Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Maricalle tsemppiä ja paljon peukutuksia synnytyksen käynnistymisen puolesta! Toivoin, että olisi jo saatu lisää vauvauutisia, kun näin että ketjuun oli tullut sulta viesti. Jatkuva päänsärky on tosi inhottavaa, ei taida panadolistakaan olla siihen apua? :(

Kati, en ole viime aikoina enää lääkinnyt tuota närästystä, Rennietä on ollut tarkoitus mullakin ostaa, mutta aina se on jotenkin unohtunut. Aiemmin kokeilin Samariinia, ja se auttoikin mukavasti, mutta sen kamalan litkun nieleminen oli kyllä aina sellaista tuskaa, että sekin jäi sitten lopulta...

Ennille paljon voimia synnytyspelon voittamiseksi! Helppohan se on tosiaan näin sanoa, että koita olla stressaamatta... muista ainakin, että päädyitpä sitten mihin synnytystapaan tahansa, ja onnistuipa imetys tai ei, niin ne ovat kuitenkin vain "teknisiä yksityiskohtia" eivätkä tee sinusta sen huonompaa tai parempaa äitiä :). Meillä on kaapissa varattuna jo peräti 3 eri merkkiä korviketta kaiken varalta, ja osittain myös tuon imetysmörön pelättinä :). Nenän tukkoisuutta on välillä havaittu täälläkin, ei tosin jatkuvasti. Öisin se tosiaan vaivaa enemmän, varsinkin jos vauvakin on vielä sellaisessa asennossa että painaa keuhkoja alhaalta päin. Mulla on auttanut tuohon ihan tavalliset kurkkupastillit.

Tiltalitti, täällä jäi ihan samat fiilikset perhevalmennuksista. Todettiin miehen kanssa, että ehkä niistä on hyötyä sellaisille ihmisille, jotka eivät oma-alotteisesti osaa/ehdi/halua hakea ja lukea tietoa. Teillä sentään luettiin ne rentoutusohjeet, meillä terkka vaan totesi, että jos jotakuta kiinnostaa niin neuvolasta voi pyytää DVD:n lainaan :D.

Risto, kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin :). Kyllä ne vauvat vielä noilla viikoilla kääntyilee: meidän tyttö keikahti rv 30 perätilaan ja oli siinä ainakin vielä rv 33 ultrassa ja seuraavallakin viikolla th arvioi vatsaa tunnustelemalla samaa. Rv 35 kontrollissa vauva oli kuitenkin ihan minun huomaamatta kääntynyt taas raivotarjontaan ja on sen jälkeen pysynytkin niin. Tässä ketjussa oli jossain välissä aiemmin hyviä kotikikkojakin millä houkutella vauvaa kääntymään, Kuunkulta niitä taisi kirjoitella, ja heidän poikansa oli niiden avulla käännähtänyt, kannattaa vilaista jos kiinnostaa :)

Raitis, mahtavaa että siinä elokuvassa on sitten mukana hoidoista lähtien "koko tarina", ja ennen kaikkea onnellinen loppu :). Nostelen täällä hattua sulle ja Matille tosi korkealle, että olette tuohon projektiin jaksaneet lähteä. Me ei miehen kanssa uskaltauduttu kertomaan yrityksestä eikä hoidoistakaan kenellekään ennen kuin rv 12 (tai jos tulosta ei olisi tullut niin sitten varmaan vasta siinä vaiheessa kun olisi siirrytty adoptioprosessiin). Annettiin vaan kaikkien olettaa, ettei lapsen hankkiminen ole meillä vielä lähiaikoina mielessäkään, eikä niitä vihjailuja onneksi tullutkaan muuten kuin välillä epäsuorasti miehen vanhemmilta. Jos hoidoista olisi kerrottu, niin omat ja miehen vanhemmat tuntien olisi saanut sitten kuukausittain raportoida loputtomista negoista, ja sitä en olisi kyllä jaksanut enää kaiken muun tuskan lisäksi. Nyt jälkikäteen ollaan kyllä avoimesti kerrottu hoidoista kaikille kiinnostuneille, ja yllättäen suvustakin on löytynyt molemmilta puolilta kohtalotovereita, joiden kanssa on keskusteltu kokemuksista :)

