WAB + 31

• Viestiketjun aloittaja Syysmarja ejk =)
  • Ensimmäinen viesti
*Meirami*
Pikkutiikerille onnittelut plussasta!!!
Ja Viiville hurjat tsemitykset pikaiseen plussaukseen!!

PP:llä tosiaan alkaa olla viikot kohta täynnä :D ei mene enää kauaa, hihii!! Hyvinhän sitä saa asioita hoideltua sitten kun pikkuinen on syntynyt, mutta kiva että alkaa olla hommat kondiksessa.

Minttu, meillä sairastettiin kans tuo vatsatauti reilu kk sitten, se oli kyllä kamalaa kun tuntu että jos nielaseekin niin pitää oksentaa! Onneksi olette toipumassa jo!

Meilä tuntui ensimmäiset liikkeet tuossa viikko sitten, ihan selvästi sykerö siellä mykelsi, mutta nyt ei ole tuntunut mitään moneen päivään.
Tämä on kyllä raivostuttavaa tämä odottaminen kun sitä joutuu kokoajan olemaan sellaisessa epävarmassa sekavassa huolentilassa. Seuraava neuvola on viikonpäästä, joten jospa sitä malttais sinneasti ootella, että pääsee kuunteleen taas niitä sykkeitä ja vois taas rauhottua muutamaksi päiväksi :D

Muuten ei taida mitään uutta... kirjoitelkaahan kuulumisia, mie aina käyn kännyllä niitä lukemassa , vaikka tänne vähän harvemmin itse kirjoittelen.

meirami 16+0 vai 17.... hmmm apuva, pitänee ihan laskea...

c¨,)~
Heippa pitkästä aikaa!

Ihan alkuun onnittelut Pikku-Tiikerille plussasta! Lykkyä myös Viiville haaveiluihin, toivotaan että pian nappaa. :)

Tympeetä, kun olette joutuneet sairastelemaan. Hyvä kuitenkin että epidemiat alkaa olla paranemaan päin. Täälläkin on kauhulla odoteltu, kun tuttavat on sairastaneet vuoronperään yökki- ja kakkatauteja ja kuumeita flunssineen. Onneksi ollaan miekkosen kanssa säästytty niiltä. Nyt ei kyllä tähän oloon kaipaisi mitään ylimääräistä rasitetta.

Pp:llä alkaa tosiaan olla jänskät paikat edessä, huih.. Ei voi enää muuta ku tönöttää bd tanassa!!! ;D

Illusian BamBamille pyörähdyskomennus, jotta mamma pääsisi niiltä osin rauhoittumaan! :) Odotellaan huomisia neuvolakuulumisia...

( . ) Täällä käytiin taas tänään neuvolassa kaikki oli ihan hyvin. Hemppakin oli noussut parissa viikossa muistaakseni 118 -> 124, kiitos rautatabujen. Painoa oli tullut mukavat 300g per viikko.. :/ Oli kuitenkin terkan mielestä oikeinkin ok. Terkkari siinä sitten alkoi kattelemaan mulle sitä viimeistä lääkäriaikaa, meillä kun kuuluu kolme käyntiä. Siinä sitten ynnäili ja ynnäili, ja tuli siihen tulokseen, että voi olla ettei enää ehdi käydä ennen synnytystä. Täällä kun on niin monen viikon jonot lääkäriin, että jätti sitten antamatta sen viimesen ajan. Aikoi katsoa sitten parin viikon päästä neuvolassa, jos varataan aika. Meinaa jo kauhistuttaa, kun nuo viikot kertyy ja kertyy..... Äsken selailin paniikissa OYS:n sivuja läpi ja luin kaiken mahdollisen synnyttämään menemisestä. Eipä siinä uutta tietoa tullut, eikä myöskään mieli rauhoittunu. Eniten hirvittää se, että missä vaiheessa sitä pitää lähteä, että ei tarvi matkalle synnyttää eikä myöskään palata turhan keikan vuoksi kotiin. Mulla kun on reilusti toistasataa kilsaa sairaalaan.. :/ *huokaus* Jospa se sitten menis omalla painollaan....................

Nyt pitää alkaa nousemaan tästä koneelta pois, on masuasukki sitä mieltä että mamman pitää oikasta runkoa. :)

Aurinkoisia kevätpäiviä!

T. c¨,)~ ja mutkula 33+5

c¨,)~
Unohtui onnitella Meiramia sykerön ekoista liikkeistä!!! Kuulostaa niin tutulta tuo jatkuva liikkeiden kuulostelu ja huolehtiminen...... Jaksamisia seuraavaan neuvolaan saakka... :)

*Meirami*
Piti tulla vielä lisäämään että juuri bongattu lisää sykerön liikkeitä, jeeee! Kummasti helppaa mieltä :)

Ponnaritytölläkin alkaa olla kyllä jo kivasti viikkoja kasassa!!
Kun olin lähdössä esikoista synnyttään, niin olin vähän väliä puheli yhteydessä NKL päivystykseen ja kyselin että mitäs nyt pitäis tehä, joko kannattaa lähtä jne :) Meillä tosin ei ole sairaalaan matkaa kun vajaa 20km, mutta silti sitä jännittää, että osaako lähtä ajoissa, ja ettei tarviis turhia reissuja tehdä.

