Vuoden rajaa lähestyvät 3

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
titak
Jännä miten Eemi tunnet ovulaation noin voimakkaasti. Itse en ole koskaan sitä tuntenut. Ainut mikä viittaa ovikseen, on valkovuoto ja hmm, köh levottomat/kiihkeät unet ;). Onks kellään muilla sellaisia?

 
Eemi
Jees, kyllä mullakin on tuota limailua... Mutta sitä saattaa olla jo ennen ovista, ja itse ovulaatio tulee vasta päivän pari limailun loppumisen jälkeen. Söin tuossa keväällä/kesällä clomifenia neljässä kierrossa, ja silloin ovulaatiokivut alkoivat tuntua. Luulen, että sitä ennen ei oma hormonitoiminta ollut oikein käynnistynyt, eli joko en ovuloinut lainkaan tai sitten ainakin hyvin epäsäännöllisesti. No, clomien loppumisen jälkeen kivut ovat säilyneet lähes samanvahvuisina, ja tärppi tuli lopulta ilman clomeja. Joten, uutta odotellessa!
 
Eemi
Voih, te ootte jättänyt mut tänne yksin oottelemaan... :( Pöh. Joulua ootellaan (ja menkkoja, toivottavasti kuitenkaan ei!) ja joululomaa. Väsynyt heräämään aamuisin... Kahvia tekee taas mieli.

Mutta ensin tarvitsis tehdä töitäkin.

Ihme juilintaa on vieläkin välillä tuolla munsarjassa. Outoa, en usko kyllä oikeasti että tuo oikea puoli toimisi ihan siten kuin pitäisi. Pyh.

Mitäs muille? Viikonloppu!
 
outik
Yritetäänpäs nyt saada tänne vähän toimintaa ettei Eemin tarvi yksin kirjotella :)

Täällä suunnalla ei oo kyllä mitään uutta uutista. Ovista odotellessa...

Titak, mä en myöskään tunne/ole tuntenut ovista mitenkään niin että mä olisin voinut olla varma että se on se. Kahessa kierrossa nyt oon käyttäny ovistikkuja ja ensimmäisessä niistä en tuntenu mitään kipuja tms., mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna, koska kierto taas venyi silloin, ehkä en sittenkään tikuttanut tarpeeksi kauan ja ovis meni lopulta "huomaamatta" ohi. Viime kierrossa olen 99 % varma että löysin sen oviksen ja kyllä alkoi huomata ne kivutkin. Ne vaan ei ole mitään maata mullistavia, joten en ole koskaan aiemmin niitä osannut ovikseen yhdistää. Mutta ehkäpä tästä eteenpäin osaa tunnistaa sen paremmin.

Tänään ois työpaikan pikkujoulut tiedossa. Onneks ei ole mitään muuta tiedossa kuin syöntiä ja juontia (näin autoilijalle se juontikin on vaan veden litkimistä ;D), koska nyt ei mitkään juhlat innostais. Ei kyllä suoraan sanottuna innostais nuo syömingitkään, mutta ei kehtaa jäädä pois ilman hyvää syytä. Mieluummin menis kotiin kullan kainaloon ja naureskelemaan Hauskoille kotivideoille :)
 
titak
Heissan. Hiljaista on, näin loppuvkoahan nämä palstat aina hiljenee.

Kyllä piti eilen illalla taas miettiä, et haluanko oikeasti toisen lapsen. Kaveri oli lapsensa kanssa käymässä ja mitä teki meidän lapsi. Kiukkusi, huusi, paiskoi ovia, veti kaikki lelunsa lattialle jne... kyllä hävetti, suututti ja ihmetytti. Oli kyllä mehut loppu vierailun päätteksi ja saa nähdä, milloin kaveri lapsensa kanssa meille uskaltautuu. Pikkaisen siis vauvakuume laantui... ainakin vähäksi aikaa.

Täällä siis vkonloppuna luvassa siivousta ja yleistä löhöilyä.

p.s hauskat kotivideot on ihan must.

