Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Osa 7

Vieras
Jatketaan taas siihen mihin viimeksi jäätiin.....

Tein eilen jo uuden ketjun mutta en löydä nyt koko uutta (osiota), lienee taas hävinny johonkin bittiavaruuteen.

Tervetuloa kaikki uudetkin vuoden yrittäneet mukaa jutustelemaan meidän ketjuun.

Terkuin Timo

Moi taas!

Kiitokset Timolle uuden ketjun aloittamisesta!

Ajattelin vain kertoa teille, että minä nyt soitin sinne Väestöliittoon ja peruin sen ensikäyntiajan, joka olisi ollut tällä viikolla. Perumista ei voinut enää lykätä ja vaikka raskaustestissä on vain todella ""haamuhaamu"", niin ajattelin, että ainahan voin tilata tarvittaessa uuden ajan. Tiedän, että testasin aivan turhan aikaisin, joten testissä näkee vain oikein hyvää mielikuvitusta käyttämällä sen ""plussaviivan""... Mutta mieheni, joka ei tiennyt, mihin sen pitäisi tulla sanoi kuitenkin, että ""ai toiko se on?""

Mutta... niin varma kuin jotenkin hullusti olenkin, että nyt oon lopulta raskaana, niin en uskalla vielä yhtään heiluttaa voiton lippua. Teen testin uudestaan loppuviikosta ja jos sitten alkaa näyttää ""kunnolla oikeesti plussaa"", niin ilo on kyllä ylimmillään!!! Joten, odotus jatkuu... ;)

Anteeksi tämä omanapakeskeisyys. Mitäs muille kuuluu? On jotenkin ankeen näköinen ilma ulkona.

Mukavaa tiistaita kaikille!!!

Ai, vielä uudestaan...

Mulla ainakin näkyy ruudulla nyt Timon toinenkin aloitus, mutta sopiiko kaikille, että jatketaan nyt tähän, niin ei mennä ihan sekaisin.

Vitsi mä kyllä onnittelen kaislaa jo tässä vaiheessa - mahtava juttu!!! Jos mieskin sen näkee, niin sitten se ei ole mielikuvituksen tuotetta ;) Plussa se on haamuinkin haamu. Harmi vaan, että lähdet sitten tästä ketjusta pois, mutta onnellisena pääset siirtymään odottajien puolelle!

Mä kävin siellä ultrassa tänään ja hyvillä mielin tulin sieltä pois. Siellä se munarakkula mollotteli ihan hyvissä kantimissa, vielä pari päivää kypsymistä, sanoi lääkäri. Epäili, että ovuloisin (clomien ansiosta?) tässä kierrossa, loppuviikosta. Sain aika tarkat ohjeet ovistikkujen käyttämiselle ja sit jos menkat ei oo alkanut 6.2. mennessä niin testiä kehiin. Lääkäri sit soittelee 7.2. ja katsotaan missä mennään. Clomit ei oikein sovi mulle tuon refluksin takia, joten sitten täytyy miettiä vaihtoehtoja. Mutta toivotaan ettei tarvitse :)

Nyt on toiveet ehkä eniten korkealla mitä ikinä, joten lujaa saatetaan myös tipahtaa... Mutta peukut pystyyn ja ovista kohden, sanoi mummo lumessa - vai miten se nyt menikään ;)

Kyllä mäkin piipahdan onnittelemaan jo Kaislaa! Vaikka itse tuntuu pitävän vielä jalat maassa tukevasti, mutta niinhän ne sanoo että haamukin on plussa! Toivotaan että kaveri pysyy matkassa mukana! :-)

Nasupille peukut pystyssä tähän kiertoon!! :) Hienoa kyllä mä uskon että päästään kaikki lopulta odottajien puolelle!!

Hei taas!

Hieno juttu Nasuppi toi sun ultrakäyntisi! Nyt pidetään peukkuja, että tärppäisi! Oispa huippua siirtyä tuonne odottajien puolelle erityisesti teidän tuttujen kanssa!

Itsellä on ihan ristiriitainen olo. Kun ei uskalla uskoa... Ja kuitenkin toivoo, että raskaus ois totta... Kiitokset vaan onnitteluista; pahoittelen, etten skeptisyydessäni uskalla vielä iloita. Mutta lupaan kyllä hyppiä kattoon, jos testi näyttää plussaa loppuviikosta!

