Vuokra-asuminen ja lattia pilalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos vuokranantaja on uusimassa muutenkin lattiamateriaalia, silloin vuokralaisen ei tarvitse maksaa mitään. koska joka tapauksessa lattia menee uusiksi - jälkiä tai ei.
 
Tää on niin tätä.. vuokralaiset lähtee asunnosta, jotain on mennyt rikki .. ei meinata millään korvata tai jätetään kertomatta asiasta.
Tai sitten pöllitään asunnosta jotain lähtiessä.. esim. vuokranantajan kattolamppu tms. --ikäänkuin ei muistettaisi .. et hei ei se ollutkaan mun lamppu vaan oli täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..

Jos lattia pinta alasta on neliö pilalla niin on koko kyseiseen tilaan vaihdettava lattiapinta. Ei pysty vaihtamaan neliön palaa kerrallaan. Tai pystyy, mutta se on hetken päästä aivan kamalan näköinen!

Eli jos eteisen matosta on neliö pilalla on koko eteiseen vaihdettava matto. 250? kuulostaa aika vähältä loppujen lopuksi. Koska materiaali maksaa ja työ maksaa.

Mutta toki voit vielä jostain selvittää kuuluuko se normaaliin kulumiseen vai ei. Oisko se vuokraturva tms. tai menisikö vaikka vakuutuksiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Missä ne jäljet ovat? Tuulikaapissa, eteisessä, muualla? Jos välissä on kynnyksiä tai oviaukkoja, ei lattiaa voi maksattaa ainakaan ko. tilan ulkopuolella. Siis jos jäljet ovat tuulikaapissa, ei vuokranantaja voi maksattaa lattiaa muihin tiloihin.

Jos taas jäljet ovat vaikka olohuoneen lattiassa, parvekkeen oven edessä, en minäkään välttämättä tykkäisi alkaa vaihtaa neliön alalle lattiaa, siitä jää kuitenkin saumat näkymään plus että uusi, samanvärinenkin matto erottuu kyllä käytetystä siinä vieressä.

Jäljet on olohuoneen nurkassa ja siinä olis vielä niin hyvä homma että kun tässä lattiassa muttenkin näkyy nuita saumoja niin se sattuu just tuon sauman "sisäpuolelle"..
 
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..

Jos lattia pinta alasta on neliö pilalla niin on koko kyseiseen tilaan vaihdettava lattiapinta. Ei pysty vaihtamaan neliön palaa kerrallaan. Tai pystyy, mutta se on hetken päästä aivan kamalan näköinen!

Eli jos eteisen matosta on neliö pilalla on koko eteiseen vaihdettava matto. 250? kuulostaa aika vähältä loppujen lopuksi. Koska materiaali maksaa ja työ maksaa.

Mutta toki voit vielä jostain selvittää kuuluuko se normaaliin kulumiseen vai ei. Oisko se vuokraturva tms. tai menisikö vaikka vakuutuksiin?

Hyvä kun huomautit tuosta vakuutuksesta!! Pitääpä tutkia korvaisko se tämän. En ees muistanu että meillä on kotivakuutus :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..

Jos lattia pinta alasta on neliö pilalla niin on koko kyseiseen tilaan vaihdettava lattiapinta. Ei pysty vaihtamaan neliön palaa kerrallaan. Tai pystyy, mutta se on hetken päästä aivan kamalan näköinen!

Eli jos eteisen matosta on neliö pilalla on koko eteiseen vaihdettava matto. 250? kuulostaa aika vähältä loppujen lopuksi. Koska materiaali maksaa ja työ maksaa.

Mutta toki voit vielä jostain selvittää kuuluuko se normaaliin kulumiseen vai ei. Oisko se vuokraturva tms. tai menisikö vaikka vakuutuksiin?

Hyvä kun huomautit tuosta vakuutuksesta!! Pitääpä tutkia korvaisko se tämän. En ees muistanu että meillä on kotivakuutus :D

Vakuutus korvaa yleensä äkillisen ennalta-arvaamattoman vahingon.. tämä ei ole sitä.
 
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

mä en ymmärrä kuinka tuollaiset jäljet olisivat normaalia kulutusta... miksi vauvujen alla ei ole vaikka mattoa lattian suojana..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

No musta tässä tapauksessa vuokralaisen pitäisi kuitenkin korvata lattia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jiki:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

mä en ymmärrä kuinka tuollaiset jäljet olisivat normaalia kulutusta... miksi vauvujen alla ei ole vaikka mattoa lattian suojana..?

