Vuokran-antajia paikalla??! :0 koskee tupakointi: ei sallittu. Parveketta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mun käsittääkseni pääsääntöisesti sillä tarkoitetaan sisätiloja, mutta kannattaa kuitenkin kysäistä.
 
vierailija
Mun käsittääkseni pääsääntöisesti sillä tarkoitetaan sisätiloja, mutta kannattaa kuitenkin kysäistä.
(y)

Tai sitten ei kysy, vaan luottaa siihen, että ulkona saa polttaa kun ei siitä mitään haittaa ole. Taloyhtiön parveketupakointikiellot ovat harvinaisia, paitsi ihan uusissa taloissa niitä alkaa olla, eikä vuokranantajalla luulisi olevan mitään parveketupakointia vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Aika monessa paikassa - riippumatta siitä, onko kyseessä uusi vaiko vanha kerrostalo parvekkeineen - on nykyään kielletty parveketupakointi. Mutta parhaiten ja nopeammin asian selvittää, kun itse ottaa yhteyttä vuokranantajaansa ja kysyy.
 
vierailija
Vaan moukat tupakoi parvekkeella. Savu kulkeutuu toisten parvekkeille ja jopa asuntoihin, avoimesta ikkunasta/ovesta tai korvausilmaräppänästä. Muut huomioiva tupakoitsija menee ulos taloyhtiön osoittamalle tupakointipaikalle, mistä savut eivät leijaile häiritsemään muita.
 
vierailija
Oletko aivan varma?
Tämä on minun käsitykseni, kyllä. Tarkennettakoon nyt vielä sen verran, jos tässä on kyse vain nillityksestä, että osakehuoneistossahan osakkeenomistaja ei koskaan omista sitä huoneistoa, vaan ainoastaan sen osakkeen, joka puolestaan oikeuttaa asunnon hallintaan. Ja yleensä myös asunnon hallintaoikeuden piiriin kuuluu asunnon parveke.
 

Yhteistyössä