hyvä että kasvaa!

Eipä tässä sen kummempia.

Onkos kukaan kuullut vanhojen Wabbilaisten kuulumisia, kuten esim Limee ja Omppu??

-meirami 26+6
 
*Limee*
Jokohan nyt onnistuisi, viestin lähetys..

Pikaisesti ajattelin kirjoittaa kuulumisia kun kerran huhuiltiin ja taas olen tälle palstalle eksynyt =)

Esikoinen siis tulee heinäkuulla kaksi vuotta ja toinen on tulossa jouluna, eli hyvää tänne kuuluu! Pikku kakkosen odotus on lähtenyt hyvin matkaan, huomenna on kasassa 12 viikkoa, joten sen suhteen voi kai huokaista helpotuksesta.

Aurinkoista kesää kaikille toivottelee:
Limee 11+6
 

Yhteistyössä