Meirami ja sykerö 16+0

safiiri,
c¨,)~ ,teillä tosiaan on matkaa synnärille. Miehen serkku sieltä miehen kotikylältä meni molemmat kerrat ambulanssilla Ouluun. En muista että oliko jo kova kiire vai menikö ihan kyydin puuttumisen takia.

Meiramille liikeonnitteluja.

Ja muille terkkuja.

Safiiri ja Jänskis 18+1

Piparminttu-Pipsa.
Oih, onnea Meiramille liikkeistä! Tosi aikaisin olet tuntenut ne. =) Muistan elävästi tuon, kun piti joka päivä kytätä liikkeitä ja sitten murehtia ja huolehtia, jos niitä ei tuntunut. Mut onneksi ne viikot menee aika äkkiä ohi ja kohta jo tuskailet, kun vauveli monottaa kylkiluita ja vatsanahkaa urakalla. :D

Ponnaritytölle onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Hyvä, et hemppa on noin hyvin nousussa. Tuo on kyllä todellinen jännityksen aihe, et koska pitää lähteä synnyttämään. Varsinkin, jos on pitkämatkalainen ja esikoinen tulossa... Mut kannattaa varmasti rohkeasti olla yhteydessä synnäriin sit kunhan se aika koittaa. Mieluummin soittaa vaikka turhaan, kun jättää soittamatta. :) Mullahan on kans synnärille matkaa 150km, mut ollaan jo ensi viikolla menossa miehen vanhempien luo synnytystä odottelemaan (asuvat muutaman kilsan päässä synnäristä). Eli jos vauva ei päätä yhtäkkiä syntyä tässä viikon sisällä, niin mun pitäis olla ihan lähietäisyydellä sairaalasta. Esikoisen synnytys mulla käynnistettiin eli sen suhteen tunnen olevani ensisynnyttäjä, kun en yhtään tiedä, millaista on kun synnytys käynnistyy spontaanisti.

Tänään tuntuu, et harjoitussuppareita on ollu enemmän ja olokin on jotenkin raihnaisempi. Silti ihmeen hyvin jaksaa vielä ulkoilla ja touhuta N:n kanssa, vaikka laskettuun aikaan on 1,5 viikkoa. =) Ajatukset alkaa pyöriä koko ajan synnytyksessä ja jännittää, miten ja milloin se tosiaan käynnistyy ja osaako lähteä oikeaan aikaan liikkeelle...

PP ja Hippu 38+2

c¨,)~
Hyvä juttu, että sait Meirami mielenrauhan taas hetkeksi. :D

Safiiri, mullakin miehen sisko meni nyt viimeisimmän synnytyksen alettua ambulanssilla. Hällä alkoikin synnytys vesien menolla, että silloin se onkin ihan "oikeutettua". Sehän se jännittää, että jos se synnytys itsellä sillä tavalla varkain hiipimällä alkaa ja sitten yhtäkkiä ollaankin likemmäs täysin auki ja muksu syntyy matkalla.

Pp, sullapa on hyvä juttu, kun pääset ihan sairaalan nurkille odottelemaan h-hetkeä. Mullakin olisi vanhempien luota puolet vähemmän matkaa, mutta eipä sitä sinnekkään kehtaa lähtä nurkkiin kärvistelemään. :/

Tuosta synnärille soittelusta meille sanottiin valmennuksessa, että jos on kahden vaiheilla lähteäkkö vai ei niin kannattaa lähteä ihan soittamatta. Siellä ei kuulemma osata ottaa huomioon sitä, että meillä on se toistatunnin matka vaikka sen puhelimessa sanoiski. Ilmeisesti nuo ambulanssisynnytykset on aika tavallisia täällä päin....... Se tässä pistää jännittämään kahta kauhiammin.

Mutta mukavaa päivänjatkoa, minä alan varailemaan katsastusaikaa..

T. c¨,)~ rv 33+6

Illusia77
Neuvolasta terveisiä! Ja pahoittelen, tosi omanapainen viesti alla... :)

Paineet 127/76, hb 127, pissa puhdas, painoa tullut + 245 g / vk, eli nyt on yhteensä kertynyt 8,3 kg, sydänäänet 148, sf-mitta edelleen 31 cm, ja istualtaanhan se muksu sieltä löytyi. On kääntynyt niin että selkä on mahan vasemmalla puolella, ja pää suurinpiirtein oikean rinnan alla. Ilmankos niitä muksimisia tulee oudoista paikoista... seuraava lääkäri jo rv 35, katsotaan sitten onko aikeissa kääntyä, vai pitääkö sitä hieman avittaa. Painoarvio suurinpiirtein 1500 g tällä viikolla.

