Vyöhyketerapia + lapsettomuus

Juuh, kyllä tässä alkaa olee kaikkea valmis kokeilemaan :)
Oli se kyllä uskomatonta kuinka se jalkojen painelu sattui ihan älyttömästi juuri niillä alueilla, joissa häiriöitä on! Kaikista muista kohdista tunne oli rentouttava, eikä sattunut laisinkaan.
Kivuliaissa kohdissa oli myös paikkoja, joista en ollut etukäteen maininnut, että niissä mitään vikaa olisi...
Myöhemmin hoitopäivänä tunsin kovia "vihlasuja" masussa. Samanlaisia, kun lääkkeellisissä kierroissa, jolloin olen aina tiennyt, että siinä kierrossa ovuloidaan. Näissä lääkkeettömissä kierroissa en aiemmin ole sitä kipua tuntenut... Tiedä sitten kuvittelinko vain, mutta oudolta tuntui!

Ei tässä nyt toiveet kauheen korkealla ole, kun lääkevapailla kierroilla mennään, mutta mistäs sitä koskaan tietää :)
Toivotaan parasta meille kaikille :)
 
Hei!

Itse kävin kesän ja alku syksyn vyöhyketerapiassa aina siihen asti kun aloin ICSI:ä varten piikittään, en tiedä onko apu ollut vyöhyketerapiassa vai jossain muussa, mutta nyt saatiin top-alkio ja pakkaseen kaks alkiota, aikasemmissa ICSI:eissä ei ole kuin yksi hedelmöittynyt ja sekin on ollut vähän heikompi laatuisempi alkio.
En käynny vyöhyketerapiassa pelkästään lapsettomuuden takia vaan ns. koko kehon vyöhyketerapiassa.
Olo oli aina hoitojen jälkeen rentoutunut.
Asun täällä -keskellä ei mitään- melkein suomen keskipisteessä ja täällä hoitojen hinnat on 45€/krt

Mutta kuun lopussa sen näkee onko tulos - vai +
 
Minä kävin keväällä jokusia kertoa vyöhyketerapiassa jossain ekan ja tokan IVF:n välillä / ennen niiden alkua. Ihan kivalta tuo hoito tuntuu ja terapeutti oli todella mukava ja empaattinen, mutta raskautumiseen siitä ei kyllä ollut suoraan sanottuna mitään apua. Parempia tuloksia tuli ruokavalion rukkauksella ja tiettyjen lisävitamiinien ym. käyttöönotolla, joiden jälkeen munasolujen & alkioiden laatu ja määrä parani, ja plussa tuli nyt alkusyksystä. Sanoisin oman kokemuksen pohjalta, että vyöhyketerapiaa voi hyvin käyttää mielen rentouttamiseen, mutta muita vaikutuksia ei hirveästi kannata odottaa... oma kokemukseni perustuu aika vähäiseen käyntimäärään, mutta kuten kerroin, toisilla keinoilla sain aikaan parempaa tulosta pienemmin kustannuksin :)
 
Mä olen kuullut tähän asiaan perehtyneiltä nimenomaan, että se perinteinen, pelkästään jalkapohjiin keskittyvä hoito olisi parempi... Tiedä sitten. Tosin perinteistä "vanhalla" tyylillä hoitavia on vaikea löytää.
Ovatko nämä asiaan perehtyneet tätä suppeaa hoitoa tekeviä tai henkilöitä, joilla on vain siitä hoitomuodosta kokemusta?

Pelkkien jalkapohjien kasittelyssä on se ongelma, että pisteitä on monessa tasossa eli limittäinkin. Hoitaja voi tehdä virhearvioinnin missä on häikkää tai hoitaa väärää ongelmaa osuessaan väärään pisteeseen. Siksi koko kehon hoito on parempi. Sillä voidaan varmistella ja oman kokemukseni mukaan on myös vaikutuksiltaan tehokkaampi. Kokemusta siis molemmista.

Oman kokemukseni mukaan koko kehon vyöhyketerapiaa tekeviä on vaikeampi löytää, koska vaatii enemmän koulutusta. Täällä takapajulassa on muutama vyöhyketerapeutti, mutta kukaan heistä ei tee koko kehon hoitoja. Isommaltakaan kylältä en ole vielä löytynyt, mutta uskoisin siellä jonkun tekevän.
 
Eivät ole itse vyöhyketerapeutteja, vaan perehtyneet laajasti erilaisiin vaihtoehtohoitoihin.
Meidän suunnilla on ainakin just toisinpäin, eli moderneja vyöhyketerapeutteja löytyi netistä vaikka kuinka, mutta ei ainuttakaan perinteisen tyylin taitajaa. Tuttavan suosituksesta löysin lopulta oman terapeuttini.
Mulla nyt tosiaan kokemusta vain yhdestä kerrasta, joten en pysty vertailemaan näitä hoitomuotoja keskenään.
Toivottavasti löydät hyvän ja itsellesi sopivan terapeutin sieltä teidän suunnilta Macy Gray :)
 
vierailija
Siinäpä se ongelma onkin, miten löytää semmoinen vyöh.terapeutti joka osaa asiansa eikä ole mikään kirjekurssihörhö. Niin eikä huono juttu olisi sekään että terapeutilla olisi kokemusta juuri lapsettomuuden hoidosta.

Sitten näitä vyöhyketerapioitakin näyttää olevan monenmoista. Jokainen suunta kehuu tietenkin omaansa parhaaksi etc. Kävittekö te ihan "tavallisessa" vyöhyketerapiassa?

Tietääkö kukaan Keski-Suomen alueelta hyvää terapeuttia, jolla kokemusta lapsettomuuden hoidosta?
 

Yhteistyössä