Vuoden rajaa lähestyvät 2

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
Eemi
Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
 
Eemi
Juup, aattelin ehtiä ensin kerrankin. Aina yleensä lusmuilen ja oottelen, että joku muu sen uuden ketjun kerkiää perustaa... ;)

No niin, ei sen hassummat fiilarit kuin eilenkään. Moon Fairya peukuttelen, kun kuulostaa niin hyvältä! Outik, tosiaan, jaksa nyt VÄHÄN venailla sen testin kanssa. :D

Nillalle unohdin eilen totaalisesti vastata. Mulla vuotelee nyt tosiaan, hetkinen... 12. päivää, eli jatkuvasti. Tosi vähäistä se nyt jo on, ekat 5 päivää oli aika tasaista. Vuoto on ollut poikkeavaa, eli ei tavallista menkkavuotoa selvästikään. Herkkähermoiset, hypätkää yli! Ensin kirkasta verta, sitten kalvoja, hyytymiä, erinäisiä klimppejä... Ja loppua kohden ruskeaa, melkein mustaa verta ja hyytymiä hiukan. Ja vuotaa tosiaan niin, että välillä oikeastaan loppuu, ja välillä hulahtaa ihan reippaasti.

Mutta jos sua vaivaa, että mitä siellä on meneillään, niin teepä herkkä testi vielä. Se voi vielä näyttää, jos on varhainen km, että hormoneja on elimistössä. Jos on, niin voit niillä seurailla, että koska niitä lakkaa olemasta - tai jos ei lakkaa, niin sitten gynelle. Koska sitten voi olla, että olet raskaana vuodosta huolimatta, tai että km:ssa jotain raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun. Se sitten taas altistaa tulehdukselle. Jos kivut on kovat tai jos nousee lämpö, niin pikana lääkäriin. Ja jos testi nega, niin voi lakata huolehtimasta.

Mä kävin gynellä 3. vuotopäivänä, mutta ei siitä ollut paljon iloa. Kohtu oli pieni ja tyhjä jo silloin. Aion vuodon loputtua kyllä testata ihan kotona, että onko ne hormonitasot laskeneet... Kun mulle annettiin ohjeeksi vain, että mikäli vuoto runsastuu ja jatkuu, tulee kovia kipuja tai kuumetta, niin sitten takaisin. Muuten ei tarvitse, koska ultratessa kohtu tosiaan oli tyhjä. Että näin.

Nyt menen keittelemään aamukahvit. Toivottavasti päivä on mukava. :)
 
ex-jolly
Oih, täällähän olikin uusi ketju. Kiitos paljon Eemi! Nii, ja olitpa reipas, kun sait kortit väsättyä, oon vähän kade. Musta on ihana saada itsetehtyjä kortteja, jotenkin niiden antaja ajattelee kortin saajaa tavallista enemmän! Voi kun itsekin olis niin tekevä tyttö.

Ei oikein mitään asiaa irtoa. Aamu oli kammottava, mutta töihin asti selvisin.

Kylläpä tosiaan vuotopäiviä näyttää kestävän Eemi sullakin tuon km:n jälkeen. On kyllä yläkerran ukolla tuonkin asian suhteen omituinen huumorintaju, muistuttaa viikosta toiseen jatkuvalla vuodolla menetyksestä jonka on kokenut. Ja Sinin huimat kuukaudet... huoh!

Mun olotila on ihan "paska kierto, mutta tulipahan tehtyä". Yritän ettiä tissioireita mutta ihan turhaa työtä. Välillä tuntuu jotain tuntemuksia mahan puolella, mutta saman tien sitten vihlasee taas takaliston puolelta siihen malliin, että unohda ne raskautumistoiveet! Tässä jo analysoin, että tämä luge saattaa ilmeisesti nyt viedä ne tutut tissioireet kokonaan, onko tietoo? Ja siirtää menkkoja?

Nii, eikä eilenkään jaksanu kumpikaan tehdä elettäkään minkään varmistelun suhteen =( akka nukku kiikkutuolisa ja ukko nojatuolisa! Vielä olis tänään lääkärin määräämä päivä, mutta mun paikat tuntuu jo saharan autiomaalta.... siinä ny sitte varmistelet...
 