 
Eemi
No niin, Hauskoja kotivideoita siis odotellaan. Ne on kyllä välillä ihan hirveitä kun näkee, että lapseen tosiaan sattuu (pyörällä päin seinää jne.). Mutta silti hihityttää. :D

Titak, kyllähän tuollaiset aina laittaa miettimään lapsenhankintaa... Mulla sitä teettää koira, joka ei oikein ymmärrä, että pikkulapset eivät ole hänen paimennettaviaan. Kipittää perässä ja haukkuu jos juostaan... Hiukan myös arastelee kovaäänisiä mukuloita. Mutta eiköhän se tottumus sieltä sitten tule. Ja hei, omat lapset vaan on ihanampia, ehkä tämä pätee myös siihen, että ovat ihania muiden omien lasten kanssa! (No, ontuva yleistys...;))

Outik, hauskoja pikkujouluja! Mulla ei ollut tänä vuonna kuin kahdet ja kumpiinkaan en mennyt, koska olivat jo viime kuussa heti km:n jälkeen. Jollain lailla ei riittänyt hymyä niihin pippaloihin. Nyt kyllä menisin, jos tänä viikonloppuna olis... No, peli-iltaa yritetään naapurien kanssa järjestää, niin jos sitten hiukan glögiäkin siellä nautittais.

Ja noista oviskivuista vielä. En todellakaan muista että ennen pillereiden aloitusta mitään tuollaisia kipuja olisi ollut... Aattelenkin, että ehkä nuo clomit ne jotenkin aiheuttivat. Koska kipu on tosiaan sellaista välillä, että kyllä huomaa vaikkei sitä tajuaisi odottakaan! Outo lintu olen. ;)
 
outik
Voih, mä kuulin äsken ruokiksella parin työkaverin keskustelun, että meillä ilmeisesti on oikein jotain ohjelmaa siellä pikkujouluissa. Mä en kestä. Mä en pidä tämmösessä ns. oudommassa porukassa mistään väkinäisistä leikeistä ym. Jos oliskin omia kavereita tai sukulaisia, asia ois ihan eri, mutta kun mä en oikeesti _tunne_ näitä ihmisiä, ne on vaan työkavereita, joita mä näen hyvä jos edes kerran päivässä, kun istutaan eri kerroksissakin... Aargh, saanks mä lähtee kotiin? :)

Noi koirat ja lapset tosiaan. Meiläkin kun on ne kaks suurehkoa koiraa, jotka on tavannut vaan pikaisesti miehen siskon lapsia, niin en tiedä miten ne pidemmän päälle suhtautuu lapsiin. Perässä ne kyllä juoksee, mutta ne lapsetkin niitä siihen on yllyttänyt. Ehkä se on erilaista sitten kun (jos) sellanen parkuva käärö tulee taloon pysyvästi. Meillä on kyllä ollut mietteissä ottaa kolmas koira n. vuoden päästä kun toinen meidän porsaista ;) saanee pennut. Alunperinhän ajatuksena oli, että lapsi olis sillon jo ehkä vuoden vanha tai ylikin, ja pennulle olis aikaa. Mutta eipä se aina mene niin kuin on suunniteltu... Katsotaan nyt kumpi tulee, ihmis- vai koiravauva.
 
Eemi
Outik, tuo on niin totta... Että siis katsotaan, kumpi tulee ensin, ihmis- vai koiravauva. Meillä koira on 1½-vuotias, se otettiin kun lasta ei ihan vielä yritetty. Se on meidän korvikevauva... ;) Ja no, sen pentuaikana alettiin sitten lasta yrittää, mutta isoksihan tuo ehtii ennen kasvaa, kuin vauvaa meille saadaan. Että näin. Aina ei tosiaan mene niin kuin suunnitellaan... :(
 