Kaiken kaikkiaan ihan kiva käynti tällä kertaa, ei ollut edes terkalla marisemisen aihetta.

Nyt kun vielä jaksaisi asennoitua illan kurssille, meitä kun tullaan radiosta haastattelemaan, ja lauantaihin asti töitä sekä sunnuntain uuteen asuntonäyttöön, niin olisi tämäkin viikko pulkassa. Väsy vaan painaa päälle, pitänee mennä hetkeksi maata.

Päivänjatkoja kaikille, Illusia ja BamBam 30+1

c¨,)~
Heippa!

Kaivellaans meidätkin taas etusivulle.. :)

Kiva, että Illusialla pääosin mukavia neuvolakuulumisia. Peukutuksia nyt vaan siihen oikeinpäin kääntymiseen! :)

Täällä vietellään ekaa ihan oikeaa äitiyslomapäivää! Ei tunnu kyllä enää missään, kun on tullu jo pidempään kotona oltua. Huisaa ajatella, että tässä nyt ei enää la:aan ole kuin 5 viikkoa + 3 päivää..

Tänään intouduin kattelemaan kestovaippajuttuja netistä ja esitteistä. Olin pari viikkoa sitten kummityttöä lapsenlikkomassa ja hänellä on käytössä pääasiassa kestot. Pari all-in-one vaippaa siinä vaihdoin ja ihastuin kun olivat niin helppokäyttöisiä. Melkeinpä jopa asettuivat paremmin kuin kertakäyttövaipat. Harmi vaan, kun ovat kertahankintana niin kalliit. Miehen kanssa asiasta kyllä juteltiin ja mietittiin, että olisihan se eteenpäin jos edes osittain kestoilisi. Vaikka ihan vain pari kestovaippaa päivässä. Se olisi jo vuositasolla aika iso määrä kertakäyttövaippajätteestä pois. Pitää mietiskellä, jos vaikka alkuun ihan yhden vaipan tilaisi ja kokeilis, miten se sitten vaaville passaa. Niissäkin kun tuntuu olevan malleissa eroja. Fuzzy bunzeja on kehuttu, siitä vois aloittaa sen kokeilemisen. Ja tokihan ne äippäpakkauksen Imsevimsetkin ovat varmaan ihan kokeilunarvoiset...Onkos jo mammautuneilla kokemuksia? On näistä varmaan ollutkin puhetta aiemmin, mutta silloin se ei ollut niin lähellä omaa sydäntä, niin on päässyt jo unohtumaan. :)

Pitänee nousta ylös, vaavi on taas sitä mieltä, että ei tarvis istua....

T. c¨,)~ + mutkula 34+4

Piparminttu-Pipsa.
Heippa hei! Kiva nähdä meidät taas ykkössivulla!

Aluksi terveiset neuvolasta. Kaikki ok, paino oli muka tippunut kilon! :D Muut arvot oli kans hyvät. Vauvan pää ei ollut vieläkään kiinnittynyt, vaikka eilen mullakin oli aika kipeitä vihlontoja alapäässä ja luulin jo, että nyt se vauveli kiinnittyy. Mutta ei. Mulla on kuulemma hyvin todennäköisesti sellainen maljamainen lantio, johon pää ei kiinnity ennen kuin synnytyksen ja supistuksien alkaessa. Ja tuo taas voi johtaa siihen, ettei kohdunsuu saa ärsytystä eikä synnytys siis käynnisty... *huokaus* Miten musta alkoi tuntua, et saan odotella vielä 3 viikkoa ja sit vauva syntyy vasta käynnistyksen tuloksena?!? Me lähdetään joka tapauksessa huomenna synnäripaikkakunnalle odottelemaan h-hetkeä, kun meiltä on siis matkaa sinne 150km. Toivottavasti ei tarvitsisi kolmea viikkoa anoppilassa pyöriä, vaikka mukavat vanhemmat miehellä onkin. ;)

Ponnarityttö, me ollaan kestoiltu N:n kanssa ihan vauvasta saakka ja monenlaista vaippaa on tullut kokeiltua. =) Fuzzeista mekin alotettiin ja se on hyvä idea, koska niillä on niin hyvä jälleenmyyntiarvo, et omansa saa melkein takaisin, jos jostain syystä haluaa myydä ne pois. Kestovaipat tuntuu tosiaan kalliilta hankinnalta, mut kannattaa tosiaan ajatella niin, et yksikin kestovaippa päivässä vähentää kertisjätettä 365 vaipan verran vuodessa. ;) Ja me ollaan ainakin ostettu tosi paljon vaippoja myös käytettynä, siinä säästää rahaa ja vaipat on mun mielestä tosi siistejä ja hyväkuntoisina säilyneitä käytettynäkin ostettuna. Huuto.netistä saa vaippoja ja itse tykkään ostaa niitä myös täältä: http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=4&sid=45d94e1eaf7b109c663ffc81295c4cfe