Moon Fairy
Öö, apua! Mä en oo varma sittenkään mun kiertopäivistä, kalenterissa on aivan eri päivämäärä milloin täti olisi viimeksi kyläillyt kun mitä vertailee mun nettiteksteihin. :O Pahus, tätä se tjottailu taitaa sittenkin teettää, kun ei viitsi edes kiertoja merkata hyvissä ajoin kalenteriin... :D

Ekan mukaan nyt olisi kp 23, ja toisen mukaan kp 28. Kallistun enempi kp 23 mukaan omien muistikuvien mukaan, ja sitä edellinen kierto olisi muuten liian lyhyt jos nyt olisi kp 28. Mutta mistä tää tissikipu jo tässä vaiheessa johtuu? :O

- Varhaisdementikko Moon Fairy kp 23 (vai sittenkin kp 28?) -
 
Eemi
Voi Jolly... No, eihän ne menkat ainakaan ala ennen kuin luget loppuvat ja siitä jokunen päivä eteenpäin, näin olen käsittänyt. Eli niin kauan olet "turvassa" hyökkäyksiltä. Varmaan se hiukan sun kiertoa itse asiassa sitten pidentää. Ja no, itsekään en ole paras puhumaan noista varmisteluista, tuppaa into lopahtamaan HETI kun ovisoireet katoaa. Mutta tärppäsipä se kerran ilmankin.

Moon Fairy, kyllä mulla ainakin saattaa tissit kipeytyä ihan vain siitä syystä, että ovis on ollut. Mutta sitä ei tapahdu läheskään joka kierrosta... Sekin on kyllä sitten niin yksilöllistä. Raskautuessakaan eivät olleet lainkaan kipeät. No, olisko se sitten ollut jokin merkki, ettei raskaudessa ollutkaan kaikki ok, tiedä häntä. Pöh. Mutta eikös se oo stressamattomuuden merkki, jos ei ole kiertopäivistäkään selvillä? ;)

No joo, eipä ole mitään kuulumisia. Vuoto masentaa tosi paljon. Ajatteletteko joskus, ettei sitä lasta tule koskaan? Mä ajattelen useinkin. Voi kun jaksais ylläpitää sitä toiveikkuutta!
 
Sini_
Heippa kaikille uuteen ketjuun!

Olenkin ollut pari päivää kotosalla flunssaisen tyttömme kanssa, edelleen hänellä on kuumetta n. 38 astetta, huomennakin siis vielä kotipäivä.

Edellisen kierron mukaan laskettuna oviksen pitäisi olla huomenna ja sitä silmälläpitäen tein tänään ovulaatiotestin, minkä pitäisi näyttää seuraavan 24tunnin aikana tapahtuva ovis, tai siis sen hormoonin kohoaminen, mikä mahdollistaa oviksen. Testi niin puhdas nega kuin mahdollista. No hö!! Eilen oli kyllä aikamoiset limat, ehkä se sitten menikin jo?? Mutta luulisi, että hormoonia vielä edes vähäsen olisi jäljellä, jos ovis on jo poksahtanut?

Tyhmä minä kun tein koko testin. Nyt harmittaa. Toiste en kyllä moisiin rahaani haaskaa.

Ja Eemi... minä ajattelen jatkuvasti, että mahtaako meille enää lasta tulla. Jos tietäisikin tulevaisuuden, niin olisi paljon helpompaa.
 
outik
Eemi, kyllä tuo ajatus että tuleeko sitä lasta koskaan, pyörii päässä aina kierron pari ensimmäistä viikkoa. Sitten oviksen aikaan sitä keskittyy siihen ja näin loppuajasta vaan jännää että no tuleeko nyt vai ei. Nytkin taas on ihan hyvä mieli, mutta katsotaas kuinka kauan se jatkuu. Tässä kp 26 menossa ja mä nyt oon vakaasti päättänyt että aikasintaan maanantaiaamuna teen testin jos ei menkat ala. Mutta 50 % mahdollisuushan on että ne alkaa :/ Ei oo mitään oireita, joista vois edes olla toiveikas raskauden suhteen...