Tinsula
Moi, eipä mullekaan ihmeitä kuulu.. ovista odottelen tai edes sitä tikutusta...
Eilen yks mun asiakas kertoi olevans raskaana ja viikolla 16, huokaus, sil oli menny yritykseen 2kk!
pöh, tuntuu niin niin epäreilulta. Miehen lapset tulee tänään meille viikonlopuksi. Mulla ei ole heitä mitään vastaan, ainoastaan teini-ikäistä tytärtä jännitän. Kun se on joka kerta yllätys millä tuulella hän on....
Nyt täytyy vähän alkaa siivoo, koti näyttää kaatopaikalta. Vaatteita pitkin poikin lattioilla ja tuolin selkänojilla, likasia astioita sohvapöydällä, sänky petaamatta. Kissan hiekkalaatikko siivoomatta, pyykkejä telineellä... oho, miten tässä näin on päässy käymään, mielestäni just siivosin ;)
Mukavaa viikonloppua!
 
tuiskuli:)
Tinsula, teineistä ei tosiaan ikinä tiedä:) Tsemppiä viikonloppuun.

Minä aion kanssa siivota nyt oikein kunnolla, meidän huusholli on samassa jamassa kuin tinsulalla. Syön nyt sellaista lääkettä sitten seuraavat 3 kk, että on epätodennäköistä että sinä aikana plussa tulisi. No, tuleepa pakko tauko tähän yritykseen. Mutta ymmärrettävästi jätän palstailutkin vähemmälle siksi aikaa. Toivotaan, että muita ei täällä enää sit olekkaan kun meille yritys taas alkaa!!!

Ihanaa, kohta on loma!!
 
Eemi
Sunnuntaita, naiset!

Mullakin piti olla siivousprojekti viikonloppuna, mutta sairastuinpa nyt sitten sopivasti. Ihanasti sattuu kurkku ja heijastelee korviinkin... Että kivoissa merkeissä taitaa mennä joulu täällä. En tiedä, pääsenkö maanantaiksi ja tiistaiksi tekemään sovittuja työvuorojakaan - harmi sinänsä, koska sitten ei tule rahaakaan, kun kerran keikkaa teen. Tosi tylsää.

Tuiskuli, käy moikkamassa! Jos saa udella, niin mitä lääkettä sä syöt? Ei kyllä tarvii vastata. Tauko yrityksestä vois kyllä meikäläisellekin tehdä hyvää, vaan vapaaehtoisesti siihen ei halua ryhtyä.

Tänään aamulla oon jo muutamaan otteeseen itkenytkin... Taitaa olla varhaisia PMS-oireita. ;) Siis naurettavan pienistä asioista oon liikuttunut itkuun ihan millisekunneissa... Tätä sattuu aina välillä. Ihmeellistä.

Nyt menen potemaan tautiani telkkarin äärelle. Ja ehkä keittelen kahvit. Tarvitsis jaksaa käydä apteekissakin, mutta mahtaakos tuosta mitään tulla... Lisäksi miehen (teini-ikäinen) pikkusisko on tulossa meille syömään, ja ne vierailut venähtää aina iltaan asti, että viihdyttää pitäis jaksaa. Huhhuh. No, huomiseen!
 
Moon Fairy
Heippa,

oviksen liittyvistä tuntemuksista kirjoitan minäkin. Itse ainakin huomaan että on ovis käsillä lisääntyneestä ja sitkeämmästä valkkiksesta. Lisäksi p*nettaa yleensä ihan hirveesti. Mies kanssa väittää joka kierrossa että se aistii, tai huomaa jonkun ovistuoksun. :D Mullakin on noita oviskipuja(?), mutta en osaa yhdistää niitä mikä kuuluu mihinkin vaiheeseen.

Huh, ykkösvapaa ja pitäneisi tehdä joulusiivousta kun ei muuten taida keretä ennen joulua, sitä on aina aivan poikki töiden jälkeen!

Tosiaankin ovista ootellessa, taitaa sattua tonne joulunpyhien ja uudenvuoden väliin...
 
titak
Huomenta kaikille!