Täällä ei ole mitään uusia oireita - ellei sitten lasketa sukulaisten "joko nyt"- puheluita, joita on keskiviikosta lähtien tullut 4 kpl... Kivuttomia suppareita riittää, ja sellaista epämukavaa painetta kohdunsuulla, mutta siinä kaikki. Limatulpasta ei ole havaintoja, tai sitten olen vaan missannut sen kokonaan. Mutta noin yleisesti olo on kyllä edelleenkin todella hyvä, ja vauvakin liikuskelee mukavasti niin ei ole tarvinnut huolestua, joten mikäpä tässä on odotellessa :)


Paljon tsemppiä ja hyvää vointia kaikille!

Cattus 40+2
 
Heippa!

Sori kun en ole kirjoitellu. Poikien kanssa niin kiirusta mukamans jotta ei ehdi.

Pojat pääsi kolmen viikon iässä keskolasta kotiin ja nyt pian kuukausi oltu kotona. Aika on mennyt nopeaa. Painoa pojilla vasta 3.7 ja 3.2kg. Ristiäiset on viikon päästä...

Mutta nyt en ehdi enempää kirjoitella, pitää jatkaa harjoituksia.

Täällä oli paljon uusia nimiä, onnea kaikille!!

T. Ulpis ja pikkumiehet 1 ½kk
 
Minskille onnea kovasti luomuplussasta! :heart:

Enni mulla on ollut tosi pitkään jo nenä tukkeessa, varsinkin öisin. Sekä limakalvot ilmeisesti turvoksissa koska on vaikea hengittää makuuasennossa. Mies ei meinaa saada nukuttua kun kuorsaan kuulemma ihan älyttömästi öisin. Mikä on hassua, lopetan kuorsauksen hetkeksi kun hän laittaa käden mun reidelle. Mut rauhotetaan siis samalla tavoin kuin pienet vauvat =) Nyt mies on sitten keksinyt, että alkaa nauhottamaan mun kuorsausta öisin, ajankulukseen :LOL: Huvinsa kullakin. Mä olen ihan oikeasti ollut vähän huolissani siitä, miten vaikea on öisin hengittää, oli siis hyvä kuulla etten ole ainoa. Eiköhän tuokin vaiva hellitä sitten kun vauvan on saanut putkautettua.

Nyt on päänsärky ollut poissa parisen tuntia (koputtaa puuta). Aivan mahtavaa! Ehkä laiskottelu on auttanut =) Niin ja panadoli ei tosiaan auta päänsärkyyn. En tiedä jos söis kourallisen, mutta enpä taida.

Aloin tänään kutomaan pojalle lapasia kun keksin niihin helpon ja nätin kuvion. Saa nähdä ehdinkö kutoa niitä valmiiksi ennen syntymää.

Tänään mulla kävi kylässä kaverini 1kk ikäisen vauvan kanssa. Hän oli useamman tunnin meillä ja oli mielenkiintoista sekä helpottavaa seurata miten koirat reagoi häneen. Varsinkin meidän sheltti joka on varautuneempi. Kovasti haistelivat ja olivat uteliaita mutta antoivat vauvan olla ihan rauhassa. Eikä koirat olleet mustasukkaisia vaikka pidin vauvaa paljon sylissäkin.

Marica
 
Auris, täältä toivottelen myös kovasti tsemppausta mustikoille ja heidän molempien selviämiselle kurjassa tilanteessa! Jaksamista epävarmassa tilanteessa! :hug:

Risto, mukavaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Kiva, että kaikki on ok.