Mut mitenkäs Moon Fairyllä sujuu? Tuliko niihin kp:hin mitään varmistusta? :)
 
Eemi
Niin Moon Fairy, mitäs päiviä me nyt jännäilläänkään? ;)

Hitto vieköön, tää vuoto ei vaan lopu. Huomenna tulee 2 viikkoa täyteen... Mä ihan oikeasti ajattelin, että kun meni kesken niin aikaisin, niin vuoto ei ainakaan reilua viikkoa kauempaa kestäisi. Mutta kestää ja kestää vaan, ei mitään vähenemisen merkkejä. Ajattelin ihan oman mielenrauhani takia tehdä jossain vaiheessa tässä uuden raskaustestin, kun koko ajan tulee mieleen, että onkohan sieltä kaikki poistunut... Ja kun toisaalta, ei siinä ultrassa noin aikaisessa vaiheessa kohdun ulkoista raskauttakaan pystynyt poissulkemaan. En tiedä, tää on vaan niin tätä samaa pohdintaa koko ajan. Mikäli vuoto olisi ollut lähellä normaalin kuukautisvuodon mittaa, niin ovulaatiota odoteltaisiin lähiaikoina. Nyt ei mitään siihen suuntaankaan. :(

Onneksi sain sentään yhden viikon työpätkän tuonne kuun loppuun. Saa taas hiukan rahaa edes... On tää työttömän elämä niin mainiota.
 
Moon Fairy
Mäkin lyöttäydyn siihen joukkoon, joka joskus ajattelee ettei sitä vauvaa ikinä tule. Joku päivä mulla saattaa olla hyvä ja toinen paljon huonompi. Mulla oli esim. eilen hyvä päivä, mutta hyvin äkkiä mieliala läsähti, kun kaveri kehtas lähettää multimediaviestinä ultraäänikuvansa. En ollut pyytänyt sitä lähettämään kuvaa enkä mitään muuta! Se ei kyllä yhtään tajua mun tunteiden päälle, että mä en kestä sitä hehkutusta. Mun puolelta muutenkin kaverituntemukset sitä kohtaan on kylmenneet ennen sen raskautumista (pitkä juttu, mutta olen saanut pettyä siihen monesti), ja ilkeä paska kun olen niin kaikkein vähiten toivoisin sille parille lasta. Pitäsköhän mun sanoa sille suoraan, että lopettais?

No voi höh, Sini! Joo kyllä mäkin olen sitä mieltä, että ei se hormonin katoaminen tapahdu yhtäkkiä!

Whuu outikilla jännät paikat! Emmä noista kiertopäivistä täysin varmaks tiedä vieläkään. Aika varma kuitenkin olen, että nyt kp 24/27-29. Tissikipuilua nyt jo kolmatta päivää... Aristaa lähinnä nänneissä. Aika usein ennen menkkoja ne voi kipeytyä, mutta ovat ehkä vain n. pari päivää, ja loppuu se aristelu heti vuodon alettua. Saas nyt nähdä miten käy!
 
Eemi
Ai niin, Sinille noista ovistesteistä. Mä olen saanut niihin jos jonkinlaista viivaa ja joskus on jättänyt kokonaan tulematta, vaikka minun mielestä olis pitänyt tulla. Myös niissä käy joskus niin, että se viiva vahvistuu vasta ihan sen (5 min) testiajan lopulla tai jopa heti sen ajan jälkeen. Että miten niitä sitten kuuluu lukea? En tosiaan ymmärrä. Mutta testaan kyllä taas, kunhan vuoto loppuisi. Sittenpä sen taas huomaa, miten p..stä ne oikeasti olikaan! :D

Moon Fairylla lupaavat oireet, jee! Peukutukset. :) Mutta joo, ei ne kaikki kaverit tosiaankaan vaan ymmärrä. Ehkä kannattaa oikeasti sanoa, ihan rauhallisesti, miltä itsestä tuntuu ja miksi. Kannattaa ihan sanoa, että valitettavasti vaikka haluaisinkin, niin en voi olla innostunut sun raskaudesta, ja jos se sitten taas tuntuu susta pahalta, niin ehkä meidän ei kannattais nyt hirveästi olla tekemisissä. Että itsestä vaan tuntuu niin pahalta se.

