Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent. viittä vaille vuoden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä täällä varmaan kaikki on välillä aaseja termien suhteen, minäkin taisin pikaistuksissani sanoa, että mulle tehdään IVF jos mieheltä löytyy kiveksistä eläviä siittiöitä, mutta eihän sitä voi tehdä vaan se on se ICSI eli mikrohedelmöitys, jossa yksi ainoa siittiö tungetaan muniksen sisään... Tai näin mä nyt jälkikäteen olen antanut itseni ymmärtää, ja voin olla edelleen väärässäkin, heh heh.

Hitto, ei pitäisi käydä kuikkimassa lapsettomuus -puolen juttuja, meinaa hermo revetä. Vielä en halua tästä ketjusta mihinkään lähteä :(

Hektikko, miksi ihmeessä hermosi meinaavat revetä kun käyt kuikkimassa lapsettomuus -puolen juttuja? Itse kirjoittelen siellä ja mulla ainakin tulee oikein hyvä mieli, kun saa keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa.

Timolle oikein isoja plussatuulia - kuulostaa eeerittäin hyvälle d:)

Mä kävin tänään hakemassa laboratoriosta mun verikokeiden tulokset. Olen nyt yrittänyt surffailla (kun toin hiivatin soneran haku-toiminto ei edelleenkään toimi) ja hakea tietoa noista kokeista ja jotain olekin jo löytänyt.

Kp 3 (=follikkelivaihe) multa otettiin s-fsh eli follikkelia stimuloiva hormoni ja tämän arvo oli 8.3 kun viitearvo on 2.0-10 sekä s-lh eli luteinisiva hormoni 5.7 kun viitearvo on 4.0-12.

Kp 21 (=luteaalivaihe) multa otettiin kilpirauhaskoe 1.3 (S-TSH) ja prolaktiini 143 ja nämä näyttäis mun mielest olevan viitearvoihin nähden ihan ok. Mutta sitten progesteroni arvo heittäää ihan häränpyllyä -eli se on 140 kun viitearvo on 1.3-3.4 - KÄÄK! Mitäköhän tästäkin sitten seuraa..
Oon onneksi huomenna menossa lääkäriin joten olen sitten jo paljon viisaampi jatkosta.

g: käyttäisin sateella/sienimetsässä jos omistaisin kumpparit. Olin jo kerran vähällä ostaa nokialaiset mutta en raaskinut....

Hei Rizzu ja kaikki muutkin!!!

Kyselit koska pitäis olla testin teon aika, se on välillä sunnuntai- tiistai!!! Aion pitää testiliuskat lukollisessa laatikossa ainakin tiistaihin niin ei ainakaan vaimoni pääse liian aikaisin testaamaan, ellei punahilkka tule sitä ennen kylään sitten ei tarvi ainakaan testata. Toivottavasti ei!!!

Oireista jäi muuten mainitsematta lämmöt on ollu hieman koholla koko ajan eli normaalisti 36 nyt ollu tasaisesti 36.6 - 36.7 ja koko ajan on sellainen sisäinen vilu vaikka normaalisti valittaa ompa kuuma.
Tänään kesken päivän kuulemma itsekin säikähti kun oli katsonu itseään peilistä, (tietenkin piti kampausta tehdä) ompa Hän kalpea ja sellaiset tummat silmäluomet ja silmänympärystät, mikähän tauti minuakin oikein vaivaa? Oli kyselly itseltään.

Tämmöisiä tällä kertaa!!!

Terkuin Timo

Ultraus ohi. Molemmilla puolilla oli munasoluja kehittymässä ja muutenkin kuulemma näytti oikein hyvältä. En tajunnu yhtään kysyä, että näyttäiskö siellä olevan jotain kohtapuoliin irtoamassa, kun oviksenhan pitäis tällä viikolla mulla olla, viikon loppupuolella... Mutta kaipa se selviää sitten niistä verikokeista, joihin varasin nyt sitten ajan ensi viikolle :) Kiva oli kuulla nuo kommentit lääkäriltä, että kaikki oli sielläkin kunnossa. Nyt vielä ens viikkoa odotellen. Mutta jotenkin heti on taas paljon toiveikkaampi olo! Ehkä meitäkin vielä onnistaa :D

Sanoin jo miehelle, että jos ne mun verikokeet ja papakin on ok, niin sitten se on mies joka on seuraavaksi syynin alla.

Hei tietääkö kukaan, voiko simpat viedä yksityiselle tutkittavaksi? Vaikka ei siis mitään muuta siellä yksityisellä tekisikään? Mietin vaan, että jos tonne tutkimuksiin niiltä osin on ihan törkeät jonot, niin en kyllä jaksa odotella. SAis sit tietoonsa senkin niin hyvä olis.

Niin vähän arvelinkin, että vois viedä. Ajattelin vaan, että jos ne vaikka edellyttäis muitakin toimenpiteitä siellä... Mutta hyvä niin. Kai se sitten pitää tehdä jos musta ei mitään vikaa löydy. Sit kun nekin on tutkittu niin voi olla hyvin mielin ja toivoa parasta :) (Tai jos niissä on jotain vikaa, niin ei tarvi edes toivoa.) Mutta jos kunnalliselle on suht lyhyet jonot, niin sitten kyllä jonotellaan. Yksityinen maksaa kuitenkin sen verran paljon.

Timo, kaikella kunnioituksella, mutta vaimosi ei varmaan toivo, että kaikki oireet kerrot tänne niin yksityiskohtaisesti, kuten pimpsa on koko ajan märkä (!)....Oireluettelo on muutenkin jo aika mittava, joten onhan se jo ihme, jos ne eivät kerro raskaudesta :)
Sydämestäni toivon teille onnistumista!

Hei
Yksityisellä tutkimukset aloitettiin miehestä, kun on yksinkertaisempaa, sitten vasta selvitetään naisen monimutkaiset syy yhteydet, näin ainkin meillä, syy loppujenlopuksi jäi tuntemattomaksi, ikää meinasivat olen melkein 40, yritystä reipas 2 vuotta, ketään ei ole näkynyt...

Kiitos vain huomautuksestasi! Mitään en ole kirjoittanu tähän ketjuun ilman vaimoni lupaa eli vaimo on toiminu sanelukoneena ja minä kirjurina, joten ilmaisu on vaimoni itsensä sanoma!!!

Terkuin Timo

Yhteistyössä