Jos meinaa kestoilla ihan vastasyntyneen kanssa, niin kannattaa kokeilla rohkeasti myös harsoja! Ne on halpoja ja helppoja, kuivuu nopeasti, ne käy täytteeksi vaippoihin sit myöhemmin ja harsoja tarvitaan vauvaperheessä joka tapauksessa. Harsojen päälle voi laittaa villahousut tai sellaisen pul-kuoren ihan oman maun mukaan. Itse ostin juuri käytetyn pul-kuoren ja se maksoi 6e postikuluineen. =) 6 kappaleen pakkaus laadukkaita Ruskovillan harsoja maksaa 15e eli ei kaikki kestovaipat kalliita ole. Ja ilman muuta kannattaa ottaa myös ne äitiyspakkauksen harsot ja vaipat käyttöön. =)

(Hih, pääsin mieliaiheeseeni joten sori, jos tuli hieman pitkä jaaritus...)

Mitäs teille muille kuuluu? Miten Pikkutiikerin raskaus on edennyt? Joko on pahoinvointi iskenyt? Meinaatteko mennä varhaisultraan? Entäs Syysmarja ja Minttu, miten teidän masut kasvaa? Jokos te kävitte rakenneultrassa? (Sori tää hatara pää..)

Illusiakin on jo noin komeilla viikoilla, wau! Kiva, et neuvolassa oli kaikki hyvin eikä terkkari saanut marisemisen aihetta. :)

Jaahas, pitäs vissiin alkaa vaikka siivoamaan saunaa, jos se sais suppareita aikaan. Ja mitäs ne muut ässät nyt olikaan... :D

PP ja Hippu 39+1

c¨,)~
Taas oltiin tipahdettu kakkossivulle, nyt ruotuun naiset! :)

Piparminttu-Pipsallapa oli mukavia ja ei-niin-mukavia neuvolakuulumisia. Painottomuudesta onnittelut ja "maljakkolantiosta" pahoittelut. =o} Toivotaan, että se muksu nyt hoksais, että saa sieltä alkaa tulemaan jo pikkuhiljaa. Voin vaan kuvitella, miten tuskasia ne viimeset ns. "ylimenevät" päivät, saati sitten viikot on. Ja kiitokset vain kestovaippajaarituksesta, mielenkiinnolla lukee kokemuksista ja tuo linkkivinkki oli kiva. Pitääpä katsoa, jos rohkenis vaikka käytettynä jonkun vaipan ostamaan. Ei sitten tympis niin paljoa, jos se merkki/malli ei passaakkaan. Mukavia "ässä-hetkiä", toivottavasti anoppila-asuminen ei kovin rajoita joitain ässistä... hih...

Olis kyllä kiva kuulla näistä meidän "syksyn odottelijoistakin".. Ja jokos se alkaa Viivillä olemaan sellainen jänskä kohta kiertoa? Vai joko se meni??? ;D

Sarsiakin kaipailisin.. Ei ole kuulunut kuukausiin mitään, toivottavasti kaikki on hyvin. Hänellähän voikin jo olla pikkunyytti sylissä. :)

Minä tuossa sain kokea niitä harvoja masukommentoinnin hetkiä kauppareissullani. Tällainen suulaampi kassarouva kysäisi, että vieläkö on kauan laskettuun aikaan. Minä vastasin vain että muutama viikkohan siihen vielä on. Hän sitten tovin katseli, ja tuumasi, että "ei ole tainnut tulla painoa kuitenkaan, kun jotkuhan ne turpoaa ihan hirveesti oottaessaan"! Hieman hämilläni siinä sitte jotain vastasin, että no onhan tuota tullut, mutta jospa se olis kaikki tuossa mahassa. Sitten jatkoin, että riippuuhan se varmaan kropan mallistaki se leviäminen ja että mullahan oli kuitenki hyvät pehmusteet jo lähtiessä.... Pakko oli vetää vitsiksi tuo koko juttu, kun menee jotenki niin pasmat sekasin tuollasesta kropan arvioinnista ja yleensäkki tästä mun raskaudesta ja voinnista puhumisesta. Mitä siihen ny osaa vastata, muuta ku aina samat "ihan hyvin oon voinu" jne. Ei ole jotenki luontevaa tuommonen. Siihen saanee tottua, kun vaavi tulee maailmaan. Sitten niitä ihastelijoita ja taivastelijoita riittää varmaan tuolla kylän raitilla.. :D Hyväähän monet sillä tarkoittaa, mutta mulle tulee vaivaantunu olo jostain syystä. Phuuuh..... Sain minä kuitenki jo ostettua sairaalakassiin pikkusen kampetta, nyt pitäis olla hygieniatarvikkeet kasassa ja parit uudet sukatkin ostin, jotta ei tarvi sairaalan kamalissa kärsiä. Pillimehujakin nyt muistin aikana poimin koriin... Siitä se lähtee!

