Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent. viittä vaille vuoden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hie kaikille!!!!

Tätä asiaa en ole edes kertonu vaimolleni joka tapahtui tänä aamuna. Ennen heräämistäni aamulla näin ihan ihmeellistä unta, nimittäin kaksi pientä kiharahiuksista lasta, tyttö ja poika lauloivat lastenlaulua.
Orvokkini tummasilmä metsätietä kulki siunatkohon Luojamme sinua oma äitikulta.
Kun lapset lopettivat laulun tietenkin heräsin ja olin ihan hämilläni mitä oli tapahtunu.
Tänä päivänä on ollu muutenkin ihan sellainen jännä olo, että jotain tapahtuu tässä lähiaikoina.

Asia on sikäli ihmeellinen kun en yleensä näe unia, jos näen niin en ainakaan aamulla niistä muista mitään niin kuin viimeöisestä ynestani.
Ihmeellistä mutta totta.

Katsellaan ja palaillaan!!!!!

Terkuin Timo

Minä peukutan ja jännään miten Rizzu sinun ja miehesi tilanteessa käy. Toivon kovasti Teille huomenna PLUSSA viivoja testissä.
Käväse kertomassa uutisesi miten kävi.!!!!!

Terkuin Timo

Minä peukutan ja jännään Rizzu sinun ja miehesi puolesta !!!
Toivon Teille huomisessa testissä PLUSSA viivoja!!!
Käy kertomassa kuulumiset miten kävi!!!!!

Terkuin Timo

Hyvää alkanutta lokakuuta kaikille tasapuolisesti!

Ohhoh, tulipas sitä eilen juhlittua. Nyt juilii päätä niin että. Mutta niinhän se menee että IHVO eli itsehankittuvittumainenolotila. Ei auta kun kärsiä.

No niin nythän tässä sitten on jännät paikat Timolla sekä Rizzulla...toivottavasti tämä kuukausi alkaisi mahdollisimman monella + uutisella.

Eilen juteltiin miehen kanssa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta liittyen tähän lapsen yrittämiseen. Jotenkin se helpotti ja poisti jostainkumman syystä multa suurimmat pelot. Nyt mulla on taas semmoinen olo että kyllä tää tästä, kyllä me vielä onnistutaan. Perjantainen lääkäriaika kyllä vähän jännittää..mutta tuo osakseen helpotusta tähän hommaan ""nyt on joku ammattilainen"" neuvomassa.

Palaillaan!

Hei, minäkin vierailen täällä aurinkovauvoista, kiva kun täälläjoku mieskin joka uskaltaa kertoa tuntemuksistaan!
Meillä yhteisen vauvelin yritys aikamme menee jo kolmannen vuoden puolelle, ikää molemmilla himpun yli 40, syy selittämätönlapsettomuus, muu kuin minun ikäni kai? minulla on 13 vuotias lapsi entisestä liitosta, miehellä ei lapsia, joten ajattelimme, että vika voi löytyä sieltä, ei mitään löytynyt... meni eka ivf-keväällä, negaa tuli, toinen on nyt piinaviikkovaiheessa, kaksi alkiota on istutettu perjantaina, mutta nyt olikin yllättäviä ongelmia miehen puolelta, minulla meni kaikki paremmin kuin ekalla yrityksellä, mutta mieheltä ei jännityksen tai jonkin selittämättömän syyn vuoksi saatu ollenkaan keräyspäivänä siittiöitä ulosluonnollisin keinoin,joten monien vaiheiden jälkeen päädyttiin kiveksista ottamiseen, ja näin ollen ivf muuttuikin matkalla mikrohedelmöitykseksi,no kuitenkin loppujenlopuksi saatiin tiistaina 20 saadusta munasolusta 9 hedelmöitettyä, joista 7 hedelmöittyi, joista vielä perjantaina oli 4 hengissä, mutta kaksi vain sen laatuisia mitä kannatti siiirtää, ei yhtään pakkaseen, tarinamme on kovin erilainen kuin teillä, mutta halusin kertoa sinulle, että on monenmoista rankkaa kohtaloa,ja me vahvoinaihmisinä yritämme niistä selvitä, miehenä varmasti ymmärrät myös toista miestä, ja miltä tuntuu kun tulee eteen jotain täysin odottamatonta...