Joo, täällä on sitten myös Renniet kehissä ;) . Päätinpä sitten hankkia lakun makuisia tabletteja, kun sellaisiakin näytti olevan tarjolla. Onneksi tuntuu siltä, että jo 1 tabl. helpottaa oloa kummasti.

Kati & Pablo rv 35+5
 
Huomenta kans pinoon taas,

Auris, toivotaan että saatavilla oleva hoito auttaa. tälläviikolla tais tulla muuten joltain kanavalta naislääkärit sarja ja siinä oli just moisesta syndroomasta kyse ja sen hoidosta jenkeissä. Siinä leikkaus hoito oli ainoa vaihtoehto ellei halunnut keskeyttää toisen pienemmäksi jääneen elämää. Ikäväkyllä en nähnyt loppua kyseiselle ohjelmalle.
Uskomme että mustikat ovat sitkeitä ja kestävät koitoksen.

Namille jaksamisia pedin pohjalle, musta että kaikki on päivät opn kotio päin ja vauvojen parhaaksi.

Ulpustakin oli kiva kuulla että hyvin menee ja pojut kotona kasvamassa ja ilostuttamassa elämää.
Ristosta kans mukava kuulla pitkästä aikaa.

Meillä kulku vaunujen kanssa alkaa sujumaan joa suhteellesen mallikkaasti. Vielä kun sais sen raivokohtauksen toisten koirien lähestyessä aisoihin niin asia olis hanskassa. Siihen ei taida auttaa kun nuija nukutus aina kohdatessa toinen otus....

Marcia ja cattus onkin sit seuraavat ja kumpikkohan ehtii jakaantua. Jännät paikat molemmilla.

Sikiön asentoon, mullahan viuhti oli pitkään rt tilassa vas puolella, sit se muutti oikealle puolelle ja nyt se on muuttanut keskelle ja mun tuntemuksen mukaan se olis nyt vaihtanut perätarjontaan. Potkut tuntuu nyt enemmän virtsarakolla kuin ennen. Toivotaan että vielä muuttaa rt tilaan ennen synnytystä. Ens viikolla on neuvolalääkäri käynti joten ehkä se silloin selviää.

Lunta odotellessa...
tiltalitti ja viuhti 34+5
 
Huomenta pinoon!

Auris, Voi ei miten järkyttäviä uutisia :'( Toivon ja rukoilen sydämestäni, että pikkuiset mustikat jaksaisivat selvitä! Kovasti voimia ja jaksamista teille :hug: :hug:

Kiva kuulla Ulpulummukasta, että pojat on kaikista alkuongelmista noin hyvin selvinneet. Ajatella miten se aika menee, puoltoista kuukautisia jo...

Maricalle tsemppiä loppumetreille, jokohan on jo tositoimissa?

Mirulle, tsemppiä rakennusprojektiin, kurjia noi kosteusvauriot.

Namille, Paljon lepäilyä vaakatasossa ja jalat ylhäällä, niin kohdunsuulle ei kohdistu sitä painoa. Kaksosissa joutuu kohdunsuu vielä kovemmalle koetukselle. Hyvin ovat pikkuiset kasvaneet ja viikkojakin sulla on hyvin, jos sattuisivat jo syntymään.
Mut koita olla vaan rentona äläkä anna lääkäreiden pelotella. Mulla meni loppuraskaus pelkojen takia "pilalle", en nauttinut yhtään, oli ihan kamalaa aikaa. Silti meni raskaus ihan loppuun asti viikoille 39+1.

risto, Mullakin oli viikoille 32 asti perätilassa ja sen jälkeen kääntyi.

Ennille, tsemppiä synnytyspelon taltuttamiseksi. Mäkin pelkäsin ihan kamalasti, kun olen tälläinen paniikki-ihminen. Mut se peloista puhuminen auttaa.

cattus, me asustellaan täällä Berliinin lähellä. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen terveydenhoitoon täällä, varsinkin raskaudenaikana ja nyt synnytyksen jälkeen, kun se kätilö tulee kotiin auttamaan. oon saanu häneltä apua näissä imetysongelmissa ja vauvan masuongelmissa ja syömisissä ja tässä mun epparihaavan hoidossa. Hän toi mulle lainaksi sähköisen rintapumpunkin, se oli pelastus, kun en tuolla käsikäyttöisellä saanut pumpattua.

