Vuosimallia -91

Tiudeliini!

Älä välitä mitä se sun tätis aattelee tai sanoo. Aina tulee olemaan tuommosia ihmisiä, mutta kuhan sä ite tiiät että teet oikeet ratkasut sun elämässäs, niin sillä ei oo mitään väliä mitä muut siitä aattelee :)
mulla kanssa on mun tädin kanssa ollu jotain riitaa ja se ei enää puhukkaan mulle :D sehän haukku mua mun äidille, ei ikinä mulle suoraan. Kaiken tein väärin, en osannu siivota, meidän vauva ei pysty hengittää, kun meidän kämppä on täynnä koiran karvaa, istuin väärin raskaana ja millon mitäkin... Neuvoja saa antaa jos haluaa, mutta tuommonen jatkuva vittuilu ja nälvinen ärsyttää. Lopuksi kun mä sanoin oman mielipiteeni hänelle sen vittuilusta, niin se suuttu niin paljon, että ei puhu mulle enää :D eikä kyllä tuo haittakaan.
 
Seinäjoella asustellaan , pari viikkoa sitten muutettiin vähän isompaan asuntoon :)
Raskaus on sujunut ihan hyvin, mutta närästys on ruvennu vaivaamaan joka ruokailun jälkeen ja kauhee väsymys kun on hB laskenu aika paljon... Vauva on kova potkimaan, sukupuolta ei nähty ultras ku vauva oli niin hassus asennos :)
 
Täällä yksi -91 odottava äiti lisää porukkaan :) Meillä olis LA helmikuun loppupuolella, puolivälin tienoilla ollaan jo siis menossa! Liikkeet alko tuntumaan parisen viikkoa sitten, ja on kyllä tosi säännöllisiä. Yleensä pikkunen liikuskelee 15-30 minuutin ajan aika reippaasti, ja on taas muutamia tunteja hiljaisemmin :) Ja liikkeet on yleensä illalla nukkumaan mennessä ja aamuyöstä, päivällä muutamaan kertaan myös :)

Ootteko te hankkinu pienelle (jos on esikoinen) mitään tavaroita vielä? Meillä ei oo ku muutama vaate, mitä äidiltäni sain :) Suurimmat tavarat pyritään hankkimaan itse, eikä ottamaan vaunuja sun muita lainaan porukoilta, tulee sitten vaan tappeluja kuitenkin.

Aiotteko imettää vauvaa syntymän jälkeen? Me ollaan mietitty, että en imettäis, vaan rintapumpulla pumpattaisiin maito ja syötettäis pullolla. Onko kukaan suunnitellu samaa? Tää oli osittain mieheni toive, että hän vois osallistua vauvan syöttämiseenkin pienestä pitäen :) Koen sen itse kyllä osittain helpommaksi niin, ettei tarvitse joka kerta kun pikkuinen on nälissään niin itse sitä rintaa tarjota, vaan öisinkin mies voi joskus hoitaa ruokinnan :) Alkuun syöttäminen on kuitenkin niin runsasta ja tihein ajoin, niin näin ollaan ajateltu.
 
Me ostettiin kaikki isommat hankinnat (vaunut, kaukalo, hoitotaso) joku kuukaus ennen pojan syntymää. Vaatteita ostettiin tosi vähän ite ja pinnasänky saatiin mun serkulta :)
Viime yönä mentiin pojan kanssa 12 nukkumaan ja sillon syötin viimeisen kerran. Seuraavan kerran herättiin 5.30 tankkaamaan ja sit nukuttiin 10.30 asti! Kyllä tämä äiti voi olla ylpeä huomenna kaksi viikkoisesta pojastaan, kun noin hyvin nukkuu <3
Mulla oli aamulla 38.3 kuumetta, mutta taisi olla vaan maitokuumetta. Toivotaan, että ei oo lenssu iskemässä tähän perheeseen...
 
Ja mulla oli eilen ensimmäinen ultra, yksi pieni ihmisen alkuhan siellä kellui <3 Suu kävi koko ajan ja siellä se istuskeli jalat ristissä istukan päällä ja vilkutteli. Oli kyyneleissä pidättelemistä!

Seuraava askel olis kertoa mun vanhemmille, jotka ei vielä tiedä (viikkoa 13+0)
 
idamaria, meillä kans nukuttiin eka kuukausi noin reippaasti!:) Miten teillä päivät muuten menee?