Koska me todellakaan tiedetty etä ne ei lähde pois ne jäljet! Ois varmasti ollut matto tai pari jos olisin tienny että ne ei lähe mihinkään :/
 
no muovimatto kalliimpaa kuin esim 13e neliö laminaattia.laminaatti maksaa jos oikein kunnonlaittaa käyttöluokka 32 joka sitte kestääki 20? neliö.halvalla pääsette tuolla 250?
mutta teitä voidaan laskuttaa vain tuon huoneen osalta.
eli makkarit ja olkkarit pois lukien jos, oviaukot välissä jolloin tulee kynnys katkaisu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....



Mitähän mieltä olisit asiasta jos kyseessä olisin sinun omaisuutesi? Minun ja vuorkalaiseni sopimuksessa kyllä lukee että vuokralainen korvaa kaikki aiheuttamansa vahingot. Takuuvuokraa onneksi sisällä 3 kk vuokra.

Ja minulla on tosiaan hyvä vuokralainen, ei koskaan mitään pahaa sanottavaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokranantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....



Mitähän mieltä olisit asiasta jos kyseessä olisin sinun omaisuutesi? Minun ja vuorkalaiseni sopimuksessa kyllä lukee että vuokralainen korvaa kaikki aiheuttamansa vahingot. Takuuvuokraa onneksi sisällä 3 kk vuokra.

Ja minulla on tosiaan hyvä vuokralainen, ei koskaan mitään pahaa sanottavaa.


Pitääkö sen korvata myös normaali kuluminen?
Sitä ei tarvii korvata, vaikka vuokrasopimuksessa lukisi niin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokranantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....



Mitähän mieltä olisit asiasta jos kyseessä olisin sinun omaisuutesi? Minun ja vuorkalaiseni sopimuksessa kyllä lukee että vuokralainen korvaa kaikki aiheuttamansa vahingot. Takuuvuokraa onneksi sisällä 3 kk vuokra.

Ja minulla on tosiaan hyvä vuokralainen, ei koskaan mitään pahaa sanottavaa.

Ihan iso firma on kyseessä. Sitten ymmärtäisin jos olisi kyseessä yksityinen niin maksaisin ihan mielelläni, ja parempia kokemuksia itsellä ainakin on yksityisen omistamissa asunnoissa kuin näissä isojen firmojen. Yksityisiltä on tuulut yleensä jopa kiitokset hyvästä siivouksesta tms, mutta näitten firmojen asunnoista ei ole muuta kuin huonoa sanottavaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jiki:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

mä en ymmärrä kuinka tuollaiset jäljet olisivat normaalia kulutusta... miksi vauvujen alla ei ole vaikka mattoa lattian suojana..?

Koska me todellakaan tiedetty etä ne ei lähde pois ne jäljet! Ois varmasti ollut matto tai pari jos olisin tienny että ne ei lähe mihinkään :/

Et ole siis ikinä pessyt lattiaa ja huomannut, että jäljet on siinä ja pysyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jiki:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

mä en ymmärrä kuinka tuollaiset jäljet olisivat normaalia kulutusta... miksi vauvujen alla ei ole vaikka mattoa lattian suojana..?

Koska me todellakaan tiedetty etä ne ei lähde pois ne jäljet! Ois varmasti ollut matto tai pari jos olisin tienny että ne ei lähe mihinkään :/

Et ole siis ikinä pessyt lattiaa ja huomannut, että jäljet on siinä ja pysyy?

Varmaan se matto silloin enää mitään olisi auttanut, jösses!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokranantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....



Mitähän mieltä olisit asiasta jos kyseessä olisin sinun omaisuutesi? Minun ja vuorkalaiseni sopimuksessa kyllä lukee että vuokralainen korvaa kaikki aiheuttamansa vahingot. Takuuvuokraa onneksi sisällä 3 kk vuokra.

Ja minulla on tosiaan hyvä vuokralainen, ei koskaan mitään pahaa sanottavaa.


Pitääkö sen korvata myös normaali kuluminen?
Sitä ei tarvii korvata, vaikka vuokrasopimuksessa lukisi niin

Ja miten on tosin ihan inhimillinen virhe. Jos ei ole huomannut että jäljet ei lähde. Ei me nyt tosiaan tahallaan tuota tehty :/ Ja kerran tosiaan käyttin katsomasa yhtä asuntoa jossa oli näköjään samoja jälkiä lattiassa (nyt vasta tajusin että niitä renkaanjälkiähän ne oli) ja ihan normaali vuokra eikä siellä oltu edes suunniteltu remonttia niiden takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jiki:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta:
anni - valitettavasti juuri ne jotka eivät kerro todenmukaisesti asioita, pilaavat muidenkin vuokralaisten maineen. Mutta vuokranantajiakin on niin sekopäisiä että kaikki normaalikuluminenkin pitäisi vuokralaisen maksaa. Hulluja riittää puolin jos toisin. Kumpikin ruokkii toista ilmiötä.

mä en ymmärrä kuinka tuollaiset jäljet olisivat normaalia kulutusta... miksi vauvujen alla ei ole vaikka mattoa lattian suojana..?