Jokos olette joulunviettoon lähteneet???? Minä vielä tämän ja huomisen töissä.

Oliskos se niin, että Sinillä oli tänään se ultra??? Kovasti uutisia odotellaan ja niitä parhaimpia sellaisia =)).
Meinasitkos Eemi minä päivänä testata? Minä testaan vasta viikon päästä, vaikka turhaa se on, vaisto sanoo niin vahvasti, et sorke vaan, mut ei tärpännyt.

Muuten ei mitään ihmeempiä kuulu, lauantaina sain tehtyä sen joulusiivouksen ja kyllä se on aina taakka hartioilta ja koti on ihanan raikas ja puhdas... ainakin hetken.

voih, alakerran setä ei ole vielä kahvia keittänyt... oi oi.
 
Eemi
Juu-u, töissä munkin piti olla vielä tämä ja huominen päivä, mutta saikulla lepäilen kotona. Kuumetta ja räkätauti... :( Ei kovin hehkeä fiilis.

Eikä muuten mikään tärppifiilis täälläkään... Jouluaattona varmaan testaan varmuuden vuoksi, että nautinko vinkkua vai en. Enpä tiedä, silloin on vasta se 9-10 päivää oviksesta, ettei se välttämättä vielä mitään näytä. No viimeksi kyllä näytti. Mutta mitään kiinnittymisvuotoa ei ole havaittu kuten viimeksi, joten siinä mielessä en paljoa kyllä toivo.

Vaikka väkisinhän ne toiveet aina nousee. Typerää sinänsä.

Äh, täällä ei ole edes siistiä ja puhdasta, flunssaista ja törkyistä vaan. Kukas joulutonttu tulis tekemään meille sen suursiivouksen...?
 
outik
Töissä täälläkin. Ja töissä joulun jälkeenkin, mutta sitten uuden vuoden ja loppiaisen välissä pidän vapaata :)

Mä en ole edes ajatellut mitään joulusiivousta. Ei se kuitenkaan mitään hyödytä, kun koirat kantaa joka ulkoilulla kilon hiekkaa sisälle.. tai ainakin melkein ;) Ei ole edes oikeen mikään joulufiilinki, me ei tehdä tänä vuonna mitään jouluruokia, eikä ole mitään koristeita. Käydään sitten kuitenkin molempien vanhemmilla joinain päivinä syömässä, niin mitäpä sitä turhaan alkaa kotona hössöttää. Mä odotan vaan niitä vapaapäiviä, ihan sama onko joulu vai ei ;)

Täältä lähtee paranemis- ja plussatuulia sinne Eemille. Ja plussaa peukutetaan myös Titakille. Ehkä se yllätys kuitenkin tulee, vaikkei siltä tuntuiskaan.
 
Sini-
Varhaisultrassa käyty, on sekä hyviä että huonoja uutisia. Hyvä on se, että yksi kohdunsisäinen sikiö löytyi ja siltä myös syke, mutta koko ei ihan vastannut mitä piti, koska ruskuaispussissa jotakin häikkää. Lisäksi löytyi jotakin ylimääräistä höttöä, mistä lääkäri ei pystynyt sanomaan mitä se oli. Luultavasti se tulee jossakin vaiheessa vuotamaan sieltä pois ja nähtäväksi jää vuotaako mukana sitten sikiökin. Suositteli sauna- ja seksikieltoa. Kahden viikon päästä tarkistusultra.

Että ei nyt musertavia uutisia, mutta varpaillaan edetään eteenpäin...

Sini
 
titak
Onnittelut Sinille pienestä sykkeestä!
Oliskohan sulla ollut kaksoisraskaus ja ylimääräinen höttö olis sitä...
Nyt toivotaan kovasti liimasukkia pikkuisella ja paljon voimia kasvaa isoksi =)))).
 