Neuvoksi kaikille: Älkää ottako stressiä imetyksestä.
Kaikilla ei meinaan vaan lähde imetys käyntiin, vaikka tekis mitä.
Mulla ei vaan tule sitä maitoa. Joku hormonaalinen ongelma kait. pumpulla saan pumpattua korkeintaan 20 ml molemmista yhteensä, yleensä vaan 10. Ihan kaikki keinot on kokeiltu, maitomäärä ei vaan lisäänny. Tälläistä en arvannut, että näin vaikeaa voisi olla, vaikka korvikkeet ostin etukäteen. Kannattaa tosiaan varautua etukäteen, että kotona on korvikkeita ja parit tuttipullot. Mä tosiaan jätän suosiolla tän imetyksen. Joko sitä maitoa tulee 2-5 päivää synnytyksestä tai sitten ei vaan tule, niin kuin mulle kävi.

toinen neuvo: ottakaa rauhallisesti lapsivuodeaikana. nykyään pitäis äitien olla jo ensimmäisinä päivinä synnytyksen jälkeen jalkeina ja menopäällä. Ennen äidit pitivät sen lapsivuodeajan pedissä ja äideistä huolehdittiin. Se synnytyksen jälkeinen aika voi olla tosi rankkaa. Mulla on ollut tosi kipeet toi epparihaava ja se repeämä emättimessä ja kävi sitten silleen, et ne tikit ei kestäneet vaan haavat revähti osittain auki ja ne ei ala enää ompelemaan niitä uudestaan vaan nyt saa parantua tolleen..alapää on vaan näkönen ja jää rumat isot arvet. Sitten mulla on ollut kovaa toi jälkivuoto ja heikottaa, kun verta on menny paljon ja istukan palasia jäi kohtuun. Ja niitä on nyt tullut vuodon mukana. Pelästyin kuin housun puntista tipahti sellainen omenan kokoinen lihaklöntti lattialle. Toivottavasti ne nyt on tullut sieltä kaikki itekseen, muuten joutuu kaavintaan. Tässä on nyt menny nää 2 viikkoa ihan sängyssä maaten ja vauvaakaan ei ole pystynyt ite paljon hoitelemaan, onneks on tuo oma äiti täällä ja mies ollu kotona.

Kuunkulta ja poika 2 viikkoa
 
Ihan alkuun energiatoivotukset Kuunkullalle - pikaista paranemista ja palautumista nopeasta synnytyksestäsi! Ja hyvä, että kerroit esim. tuosta imetyksestä - että se ei vaan aina onnistu, eikä siitä kannata etukäteen ainakaan stressata.

Namille myös voimia lepoon - pystytkö muuten makailemaan molemmilla kyljillä sekä selällään? Siinä ne taitaa ne asentovaihtoehdot maksimissaan ollakin? Oletko muuten päivällä enemmän pystymmässä kuin illalla nukkumaan ryhtyessä - voisko se vaikuttaa närästykseen? Ja taitaa olla että iltaisin närästää muutenkin enemmän kun Rennienkin kyljessä kehotetaan ottamaan tabletti ruokailun jälkeen ja nukkumaan mentäessä. Muuten, Rennietä saa ihan rauhassa kyllä syödä, siinä on sakkaroosia ei sakariinia. Kati231, Miru ja moni muukin tuosta närästyksestä mainitsi - mulla oli jo alkuvaiheessa (oli outoa, kun ei ole itseänikään koskaan ennen närästänyt) ja nyt sitten palasi, ja kunnolla. Suuhun asti nousee mukavia makuja...ja tuntuu, että about kaikki närästää, mandariinit varmaan pahiten. Ja Rennie ei oikeen tunnu helpottavan - kuulemma olisi jotain tehokkaampiakin, mutten haluaisi mitään lisälääkkeitä vetää (rauta, d-vitamiini ja berocca riittää jo tähän tabuarsenaaliin...)