Hyvät ystävät ovat myös samassa tilanteessa, kuin tällä palstalla moni. Siis yritystä on jo vuosi tai enemmänkin, mutta lasta ei vaan kuulu. Sitten jos nyt itsellä on se onni käynyt, että tärppäsi, niin toivoo vielä entistä enemmän, että ystävilläkin...

Kuinkas Hannamari, Molly, Peppi ja muut jakselette?

Varovaiset onnittelut täältäkin Kaislalle! Eiköhän se ihan oikeakin plussa sieltä pärähdä! ;)

Mulla on kp14 tänään ja tuntuis et greippimehu olis positiivisesti vaikuttanu limoihin. No, en kuitenkaan ihmeempiä toivo, vaikka onhan niitä endoplussiakin tullu.. Pidän siis kuitenkin jäitä hatussa ja koitetaanhan me tietty vähän kylvääkin.. ;)

Molly, täälläkin on heitelly aatokset.. Mutta kaipa se on vaan sitä pääkopan suojelua. Kyllä sitä olis niii onnesta soikeena, vaikka koittaa olla cool. :D Tää on niin tätä välillä.

Nii ja galluppia oli tunnistamisesta. Kyllähän sitä miettii aina, josko täältä joku mut tunnistaa. Molly, olisit vaan tullu aikoinaan toiveikkaiden yahoogroupsiin, nii voisit kertoa itsestäs enemmän.. :)

Suru tuli... menkat (tai varhainen keskenmeno). Itku meinaa päästä, mutta töissä on oltava.

Myöhään illalla aloin hikoilla hurjasti ja menkkamahaa juilia, aamuyöstä alkoivat...

Kyllähän tuo ovis vuodoista päätellen lähestyy. Tai no, viime kuivaakin kuivempaa kiertoa lukuunottamatta mulla on aina ollut runsaasti valkovuotoa, mutta ilmeisesti silti ei ovista, joten voiko siitä sitten mitään päätellä...

Mitäs muille tosiaan kuuluu? Kauhean hiljaista on täällä ollut. Pistäkäähän tilannekatsauksia! :)

Voi p***a kaisla, oon tosi tosi pahoillani!!! Varmasti vielä suurempi pudotus, kun olit jo tehnyt testin ja toiveet sen takia taivaissa. Näin sitä sit käy. Koita pitää mieli positiivisena, vaikka tiedän sen olevan vaikeaa. Uusi kierto, uusi mahdollisuus!

Kaisla: halaukset, otan osaa...

Omaa napaa... Kp 9 meneillään. Fiilikset on samat kuin alkukierrosta, eli vauvakuume on hiipunut. Kaipa se osaltaan hiipuu siksikin, että päätin olla miettimättä vauva-asioita ennen lääkäriaikaa.

Häitä olen kovasti sen sijaan suunnitellut! Päiväkin on vihdoinkin päätetty, 22.7. Mulla on synttärit 20.7, joten hyvin tulee sen puolesta muistamaan tuon päivän. Miehen kanssa tosin päätettiin, ettei vielä hirmuisia suunnitelmia tehdä, sillä jos plussataan, häät perutaan. En nimittäin halua vatsa pystyssä vihille... Raskaana siis voin olla hääpäivänä, mutten näkyvästi... Ajatelkaa, tuon takia olen jopa miettinyt pillereiden aloitusta...! Hullua...

Moi! Minä täällä, taas...

Nasupille ja Vipelle ehdottomasti plussaisia ja ihania ovisaikoja!!! Kyllä me kaikki täältä sinne odottajiin vielä siirrytään.

Ihan hassua, mutta mä oon aika pirteä nyt ja hyvällä tuulella (kuvittelis, että päinvastoin). Kiitokset vaan halauksista ja pahoitteluista, kyllä ne aamupäivästä olivat tarpeen!

Nyt oon melko varma, että varhainen keskenmeno se oli. Ne on näköjään ihan hurjan yleisiä noin alkuraskauden aikana. Mun normaaliin menkkoihin verrattuna vuoto on ollut runsaampaa ja seassa kunnon klimppejä. (Ei sellaista pientä limakudosta niin kuin yleensä, vaan ihan jäin ihmettelemään, että mitäs tää...)

Kun kaiken yrittää positiiviseksi kääntää, niin iloitsen siitä, että vaikuttaisi kuin raskautuminen ois kuitenkin mahdollista ihan luomusti. Jos ei ala kuulua, niin pitää sitten varata aika tutkimuksiin uudestaan...

