Vuokratyöpaikat?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Molli

Vieras
Mä törmäsin tämmöseen nyt ekan kerran. Ja ilmeni että töihin on lähdettävä tosi lyhyellä varoajalla ja saattaa olla vaan lyhyitä pätkiä töitä...
Onks siinä mitään järkee?
Mitä sitä sitten tekee siinä väliajalla? On työtön vissiin...
Onko jollekin palstalaiselle tämä vuokraus tuttu juttu?

Mä olin sellasessa firmassa. Siellä ainakin pysty netin kautta katsomaan niitä paikkoja, ja pistämään siihen jos oli kiinnostunut. Ja saattoi tulla vaikka aamulla soitto, että nyt ois tällänen tunnin päästä. Mutta niistä pysty kieltäytymään ilman mitään sanktioita. Sillon kun et ollut töissä, olit työtön. Ja jotain soviteltua työttömyyspäivärahaa sai, jos ei ollut tiettyä määrää tunteja töissä.

Must noi vuoratyöntekijä hommat on helppoja.
Tai siis joo... no olin joskus vähän aikaa jopa pelkästään sellaisessa töissä. Et työttömänä en varsinaisesti ollut.
Mut tiedossa oli enempikin hommia.

Silloin mulla oli myös vakituisena keikkapaikkana paikka mihin mut haluttiin mielellään aina uudelleen ja multa kysyttiin ennen ennenko soitettiin tilaus firmaan ja pyydettiin jotain toista (siis tein kuitenkin firmalle ne työt, eli vuokrahlö firma makso mun palkat.)

Ja ainakin Staffilla on staffbook missä voi käydä itse katsomassa vapaita vuoroja ja ehdottaa itseään töihin jos on joku kiinnostava paikka.

Niin ja aikasemmin olin myös Varamiespalvelussa kirjoilla mut sit tein muutaman keikän kaupassa Osk Hämeenmaalla kun sit mun pomo siellä ehdotti että mä siirtyisin niiden kirjoille vakkariks.
Tätä kautta siis myös saa toisinaan ihan vakkariduunejakin.

Musta tää on ihan loistohomma.

tuo oli kiintoisa tieto tuo että voi itse katsoa myös noita työvuorolistoja valmiiksi...
ottaisin noita nykyisen hommani oheen, näin alkajaisiksi
kiitos riivinraudalle

Alkuperäinen kirjoittaja urpo:
tuo oli kiintoisa tieto tuo että voi itse katsoa myös noita työvuorolistoja valmiiksi...
ottaisin noita nykyisen hommani oheen, näin alkajaisiksi
kiitos riivinraudalle

Ollos hyvä =)

Ja siis varmuudeks vielä laitan että firman nimi kokonaisuudessaan on Staffpoint

www.staffpoint.fi

olen kerran ollutkin heillä sitte,n mutta se oli puhelinmyyntiä, ja siitä on aikaa...
sais sen rohkeuden, mutta nää on jo tosi arvokasta tietoa kaikki tähän mennessä.

itsellä hyvä kuva varamiespalvelustakin, kyllä

Mä en tykkää noista vuokratyöfirmoista. Ihan vaan siksi että esim mun mies on tehnyt keikkoja viime joulukuusta saakka yhteen tiettyyn paikkaan, kesä poislukien keikkoja on ollut 2-5 viikossa. Työpaikalla haettiin vakituisia työntekiöitä taloon mutta eihän toi mun mies voinut sinne vakituiseksi hakea koska oli siellä hommissa vuokratyöntekiänä. Pitää olla tehty tietty määrä tunteja vuokratyöfirmalle ensin sisään ennen kun voit senohitse ottaa vastaan vakityöpaikan.
Näion ainakin on opteamilla. uskon että muillakin on vastaavia kohtia sopimuksissaan.

itse olen edelleen tosin Opteamin listoilla (ollut jo ties montako vuotta) ja kieltäytynmyt viimeisen kahden vuoden aikana ties monestako tarjotusta keikasta. Kyllä ne aina sieltä välillä muistaa tarjota jotain keikkaa. tarjosivat aktiivisesti silloinkin kun olin ilmottanut että tietyllä väliajalla en ota mitään keikkoja vastaan.

no tuleepa nyt vihdoin hyvää tietoa näistä - nyt kuulin ekaa kertaa tuon että pitää olla jokin tuntimäärä tehtynä ennen kuin vakinaistetaan - vaikuttaa että olisi kikkailua, ehkä...

olen ollut itse toisella puolella tiskiä jossain vaiheessa saamassa hyvää tietoa näistä, mutta taitaa olla kuitenkin jotain negatiivisia asioita vielä olemassa, jotka pysyneet hyvin salassa sitten.
sais rohkeutta niin menis ja kokeilis.

olen kerran ollutkin heillä sitte,n mutta se oli puhelinmyyntiä, ja siitä on aikaa...
sais sen rohkeuden, mutta nää on jo tosi arvokasta tietoa kaikki tähän mennessä.

itsellä hyvä kuva varamiespalvelustakin, kyllä

Sen verran lisään... mä en voi suositella varamiespalvelua....
Mulla on leipurin tutkinto, mut en ollu tehny hommia melkein 10 vuoteen kun nää sit lähetti mut leipurinapulaiseks... se olis ihan ok mutta ko selvis että he etsi leipurille kesäloman sijaista.
Sit ne yritti saada mut ja ystäväni lähtemään hommiin n. 40 kilsan päähän yhteenuuteen paikkaan.
Oli sinne jo ilmeisesti lupaillu meitä.
Meijän hommia olis ollu tarjoilu, siivous ja ruoanlaittoakin.
Mut tätä kaikkee meidän olisi pitäny mennä tekeen siivoojan palkalla.
Tosin kun sit molemmat kieltäydyttiin, oltiin jo käyty tutustumassa paikkaan, niin alko tarjoomaan vähän isompaa palkkaa ja sit lopuks kysy että no mitä me tahotaan palkkaa että mennään?? :D

Mut oli jo menny maku koko firmasta (vp) että ei menty sinne ollenkaan.
Myöhemmin tarjosivat sitten mulle sitä kaupan paikkaa ja sille tielle jäin.

no tuleepa nyt vihdoin hyvää tietoa näistä - nyt kuulin ekaa kertaa tuon että pitää olla jokin tuntimäärä tehtynä ennen kuin vakinaistetaan - vaikuttaa että olisi kikkailua, ehkä...

olen ollut itse toisella puolella tiskiä jossain vaiheessa saamassa hyvää tietoa näistä, mutta taitaa olla kuitenkin jotain negatiivisia asioita vielä olemassa, jotka pysyneet hyvin salassa sitten.
sais rohkeutta niin menis ja kokeilis.

Joo toi on varmasti totta toi pykälä sopimuksessa.
Mun mun tapauksessa olin ilmeisesti niin hyvä työntekijä että ne mielellään maksoi varamiespalvelun pyytämän hinnan siitä että mä siirryin niiden kirjoille.

Ite olin leipomossa työkkärin Henkilöstövuokrauksen kautta. Siellä toimii kaikki lain mukaan, ja palkka oli TES:n mukainen. Suosittelen. Tosin leipomossa olivat näreissään vuokratyövoimasta, mutta sitä on nyt joka puolella muutenkin, ettei niistä kannata välittää. Ei se työntekijän vika ole, jos firma ei palkkaa uutta työntekijää, vaan ottaa vuokrafirmasta.

Yhteistyössä