Mun ei onneksi tarvinnut sanoa mun raskaana olevalle kaverille sitä suoraan, taisi nähdä mun naamasta. Nyt kun tuli km ja kerroin hänelle siitä, niin hänelle taisi tulla jopa syyllinen olo... Että miksi se kävi mulle eikä hänelle, hänellä kuitenkin lapsia ennestään ja helppo tulla raskaaksi. Että näinkin se voi käydä. Vaikkei hän koskaan voi ymmärtää, mitä me ollaan jouduttu ja joudutaan käymään läpi, niin ainakin hän nyt sen tietää eikä enää hehkuta niin kovasti omia asioitaan. Sellaista.

Nyt on kyllä niin tylsää täällä kotona, millään ei meinaa keksiä tekemistä. Pyh.
 
Moon Fairy
Eemi, juu minäkin olen ollut maanantaista asti työttömänä ja on ihan outoa. Vituttaa kun ei tältä viikolta saa mitään tukea, vasta ensi viikosta lähtien. Kyllähän mulle töitä löytyisi hoitoalalta, mutta en viitsinyt hakea tuttuun isoon kuntoutumiskeskukseen töihin. a) Ei olisi rahaa matkustaa työmatkoja. b) Saattaa minä hetkenä hyvänsä tulla lähtö tuonne Lappiin, kun on tosiaan kämpän metsästys käynnissä ja parempi ettei velvollisuuksia täällä ole.

Saa nähdä mitä ne työkkärissä ensi viikolla mulle sanovat, pakottavatko mut täällä töihin karenssin uhalla vai ei. Irtisanottiin kämppäkin eilen kirjeitse, aika riskialtista kun ei ole sitä asuntoa uudelta paikkakunnalta... Mutta voinemme majailla miehen vanhemmilla sen aikaa kunnes asunto löytyy. Ja näyttää vahvasti siltä, ettei saada sitä asuntoa ennen ku ollaan paikan päällä, on mennyt jo pari kämppää nenän edestä oikeestaan sen takia ku ollaan jumissa täällä. :( Töistäkään uudella paikkakunnalla ei oo tietoa, vaikka noita hakemuksia olen pari lähettänyt.

Onneksi ei tuota kaveria tule nähtyä, kun asutaan kaukana toisistamme. Ja asutaan vielä kauempana sitten, kun muutetaan pohjoiseen. Se on jo suunnitellut, että haluais musta kummin, enkä ole kehdannut vielä sanoa että en halua... Pitänee sanoa jossain hyvässä saumassa sille mun ajatuksista. Oon vaan venaillut sitä, että itse raskautuisin niin ehkä innostuisin kaverinkin raskaudesta enemmän.

Eemi, sanoikse gyne sulle kuinka kauan on normaalia että vuoto kestää? Oliko sulle nyt mitään jälkitarkastusta tulossa vai tarpeen tullessa menet? Voi että... Järjellä ajateltuna tosiaankin luulisi että varhainen km ei vuoda kovin pitkään. :(

Äh, tulipas omanapainen teksti. Sori!
 
Eemi
Moon Fairy, voi sua onnellista kun pääset tuille sentään ens viikosta... Mä en pääse koska itse päätin työsuhteeni. Joten vähintään varmaan parin kuukauden karenssi edessä... No, ens tiistaina olen vasta virallisesti työtön, joten sittenpä olen viisaampi kun työkkärissä olen käynyt. Harmittaa vaan tietysti, rahaa ei tule mistään ja kotona on aika tylsää.

Voihan ne hoitoalalla periaatteessa sut määrätä töihin aika piankin, mikäli sopiva sijaisuus aukeaa. Mutta voisin kuvitella, että kun ilmoitat olevasi muuttamassa tiettynä päivänä (ilmoita jokin päivä!), niin sitten ehkä määräystä ei niin helposti tule koska et kuitenkaan voisi olla pitkään. Tämän nyt on vaan tätä mun arvailua, mutta näin se voisi ehkä mennä(?). Tai sitten voit saada tyyliin vain viikon sijaisuuksia, ja niitä nyt ei liene vaikea lusia. ;)

No, normaali vuoto km:n jälkeen voi oikeastaan olla mitä vaan yhden viikon ja kuukauden väliltä. Ei se gyne sanonut mulle mitään, mikä normaalia on, totesi vain, että voihan se kestää. Että jos hirveästi pitkittyy (mikä aikamääre se sitten on??) tai tulee kipuja tai lämpöä, niin sitten lääkäriin takaisin. Enpä sitten tiedä. Täytynee vain lusia... Hirveän masentavaa se vain on.
 