Täällä on muuten tosiaan hiljentynyt. Tosi hyvä tietysti, että moni on siirtynyt odottajiin!! Minun puolesta tänne mahtuisi kyllä uusiakin ""vuoden yrittäneitä"" jakamaan kokemuksia!

Kauniita unia!

Morgen ladies!

Kaislalle pahoittelut :( Olipa kyllä surkea juttu. Hienosti osaat kuitenkin ajatella jo positiivisesti ja tosiaan lohdullista tietää että kuitenkin voi tärpätä luomusti! Koska kyllähän tuo varmasti varhainen keskenmeno oli. Sekoitankohan nyt johonkin muuhun vai sanotaanko yleensä, että keskenmenon jälkeen seuraavassa kierrossa tärppäisi helpommin?... Voi olla että oon ihan hakoteillä mutta tässä tapauksessa ainakin toivotaan että näin käy!

Vippe, joo se toiveikkaiden suljettu ketju, vähän harkitsin sitä silloin aikoinaan mutta en sitten liittynyt - ei kuitenkaan jotenkaan tuntunut ""minunlaiselta"" porukalta. Vieläkö sä kirjoittelet sinne? Tai onko sitä enää? Ja hei, mä kyllä endosta huolimatta täysillä peukutan sulle joten käyttäkää vaan ovisaika hyväksi :) Sitten leikkauksessako vasta selviää miten paljon sitä endoa on vai osasiko lääkäri nyt jo viimeks arvioida?

Hannamari, mulla on ihan samat fiilikset! Nyt lähestytään jo ovista ja jotenkin on vaan edelleenkin ihan evvk olo. Kuulin toissapäivänä, että mun hyvä ystävä odottaa toista vauvaa (puolivahingossa) kun ensimmäinen lapsi on vielä alle vuoden ikäinen. Sponttaani ajatukseni oli ""voi raukka parkaa""! Pelästyin oikein itsekin miten silleen reagoin. No, ystäväni siinä samalla valitteli väsymystä ja pahoinvointia,valvomisia, lapsen flunssaa ja kitinää, työkiireitä ja kirosi vielä miestään. Että ehkä se koko paketti kuullosti vaan liian rankalta mun korviin (kaveri on yleensä vähän sellainen dramaqueen). Myöhemmin illalla mies oli tehnyt ihanaa ruokaa, otettiin lasi viiniä ja suklaata jälkiruuaksi ja katseltiin leffaa. Ajattelin, että lucky me!!!

No, toisaalta, eilen sit taas näin muutaman päivän vanhan IHANAN vauvan jonka vanhemmat oli niin onnellisia ja vaan huokailleen ja ihaillen katselivat vauvaansa. Tuntui aivan mahtavalta niitten puolesta, en ollenkaan tullut katkeraksi ja oma vauvakuume... hmm... ei lisääntynyt mutta ei kadonnutkaan. Oon jonkinlaisessa välivaiheessa jossa olen toisaalta tosi tyytyväinen. Niin. Just nyt olen tyytyväinen. Olkoon tällainen ihme välivaihe, tuntuu itse asiassa oikein seesteiseltä.

Taas pukkas romaania heti aamusta :)

Vielä häiriköin...

Lottaa, Mannaa ja Peppiä piti kans huudella linjoille :) Mitä kuuluu? Ei kai Mannan yhteydet oo taas katkennut :)

Ja munkin puolesta uudet +-vuoden yrittäneet tervetuloa vaan jakamaan ajatuksia tänne

Moikkista taas!

Kaisla, kiva kun oot saanut itsesi positiiviselle mielelle! Juuri niin pitääkin, hyvillä mielin uudelle kierrolle niin kyllä se siitä :)

Molly, mulla on ollut välillä ihan samoja aatoksia, kun nautitaan kaksinolosta miehen kanssa mm. rauhallisen koti-illan merkeissä just samalla tavoin kuin tekin. Mutta toivoisin kuitenkin, että niihin on mahdollisuus jossain määrin vielä vauvan tulon jälkeenkin (toiveajattelua!?), mutta eihän sitä koskaan tiedä millainen pikku-piru vaiko -enkeli sieltä tupsahtaa.

