vuokrarästeistä ja häädöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs pässi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs pässi

Vieras
eli siis voidaanko suomessa heittää lapsiperhe pihalle vuokra-asunnosta vuokrarästien vuoksi?

Meillä tilanne se että tämän kuun aikaan pitäs maksaa 1500e tai saadaan häätö, maksua erissä yritin sopia mutta ei kuulema käy.
sos.toimesta olen apua hakenut mutta ei saatu...mitä mä voin nyt sitten enää tehdä?

Meillä siis 3 lasta tässä..

no kuule,meinaatko että asuisit siinä vaikka hamaan tulevaisuuteen maksamatta vuokria koska "lapsiperhettä ei voi heittää pihalle"
hoida asias ajoissa,jälkeenpäin turha määkiä.
mulla ollut aina periaate, että ensin maksetaan katto pään päälle (vuokra ennen,nykyään yhtiövastike ja asuntolaina) sen jälkeen muut laskut ja sen jälkeen raha ruokaan ja JOS jotain jää, niin sitten voi vaikka joskus rentoutua ja käydä kahvilla kahvilassa.

Miten helkkarissa jätätte vuokrat maksamatta jos teillä on kolme lasta? Vastuutonta touhua. Olet todellakin pässi :( ilmeisesti kaupunki on velvollinen teille jonkun kusiputkan hommaamaan tilalle.

no te maksatte ne rästit,lainaa joltain rahaa,kysy pankista,tuttavilta,isä,äiti,sisarukset yms.tai sitten te etsitte uuden asunnon,siinä se. ja rupea maksamaan niitä laskujasi,sossu ei välttämättä rahaa antanut mutta jos lapsille et saa kattoa pysymään pään päällä niin he kyllä etsivät kodin jossa maksut maksetaan ajallaan..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;23421541:
no kuule,meinaatko että asuisit siinä vaikka hamaan tulevaisuuteen maksamatta vuokria koska "lapsiperhettä ei voi heittää pihalle"
hoida asias ajoissa,jälkeenpäin turha määkiä.
mulla ollut aina periaate, että ensin maksetaan katto pään päälle (vuokra ennen,nykyään yhtiövastike ja asuntolaina) sen jälkeen muut laskut ja sen jälkeen raha ruokaan ja JOS jotain jää, niin sitten voi vaikka joskus rentoutua ja käydä kahvilla kahvilassa.

Näin juuri, ja mieluiten vielä vähän rahaa sivuun joka kuukausi huonoja aikoja varten. Todellakin vuokra aina ensin, sen ymmärtää jopa tällainen luuseri työtön yksinhuoltajaämmäkin, muksujen kanssa on paha majailla veneen alla...

Jopas täällä on kiukkusia akkoja, mut ihan totta turisevat. On ihan ehdoton ykkösasia maksaa ensin katto pään päälle ja sitten vasta muut menot. Mutta...
meillä on juurikin sama tilanne nyt, 3vuokraa joudutaan tässä kuussa maksamaan ja lupaan pyhästi, ettei enää koskaan olla tässä tilanteessa! Ei auta kun repiä rahaa joka tuutista. Jos ei muuta, niin pieni laina ja sitä sitten lyhentelet erissä.

Samaa todella ihmettelen että miten joku (varsinkin lapsiperhe) "herää" vasta kun häätö uhkaa.. Mikset ole yrittänyt sopia erissä maksamisesta sillon kun EKA vuokra jäämässä rästiin?? Noita erikoisjärjestelyjä pitää aina ehdottaa sillon kun EKAN kerran vaikee maksaa jotain laskua,oli kyseessä sitten vuokra,puhelinlasku,luottokorttilasku tai mikä vaan. Eikä vasta sitten kun on häätö tulossa/liittymä suljettu/kortti kuoletettu tms.. Jos teillä on luottotiedot kunnossa niin äärimmäisenä hätävaihtoehtona lainatkaa vippifirmoilta. Sillä ette saa mitään järkevää ratkaisua aikaan mutta vähän lisäaikaa (ja toki myös reilusti lisää maksettavaa) asioiden kuntoon hoitamiseen.

[QUOTE="huh";23421614]Kaikilla se ei aina oo noin jos ei vaan saa maksettuu yli kalliita vuokria niin älkää valittako vaan hankkikaa elämä[/QUOTE]

Jos on ylikallis vuokra, niin on myös ylikallis asunto.

[QUOTE="huh";23421614]Kaikilla se ei aina oo noin jos ei vaan saa maksettuu yli kalliita vuokria niin älkää valittako vaan hankkikaa elämä[/QUOTE]

minä olen maksanut 1000 euron vuokria kun miehen työtulot oli 1400€/käteen ja minun tulot 300€ kotihoidontuki + 100€ lapsilisä.
pakkohan se oli maksaa perkele! ylikallista oli mut minkäs teet!

Alkuperäinen kirjoittaja eräs pässi;23421600:
Kiva kun täältä saa aina vastauksen itse kysymykseen.