Meilläkin aluksi kaipailtiin perheenlisäystä, mutta sitten kai nuo kyselijät väsyivät kyselemään, tai ajattelevat että me ollaan jo ( minä 40 mies 43) liian vanhoja.

Erittäin paljon toiveita ja plussasäteitä teille, toivottavasti onnistutte, ja olet rohkea ja reipas mies, kun hyväksyt asiat ja mietit ratkaisuja siltä pohjalta,mitä tosiasiat antavat myöten, onneksi olette nuoria, niin teillä on vielä mahdollisuus saada ""oma"" lapsi tavalla tai toisella, ja luin eilisestä iltalehdestä, ettei biologia tee vanhempia, vaan ne tärkeät on ne rakastavat vanhemmat, tai läheiset ihmiset!

Nostan sinulle todella hattua ja toivotan onnea elämässä sinulle, vaimollesi ja mahdollisesti nyt tai tulevaisuudesssa tulevalle pienelle perheenjäsenellenne nyt ja jatkossa!

Heippa!
Lueskelin ketjuanne ja halusin kirjoittaa että toivoa yhä on. Me yritimme 1,5 vuotta ennen kuin nyt elokuussa tärppäsi. Olo oli jo aika epätoivoinen eikä raskautta enää edes osannut odottaa. Tutkimuksetkin oltaisiin aloitettu pikapuoliin. Mutta ehkä pitkä kesäloma ilman stressiä sai meidät rentoutumaan ja vauva katsoi olevan aikansa tulla.
Nyt on 12. viikko menossa ja suurelta ihmeeltä tämä raskaus tuntuu.

Sunnuntaita!

Noh, tulos: negaa. Ei edes haamun palaa. Tällä kertaa en kyllä edes mitään plussaa odottanutkaan, kun olo on ollut niin oireeton. Kenties ovuloimaton kierto kokonaan, kun edes nännit eivät kipeytyneet oviksen jälkeen. Nyt jätin luget pois ja sitten vain odotellaan, että koskas se vuoto alkaa! Toivottavasti pian, niin pääsee taas odottelemaan ovistakin ja seuraavia jännäpäiviä.

Edelleen siis odottelemme sitä ekaa plussaa!

Voi harmi Rizzu :(

Mulla on ensi viikolla se ultra. Mä olen lähes varma, että siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta mä vähän luulen, että se seerumi-progesteronin (?) tulos ei välttämättä ole kovin hyvä. Toivottavasti!!! Niin sais jotain lääkettä tähän touhuun...

Tää kierto on ollut ihan outo. Alusta asti hirveet himot ja valkovuotoakin on ollut runsaammin kuin yleensä. Tai oikeesta se ""ei tuu läpi"", siis valu, mutta jotenkin on semmonen kosteampi olo noin niinkuin sisältäpäin. Heh, kuulostaa varmaan tosi sairaalta. Nyt on varmaankin kp 10-13 tai jotain sinne päin. En oo laskenut yhtään enkä edes muista koska menkat alko viimeksi. Pitää selata tätä ketjua ;)

Nyt vaan tosiaan toivon, että se s-prog osoittautuisi mun kohdalla huonoksi, tai siis sieltä tulevat arvot. Koska mä olen lähes varma, etten ovuloinut ainakaan viime kierrossa, en ehkä sitäkään edellisessä. Ja jos nyt oliskin ok, niin harmittaisi pirusti jos ne vaan sanoo, että kaikki okei. Mut katellaan sitten kun ne tulokset tulee, eli muutaman viikon päästä kun kerran se verikoekin on vasta 1,5 vk:n päästä. Pitäis muuten varata aika siihen...