Eipä ole ovista vielä täällä, äsken tikuttelin ja testiviiva jäi kyllä hailakammaksi. Eli viikonloppuun menee. Toivottavasti olisi kuitenkin viikonloppuna, koska tikut ei riitä kun lauantaihin saakka. Sitten joudun ostamaan apteekista niitä kalliimmanpuoleisia. No, kunhan nyt edes tulisi jossain vaiheessa se ovis!

ääh... mistähän vois johtua se että mua kamalasti oikealta puolelta munasarjojen kohalta tai jostain sieltä päin vihloo... onkohan toi kovin normaalia vai voisikohan johtua mahdollisesta raskautumisesta.. en kyllä oikein enää jaksa uskoa asiaan näin lähes 2 vuodene yrityksen jälkeen, muttaeihän sitä koskaa voi tietää.. pitää varmaan ootella kuukautisia ja katsella sitten miten käy.. Mutta arvelin täältä kysellä oisko kellään ollut samanlaisia oireita... :/

Hyvää iltaa, hyvää iltaa, itse kullekin säädylle..

Jaahas, mistähän toikin joululaulu nyt päähän putkahti. Nyt se sitten pyörii koko illan, hih ;)

Ihan unohtui omassa hömpötyksessä eilen, että kuulostaa kivalta, että Hannamarilla on noita hääsuunnitelmia! Vaikka me täällä nyt peukutetaankin enempi sitä vauvaplussaa, niin ihana niitä häitäkin on suunnitella! Itsellä ne on takanapäin (hitsi, onko niistä tosiaan jo 6 vuotta... ). Nyt jos järjestäisi juhlia, niin tulisi kyllä aika erinäköiset. Mutta eikö ookin aika kivaa se kaikki suunnittelu?

Mitäs ""kikkoja"" teillä leidit tässä kierrossa on käytössä? Vai ootteko ihan rauhassa? Mä muuten yritin viime kuussa juoda greippimehua, mutta eihän mun maha kestänyt sitä ollenkaan. Ja hassua kyllä, ""limojakin"" oli tavallista vähemmän. Punkkua taisin vahingossa juoda ""kiinnittymisaikoihin""... On se vaan niin hyvää!

Mites Peppi voit?

Ai niin, kiitos Molly ja Nasuppi. Ootte ihania, kun jaksatte tsempata. Molly, mäkin luin jostain, että keskenmenon jälkeen on jokin hormonitaso koholla ja tulee herkemmin raskaaksi. (Ymmärtääkseni noin varhaisen jälkeen ei tarvitse sitä kuukautta pitää edes paussia, joten... ;)

Morjens

Mollyn kutsuhuudon kuulin aamulla töihin =) Päätin tulla ilmoittautumaan. Tilanne ei täällä ole juurikaan muuttunut. Kivut on onneksi helpottaneet ja melkein loppuneet kokonaan, mutta mieli on sitäkin ""kipeempi"". Mä en jostain syystä osaa nyt ollenkaan rentoutua, ennen kuin saan varmempaa tietoa mikä mättää. Parin viikon päästä olen toivottavasti viisaampi. Tää tilanne vaikuttaa koko ajan meidän arkeen. Ei löydy innostusta juurikaan mihinkään, varsinkaan vaakamamboon. Mä oon sen tyyppinen nainen, että kaikki huolet ja kiire vaikuttaa halukkuuteen. Käykö kellään muulla niin? Muutama muukin asia on tällä hetkellä vinksin vonksin, joten uusi vuosi ei ole alkanut mitenkään ruusuisesti. Toivotaan, että tästä tie on vaan ylöspäin. =)

No sitten muihin ku muhun.. Kaislalle pahoittelut, vaikka kiva, että oot itse hyvällä mielellä. Kiva huomata, että kaikesta esim. pitkästä yrityksestä huolimatta, täällä ketjussa vallitsee suhteelisen hyvä tunnelma ja toivoa ei ole heitetty menemään... Jatketaan samaan malliin niin eiköhän tästä vielä hyvää jälkeä synny!

Iltaa kaikille!

