Vyöhyketerapia + lapsettomuus

Hei!

Onko kenelläkään kokemusta vyöhyketerapiasta lapsettomuuden hoidossa? Luin jostakin, että joku olisi saanut "avun" siitä. Tuntuu vain vähän hassulta ajatella, että jalkapohjien käpistelystä olisi jotain apua :)

Tosin eipä tuo kai mitään ota jos ei annakaan, jos kokeilee. Paitsi rahaa tietenkin se ottaa, mutta sitä tässä on palanut jo muutenkin.

Kuulisin mielelläni kokemuksia asian tiimoilta, olipa ne sitten omia tai kaverilta kuultuja. Kiitos jo etukäteen B)
 
heip!
usko tai älä mutta minun kohdallani se toimi, ja tulin raskaaksi. ongelmanani kuitenkin on se että raskaus menee myöhemmin kesken joten se siitä, mutta luotan vakaasti vyöhyketerapiaan. ehkä se auttoin rentoutumaan tai jotain, sillä otin vyöhyketerapiasarjan, 5-kertaa ja jokaisen jälkeen oloni oli aivan mahtavan kevyt. kannattaa kokeilla!!
 
Mukava kuulla, että siitä on ollut hyötyä. Ikävää, että on sinulla on mennyt kesken :(

Nyt täytyisi sitten vain löytää hyvä vyöhyketerapeutti. Onkohan heistä jotain listaa yms. jossain?
 
norppa75 harmaana
Yritin joku kuukausi sitten viritellä keskustelua tästä asiasta, mutta ei onnistunut. Itse olen nyt muutaman kuukauden käynyt vyöhyketerapiassa lapsettomuutta hoidattamassa. Terapeutti uskoo vakaasti hommaansa ja mitäpä sitä ei itsekään tekisi jotta raskaaksi tulisi. Yritystä on tällä hetkellä takana puolitoista vuotta, ennestään on poika 1v 8kk(lapsettomuushoidoilla).

Vielä ei ole tärpännyt, mutta tällä hetkellä kyllä kovasti jännäilen miten on käynyt, nyt kp 32 ja menkkojen olisi periaatteessa pitänyt alkaa tai sitten alkavat hetkenä minä hyvänsä...tai sitten ei, mitä kovasti toivon. Tässä kierrossa kyllä alkoi lääkityskin.

Olen käynyt kerran kuussa vyöhyketerapiassa, ennen ovulaatiota, jotta kohtu saataisiin "vastaanottavaiseksi" ja kaikki olisi kohdallaan. 35 ? on maksanut kerta, Lahdessa, terapeutilla paljon kokemusta lapsettomuuden hoidosta. Paljon on muustakin puhuttu, oikeasta ruokavaliosta, vitamiinien tärkeydestä jne vauvaa yritettäessä. Kaikkeen sitä kyllä ryhtyy, jotta vauvan saisi. On ollut ihan mielenkiintoista, aihtoehtoista hoitomuotoa ja varmasti kokeilemisen arvoista, jos itse vähääkään uskoo siihen. Luulen kyllä että kannattaa etsiä hyvä vyöhyketerapeutti, ei mitään "kirjekurssilla" oppinsa saanutta.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille palstailijoille :flower:
 
Siinäpä se ongelma onkin, miten löytää semmoinen vyöh.terapeutti joka osaa asiansa eikä ole mikään kirjekurssihörhö. Niin eikä huono juttu olisi sekään että terapeutilla olisi kokemusta juuri lapsettomuuden hoidosta.

Sitten näitä vyöhyketerapioitakin näyttää olevan monenmoista. Jokainen suunta kehuu tietenkin omaansa parhaaksi etc. Kävittekö te ihan "tavallisessa" vyöhyketerapiassa?