Siis kyllä,voivat heittää teidät pihalle. Jos et ole vuokria maksanut niin on se peruste häädölle oli lapsia tai ei. Ainoa asia minkä voit tehdä on kasvaa aikuiseksi ja kerätä ne rahat,maksaa rästit ja huolehtia ettei näin käy ikinä. Lapset tarvitsee turvallisen,vakaan ympäristön ja aikuisen joka huolehtii heistä,ruoasta,puhtaudesta ja siittä että on katto pään päällä.

En kyllä itsekkään ymmärrä, kuinka omatunto voi antaa periksi sen, kun kuussa tulevat rahat käytetään muuhun kun pakollisiin menoihin.
Miksi teiltä on jäänyt vuokrat maksamatta? Säännölliset tulot? Mihin on rahat menneet?
Tottakai joskus voi tulla tilanne, että raha on tiukilla ja laskujen maksun kanssa sovitaan perijän kanssa, mutta että (kahden?) kuun vuokra ?

kyllä voi häätää mutta pitäs kai niiden antaa vaikka erissä maksaa se.. pyytäkää sukulaislta lainaan tai sit haette uuden asunnon..valitettavasti ne voi heittää teidät ulos...mut soskun pitäs hommataa teille uusi asunto sit jos ette itse läydä ja teidät on häädetty

Haluaisin edes yrittää ymmärtää, mutta ei onnistu. Meillä on erinäisistä syistä hirvittävän tiukka rahatilanne. Tämä kuukausi menee niin, että asumismenojen jälkeen jäi rahaa 350€. Sillä pärjätään. Just kävin kaupassa ja tilille jäi 20€ hätävarkaksi. Lapsilisät tulee perjantaina ja palkka viimenen päivä.

Ei tulis mieleenkään jättää vuokraa maksamatta. Laskut pois heti ja sitten eletään sillä, mitä jää. Totta kai vuokralaiset saa häätää ja pitääkin häätää. Kuka kustantaaa teidän asumisen? Ei kukaan. Te kustannatte sen itse tai teillä ei ole asuntoa. Piste. Opettele laskemaan hyvä ihminen.

..Jos ei saa maksettua ylikalliita vuokria aletaan etsiä halvempaa vaihtoehtoa ja neuvotellaan vuokranantajan kanssa siinä vaiheessa kun EKAN KERRAN vaikea repiä vuokrarahat kasaan.

Ap:n kysymykseen:kyllä,Suomessa voi lapsiperhekin saada häädön vuokrarästien perusteella. Sitä,onko jokin taho lain nojalla velvoitettu auttamaan häädettyä lapsiperhettä,en osaa sanoa mutta toivon että on.

Ja tosiaan, meillä on myös tilanne että rahaa ei ole kuin roskaa. Pk-seudulla vuokra-asunnoista saa pulittaa mukavasti, mutta palkkatasossa se ei täällä päin näy. Silti vuokranmaksu on se ensimmäinen asia, mitä raha päivänä tehdään.

Eli siis meidän vaihtoehdot on nyt siinä, että annetaan lapset huostaan koska 3 kanssa ei voida kodittomina olla.

En jaksa erikoisemmin alkaa selitellä miten ollaan tähän tilanteeseen jouduttu mutta se, että te muut ette koskaan tähän joutuisi ei auta meitä nyt juurikaan.

Lainaa ei saada eli mistään ei saada revittyä tuota summaa viikossa..

mutta olisi kiva jos joku osaisi asiallisesti kertoa mitä meidän kannattaisi tehdä??

Alkuperäinen kirjoittaja eräs pässi;23421600:
Kiva kun täältä saa aina vastauksen itse kysymykseen.

Kyllä voitte saada häädön. Lapsi ei ole tekosyy jättää vuokria maksamatta. Lapsille kyllä katto pään päälle löytyy, teille vanhemmille en tiedä.

[QUOTE="vieras";23421627]Samaa todella ihmettelen että miten joku (varsinkin lapsiperhe) "herää" vasta kun häätö uhkaa.. Mikset ole yrittänyt sopia erissä maksamisesta sillon kun EKA vuokra jäämässä rästiin?? Noita erikoisjärjestelyjä pitää aina ehdottaa sillon kun EKAN kerran vaikee maksaa jotain laskua,oli kyseessä sitten vuokra,puhelinlasku,luottokorttilasku tai mikä vaan. Eikä vasta sitten kun on häätö tulossa/liittymä suljettu/kortti kuoletettu tms.. [/QUOTE]

tätä mietin minäkin... Paha on parkua kun on jo p*ka housuissa. Miksi, oi, miksi velkojien kanssa ei voi sopia maksuaikataulua ajoissa?!

Toivottavasti ap saa katon oman ja lapsien pään päälle mahdollisimman pian tai vielä parempaa - saa hoidettua rahoituksen rästivuokriin. Ota opiksesi, toivottavasti asiat kääntyy vielä parhain päin.

Ikävä kyllä voidaan häätää. Silloin ottaa sosiaali teihin yhteyttä, koska teillä on lapsia. En tiedä ottavatko lapset sitten huostaan, jos teiltä asunto menee.

Ei oikein ole mitään muita vaihtoehtoja kuin maksaa velka. Ottaa lainaa jostain tms, pyytää apua sukulaisilta...

Yhteistyössä