Mutta nyt pitää taas nousta tästä istuksimasta, masussa on mielenosoitus käynnissä! ;D

T- c¨,)~ & mutkula 34+6

Piparminttu-Pipsa.
Moikka!

Tulin vain ilmoittautumaan, tänään laskettu aika eikä mitään merkkejä synnytyksestä... *huokaus*

Ponnarityttö, aika suorapuheinen täti on sulle sattunu kaupankassalle. :/ Hyvä kuitenkin, että hän ilmeisesti halusi olla kohtelias sulle ja kehua, miten simpsakkana olet säilyny loppuraskaudessakin. ;) Sairaalakassin pakkaaminen on mukavaa puuhaa. Mulla ehdoton tarvike siellä on juomapullo, sitä oli niin näppärä käyttää samalla kun imetti. Ei tarvinnut lasin kanssa kikkailla siinä sängyssä. Mulla nimittäin oli ainakin ihan tajuton jano aina imettäessä ja sen jälkeen. Toinen pakko-olla-mukana-asia on luumusose, söin siis purkkitolkulla niitä lasten luumusoseita synnytyksen jälkeen, kun en olis muuten uskaltanut mennä vessaan kakkoshädälle. :D

Missä kaikki muut luuraa?? Tulkaa nyt ihmeessä kertoilemaan kuulumisia! Mulla ei ole mitään kerrottavaa, niin tulkaa nyt joku tuomaan eloa tähän päivään! ;)

PP ja Hippu tasan 40+0 !

c¨,)~
Heh, tää näyttää menneen mun ja Pp:n kaksinpuheluksi.. :) Ehkä se johtuu siitä, että seuraavana listalla olevina meillä jostain syystä on tää asia nyt jotenkin jatkuvasti mielessä.

Mutta onnittelut vain Pp:lle la:n saavuttamisesta, nyt sitten ajatellaan vain positiivisesti, että ei se kaveri siellä enää paria viikkoa pidempään ole. ;D

Tuota luumusosetta (ja lakua) oon itsekki ajatellu sairaalakassiin. Vaikkakin joku jossain mainitsi, että noita mahan toimintaa auttavia aineksia sais ihan sairaalan puolestakin riittävästi. Toisaalta, parempi varautua mitä sitten kärvistellä pytyllä... Eilen tuli sitten varattua parit uudet patterit ja tänään pesin miehen ja omat Crocsit mukaan otettavaksi. Siitä se kassin sisältö alkaa muotoutumaan. Vauvan vaatteetkin pakkasin jo omaan kassiinsa valmiiksi. Ette usko, kuinka hankalaa on miettiä näin enskertalaisena mitä sitä toukovauvalle päälle laittaa kotimatkalle. Lämpötila kun voi kotiintulohetkellä olla joko +5 tai +25 astetta....... Ajattelin ihan body + potkarit alle ja sitten villapuku väliin ja sellainen "karvapuku" (jossa ei toppauksia vaan ihan trikoovuori) päällimmäiseksi. Sitten tietysti varmuuden vuoksi on lämmin viltti vielä mukaan. Uskoisin, että noilla pärjätään hyvinkin.

Mulla on melkeinpä ollut paniikki päällä tässä pari viime päivää kun olen saanu yöt nukuttua tosi hyvin. Aamulla vaavia on saanu ihan pukkia, että onkos hän vielä siellä... On kyllä sitten ottanut ihan hyvät jumppatuokiot aina välissä, niin pakko kai siihen on luottaa että kaikki on ok. Pissallakaan ei ole joutunut ravaamaan parina viime yönä ollenkaan... Outoa.. Aloin jo epäilemään, että olisiko kaveri jonkin verran laskeutunut. Tänään kyllä tuntui (pään) liikkeet sitten vasemmalle lantioluuta vasten, niinkuin aina ennenkin eli samassa asennossa taitaa olla vielä. Onneksi tiistaina on neuvola, niin saa tietää missä kohti kaveri pötköttelee ja kuulla samalla ne niin ihanat sydänäänet <3!

Kuinkahan sekava sepustus tuosta tuli.. Heh..

Nyt on pakko lähteä juomaan lasillinen maitoa. Armoton närästys iski!!! :)

T. c¨,)~ 35+3

Illusia77
Heippa!

Eipäs täälläkään mitään uutta auringon (tai no, pilvien) alla. Edelleen masuasukki oleilee väärinpäin, ja olo alkaa käydä tukalaksi meille molemmille, pikkuinen vetelee seiniä pitkin kun hermostuu ettei pääse kääntymään, ja minä taas en saa nukuttua missään asennossa kun lantiot on niin kipeät maatessa, ja vatsaa kiristää ja kipristelee tuon tuosta. Painavakin alkaa olla :) Närästystä ilmassa moninkertaisesti viime viikkoon nähden ja kuorsaamisestakaan en pääse eroon, joten olo ei tosiaankaan ole mitenkään hehkeä.