Tietääkö kukaan Keski-Suomen alueelta hyvää terapeuttia, jolla kokemusta lapsettomuuden hoidosta?
 
pakkasukkoa yrittävä
Minä onneton menin vyöhyketerapiaan hakemaan apua (kun mies "maksoi" käynnit:))Ja aivan hukkaan meni koko homma. Kävin kuusi kertaa ja terapeutti uskoi että kevät vauva tulee. Mutta nyt on jo toinen syksy eikä vieläkään ole kuulunut. Että en suosittele!! 60 ? kerta joten ei ole köyhien hommaa ku ei saa edes Kelalta mitään korvausta. Ja lääkärihoidotkin vie melkoisen summan rahaa.
 
Minä kävin takavuosina, ei auttanut kun oli paljon isompaa ongelmaa. Olo oli kyllä muuten niin ihana, että enpä ihmettelisi, vaikka raskautuminenkin olisi niin rentona helpompaa. Nyt voisi taas kokeilla kun tuo aiempi iso ongelma on mennyttä `koputtaa puuta`. Menee kyllä johonkin tulevaisuuteen, koska oli aika kallista. Valitsin keltaisilta sivuilta (Helsinki) terapeutin, joka oli myös kätilö. Tuntui aika asiantuntevalta.
 
Kävin puolisen vuotta vyöhyketerapeutilla.Ensin 10 kerran tehokuurin, eli 1-2 kertaa viikossa ja sen jälkeen noin 2krt kk.Lapsettomuutta oli takana vajaat 5 vuotta. Käyntien jälkeen kuukautiset tulivat säännöllisemmiksi, kivut kaikkosivat lähes kokonaan, vuotopäivät vähenivät.... Ja sitten huomasinkin olevani raskaana ja kaikki meni hyvin loppuun saakka.
Kallista kuulostaa olevan muualla päin suomea, kotipaikkakunnaltani löytyy muutamakin terapeutti, jolla maksaa 25-30 e kerta. Ja olen kokenut saavani apua! Ehkäpä tässä pian uudelleenkin menossa.
Ja suosittelisin käymään myös luontaislääkärillä, sieltäkin voi saada apua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 18:54 vieras kirjoitti:
Mistä tälläisiä luontaislääkäreitä löytyy?
Ite kävin sellasella lääkärillä, kun Helena Mäkelä. En muista missä sillä on oma vastaanotto (kait Helsingissä), mutta se tekee ainakin meilläpäin käyntejä n.kerran kuussa yksityisellä lääkäriasemalla.
Tää lääkäri ollut muistaakseni sen Femisoija tuotteen kehittelyssä mukana.
Tuo lääkäri antoi mulle lisäravinne ohjelman (siis jos raskautta yrittää), johon kuului mm. Melbrosia,Femisoijaa, Oxi-Tabs C+E, pellava vehnänalkio öljy, Equiday 200mg. Ja sitten kirjoitti reseptillä sellasta kun Agnolyt (tota saa ainoostan reseptillä ja se pitää tilata viel jostain ulkomailta).
Täytyypä kattoa jos tuosta lekurista löytyisi tietoa jostain enemmän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 18:28 omppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 18:54 vieras kirjoitti:
Mistä tälläisiä luontaislääkäreitä löytyy?
Ite kävin sellasella lääkärillä, kun Helena Mäkelä. En muista missä sillä on oma vastaanotto (kait Helsingissä), mutta se tekee ainakin meilläpäin käyntejä n.kerran kuussa yksityisellä lääkäriasemalla.
Tää lääkäri ollut muistaakseni sen Femisoija tuotteen kehittelyssä mukana.
Tuo lääkäri antoi mulle lisäravinne ohjelman (siis jos raskautta yrittää), johon kuului mm. Melbrosia,Femisoijaa, Oxi-Tabs C+E, pellava vehnänalkio öljy, Equiday 200mg. Ja sitten kirjoitti reseptillä sellasta kun Agnolyt (tota saa ainoostan reseptillä ja se pitää tilata viel jostain ulkomailta).
Täytyypä kattoa jos tuosta lekurista löytyisi tietoa jostain enemmän.
enpä löytänyt tuota lääkäriä ainakaan netin kautta, liekkö sitten jäänyt eläkkeelle tai jotain, kun on siitä jo vuosia aikaa kun kävin sen luona. Mutta luonnonlääketieteellisen keskusliiton sivuilta löytyi terapeuttirekisteri, käyppäs kattomassa siellä, olisiko siellä sulle sopivaa "hoitajaa". (www.lkl.fi) Ja kaikkee muutakin löytyi aiheeseen liittyvää vaikka kuin monelta eri sivulta. Sitten tuosta Agnolyt kapseleista löytyi tietoa saksankieliseltä sivulta www.madaus.com. sieltä saa kyllä sivut englanninkieliseksikin, jos se ois helpompaa luettavaa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:55 norppa75 harmaana kirjoitti:
...Itse olen nyt muutaman kuukauden käynyt vyöhyketerapiassa lapsettomuutta hoidattamassa. Terapeutti uskoo vakaasti hommaansa ja mitäpä sitä ei itsekään tekisi jotta raskaaksi tulisi. Yritystä on tällä hetkellä takana puolitoista vuotta, ennestään on poika 1v 8kk(lapsettomuushoidoilla).