Nilla87
ISO KIITOS EEMI!! Joo olin itsekkin ajtellut sitä testin tekemistä mut jotenkin olen vaan siirtänyt ja siirtänyt...jotenkin halusin uskoa että olis kuukautiset...ja toisaalta tuntus pahemmalta tehä haalea plussa mikä olisikin keskenmenoksi muuttunut..:( Kuumetta ei ole onneks ollut vuoto ollut nyt 7pvää...tänään alkanut helpottaa..muuta samanlaisia klimppejä ym värit kun sulla...kun vaan loppuis...Toivutaan yhdessä<3<3

Nyt keittiöremppa jatkuu palailen ja vastailen kaikille sit ihan ajan kanssa...

Höh sinille negasta....
 
Sini_
Tyttö edelleen kipeänä, mutta mies jäi hänen kanssaan tänään kotiin. Hänen yskä on jotakin aivan kammottavaa. Itsellekin flunssa kovaa vauhtia tulossa päälle, kurkku karheana ja nenä tukossa, viikonloppuna siis sairastellaan.

Mä olen nyt yrittänyt uskotella itselleni, että ovis oli nyt tässä kierrossa pari päivää aikaisemmin kuin viime kierrossa.. ei sitä tässä tilanteessa muutakaan voi. Ovistesti siis nega, mutta päivää aikaisemmin oli kyllä suhteellisen paljon limaa ja sitä ei sen jälkeen ole ollut. Meni jotenkin sivu suun nyt koko ovis.. jos sellaista edes olikaan! Kyllä me alkuviikosta kuitenkin pupuiltiin, mutta en ajatellut siitä vielä olevan ns. hyötyä vaavia ajatellen, mutta onneksi kuitenkin oli edes jotakin saatiin aikaiseksi!

Nyt töiden kimppuun, 3 päivää pois ja 82 lukematonta sähköpostia odottaa käsittelijäänsä... puuuh.
 
Eemi
Sini, onneksi kuitenkin tuli puuhasteltua varoiksi etukäteen! ;) Eli mahikset on, vaikka menikin hiukan ohi... Ja hitsi sentään jos se tauti nyt sinuunkin iskee. Yritän karkottaa!

Juup, eli täällä tasan 2 viikkoa vuotoa ja jatkuu vaan. Piti tänään aamulla tehdä se r-testi mutta kas kummaa kun unohdin sen... Täytyy tehdä myöhemmin. Toivottavasti on nega, niin ei tarvitse huolehtia mistään. Ihmeellisiä asioita sitä sitten toivookin! Ensin hirveästi odottaa sitä positiivista, ja nyt sitten taas negatiivista. Ihan outo olo.

Mutta onneksi viikonloppu tulee. Mullahan se nyt tietysti ei tarkoita muuta kuin sitä, että miehenkään ei tarvitse mennä töihin. ;) Mutta ihan kivaa sekin. Hyvää viikkistä kaikille! Moon Fairy ja Outik, mitkä olotilat? Jolly?
 
outik
Täällä suunnalla ei mitään uutta. Siitä pitäis tietysti olla onnellinen, koska jokainen täditön päivähän on vaan suunta parempaan :) Mutta silti koko ajan on tietoinen siitä että jos kierto on sen 28 pv, niin eipähän vielä mitään tuntemuksia pitäis ollakaan.

Eilen olin kyllä ihan varma että se on nyt tässä sitten taas. Lounaan jälkeen alko päänsärky (menkkojen aikaiset päänsäryt/migreenit alkaa mulla aina lounaan jälkeen ja niihin ei lääkkeet auta...) ja yritin ensin olla välittämättä siitä. Samoihin aikoihin olin tuntevinani menkkakipuja. Sitten kotiinlähtiessä oli pakko ottaa Panadol ja omituista kyllä, kotiin päästyäni ei ollu enää särkyä ja ne vatsatuntemuksetkin oli kai sit vaan kuviteltuja. Eli iltapäivällä pilalle mennyt päivä palasikin takaisin hyväksi illalla :) Täytyy nyt vaan sitä mielialaa yrittää pitää yllä tässä tänään ja viikonlopun yli.