Saatiin kämppä myytyä, vain kahden esittelyn jälkeen, joten nyt yritän keskittää energiani vuokrakämpän löytämiseen ennenkuin vauva syntyy. Ja tietty miettiä enemmän taloasioita. Toisaalta miehen työpaikalla alkaa yt-neuvottelut, mutta irtisanomisia ei olla kaavailtu, ainoastaan lomautuksia, joten niitä tuloksia odotellessa ei oikein paljoa viitsi suunnitella, jos meneekin pasmat totaalisesti sekaisin.

En ole vielä panostanut sairaalakassin sisältöön sen enempää, vauvalle on kyllä kotiinsaapumispuku valmiina :) Mietin myös noita lakuja ja luumuja että voivat tehdä terää, ja PP:n juomapullovinkki oli hyvä, nehän on niin pieniäkin ne sairaalan mukit että niitä saa olla koko ajan täyttelemässä.

En muista olenko onnitellut plussanneita, mutta nyt onnittelen tasapuolisesti kaikkia!

PP:lle supistuslähetys!!!

T. Hyvää asentoa etsivät Illusia ja BamBam 31+5

Viivi--
Iltaa! Tulin tänne taas kurkkimaan, kun tuolla "meillä" on niin hiljaista.

Pp:lle täältäkin iso lastillinen supistuksia pikalähetyksenä!!! Peukut pystyssä, että Hippu nyt kaikesta huolimatta kiinnittyisi pian! bd bd
Niin ja siis ei olla vielä muutettu, vaan saatiin kaupat tehtyä ja avaimet haltuun! Nyt alkaa sitten rempparempparemppa...puh ja huh! Jospa vaik päästäisiin kesäkuussa muuttopuuhiin.

Huh, Illusian olo ei kuulosta kovin kadehdittavalta, tsemppiä! Toivotaan että teidän vauveli osaisi pian itse heittää kuperkeikan. =)

Kiitos kysymästä, mun (meidän) jännäpäivät tuli ja meni, täti tuli hyvinkin ajallaan. No, uutta kiertoa uudella innolla, ovis taitaa olla näinä päivinä. =) (Tosin meillä on anoppi ja miehen sisko vauvoineen monta yötä kylässä... ) Ehkä on kyllä parempikin olla raskaudeton, kun pitää jaksaa tapetoida ja maalata. (Yritän nähdä asian positiiviset puolet! ;) )

Viivi ja haaveiluyrityskierto nro 2

*Meirami*
Moi!
Viiville ensinnäkin hurjat peukutukset, jospa se anopin ja miehen siskon vierailu ei olisi este, vaan korkeintaan hidaste ;)
Mei oltiin eilinen päivä lapsimessuilla, ja oli ihan loistava päivä. Neiti oli hurjan innoissaan TiTi nallesta ja muutenkin oli paljon kivoja juttuja mitä touhuta ja maistella :)
PP:lle hurjasti toivotaan synnytyksen starttia, vai joko se on alkanut!??! Hurjan jännää odottelua.
Mulla ei ollut sairaalassa mukana luumua, mutta sain sieltä sellaisia suppoja, mitkä auttoi kakkoshädän suorittamisessa. Varmaan luotan lääketieteellisiin keinoihin sitten siinäkin vaiheessa kun seaika taas koittaa.
Illusialle jaksamisia tukalan olon kanssa. Toivotaan että kaveri asettuisi oikeinpäin mahdollisimman pian!!
Ponnarityttöllä alkaa olla viikot hyvin jo kasassa :))
Tähän masuun ei oikeastaan mitään uutta. Rakenneultraa vaan odotellessa. Toisaalta aika muka menee hurjan nopeaa, mutta silti sitten niin hitaasti.
Olen nyt tämän viikon saikulla, kun tuo lantio on ollut niin viheliäinen, tosi kipeäksi äityy välillä, ja välillä sitten taas on ihan kunnossa. Mutta nyt kuitenkin ihan hyvä lepäillä välillä, niin jaksaa sitten neidinkin kanssa paremmin touhuta.
Ihana kun tulee pääsiäinen, ja lähdetään sitten pohjoseen pääsiäisen viettoon. Ajatuksena ois käyttää ensimmäisen kerran minjankin kanssa lentokonetta....
Onko teillä lapset tykänneet olla lentokoneessa?