Vielä ei ole tärpännyt, mutta tällä hetkellä kyllä kovasti jännäilen miten on käynyt, nyt kp 32 ja menkkojen olisi periaatteessa pitänyt alkaa tai sitten alkavat hetkenä minä hyvänsä...tai sitten ei, mitä kovasti toivon. Tässä kierrossa kyllä alkoi lääkityskin.

Olen käynyt kerran kuussa vyöhyketerapiassa, ennen ovulaatiota, jotta kohtu saataisiin "vastaanottavaiseksi" ja kaikki olisi kohdallaan.

Viikko sitten plussasin kp 34 :)
Liekö apua ollut vyöhyketarapiasta vai lääkityksestä (Femar), joka oli ekaa kiertoa. Ennen minulla oli tosi kovat ovulaatiokivut, mutta nyt en tuntenut minkäänlaisia kipuja, luulin ettei ovulaatiota edes tapahtunut. Vyöhyketarapiassa yksi tavoite olikin ovulaatiokipujen lievittäminen. Vielä ollaan niin alussa että vain toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Puolitoista vuoota tähän sitten meni. Esikoista tehtiin vähän kauemmin. Eipä tuosta vyöhyketerapiasta ja muista vaihtoehto hoidoista ainakaan haittaa ole, mikäli rahapussi antaa myöden. 60? kerta kyllä kuulostaa aika kalliilta silti.
 
Mä olen käynyt vyöhyketerapeutilla. Lapseton olen edelleen, vointini on kohentunut ja kierto tasaantui. Henkisesti olen ollut "miellyttävämpi" eli en ole niin kärsinyt pms-oireista kuin ennen. Hoito tietenkin on todella rentouttavaa, vaikkakin kipeääkin tekee.

Suosittelen kaikille vyöhykerapiaa. Itse kävin aluksi kuuriluonteisesti joka viikko 6 viikon ajan, jonka jälkeen on hoidettu noin 1-2 kertaa kuukaudessa ennen ovulaatiota.
Kallistahan se on, mutta verrattuna lääke ja lapsettomuushoito kustannuksiin on vyöhyketerapia kuitankin halvimmasta päästä.
Suosittelen kaikille tutustumaan huolellisesti terapeutin koulutus taustaan, koska kuka vaan kirjekurssin käynyt voi toimia ns "terapeuttina".
 
Vihaan koko vyöhyketerapia sanaa, kun kaikki tyrkyttää heti sitä lapsettomuuden hoitokeinoksi.