Meillä nyt yritystä takana 1.5 vuotta.Eka clomikierto meneillään saas nähdä tärppäskö tässä kuussa.
Oltiin mieheni kans Levillä 3 päivää ja ovis luultavasti osui sinne.Parin viikon päästä selviää miten on käynyt.

Heipähei pitkästä aikaa!

Olen täällä taustaillut välillä kun ei ole ollut mitään varsinaista asiaa - vaikka tiettyhän sitä voisi muutenkin vaan kirjoitella kaikenlaisia kuulumisia. Paljon kaikenlaisia juhlia, tupareita ja synttäreitä ja sen sellaisia on ollut viime aikoina, töissä aika paljon hommia sekä minulla että miehellä ja sitten vielä harrastukset päälle. Kiirusta pitänyt. Kp:tkin aivan jäänyt laskematta ja ovis taisi mennä vahingossa vähän ohi :/ Harmitti kun yks ilta havahduin (sekstailun jälkeen) ja otin kalenterin käteen, oli jo kp19. Aikaisemmat puuhailut oli kierron aika alkuvaiheessa, ehkä joku kp10. Ei taida olla jännittämistä tällä kertaa. Tänään on siis kp23. Tulisipa tosiaan jollekin meidän ketjulaiselle nyt se plussa, että saataisi hanat auki ja uskoa tähän puuhaan!

Rizzulle pahoittelut negasta, ne on p*rseestä, plääh!! Ja tulkitsinkohan oikein, että aika monella taitaa olla pientä pelkoa ilmassa, varsinkin meillä joilla on simppa-analyysit sun muut tutkimukset vasta edessä... Mutta toisaalta taas täällä oli toivoakin (1,5 v yrittämisen jälkeen tärppi). Kiva kun mieskin liittyi porukkaan.

Meidän tilanne on ihan ennallaan, eli sen ekan perusgynekäynnin jälkeen odotellaan nyt vaan seuraavia menkkoja. Sit katotaan mitä tapahtuu. Aika nopeasti yksityisellä puolella näyttää etenevän hommat. Mun ensi kiertoa varmaan seurataan tiettyinä kp:inä gynellä ja ehkä miehenkin sais tutkitettua. Voi olla, että menee marras-joulukuullekin ihan meidän itsemme takia kun tässä on tiedossa matkustamista ja sen sellasita joka voi häiritä tätä tutkimushomman etenemistä oikeina päivinä jonkin verran. Joka tapauksessa tuntuu todella hyvältä, että on hyvä lääkäri ""taustatukena"" ja tietoisena meistä ja meidän yrittämisestä. Itsellä on nyt jotenkin helpompi olla kun tietää että tää asia kyllä varmasti etenee jossain vaiheessa tietynlaisessa aikataulussa - ja jos ennen tutkimuksia yms. sattuisi tärppäämään, niin mikäs sen parempi, sehän olisi pelkkää ""plussaa"" :)

Ps. sattuiskohan Vippe taustailemaan täällä joskus? *kaipaa* Tule juttelemaan kuulumisia jos ehdit :)

Pioni piti toivottaa myös tervetulleeksi ketjuun, en vaan heti muistanut ja sitten tuli paljon kiireitä ja asia jäi. Me ollaan about saman ikäisiä ja oon samaa mieltä siitä, että ei muuta kun yksityiselle. Meidän tutkimukset pitäisi siis alkaa pikkuhiljaa kun meillä vaan itellä ois tarpeeksi aikaa juuri sopivina päivinä.

Miten sulla meni siellä verikokeissa? Minkälaisia tuloksia tuli? Minä kun olen vähän ulkona näissä jutuissa, niin en oikeestaan ees tiedä mitä verikokeista tutkitaan jne... Ja ovishan sulla oli jo takana, koska jännäilet?

