Työpaikan vaihtamis-pohdintaa... (lähihoitaja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiskä

Vieras
On se kumma, kun sen kerran alottaa työt niin sitten tulee monesta eri paikasta työtarjouksia. Tein siis kirjallisen sopimuksen elokuuksi ( lähihoitaja vanhuspuolella, 3- vuorotyötä, öitä myös suht paljon...) Nyt sitten suullisesti lupailivat lisää, ja seuraavat työvuorolistatkin jo sain. En vaan ole saanut mitään konkreettista tietoa kuinka kauan tuolla mahd. kestää työt. 4kk? Pelkkiä arvailuja vain. Vanhuspuolella on hiton yleistä tuo typerä pätkätyö-systeemi vaikka tarvetta olisi koko ajan työntekijöille, kirjotetaan vaan lyhyitä pätkiä.

Eilen sitten minua kysyttiin töihin päiväkotiin henk.koht avustajaksi. Työaika ma-pe korkeintaan klo 17 asti. Töitä olis syyskuusta tuonne toukokuun loppuun.
Tuo säännöllinen työaika ja rytmi olis varmaan lapsen kannalta parempi kuin nykyinen 3-vuoro työ Eikä tarvis olla öitä hoidossa. Tää työnantaja tosin sanoi, että tuo avustajan työ on vaativaa ja haastavaa. Itelläni ei ole kuin 1kk kesätyö kokemust + koulun työharjoittelut päiväkodissa ja tietysti oman lapsen hoitokokemusta.

Eikös niin, että tosta nykyisestä työstä vois "ottaa hatkat" koska enhän ole allekirjoittanut kuin elokuun sopimuksen, vaikka työnantajan puolelta onkin luvattu lisää töitä. Kannattaisikohan vaihtaa työpaikkaa. Itteeni kyllä houkuttaisi nuo työajat ja säänn. päivätyö. Lapsi tosin joutuisi nyt sit vaihtamaan vuoropäiväkodista tavalliseen. Olisko se iso juttu. Tosin vaakakupissa painaisi se varma työ 9 kk ajaksi.

Kertokaas avustajat kokemuksia pk työskentelystä? Selviääkö maalaisjärjellä vai onko se oikeasti niin rankkaa (ja "vaatii erityistaitoja") kuin työnantaja sanoi...?

Damn...

En osaa kommentoida työn rankkuuteen, mutta sinuna ottaisin vastaan tuon paikan, jos se kerran on varma 9 kuukaudeksi, ja vuorotkin sopivat paremmin.
En usko, että työtä olisi sinulle tarjottu, jos se olisi niin rankkaa, ettei sen kanssa selviä taidoillasi.

mä luulen,että tuollaisena avustajana kyllä pärjää,jos asenne on sellainen "tahdon ja voin auttaa"..you know...
Eihän sitä voi etukäteen tietää miten sulla ja sillä lapsella kemiat kohtaa...jospa tulettekin toimeen loistavasti eikä työtä silloin voi sanoa kovinkaan rankaksi,luulen.

Ainakin oman poikani kohdalla,jolla on ollut oma avustaja päiväkotiryhmässä,meni hienosti asiat silloin eteenpäin tämän avustajan kanssa. He tulivat toimeen loistavasti ja avustajalla ja pojallani oli hyvin,hyvin läheinen suhde. Eroaminen oli hyvin vaikeaa molemmille,mutta avustajamme jäi eläkkeelle.
Nykyisin poikani ei tarvitse avustajaa.Tuskin samanlaista ihmistä oltaiskaan saatu koskaan.