Itellä tarkka ja normaalikierto ja lapsettomuuden syy miehen siittiöissä. Eli tällaisessa tapauksessa tuskin on moisesta jalkapohjien kutittelusta yhtään mitään hyötyä. Sen sijaan jos on hormonitoiminnassa naisella vikaa, niin voi ollakin jotain hyötyä. Ehkä.
 
Hoitoon, jossa käsitellään pelkät jalkapohjat, en minäkään usko. En sitten hetkeäkään. Sen sijaan koko kehon vyöhyketerapiasta olen itse saanut apua monenlaisiin vaivoihin, myös hormonaalisiin. Mielessäni on ollut käydä, mutta en ole vielä löytänyt koko kehon vyöhyketerapiaa tekevää lähettyviltä. Ei siitä ainakaan haittaa ole. Jos ei muuta hyötyä, niin ainakin parempi olo.

Jos miehessä vika, voisi kysyä hyötyykö mies hoidosta. Riippuu varmaan siitäkin miksi sperman laatu ei ole normaali. Vaihtoehtohoidot ovat kuitenkin sellainen asia, että ei ne kaikille sovi. Kuka saa apua, kuka ei. Jos itse kokee kiinnostavaksi ja haluaa kokeilla, niin siitä vaan. Tuomittavaa ei ole sekään, jos ei halua.

Kyllähän näitä vaihtoehtoisia ja muita poppaskonsteja tarjotaan. Itselleni on apteekissa tarjottu vitamiineja kahteen otteeseen viikon sisällä. Tuli aika hölmö fiilis. Tässä vaiheessa lapsettomuutta ne asiat on kyllä jo aikaa sitten huolehdittu.
 
i_curie harmi kuulla jos noin paljon siulle on asiaa tyrkytetty. itse huomasin siis asian vasta enkä ole aiemmin ikinä tuommoisella käynyt tai mistään edes asiasta lukenut. ehkä se on niitä kokeilen kerran elämässä enkä enää ikinä ;)
ja totta, jos on normikierrot yms niin ehkä siitä silloin ei ole apua!

macy gray onpas kyllä ahkeria apteekin myyjiä jos noin hyvin tarjoavat tuotteita :D
heh, löytyyhän sitä itseltänikin vitamiini purkki kaapista, mutta nyt viimeisten parin viikon aikana oon huomannu että en niitä ole joka päivä ottanutkaan.. taitanu alkaa kyllästyttää!
 
Ihanaa olisi kuulla lisää ihmisten kokemuksia!
Itselläni ensimmäinen hoitokerta takana :)
Asenne hoitoon enemmänkin tuo rentoutuksen hakeminen kuin toivo siitä, että vyöhyketerapian avulla raskaaksi tulisin.

Mä olen kuullut tähän asiaan perehtyneiltä nimenomaan, että se perinteinen, pelkästään jalkapohjiin keskittyvä hoito olisi parempi... Tiedä sitten. Tosin perinteistä "vanhalla" tyylillä hoitavia on vaikea löytää. Modernia terapiaa on puolestaan netti pullollaan ja olenkin käsittänyt, että moderniin vyöhyketerapiaan on mahdollista kouluttautua aika pikaisella opiskelulla, mutta voi olla, että olen väärässä.

Mutta oli tosiaan niin rentouttava ja mielenkiintoinen kokemus, että voin suositella kaikille :) Ja onhan niitä paljon kuullut, että on raskauduttu vuosien yrityksen jälkeen, kun on alettu käydä vyöhyketerapiassa. Toivotaan, että itsekkin kuuluisi siihen porukkaan :)
 
DjaP ai siekii aloitit vyöhyketerapian :D kivaa :D
miullakin oli eilen ensimmäinen käynti semmoisessa!
oli se kyllä hieno kokemus ja innolla odotan ensi viikon uutta aikaa ;)
ja toivottavasti me molemmat siun kanssa plussattais heti pian terapian aloituksen jälkeen ;)
 

Yhteistyössä