Koska me todellakaan tiedetty etä ne ei lähde pois ne jäljet! Ois varmasti ollut matto tai pari jos olisin tienny että ne ei lähe mihinkään :/

Et ole siis ikinä pessyt lattiaa ja huomannut, että jäljet on siinä ja pysyy?

No olen pessyt.. mutta ajattelin että hankaan ne pois sitten kun vastasyntynyt ei enää tarvi nuita vaunuja sisällä. Parissa kuukaudessa jämähti nuo jäljet tuohon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos matto on kerta jo enneestään huonossa kunnossa niin kai toit sen vuokranantajalle esille?

Kyllähän se kävi täällä pyörähtämässä jonku paperin kanssa ja suunnileen juoksi koko asunnon läpi.. Huutelin mie sille aina välillä kaikkia epäkohtia ja otti se sinne paperille ylös nuo lattian kulumat ja kuopat.. Ja aika tarkasti itekki merkkailtin omiin papereihin kaikki viat.. et pitäis olla tiedossa. Ehkä ne siksi yrittääki meille maksattaa koko lattian uusimisen kun tiesivät muutenki tämän heikon kunnon ja nuo pari jälkeä on sitte hyvä tekosyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jissa:
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....

sä oot niin väärässä....

Älä puhu potaskaa kun et mitään tiedä:

"VVO hävisi riidan muovimatosta

22.10.2006
A A

Helsingin Sanomat

VVO on hävinnyt Helsingin käräjäoikeudessa riidan siitä, pitääkö vuokralaisten maksaa 1446 euroa tärveltyneen muovimaton uusimisesta.

Perheen koira oli repinyt eteisen ja makuuhuoneen muovimatot pilalle. Niistä oli muun muassa irronnut isoja paloja. Vuokralaisten lähdettyä VVO oli uusinut koko asunnon muovimatot, koska yhtiö katsoi ettei mattoja voi paikata vain eteisen ja makuuhuoneen osalta.

Vuokralaiset olivat valmiit maksamaan V

lle sen 350 euroa, jonka yhtiö itse on ilmoittanut eteisen ja makuuhuoneen mattojen uusimisen hinnaksi vuonna 2005 käyttöön otetussa asukaslaskutushinnastossaan. Heidän mielestään koko lattiapinta-alan uusiminen oli huoneiston tason parantamista, jonka maksaminen ei kuulunut heille. Lisäksi lattiat olivat jo sisään muutettaessa huonokuntoiset.

Kärjäoikeuden mukaan VVO:n on tyydyttävä asiakaslaskutushinnaston mukaiseen 350 euron korvaukseen, koska yhtiö ei ole ilmoittanut vuokralaisille, että vastuu voisi määräytyä myös todellisten kustannusten mukaan.

VVO:n korjaustapa ei myöskään ollut tarkoituksenmukaisin tai edullisin vaihtoehto, mikäli ei haluttu samalla perusparantaa tai kunnostaa koko asunnon lattioita.

Käräjäoikeus totesi myös, että yleisen elämänkokemuksen mukaan muovimatto on aina asumisen jäljiltä enemmän tai vähemmän vahingoittunut. Sen takia tietyt vuokranantajat eivät enää käytä muovimattoja lattiapinnoitteina."
 
Ostapa "universal stone" -niminen puhdistusainepurkki kaupasta ja pese lattia sillä. Tai kokeile ennen sitäkin ihan tavallista "ihmesientä" (taikasieni) joita saa marketista, se ei maksa kuin euron. Rannut lähtevät ja ongelma poistuu
ei poistu koknaan, taikasienestä jää myös jäljet. Minulla sattui täänään niin, että lattiasta hinkkasin mustia viivoja taikasienellä, mustat viivta lähtivät kyllä ,mutta nyt vähän kauempaa kun kattoo, niin lattiassa on vaaleita länttiä hankaamis kohdisssa, eli ojasta allikkoon meni. Nyt kattelen sit apua siihen, millä sais ne hankaamis jäljet pois.
 

Yhteistyössä