Mut on tää typerää kun alkaa jo kuvitella kaikkia oireita. Mä oon nyt pari päivää ihmetelly kun ihan kuin heikottais välillä ja tietyt nopeat liikkeet (käännähdykset ja kumartumiset) aiheuttaa muka äkkiä ohimenevän huimauksen. Vaikka noi ei oliskaan pelkästään mielikuvituksen tuotetta, niin ne voi silti olla jotain ihan muuta kuin raskausoireita. Mut sit kans se omituinen tunne vatsassa tänä aamuna, hetken tuntu niinkuin olis joku vatsalihas vähän krampannu?!? Hulluksihan tässä tulee.
 
Eemi
Outik: pohdinnat kuulostaa niin tutulta. ;)

Päivitän vain r-testin tuloksen. Testasin tosi laimeasta päiväpissasta, ja sain vain ihan haamujen haamun herkkään testiin. Melkein tyylipuhdas nega siis. Aamupissasta siinä olisi varmaan ollut ihan harjaantumattomallekin silmälle näkyvä haamu, mutta ei muuta. ;) Mutta siis, hyvältä näyttää periaatteessa, ainakin hormonitasot on laskeneet kunnolla ja ovat ehkä jotain 10 luokkaa, arvioin minä. Nyt sitten vain odotetaan, että vuoto loppuisi ja ettei tulisi tulehdusta tai mitään.

Eli siinä se raskaus ja keskenmeno. Eikun uutta yritystä.
 
ex-jolly
Täällä ollaan taas, olin eilen koulutuksessa, joka ei vastannut odotuksia =( No, meni jo.

Kysymykseen mietinkö ikinä tuleeko lasta, kyllä mietin päivittäin. Ja kuten Sini, olis niin mukava, kun sen tietäis etukäteen! Noh, ehkä en kuitenkaan haluais katsoa kristallipalloon, huih...

Höh munkin puolesta Sinin ovistesteille! Kyllä tuo tilanne sitten ärsyttää!!! Mutta teillä on kuitenkin tapahtumia ollut ennen mahdollista poksahdusta, se kuulostaa hyvältä se! Sekin ainut kierto, jolloin mä testasin, niin mua mietitytti koko ajan, aloitinko testailun vuorokauden liian myöhään, ja sitten tuhosin kaikki 18 tikkua olemattomia viivoja pissimällä. Ja se riitti mulle =D

Oma napa: ei edelleenkään tissioireita, kyllä lugesteron on Ihmeellistä Ainetta! Lisäksi se tekee mahan Aika Kovalle... Edelleen ihan "turha kierto" -olo. Lisäksi toissa iltana olin tosi väsynyt töitten takia, ja en oikein jaksanut kotosalla hymyillä temppuilevalle tenavalle (en huutanut enkä tehnyt mitään) mutta ilmeisesti ilmeeni kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Isäntä siihen sitten kävi kommentoimaan, että olen kuulemma "ihan rikki ja tähän nyt toista pitäis vielä sitten..." Voi saatana että oon ollu vittuuntuneella tuulella. Yhellä lauseella näköjään saa murennettua sen "ei minkään kovin ison" itsetunnon, jota olen tämän asian tiimoilla rakentanut jo siitä lähtien kun toista lasta aloin vakavasti pohtimaan, siis se, että miten minä jaksan? Voi 1000 x vittu.

Ens viikolla alkaa taas lyhennetty työaika. Toivottavasti en sitten oo "niin rikki" että on aina hymy perseesä asti. Hyvä on äijän sanoa, joka saa hyväntahtosen akkansa ansiosta harrastaa omia juttujaan joka jumalan päivä. Vituttaa vaan joskus sitä omaa aikaakin järjestää, kun tuntuu että misterin harrastukset kärsii tämän lapsenvahtivuoron vuoksi.

Kiitos ja anteeksi. Nyt helpotti.
 
outik
No mutta hei Jolly. Eihän se noin voi mennä että sä hoidat lapsen (lapset) ja kaiken ja mies saa vaan tehä omia juttujaan. Kyllä yks miehen "harrastus" pitäis olla lasten hoito ja niiden kanssa puuhailu.