Onko meillä täällä tällä viikolla ""jännääviä"" joille voisi pitää peukkuja?

Molly! Kuinkas ollakaan satuin just tänää katteleen tänne, että ootko täällä.. :D Täällä on kp jotain, oon luultavasti sua vähän edellä. Mut luulen oireiden perusteella et mulla olis ollu ovis viikko sitten lauantaina, mut ei ollu mies just sillon käsillä. Nähtiin (ja puuhailtiin) vasta myöhään sunnuntai-iltana ja tod.näk meni ohi. (Oli kuitenkin melkei viikko edellisestä kerrasta) Et sunnuntaina odottelen tätiä tulevaksi. Mut sun kuulumisiin. Vau, olit gynellä käyny. :) Mää en oo saanu aikaiseksi, enkä varmaan jaksakaan mennä.. Vielä(kään). En jaksa jännäillä (oviksenkin bongasin vahingossa, kun ei voinu oireista erehtyä) ja tiedossa onkin syksylle kaikkee kivaa, joten jos joulukuussa alkais taas murehtiin.. :)

Heipsan,

oon tässä taustaillut koska nyt on ollut niin hiljasta omalla rintamalla.

Molly: Kahdet verikokeet on nyt otettu ja tänään itse asiassa soittelin labraan ja kyselin että onko kaikkien vastaukset jo tulleet. No olihan ne mutta ei ne tietenkään mitään tuloksia puhelimessa anna. Joten menen huomenna hakemaan ne ja sitte torstaina onkin jo lääkäriaika varattuna. Mä olen muuten ihan yhtä pihalla kaikista hienoista termeistä ym. hienoista nimistä kuin sinäkin-ei ole hirveesti hajuakaan että mitä verikokeita multa edes otetiin.
Ei siellä lääkärissäkään viiti ihan kaikkea aina kysellä juurta jaksaen koska muutenhan siellä istuis koko päivän. Hirveesti olis kysyttävää ja ihmeteltävää, mutta toisaalta ehkä on hyväkin ettei sitä kaikkea tiedä. Tieto lisää tuskaa jne...
Hyvä että lääkäri on perillä kaikesta mitä tuleman pitää - se on pääasia. Ilmottelehan sitten miten siellä gynellä lähti tutkimukset käyntiin. Tietty jos se plussa pärähtääkin jo tässä kierrossa niin sehän olis toosi hieno juttu!

Mä olen ollut kanssa tosi tyytyväinen tähän nopeeseen tahtiin mitä yksityisellä on asiat lähteneet rullaamaan. Mulla oli menkat just loppunut kun mentiin ekaa kertaa tutkimuksiin ja sitten tosiaan jo seuraavana päivänä multa katsottiin ultralla ja suolaliuoksella onko putket auki vai tukossa. Auki ne onneksi olivat vaikka mä vähän ääneen ihmettelinkin että noinko vähän sitä vettä tihkuaa - luulin että sitä lorisee ihan kunnolla d:)

Mulla on nyt menossa kp 15/26-28 joten vielä ei oo mitään jännättävää. Mä en itse asiassa hirveesi laskeskeli noita kiertopäiviä - oviksen aikoihin tulee tietty enemmän tiirailtua kalenteriin mutta muuten sitten ei. Jotenkin sitä alitajuntaisestikin tietää koska menkkojen pitäis alkaa ja sitä tulee ravattua ihan hysteerisesti veskissä.. Hoh hoijaa..

Mutta eipäs muuta kun kaikille vaan hiiiiirveeeesti plussasäteitä!!!!!

Moikkis!

Juu, Vippe, su-ti välille mäkin niitä menkkoja odottelen. Nyt jo vähän rinnat kipeät. Katotaan saanko sut kiinni taas aikataulussa :) Hauska kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaa! Musta tuntuu vähän, että meilläkin menee tuonne joulukuulle ennenkuin mitään tulee tapahtumaan suuntaan tai toiseen tämän yrittämisen kannalta. Sen verran kaikkea ohjelmaa on tässä koko syksyn. Mulla on muutenkin jotenkin seesteinen olo, että eihän tässä nyt mikään tulipalokiire olekaan.