Pojalle taitaa tulla lisää hampaita. On niin kärtynen jatkuvasti ja eilen oli maha löysällä. Aikasemminki hampaitten tulon yhteydessä on ollu. Soitin neuvolaan ja mennään huomenna painokontrolliin kun tuo syönti ei oikeen meinaa luonnistua. Mutta nyt luulen että se on vain hampaiden takia vaikeeta:)
 
Tänne ei mitään sen kummempaa kuulu. Taaperoarkea vaan, tyty senku leikkii :D Mulla edelleen kuukautiset kateissa, välillä alavatsaa juilii ja jomottaa. Eilen viimeks tehty testi ja oli nega. En tiiä mitä ajatella tästä.. :D
 
Kävin äippäneuvolasa tänään ku ollu nuita vihlaisuja ja jomotuksia alavatsalla. Testi oli nega. Terkkari paineli kohtua ja sanoi, että toisaalta tuntuu kasvaneelta, toisaalta ei osaa sanoa. Vuodosta ei merkkiäkään.
Maanantaina on lääkäri niin ehkä sit sais tietää lisää.

Hyvää syksyistä vloppua kaikille! :flower:
 
Täälläkin yks -91 odottelee myöhässä olevia menkkojaan... :) En oikeen osaa päättää kummalla mielellä. Eli ei ole suunniteltu tapaus. :) Kymenlaaksosta päin ja jos nyt sitte tärppää niin 15.6 olisi vissiin laskettu aika. Odotellaan... :)
 
Mä en tiedä millä mielellä odottelen menkkoja. Alkanu pelottaan et jos joku on tuol oikeesti pahasti vialla ku näin kauan ollu pois. Neuvolatädille soittaessa kurkkasin kalenterista millon on viimeks alkanu menkat, ni siitä on 7vko aikaa. Kai se on vaan stressi ja kaikki sekottanu kiertoa, toivottavasti niin.
 
Mamma91 mun kaverikin ihmetteli kans aikanaan menkojen puuttumista ja lähti sitte selvittämään asiaa ja nyt "ikuinen testinega" on reipas 5-vuotias tyttö. Kaveri silloin testas r-testillä vielä ekan ultrankin jälkeen ja negaa se näytti vieläkin... Saman kaverin toka muksu sitte plussattiin jo ennen kun menkkojen olis ees pitäny alkaa. Tälläsiä eroja löytyy :) Mut toivotaan ettei oo mitään kummempaa syynä tuohon :/ :hug:
 
Kyllä miekin toisaalta ihan mielelläni masua kasvattelisin... Mut toi ukko ei oo asiasta niinkään varma... :/ Se on armeijassa viel maaliskuuhun saakka eli olis se viimiset kuukaudet sitte mun kanssa, mut kumminkin sitä varsinkin pelottaa se ajatus että kummallakaan ei oo ammattia vielä eli tiukkaa tulis tekemään. Mut onhan siitä muutkin selvinny näin nuorena ni miks me ei voitais.. :)

Onneks itelläni ei ollu tossa reilu kk sitte mitään ongelmia lopettaa tupakointia. Lopetin siis oikeestaan ihan seinään monen vuoden polttamisen jälkeen ja siinä päätöksessä oon pysyny. Ja lopettamisen syynä oli ihan oma halu lopettaa tollanen epäterveellinen tapa :) Mut onneks onnistu noin helposti ni ei tarvi nyt alkaa miettimään sitä :)
 
Mitenkäs on äityleiden uusi viikko lähtenyt käyntiin? :)
Mä tässä yritän vähän koulujuttuja tehdä, mulla meni kaikki yo-kokeet läpi! :cool:

Tänään käyty lääkärissä, eikä mitään outoa löydetty. Huomenna verikokeisiin, katsotaan ainakin tulehdusarvot ja tehdään raskaustesti verestä.
 
Onnea tulevalle ylioppilaalle!! :D

Täällä vaan päivää paistatellaan, laiskalla päällä oon. Ei yhtää huvittais ruokaa ruveta tekeen, eikä oikeen mitään muutakaan. Mutta saahan sitä välillä vähän laiskotella:D
 
Me ollaan pojan kanssa oltu hermolomalla mun äidin luona Helsingissä lauantaista asti :D Ihanaa, kun on koko ajan yhdet kädet lisää hoitamassa poikaa ja ei oo tarvinnut miettiä kodinhoitoa tai ruuanlaittoa tai mitään. Ruoka tulee nenän eteen ja mun sotkut häviää itestään :D Eilen käytiin shoppailemassa äitin kanssa. Pojalle löyty vaatetta ja itelle kans pari paitaa. Huomenna on mentävä vielä uudestaan, kun keskiviikkona olis tarkotus lähteä taas kotiin päin :) Meille ei muuten ihmeitä kuulu. Mies ottaa päähän välillä sanoinkuvailemattoman paljon, kun ei oo oikein tuo hänen panos tähän perheeseen ollut sitä mitä haluaisin. Tässä seurailen tilannetta ja alan sit oikeasti tehä jotain ratkaisuja, jos ei mies ala muuttua. Mun mielestä pienen lapsen isän paikka on kotona, eikä koko ajan jossain kavereiden kanssa luuhaamassa. Kyllähän tuo taas niin lupaili muuttuvansa, kun sanoin, että en jaksa enää ja haluan erota... Perjantaina olis aika lastenvalvojalle. Oon tässä miettinyt, että jos pitäisin pojan yksinhuoltajuuden. Toisaalta mies on kuitenkin hyvä isä, kun olisi vaan kotona. Ja kuitenkin haluan, että pojalla on isä, vaikka ero jossain vaiheessa tulisikin. Isoja päätöksiä... Ristiäisiäkin pitäisi alkaa järjestelemään, mutta miten tässä muka kaiken kerkee tehdä, kun pelkästään pojassa ja kodissa riittää tekemistä :D
 