Tinsula
Aaton aattoa,
meidän piti siivota sunnuntaina, mutta kuinka ollakkaan sunnuntai vastaisena yönä alko mulla niin iki ihana yrjöpaskatauti... aivan kamalaa! ja mies alotti sen saman sitten su aamulla. Oli siinä vessassa ruuhkaa, eilinen meni täysin sängynpohjalla kuumeessa. Hetki sitten uskaltauduin ylös sängystä, huimaa, vatsa on aivan tyhjä painoa on varmaan tippunu muutama kilo mut en pysty syömää mitään. Vettä join vähän ja sekin tekee niin huonoa.
Huomenna ois iltavuoro vanhainkodilla, että sellasta joulua...
Kuinka paljon muuten oma paino vaikuttaa raskautumiseen? Tuli vaan huolestunu olo; kun ei ole ruoka pahemmin maistunut viime kuukauteen varmaan osittain ressin takia
ja nyt vielä tää tyhjennys tauti; mul on painoa enää 45kiloo.
 
Eemi
Sini, toivotaan tosiaan, että tuo ihme höttö olisi jotain, mikä poistuu itsekseen vahigoittamatta elävää sikiötä. Hirveä fiilis varmaan odotella... Onneksi kuitenkin pääset odotuksen jälkeen uuteen ultraan, siellä tilanne varmaan selviää. Ja varmasti jos jotain vuotoa tulee, niin ottavat sut heti sisään. Toivotaan kuitenkin, että kaikki menee paremmin kuin hyvin. :)

Tinsulalle pahoittelut, hirveää on tää sairastaminen kyllä. Mäkin mietin joskus tuota painoasiaa, mutta mulla on kyllä ollut lisääntymisen puolella viime aikoina. Mutta en siis muuten ole hirveän suuri, joten välillä mietin, vaikuttaako se jotain. Oon kuitenkin käsittänyt, että mikäli painon lasku tai nousu ei vaikuta kk-kiertoon, niin ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Mutta että sekä ali- että ylipainohan vaikeuttavat raskautumista... Mä yritän pysytellä siinä painoindeksi 20 hujakoilla, välillä mennään alle ja välillä 21 asti - mulla kanssa stressi ym. tekijät aiheuttaa tällaista.

Tosin, enpä ole vaa'allakaan käynyt moneen viikkoon. Itse asiassa, en km:n jälkeen. Silloin katsoin, mikä on raskausajan alkupaino... No, nyt on kyllä enempi kuin silloin oli. :(

Eikä edelleenkään ole ollenkaan plussafiilis. Sen lisäksi, että mulla on nenä punainen tästä niistämisestä, niin sain juuri elämäni isoimman finnin nenänpieleen. :( Kaikki jäsenet särkee ja kurkku on kuin hiekkapaperilla olis vedelty. Joten, menenpä tekemään yhden Panadol Hot -shotin itselleni ja kaivaudun sohvannurkkaan potemaan.

Toivottavasti muilla menis joulu paremmissa (terveemmissä) merkeissä kuin mulla ja Tinsulalla! ;) Juu, ja ehkä testaan huomenna jos muistan. Vaikkei kyllä huvittais sitä negaa paljon tuijotella.
 
titak
Hei kaikille!

Tinsula tuo teidän tauti kuulostaa tosi ilkeältä, toooosiiii paljon pikaista paranemista sinne.
Sulla tuota painoa ei kyllä todellakaan ole liikaa. Toki aika paljon riippuu pituudesta, et missä se on suhteessa painoon. Samoilla linjoilla oon kuin Eemi, et jos kuukautiskierto on ihan normaali, niin kaipa raskautumismahdollisuudet ovat ihan ok.

Eemillekin paranemisia räkätaudista.

Meillä mennään huomenna mun vanhemmille yöks ja joulupäivänä pitäis mennä miehen isälle. Kuusi odottaa olohuoneessa koristelua, toivottavasti siinä tällä kertaa neulaset pysyis paremmin kiinni, kuin viime vuoden kuusessa.