Niin, Pioni, aika samalla tavalla ajatellaan mekin asioista ja yhtä pihalla taidetaan olla vaikeista termeistä ja ihmisvartalon hormoonisysteemeistä ja muista oikuista? :) Mäkin olen vähän huono kyselemään lääkäreiltä liikaa (tai siis tuuppaa unohtua aina että mitä kaikkea sitä pohtikaan ennen käyntiä) ja sit jotenkin tuntuu etten mä kuitenkaan jälkeenpäin muista ihan tarkkaan miten ne kaikki asiat menikään ja mitä mulle selitettiin... En mä mikään blondi oo silti, heh heh... Niin ja kyllähän tietyt perusasiat silti ihan hyvin hanskassa on. Mutta jos viitsit niin kerro siis Pioni niistä verikokeista ja tuloksista ja mihin mikäkin vaikuttaa sitten kun olet tavannut lääkärin ja olet ehkä itsekin paremmin selvillä niistä, mä tosi mielelläni kyllä lukisin. Itsellä kun on ihan samat verikokeet ja jutut vissiin kuitenkin edessä tässä kohta.

Keksisiköhän joku jonkun hyvän ja päivääpiristävän gallupin?

Kaikille mukavaa viikonjatkoa! Ja tietysti plussaonnea...

Heipsansaa!
Pahoittelut Rizzu tädistä. Tylsää!
Mitenkä on Timolla, joko on ns. pullat uunissa! Hope so!
Nyt kyllä sais ruveta tulee niitä plussa uutisiakin.
Piukki tossa aiemmin epäili jotain koe tulostaan huonoksi? (kokeen niemeähän en taas muista) Mistä se koe kertoo? Ovuloitiinko se liittyy? Siis musta tuntuu et oon ihan aasi näiden kaikkien hienonhienojen termien kanssa..tais olla joku muukin samaa mieltä. No ehkä tästä viisastuu kun saa omat kokeet käyntiin perjantaina!

Heippa kaikille tasapuolisesti!

Täälähän sitä jännäilen, eli pitäis varmistua viikonlopunaikaan/ ensiviikon alussa. Onhan noita erilaisia oireita kun vertaa edellisiin aikoihin. Käyn kirjoittelemassa illemmalla lisää nyt lähden puutyöpiiriin, teen vauvansänkyä, ihan jo varalle.

Terkuin Timo palailen illemmalla!!!!

Se koe mistä taisin puhua on seerumi progesteroni (s-prog) tai ainakin jotain sinne päin :D Painoin vaan mieleeni nyt kun se lääkäri sano tuon koko nimen. Se juuri kait mittaa sen jonkun keltarauhashormonin tai jonkun hormonin määrän kumminkin, josta periaatteessa näkyy onko ovuloinu vaiko eikö. Näin olen asian ymmärtänyt.

Mä olen myöskin aivan täysi aasi näitten juttujen kanssa. Ihan hoomoilasena luen joskus jotain ihmee tero-clomi-luge -juttuja. Sen tiedän peräti, että terot on teroluteja (?) ja tasaavat kiertoa. Clomit (clomiferm??) kai auttaa ovulaatiossa jotenkin? Nyt vasta alkaa vähän kiinnostamaan nämä eri termit ja lääkkeet kun niitä joutuu varmaan itsekin alkaa popsimaan.

Täällä panetus senkun jatkuu, mutta oon taas vaihteeksi kipee ja mies vielä töissä yövuorossa nyt, jotenka saan kärvistellä ihan itekseni täällä. Nytkin äijä posottaa unta palloon täyttä häkää... Kyllä mä vähän vihjailin, että kun on nokoset ottanu niin vois vähän shshsh... mutta en tiiä kun on itell nyt niin kipeä olo ja sitä paitsi vessahätä ihan koko ajan. On ollu koko päivän. Krooh. Kp:t on edelleen laskematta. Nyt vois varmaan selata tän ketjun sitten niin sais tilattua siihen verikokeeseen ensi viikolle ajan.