Auris - pää kylmänä, vai mitä? Luin tuosta oireyhtymästä (täällä Kaksplussankin sivuilla juttua) ja eihän tuo hyvää lupaa. Mutta oli ihana lukea tuolta muista pinoista, että asiat ovat menneet hyvinkin vaikka erittäin vakavasta asiasta on kyse. Pidä vain ittes niin rauhallisena kuin voit - koko sylillinen voimia teille! :hug:

Risto - kaverini synnytti perätilaisen vauvansa ja kertoi kaiken mennen hyvin. Oli ollut magneettikuvauksissa ensin ja todettu, että mahtuu syntymään. Hieman ihmettelin itse, kun olin jotenkin saanut sellaisen mielikuvan, että ei perätilaisia alatiesynnytetä.

Miru - uskomatonta jos teillä ei vakuutus korvaa tuota sotkua...mistä moinen? Mutta, joo rakennusprojekti kiinnostaa ja niin että itse olisi siinä tosiaan mukana. Sitten joskus..kunhan ensin pääsee näkemään millaista elämä lapsen kanssa on. Kävin naikkarilla lääkärillä eikä osanneet oikein sanoa, mikä tämä toispuoleinen kipu on, mutta uskotaan, ettei mitään vakavaa. Jotain kiinnikkeitä siellä voi olla... mutta koitan ottaa vaan iisisti, vaihtaa nukkuessa kyljeltä toiselle tosi varovasti, ettei sattuisi niin paljoa.
Jännää, että saatat saada leikkauspäivän jo nyt tietoosi. Aika menee varmaan sitten ihan siivillä joulukuun puoliväliin!

Tiiti - mulla on atooppinen iho, tosin ei oireile mitenkään pahasti, mitä nyt nuo nännit tosiaan tollaset, siis jo ennen raskautta. Muuten, missä vaiheessa tuo turvotus alkoi. Hurjalta kuulostaa lukea sun ja muidenkin turvotusjuttuja - ne siis varmaan edessä. Nyt vielä ei mitään, vain vatsa kasvaa ja paisuu, mutta muuten ei onneksi (koputtaa puuta) mitään turvotuksia.

Tiltalitti - hassua tuo vauvan hikka, odottelen, että milloinkohan se alkaa, vielä en ole moista kokenut. Ja onnea, siellä alkaa koiran kanssa meno jo sujua :)
Mainitsit, että seuraavaa lasta varmasti pian yrittämään, heti perään. Se on kyllä totta, että tällaiset ajatukset välillä itsellänikin käy mielessä. Sitten aina toppuuttelen, että kunhan nyt tämäkin syntyisi ja olen niin onnellinen että edes tulin raskaaksi.
Sellaiseen seikkaan törmäsin, että Naikkarille pääsisi hoitoihin (vaiko vasta jonottamaan?) kun edellisestä synnytyksestä on vuosi. Ja jos sektioon päädytään niin silloinkin neuvotaan odottamaan joku vuosi ennen seuraavaa raskautta...No näitä voi aina pohtia :) - mutta onhan se totta että haave useammista lapsista on takaraivossa.

Enni - pohdit, että mitä ruokia vois tehdä valmiiksi pakkaseen. Mulla on ollut sama ajatus, että tähtään siihen, että teen isomman satsin jotain ja pakastan osan, jotta ei tarvii joka päivä kovasti kokkailla. Lasagne, jauhelihakastike, lihapullat - tulee ekana mieleen, kaikki jauheliharuokia, mutta eiköhän toi jauheliha jonkun aikaa säily pakkasessa. Ja jotkut kanawokki/kastike meiningit. Sellaiset joihin on helppo keittää sit potut/riisit/pastat ja kasvikset lisäksi.