Jaksamiseen on vaikea sanoa mitään, se on jokaisen oma juttu miten sen tuntee. Mutta muista että jossain vaiheessahan sä oot ollu sitä mieltä että kyllä sä jaksat, koska olette sen lapsenhankkimisyrityspäätöksen (sanahirviö!) tehneet. Eli yritä nyt päästä takaisin siihen mielentilaan. Ja toitota nyt sille miehelle että sun jaksaminen toimii paremmin jos mies auttais välillä (vaikka enhän mä tiedäkään kuinka se töiden jako oikeesti teillä menee).
 
ex-jolly
...joo, ihan totta joka sana. Ehkä tää lugesterooni vaan korostaa mun pms-oireita. Kyllä se oikeesti tekee paljon kotona hommia. Mutta joo, pitää yrittää rämpiä täältä kuivalle maalle. En oikein jaksais monta päivää mököttääkään, siinä menee vaan koko elämä reisille. Pah. Piristäkää mua lisää.

 
Sini_
Voi, en mä osaa Jollya piristää.. mä olen itse ollut maassa jo pari viikkoa. Ok, en nyt koko aikaa, mutta en mitenkään iloisella tuulella ole ollut. Jotenkin vaan kaikki tuntuu niin perustylsältä.

No, viikonloppu tulossa, jotakin mukavaa voisi kehitellä... eli makoilua flunssan kourissa.. (mulla on tullut päivän aikana niin järkyttävä nuha, että nenä tippuu kohta päästä). Jos vaikka pikkuisen lämmikkeeksi maistelisi glögiä? Lämmintähän pitää kovasti juoda flunssaisena. Voihan sitä nautiskella ilman flunssaakin! :)
 
tuiskuli:)
Heipähei naiset!
Nuo mietinnät siitä, tuleeko meille koskaan lasta kuulostaa NIIN tutuilta. Minähän täällä henkisesti olen valmistautunut siihen, että biologisia lapsia en saa. En ainakaan luomuna. En silti vieläkään halua tutkimuksiin. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta tilanne on nyt tämä.

Outikin oireilu pohdinnat on myös moneen kertaan koettu:) Jollylle tsemppiä, miehet on välillä niin syvältä! Inhottavia otuksia! Ei niitä voi ymmärtää.

Nyt ne kaverit alkaa synnyttämään. Kaksi on tällä viikolla jo synnyttänyt. Ahdistaa! ja v:tuttaa. Miksi ne, mutta en minä? En tajua!!! Muutamat itkut on tullut tirautettua, viimeksi aamulla. Miksi tällaisia tunteita täytyy tuntea?

Glögiä saatta joutua täälläkin maistelemaan kun ottaa niin älyttömästi päähän!
 
Eemi
Voi Tuiskuli. :( Mä tiedän tasan, miltä tuntuu... Onko nuo sun juuri lapsen saaneet ystävät sulle läheisiä? Se on varmaan vielä pahempaa, kuin että jos ovat vain sellaisia meneehän-se-siinä -kavereita.

Musta tuntuu niin pahalta pelkästään sekin, että tunnen olevani niin ulkopuolinen maailmassa yleensäkin - kävin äsken kaverin kanssa kaupungilla, ja pahimpaan äippälomalaisten ulkoiluaikaan tietysti. Katson niitä naisia ja ihmettelen, että tuokin ja tuo kyllä, mutta minä sitten en millään. Miksi ne hirveän ylipainoiset tai alkoholistit tai jopa narkkarit saa vauvoja, mutta mä en? Ja miksi ihan kuka tahansa, muuten samanlainen ihminen kuin minä, saa vauvoja mutta mä en? Tää on niin vaikeaa. Ja itkettää aika usein, ja on sellainen surullinen, epätodellinen olo.

Jolly, ihmettelen kyllä sun miestä. Joka kerta kun mun ukko päästää suustaan sammakoita (siis just näitä "kun nytkin oot niin rikki"), niin mä kyllä suutun ihan kunnolla. Viimeksi se sanoi viikonloppuna, kun olin koko lauantain vain itkenyt, että jos tää yrittäminenkin on sulle näin vaikeaa, niin miksi me edes yritetään? Jumalauta. Keskenmenoa mä itkin ja tätä toivotonta elämää, sitä, miten hirveän vaikeaa on luopua siitä raskaudesta minkä vaivoin sai alulle. Vedin niin kauheat kilarit ettei mitään järkeä... Mutta kyllä sekin sitten aina lopuksi tajuaa, mistä oikeasti on kyse. Oikeasti se on hirveän ihana mies.