meirami ja sykerö 17+6

Piparminttu-Pipsa.
Täällä edelleen... :D

Kopsaan tän tuolta huhtikuisista: Mulla oli tänään neuvola äitipolilla, kaikki oli ok. Kätilö otti ktg-käyrääkin vajaan puoli tuntia ja vauvan sydänäänet oli hyvät&vaihtelevat. Muutama supistuskin piirtyi paperille, mut ne oli tosi kevyitä harjoitussuppareita. Ainoa huonompi uutinen oli se, et kätilö arveli vauvan kooksi noin 4kg! Eli nyt kaksi eri kätilöä (vanhaa&kokenutta) on povannut vauvasta nelikiloista! KÄÄK! Sain ajan torstaiksi lääkärille ja hän sitten tarkemmin katsoo vauvan kokoa ultralla ja päättää mahdollisesta käynnistyksestä. Kovasti kätilö toivotteli mut tervetulleeksi synnyttämään jo sitä ennen... ;) Voi kun voiskin vaan päättää ite, koska lähteä synnyttään... Eilenkin kokeilin kaikkia kolmea ässää, mut seurauksena oli ainoastaan tosi kipeä alavatsa. :/ Eli ilmeisesti on vaan uskottava, et synnytys alkaa sitten kun sen aika on eikä siihen voi itse vaikuttaa... KIITTI muuten kaikille suppareista, toivottavasti ne pian löytäis tänne osoitteeseen!

Meirami, meillä lentokoneella tehdyt reissut on menneet tosi hyvin. :) Ollaan siis lennetty kotimaassa väliä Hki-Roi. Nousut ja laskut ei oo juurikaan käyneet N:n korviin ja aika kuluu koneessa sananmukaisesti siivillä, kun on paljon uutta katseltavaa. kannattaa varata kuitenkin mukaan muutama kirja tai jotain muuta ajanvietettä ja vaikka pillimehu tai mitä nyt haluaakin antaa lapselle. Muistat vaan turvatarkastuksessa näyttää kaikki lapsen ruuat&juomat erikseen turvatarkastajalle, niin ne saa kyllä viedä koneeseen. Millä firmalla muuten lennätte? Mulla on kokemusta vaan Blue1:sta.

Viiville pahoittelut tädistä, mut ei muuta kun uutta matoa koukkuun. :D Onpa kiva, et teillä taloprojekti etenee ja pääsette tekemään remppaa ja suunnittelemaan muuttoa.

Illusialle onnittelut talokaupoista! Toivottavasti teidän vauveli pian kääntyy! ootko koettanut mitään kotikonsteja kääntymiseen? Mullahan vauva oli kans pitkään perätilassa ja muistaakseni kääntyi juuri noihin aikoihin kun sulla nyt on viikot. Koetin kontata paljon esikoisen perässä ja illalla könötin sängyssä polvillaan "pylly pystyssä" ja kyynärpäät patjassa. En tiiä oliko noista oikeasti apua, mut vauva ainakin kääntyi (ensin poikittain ja sitten pää alaspäin, ite en huomannut selkeitä käännöksiä).

Ponnaritytön kotiutumisvaatesuunnitelmat kuulosti mun mielestä hyviltä. =) Onpahan valinnanvaraa ja voi jättää välikerroksen pois, jos on kovin lämmin.

Jaahas, vaipat oottaa pesua eli ei muuta kun pyykkihommiin.

PP 40+1

senora pikaisesti
mikäli luin ja ymmärsin PP:n naamakirjaa,niin siellä ollaan jakauduttu!! Ja poika on nähny päivänvalon... Onnittelut!!

Meiramille: Meillä N tykkäs olla lentokoneessa kun käytiin Kanarialla.

Illusialle onnittelut talokaupoista.

c¨,)~ ..
Siltähän tuo tosiaan Fb:ssa näytti, että poitsu on tullut maailmaan. :) Onnittelut koko perheelle!!!

T. yksityiskohtia odotellen c¨,)~ rv 36+2 (piti ihan kalenterista tarkistaa, missä nyt mennään)

senora ejk
Ponnaritytöllähän alkaa olla kivasti viikkoja kasassa... Missä ihmeen välissä sä oot ne kerryttäny?? Jotenki itellä meni ne viikot niiiiiin hitaasti. Nyt saadaan alkaa sua jännäämään... Jokohan sulla on äitienpäivänä nyytti sylissä ja saatte viettää kotona äitienpäivää?

Maustetyttömme Meiramikin on pian puolivälissä odotuksen kanssa... Ja Safiirillakin tais just puoliväli mennä... Entäs Illusia?? Teillä taitaa Juhannus sujua sitten vähän erilaisissa merkeissä kuin tähän asti :)

Täytyy kyl sanoo että kyllä toi likka on elämää muuttanu. Tää vuosi on ollu kyl ihan mahtavaa aikaa...ja ... hitsit tytössä on luonnetta... nytkin sillä on margariinirasian välikansi kädessään.. ja kun otan askeleen kohti, niin karkuun menee hirmuista vauhtia ja nauraa mennessään. Tietää, ettei sitä saa laitaa suuhun.

c¨,)~
Heipsan!

Juu, viikkoja alkaa olla niin paljo että hirvittää. "Sukkapuikkotuikkaukset" tuonne kohdunsuulle (tai ainaki sinne päin) ovat välillä aika huisia, tuntuu että välillä oikein rutisee. Myös vaavin liikkeet laittaa puhalluttamaan...

