Vuokra-asuminen ja lattia pilalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piippi

Vieras
Eli meillä rattaista jäänyt lattiaan kamalat jäljet kumirenkaista ja eihän me olla tajuttu että ne ei lähde pois ollenkaan. Kysyttiin tästä isännöitsijältä ja hän haluaisi laskuttaa meiltä 250 e koska laittaisi laminaatin lattiaan sitten kun muutetaan pois (ei kyllä ole vielä ajankohtaista). Ensin oli kyllä sitä mieltä että jos löytyy samanlaista mattoa niin vaihtavat tuolle 1x1 metrin alueelle vaan sen maton, mutta nyt onkin sitä laminaattia laittamassa :o Onko ihan oikein? Olisiko meillä oikeus pyytää vaan että korvataan tuon muovimaton hinta eikä mitään laminaattia? Ja jotenkin tuntuu että tähän ei olisi oikeasti sitä laminaattia edes laittamassa.. :/
 
MITEN ihmeessä olette saaneet kumirenkailla lähtemättömät jäljet muovimattoon?
kokeile ensiki pyyhekumia, sitten vaikka kloriittia..

ja ei, ei varmasti ole oikein, että korvaisitte kalliimman lattiamateriaalin, vain vuokranantajan halusta.
toisekseen tuo kuulostaa muutenkin normaalilta kulumiselta, johon jokaisen vuokranantajan pitäisi osata varautua kun omaisuuttaan vuokraa
 
Millä olet koittanut hangata jälkiä pois? Kuulostaa oudolta, ettei renkaan jäljet lähde... Mut tuohon kysymykseesi, ei ole mun mielestä oikein. Korvaatte vaan sen minkä tuhosittekin, ei mitään uusia lattioita eri materiaalista.
 
No meillä vuokranantaja sanoi lattiaan jääneistä renkaiden jäljistä, että menee normaalin asumiskulumisen piikkiin, koska ei ne kuitenkaan ole tahallaan aiheutettuja. Mutta vuokranantaja onkin iso yhtiö, teillä ilmeisesti yksityinen? Ja vuokranantajalla lienee oikeus ottaa sopivaksi katsomansa summa takuuvuokrastanne, jos asuntoa olette "tuhonneet"...
 
Tottakai te korvaatte vain sen mukaan mikä lattia on aiemmin ollut. Kuinka paljon sitä jälkeä on tullut lattiaan siis miten suurelle alueelle? Onko yksityinen vuorkanantaja?

Soitapa vielä johonkin siivousyritykseen tai esim. jonkin laitoksen (ammattikoulu tms. ) siivoojalle olisko vinkkejä miten saisi lattian puhtaaksi.

Oletko kokeillut sellaista, että laitat itsellesi kengät jalkaan (esim. jotkut sisäkengät mitä monet käyttää töissä) ja niillä kengän sivulla yrität hangata sitten sitä jälkeä pois.
 
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..
 
Meil on kans semmoiset tumman keltaiset jäljet jääny muovimattoon rattaiden kohdalle, nyt pitäis pikkuhiljaa luopua noista rattaista kun muksu on jo sen verran iso, mut joku lipasto tms. on pakko laittaa tuohon eteiseen kun muuten näyttää niin järkylle ne jäljet.
Mut asiaan, me asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja mulle sanottiin että ne kuuluu normaaliin "asumisen jälkiin", eikä sitä mitenkään meiltä laskuteta. Eli aika älyttömätä kuulostaa tuo että teitä ylipäätään laskutetaan siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..

Ai niin lun paikattaisi lattia neliön alueelta?
En kyllä vuokranantajana suostuisi.
 
Niin ja lattiassa oli jo kun muutettiin niin jälkiä runsaasti, esim painaumia huonekaluista, koloja, jne. Mutta tämä olikin semmoinen hätävara asunto jonka vuokrausfirma tarjosi nopeasti että päästäis edellisestä asunnosta äkkiä pois (en jaksa selittää siellä ollutta tilannetta).. Ja tämän vuokraa firma, ei yksityinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vaan lähde millään.. se väri on imeytyny siihen mattoon ja netistä kyllä luettiin että ei auta mikään muu kuin koko maton vaihto.

Ja siitä pitäis sitä mattoa vaihtaa vaan se 1x1 metriä, ei haluta maksaa 70 neliötä laminaattia..

no en mä usko että suostuisin omassa sijoituskämpässäni tekemään mitään paikkoja lattiaan... mutta eihän yhden huoneen lattian vahingoittumisesta voi vaatia koko asunnon lattian vaihtoa... jos sotku eteisessä, vain eteinen vaihtoon.
 
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....
 
Missä ne jäljet ovat? Tuulikaapissa, eteisessä, muualla? Jos välissä on kynnyksiä tai oviaukkoja, ei lattiaa voi maksattaa ainakaan ko. tilan ulkopuolella. Siis jos jäljet ovat tuulikaapissa, ei vuokranantaja voi maksattaa lattiaa muihin tiloihin.

Jos taas jäljet ovat vaikka olohuoneen lattiassa, parvekkeen oven edessä, en minäkään välttämättä tykkäisi alkaa vaihtaa neliön alalle lattiaa, siitä jää kuitenkin saumat näkymään plus että uusi, samanvärinenkin matto erottuu kyllä käytetystä siinä vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahastusta.....:
ei teidän kuulu maksaa 70neliön lattiamateriaalista vaikka samanlaista löytyisikin. Vain ja ainoastaan sen neliön osalta. Ja loppujen lopuksi taitaa mennä normaalin kulumisen piikkiin. Olen ollut tekemisissä kaikenlaisten vuokranantajien kanssa, myös kavereiden apuna....

sä oot niin väärässä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Meil on kans semmoiset tumman keltaiset jäljet jääny muovimattoon rattaiden kohdalle, nyt pitäis pikkuhiljaa luopua noista rattaista kun muksu on jo sen verran iso, mut joku lipasto tms. on pakko laittaa tuohon eteiseen kun muuten näyttää niin järkylle ne jäljet.
Mut asiaan, me asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja mulle sanottiin että ne kuuluu normaaliin "asumisen jälkiin", eikä sitä mitenkään meiltä laskuteta. Eli aika älyttömätä kuulostaa tuo että teitä ylipäätään laskutetaan siitä.

Juu.. sanoppa muuta. Älyttömältähän se kuulostaa. Ja ajattelimma ilmottaa ystävällisesti tuolle isännöitsijälle tästä että ne ei lähde mitenkään pois niin sitte jo oottelee ilmeisesti että ollaan muuttamassa pois ja laskua tukkimassa kouraan.. :( Pitäiskö kysyä että voiko ne käydä nyt sen laittamassa kun meki halutaan nauttia laminaatista. :)
 

Yhteistyössä