Tervehdys kaikille naisille tasapuolisesti!!!

En enää illalla jaksanu käydä kirjoittelemassa, meni niin myöhään kun käytiin vielä saunassa.
Noista vaimoni oireista hieman lisää: eli 3 päivää inssin jälkeen sanoi yht äkkiä aamupalalla ollessa kuinka maistuu rauta suussa eli metallin maku. Hajuaisti on ainakin terästäytyny eli haistaa sellaisiakin hajuja mitä minä en haista ja välillä hajut, jotka on vaimolleni ollu mieluisia nyt välillä tökkii pahemman kerran.
Wc:ssä saa juosta alvariinsa, paha olo vaivaa aika usein nyt, pää ollu varsinkin otsan kohdalta sellainen jossa kuulemma tuntuu ""paino"" eli ei kipeä mutta oudontuntuinen jota ei ole ollu ennemmin.
Huvittavin oire mikä vaimolleni on ilmaantunu nimittäin on alkanu rupsuttelemaan eikä ole koskaan aikaisemmin rupsutellu.
Kuulemma pimpsa on koko ajan märkä ja välillä sillain niin kuin menis pieniä kuplia peräkanaan, kuulemma oudontuntuinen. Rintoja on alkanu aristamaan erialilla mitä menkkoja ennen.
Hirveä väsymys on myös iskeny kuvioihin.
Tämmöisessä myllerryksessä nyt miellä, katsotaan mitä tulee!!!

Palaillaan terkuin Timo

Tää saitti toimii tosi ihmeellisesti mun koneella. Tökkii. Onko muilla ongelmia?

No niin, tänään se täti sitten tuli. Vihiroonki, sanoisi pohjalainen. Eli lopetin ne lugesteronit la-aamun jälkeen ja vajaat 4 päivää piti niistä odottaa. Eli nyt tulikin kierron pituudeksi 34 päivää. Jään ""innolla"" odottelemaan, vaikuttiko ne lääkkeet tähän alkaneeseen kiertoon jotenkin oudosti.

Siitä S-Prog-verikokeesta: Se otetaan kierron loppuvaiheessa (noin viikkoa ennen kuukautisia olisi oikea aika) ja jos progesteronihormoni on noussut yli 25:n voidaan todeta, että ovulaatio on tapahtunut. Mulla arvo oli juuri tuo 25, siksi sain lugesteron-lääkettä tukemaan mahdollista alkavaa raskautta tai kierron loppua, jotta kuukautiset eivät alkaisi jos vaikka olisi sattunut raskautumaan. Katsokaapa linkkiä http://huslab.fi/ohjekirja/2502.html, sieltä löytyy ohjeet kokeesta ja sen tarkoituksesta.

Timolle vielä tsemppiä odotteluun! Koska teillä pitäisi olla testin teon aika, siis jos menkat ei ala ennen sitä?

Jaa että galluppia kaivattiin...

LOKA-LOSKA-GALLUPPI:
Käytätkö säännöllisesti kumisaappaita ja jos niin minkälaisia? Onko niissä erikoistehosteita?! Jos et käytä, miksi et?

(öhhöhhöö, jollakin on taas aika tylsää töissä...) :)

Oma vastaukseni: Käytän mustia pitkävartisia nokialaisia aina silloin kun on aivan erityislaatuinen tarve, esim. sieni- ja marjametsässä, pihahommissa, jne. Joskus olen aamulla katsonut viisaimmaksi vetäistä kumpparit jalkaan, jos sattuu vettä tulemaan kuin esteri**stä. Niillä on kyllä aikas mukava lompsotella bussin käytävällä ;)

Yhteistyössä