Toivon totisesti, että tänä äitienpäivänä olisin jo äiti. :) Laskeskelin juuri, että Helatorstaina tulee kaks viikkoa yliaikaa täyteen, jos nyt vaavi päättää loppuun asti olla tulematta. Saas nähdä miten oma kunto tän loppuajan kestää, turvotusta on alkanu tulemaan niin että tuntuu jo välillä pikkusen epämiellyttävältä. Sormukset heitin pois varmuuden vuoksi, ettei joudu pihtien kanssa ottamaan sitten ku on jo liian myöhästä. Jalkoja meinaa kans turvottaa jos pidempään jaloillaan on... Kai se jo kuuluu asiaan tässä vaiheessa. :D

Aika sulosen kuulonen tapaus tuo Senoran N. =D Laittaa mammaan vipinää.. hih..

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa!

T. c¨,)~

*Meirami*
Moikat pääsiäisen jälkitunnelmista :)

Niin se sitten tuli taas arki, ja pitäis alkaa töihin valmistautumaan, mutta eiiiii, kun tämä tyttö istuu tässä koneella kuin tatti, eikä saa mitään aikaiseksi!!

Just vein tytön uuteen päiväkotiin, kun perhepäivähoitaja on lomalla, niin hurja jännitys ja stressi päällä, että miten siellä mahtaa päivä mennä! Voi kun vois olla sellanen mini kamera tytöllä kokoajan mukana, että vois äiti seurata mitä siellä tyttö touhuilee!

PP:lle vielä tännekkin suuret onnittelut melkoisen poitsun pyöräyttämisestä, kerrohan yksityiskohtia, heti kun vaan ehdit :)

Täällä edelleen odotellaan kovasti ultraa, joka on perjantaina. Tosi mukava ja jännä mennä katsomaan, etä onkos siellä masussa kaikki hyvin, ja vieläkö on napanuora sykeröllä, vai oisko jo suoristunut. Onneksi kaveri kuitenkin sätkyttelee tuolla masussa senverran, että tietää, että elämää siellä ainakin on. Muutenkin masu tullut jo kivasti esille.

*huoh* pakko varmaan alkaa laittaan itsensä työkuntoon :(

meirami 19+0

Illusia77
Ensin PP:lle hurjat onnittelut pojan syntymästä! Kävinkin jo kurkkaamassa fb:n puolella, mutta onnittelen tännekin.

c¨,)~:llä menee lujaa, hui! Tosiaan kohta nyytti sylissä. Ja muutkin odottajat jo noin pitkällä! Miten menee Viivin toisen yrityskerran kanssa?

Ja tämähän ei suostu syntymään ennenkuin häädetään :) Neuvola tänään.
Oma terkka poissa koko loppukuun, ja sijainen paikalla. Onneksi! Oli aivan ihana, ja ei tarvinnut tällä kertaa tulla mieli maassa neuvolasta. Painoa tullut 2 kg, hurjaa, mutta osa ihan selkeästi turvotusta, nyt pitää jo sormus ottaa pois ja laittaa vaikka kaulakoruun kiinni, ennenkuin se jää kiinni sormeen ja pitää leikata pois. Eli nyt tullut 9.3 kg tähän mennessä. Paineet 118/74, Hb:tä ei mitattu kun oli 127 viimeksi, ja syke 145, saatiin kuin saatiinkin vaikka pikkuinen yritti luistella alta pois. Sf 33, johtuu kuulemma myös siitä että vauva on niin korkealla.

Ja äitipolille meni nyt sitten lähete painoarvioon ja ultraan, luultavasti saan ajan ensi viikolle kun vauva tosiaan on vielä perätilassa. Kuulemma kahdesti yrittävät kääntää, ja jos ei onnistu niin se on sitten sektio. Noh, oli miten oli, en harmittele. Tulee se ulos tavalla tai toisella.

Kyllä ne muksut tosiaan ihania on, olen saanut olla tänään siskontytön (1v8kk) kanssa, ja voi sitä puheen ja pälpättämisen määrää kun tuon ikäisellä on asiaa. Se että asiat selitetään ihan selvällä siansaksan kielellä on toissijaista, ihan tyytyväinen hän on kun vain myötäilemme hänen lauseitaan :) Jännitämme koko perheen voimin hänen tulevaa pikkusiskoaan tai -veljeään nyt, siskon la 3 viikkoa...

Taidan karistaa pölyt pyörästä tänään, ja ottaa lenkin sillä kävelemisen sijaan, se kun alkaa olla hankalaa kun vauva painaa henkitorvea, mutta jos se olisi pyörällä helpompaa. Toivossa on hyvä elää...

Aurinkoista ja lämmintä päivänjatkoa, Illusia ja BamBam 33+0

Yhteistyössä