Sini, samoin täällä on vaan jatkuvasti mieli maassa. En tiedä, kai tää on jonkinlainen käännekohta tälle yrittämiselle. Mä jopa pohdin tuossa äskettäin, että kun joka neljännellä naisella on alkuraskaudesta harmitonta verenvuotoa, niin miksei tää mun tilanne voinut olla se?? Tää on niin katkeraa, ja niin surullista. En vaan tiedä, miten ihmeessä tästä noustaan, kun tää vuoto ei edes ota loppuakseen. Paha mieli vaan jatkuvasti.

Mutta ei auta. Nyt vaan tytöt yritetään piristyä vaikka väkisin! Meillä on tänään "illalliset" parin kaveripariskunnan kanssa... Katsotaan, miten kauan jaksan sinnitellä! ;)
 
Sini_
Minäkin kuulin viikoloppuna, että eräs tuttu saa vauvan. Ok, kiva juttu! Illalla sitten katsoin telkkaa ja se asia tuli mieleeni. Äkkiä vaan kyyneleet alkoivat valua ja oli tosi vaikea olla. Mieheni sitten siihen, että mikä nyt tuli? Minä vaan, että ei tässä mitään, välillä vaan surettaa. Ja mitä tekee mieheni???? Ei ottanut syliin ja lohduttanut, ei ei! Sen sijaan hän suuttui minulle ja painui makuuhuoneeseen suljetun oven taakse. Ei edes kysynyt mikä minua suretti! Hän vaan heti välittömästi ajatteli, että hän oli tehnyt jotakin ja puolustukseksi sitten suuttui minulle. Just...

En sano, että minäkään aina ymmärtäisin häntä, en tosiaankaan, mutta ei hänkään minua. Myönnän, että olen pari viikkoa ollut alakuloinen ja eihän sellaista kukaan jaksa katsella. Mutta kun ei vaan nyt oikein mikään ilostuta, on vaan sellainen perusvitutus päällä koko ajan.
 
Moon Fairy
Heippa tyttöset!

Paljon rohtoja, vaikka niitä glögipaukkuja kurkusta alas Sini, niin jospa flunssapöpöt pysyisi kaukana! Vaikka se ovis olisikin ollut aiemmin, voihan se hyvinkin tärpätä!

Eilen taisin laskeskella oman oviksen ja sen hyödyntämispäiviä... Meilläkään ei ollut kuin se yks kerta kiertopäivänä 10. Ovis omien tuntemusten (limat) mukaan olisi ollut kp 12-13, nettilaskureiden mukaan vasta kp 14-17. Että olikohan meilläkin liian aikaisin tota pupuilua...

Outik, mä kanssa varmaan kuvittelen näitä oireita tai suurentelen. Jonkinlaisia vihlomiskipuja oli vatsassa eilen mutta koitan kovasti laittaa ne tädin piikkiin. Parina viime päivänä on kyllä ollut lämmöt ihmeen koholla, sitä en ole voinut kuvitella. Naama punaisena ja kaikki ikkunat auki oltava sisällä... Hikoilenkin, eilen varsinkin kamalasti vaikka en mitään raskasta tehnytkään. Yleensä mä olen sellainen vilukissa että pitää nukkua villasukatkin jalassa! Rintoja aristaa edelleen nänneistä ja myös vähän sivuista.

Voi jolly. :( Et ole ainoa, joka joutuu patistamaan miestään kotitöihin. Itte joutuu tekee kaiken saatana täälläkin, jos haluaa jotain aikaseksi. Itsepähän olemme miehemme valinneet, niin kai se on sitten kestettäväkin. :D

tuiskuli, niin normaalia olla mustasukkainen ja kateellinen toisten raskautumisista... Varsinkin minä olen. :D

Viikonloppu taitaa täällä sujua pikku hiljaa pakaten ja makkarin remonttia tehden. Hemmetti kun sekin pitää tehdä ennen kun tästä kämpästä lähtee! Kovasti odotellaan uutisia josko saataisi kämppä ennen ku muutetaan, ja varsinkin jos sitä tuohta tippuisi jostain...
 

Yhteistyössä