Selkä meni äsken ihan jumiin, kun pahassa asennossa äsken vikat lahjat paketoin, great.
Nyt tuoksuu kahvi keittiöstä, jonne sinne matka...

Huomenna pitänee käydä kurkkaamassa Eemin mahdollisia uutisia, mut jos ei enää kuulu, niin Oikein rauhallista ja antoisaa joulua teille kaikille!!!!

Äsken paketoin loput paketit ja selkä jumahti kipeksi, kun pahassa asennossa kyyrin, great. Kahvi tuoksuu keittiössä, joten josko sinne suuntaan.
 
Moon Fairy
Hyvää joulunodotusta täältäkin suunnalta!

Mullakin jäi joululahjojen ostaminen täksi päiväksi, huh sitä ruuhkaa... No ei onneksi tarvinnu paljon pyöriä kaupoissa kun vaan appivanhemmille lahjat tuli ostettua. Päivän kävelysaldo on kuitenkin 10 km kun työmatkoihin menee se 8 km. Jospa pukki toisi mulle fillarin joululahjaksi, on niin mahoton tehtävä kävellä töihin. Tai sitten mulla on vaan huono kunto?! :D

Eemille ja Tinsulalle pikaisia paranemisia! Sekä peukut Eemille testaukseen! ;)

Onnea Sinille ultrauutisista! Toivotaan että se ylimääräinen höttö ei olisi mitään negatiivista!

Meen tästä pakkaamaan ne vähäiset kaksi lahjaa ja siivoileen vielä, kun mies on taas sotkenu. :< Huomenna tosiaan juu appivanhemmille mennään koko päiväksi. Saadaan varmaan kassillinen jouluruokaa mukaan, niin ei olla sen takia ostettu mitään sapuskaa. :D Taidan laittaa puhelimen kiinni joulupäivinä, siltä varalta jos soittavatkin töistä ja tarttevat äkkiä sijaista. :p

Rauhallista joulua kaikille, mässätkää mutta älkää liikaa. ;) Palataan linjoille joulun jäljestä!
 
Eemi
Joulua... Täällä testattu nega, sen vain tulin ilmoittamaan. Tosin, sitten kuivuttuaan siinä tuli näkyviin se viivan paikka, tiedättehän, että näki, mihin sen punaisen olis pitänyt tulla. Mutta eipä tullut.

Vielä tietty toivon, että olisin testannut päivän pari liian aikaisin, etenkin kun se ovis saattoi olla hiukan myöhemmin kuin viime kierrossa. No, uutta testiä kehiin ellei viikonloppuun mennessä menkat ala.

Lämmintä joulua koko ketjulle! Palailen taas astialle pyhien jälkeen... :)
 
Eemi
Ei tämä malttanut olla testaamatta. No, tänään siis on se 10 päivää oviksesta mun laskujen mukaan, ja pakko oli sitten tehdä se viimeinen testi kaapista. Ei siihen tullut kuin se viivan paikka ja ihan pieni häivähdys punaista - sanoisinko, että oikein kirkkaassa valossa kun sitä tarkastelin niin näin sen. Että oikein on haamuja metsästetty ja vähän hävettää kyllä. Jos olisin mies, niin olisin varmasti sanonut sen olevan puhdas nega.

Mutta onneksi ne testit nyt loppui. Jos menkat ei ala, niin lauantaina uusiksi. Tai koskas sitä sitten sen testin viitsis hakea apteekista. Tosi epätoivoista on, mutta sitä niin kovasti vaan toivoo. Todennäköisesti se oli vain se viivanpaikka, ja noihin herkkiin testeihin niitä kyllä saa näkymään jos jaksaa tirkistellä!

No niin. Nyt lähden nauttimaan lahjakirjastani ja odottelen, että muutkin lopettavat joulunvieton, ettei mun tarvitse täällä yksikseni ihmetellä. ;)
 

Yhteistyössä