Meillä oli alku ihan samanlaista. Mies oli aina menossa ja oli meillä eroki tosi lähellä. Sit lähettiin yhessä lomailemaan ja lopulta muutettiin toiselle paikkakunnalle. Kyllähän tuo nyt kotona pysyy aina välistä. tekee raukka vaa nii paljon töitä ettei oikeen mitään jaksakkaan sitte:D
 
Kuulostaa vähän samalta kuin täällä, oli kunnon kriisikin tuossa viikonloppuna ja sunnuntai meni mököttäessä kun mä koen vaan olevani palvelija ja mies käy kotona nukkumassa. Onneksi jollakin tasolla saatiin jutut sovittua, vaikka jotkut asiat vieläkin hiertää niin perkele kun rakastan tota miestä niin paljon, etten tohdi erota, vaikka välillä tuntuu ettei sitä kiinnosta olla kotona mun kanssa, miksi sittenkään kun meillä on lapsi? Kattelee nyt ja antaa aikaa, mutten minäkään tätä loputtomasti kato.

Meillä oli taas tänään neuvola, kaikki oli hyvin, thank god :D
 
Amp2 millä viikolla olitkaan?:) En yhtään muista:D

Mua aamulla masensi ihan saatanasti. Mun miehelle piti toisesta työstä tulla jo viime viikolla palkka. Jotenki sit aateltiin et kai se on viikonloppuna maksanu ja et tänään ois sit tilillä. Aamulla sit ihan täpinöissäni avasin koneen ja menin nettiin ku olin jo miettiny et jos tänään lähtis kaupoille, kun mun pitäis saada uus takki ja kengät ja housuja. No, eipä ollu rahat tilillä. Vitutti ihan järkyttävästi!!:( Sit olin nii laiskalla päällä etten jaksanu mitään tehä. Kunnes rupesin syöttään ruokaa pojalle ja hokasin, että mäpäs siirränki keittiön maton olkkariin ja .rupesin ihan innoissani siivoomaan:D Tulipa ainaki siistiä. Mies tuli ruokatunnille kotiin ja ovelta kysy jo, et mitä oon täällä puunaillu ku tuoksuu pesuaineet ovelle saakka:D Olin kyl siinä vaiheessa pyyhkiny vasta pölyt ja siivonnu vessan. Nyt on hyvä olo:)
Musta on vaa välillä kiva vaihella vähän tavaroitten paikkoja, ku on nii paljon kotona et alkaa sit kyllästyttään. Loppukuusta lähetään matto ostoksille ku meille tulee sit rahaa:D Ja oon täs kyl jo vähän suunnitellu et millaset verhot laittaisin, ku meillä ei oo nyt verhoja muualla ku olohuoneessa. En oo vaa laittanu, ku asutaan viidennessä kerroksessa nii on ollu jotenki ihana olla ilman verhoja. Mut nyt aattelin vaa et jos kehittäisin ikkunoihin jotain kivaa jouluks. hih=)
 
Huomenna on 14+0 :)

Mäkin tarvisin uudet talvikengät ja takin, mutta rahaa ei oo yhtään. Koittaa nyt vaan kituuttaa ensikuun alkuun, jos sitten jäisi sen verran ylimääräistä. Meilläkään ei oo verhoja missään, puhumattakaan matoista tai muusta sisustuksesta. Ei meillä ole edes keittiössä ruokapöytää, vaikka ollaan asuttu tässä jo kohta vuosi, turha pitää kiirettä :D
 
:D:D Mitäs sitä keittiön pöydällä, ku lattiallakin voi syödä:D Nii meillä tehtiin ku muutettiin miehen kans yhteiseen taloon eikä oltu viel ostettu. Sit ostettiinki heti kuuden hengen pöytä josta kyllä tykkään tosi paljon:)

Luin äsken yhtä blogia ja blääh, miten jotkut ihmiset niin jaksaa touhuta ja sisustaa ja tehdä kaikkee. Kyllä ihailen sellasia ihmisiä. Ite vaan laiskottelee kotona ja "siivoo" mutta aina vaan on tavarat sekasin:D:D
 

Yhteistyössä