Kaisla kyselit, mitä kikkoja on käytössä. Mä en tähän mennessä ole oikein lämmennyt noihin kikkakolmosiin tässä asiassa, mutta nyt kun lääkäri sen verran herätteli toiveita tähän kiertoon, niin ajattelin, että hitto nyt kaikki konstit käyttöön. No tietty se nyt jää niihin mahdollisesti parempiin asentoihin ja makuulle jäämiseen puuhastelun jälkeen. Eilen jopa laitoin tyynyn lantion alle antaakseni matkaajille vähän vauhtia, mutta aika sottaista puuhaahaan siitä tuli, yäk ;) Ai niin, sitten luin jostain, että aamulla miehen spermassa on enemmän siittiöitä, niin sitä aateltiin kokeilla sitten viikonloppuna... Miehellähän oli siinä ekassa näytteessä vähänlaisesti siittiöitä, mutta se saattoi tosiaan johtua huonosta ""luovutustilanteesta"". Tämän kierron aikana on tarkoitus viedä toinen näyte. Greippimehua en oo pystynyt ottamaan käyttöön refluksin takia. Hyi, kammottaa ajatellakin mikä närästys siitä seuraisi. Harmi sinänsä, mielelläni olisin kokeillut.

Peppi, kyllä mulla ainakin kaikki stressi ja väsymys näkyy heti siinä, miten jaksaa puuhastella. Arki-illat oli aika tiukkoja, kun oli töissä, nyt mä otin aikalisän työelämästä ja siirryin opiskelemaan, niin kummasti väsymys on väistynyt. Yritän silti ymmärtää miestä, joka ei tietty jaksa ""pitkän kaavan mukaan"" arkisin peuhata ;) Viikonloput on sitten asia erikseen, siksi onkin kiva jos nyt osuisi tämä ovis viikonlopulle. Silloin kyllä jaksaa, vaikka useita kertoja päivässä :)

Iloa viikonloppuun!

Kaisla, kyselit ""vippaskonsteista"", joita on tullut kokeiltua. Meillähän niitä riittää ;). Tässä muutamia:
- jalat+lantio ylös seksin jälkeen
- seksi joka päivä
- seksiä vain ovulaation aikaan
- ovulaatiotikut
- greippimehu
- aamurakastelu
- Terolut (lääketiet.keino, joka ei auttanut)
- koko ""vauvaprojektin"" unohtaminen
Kaikennäköistä sitä on siis mieleen putkahtanut, jotta vauva saataisiin... Ilman tulosta vielä... Nyt taitaa olla tuo unohtaminen päällä, saa nähdä mitä siitä seuraa :).

Juu, häitä on kyllä tosi mukava suunnitella. Välillä vaan iskee hirmuinen ahdistus, kuten viimeksi kun laskeskelin budjettia. Toisaalta myös hirvittää koko juhlan järjestäminen, kun en ole koskaan ollut järjestämässä mitään noin isoa. Nyt pitää vaan ruveta kyselemään apuvoimia.

Ulkona on hitsin kylmä, -21. Ulos haluaisin lähteä, kun lenkkijalkaa vipattaa ja aurinko paistaa, mutten tiedä tarkenenko/tarkeneeko koira... Pitää kokeilla muutaman tunnin päästä.

Ei ovista vieläkään... :( No, en tietty ihmettele, jos nyt on kp 12/29, niin eikös sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla vasta tuolla kp 14-15 tienoilla..? Eli veikkaisin sunnuntaita tahi maanantaita. Siispä tikkuja lisää ostamaan.

Lämmöt kohosivat, joten se on ainakin hyvä merkki. Hirmuisesti palelee, eilenkin saunan jälkeen alkoi taas hervoton palelu. Muutenkin on tosi vetämätön olo ja päätä särkee, kivoilla fiiliksillä ovista kohti...

Täytyypä tästä lähteä jaloittelemaan, jos saisi itseään hereille. On vaan tosiaan vähän liian kylmä lenkkeilyyn, vaikka täällä mittari näyttää vain -15. Meillä kuitenkin koirat hyytyvät jo tässä pakkasessa, tassut muuttuvat kankeiksi, joten kipin kapin aina kotiin kun tarpeet on tehty. Palelevat, vaikka oon kutonut niille villapaidat :) No, toisen koiran trimmasin ehkä liian lyhyeksi juuri ennen pakkasia, joten itseäni syytän.

Viikonlopuksi ei kummempia suunnitelmia, kun peuhatessa piti tätä viikonloppua viettää ;) Nyt en tiedä miten aktiivisesti viitsii, jos en saa bongattua ovista. Mutta mene ja tiedä, rentoudutaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Minkälaisissa merkeissä muut vietätte viikonloppua?

Yhteistyössä