Nyt auvoista sunnuntaita kaikille!
meikku ja 28+6
 
Tällaista kyselisin teiltä jo vauvan saaneilta ja myös tulevilta äideiltä:
oletteko jo hankkineet rintapumpun? Jos kyllä, niin minkä merkkisen, mallisen jne.? Mitä pumppua on kehuttu? Itse ajattelin sellaisen hommata ennen la:aa, mutta millaisen - siinäpä pulma... ;) Vähän mietin tuota Avent Isis -pumppua...
 
Kati, Mulla on tuo Avent isis- pumppu. Se on hyvä imuteholtaan ja siinä on sellainen hierova silikonityyny. Ergonomisesti helppo käsinpumpattava.
En vaan käyttänyt sitä kun ekan viikon, kun se on pidemmän päälle rasittavaa pumpata käsin, jos rinnoista ei tule kuin liru maitoa. Pumppasin aina 40 minsaa ja molemmista tisuista sain yhteensä vaan 10 ml...meni hermo ja käsi ihan krampissa. Sitten sain tuon elektronisen pumpun lainaksi ja se oli helpotus. Elektroniset pumput on silloin parempia jos ei tule paljon maitoa. Mutta jos maitoa tulee normaalisti tai liikaa, niin silloin tuo Avent on riittävä.
 
Pikaisesti koneella ennenkuin käsky käy.. :)

Pumpusta.. Mulla on Ainun sähkökäyttöinen. Tykkään, että ihan hyvä vaikka en sitä nyt enää pahemmin tarvikaan. meillä mennään pääosin rintamaidolla ja lisäksi saa korviketta. En myöskään jaksa stressata imetyksestä.. Rintakumit on käytössä vaikka jotkut pitää niitä maailman kamalimpina vekottimina. Mieluummin kuitenkin niiden avulla imetän kuin en lainkaan..

En myöskään jaksa stressata hitaasta painonnoususta.. Pääasia, että nousee.

Kamalalta kuulosti Kuunkullan jälkivuodot!! :eek:
Mulla meinas jo kokonaan loppua mutta sitten yhtäkkiä alkoikin tulla kirkasta vuotoa, joten oisko menkat..? Tosin tuli joku pieni limakalvon/istukanpalanenkin lauantaina. Tosin vain sormenpään kokoinen.


Tässä muutama kuva.. Saatiin Johanna72:lta lahjaksi "Raitapaitaisen tyttärelle pallopaita". :D





 
Heippa!

Eipäs ole tullut käytyä täälläkään piiiiitkään aikaan. Lapsettomuushoitojen aikaan tarvitsin kovasti vertaistukea ja viihdyin paljon palstalla. Nyt odotusaikana aika on kulunut niin siivillä, että olen melkein unohtanut tämän paikan... Nyt haluan kuitenkin palailla mukaan! :)

Ihania kuvia, Raitapaitainen. :heart: Tuli ihan ilon kyynel silmäkulmaan.

Meillä menossa rv 24+6. Raskaus on sujunut hyvin ja olo on ollut koko ajan hyvä. Tuntuu ihanalta kaiken sen pitkän yrittämisen jälkeen. Edelleen tuntuu käsittämättömältä olla raskaana ja että meistä on todella tulossa lapsiperhe! :heart: Vauva potkii jo kivasti ja kaikki suurimmat hankinnatkin on tehty. Jaksan tanssia vielä vatsatanssia, käydä kävelyllä ja kuntosalillakin piipahdan silloin tällöin. Joulutohinat on jo käynnissä, kortteja askarrellen, lahjoja ommellen ja kaappeja siivoillen. Kaiken itselleni turhan olen karsinut, laatikkokaupalla on viety tavaraa kirpputorille ja hyväntekeväisyyteen. Töistä olen erityisäitiysvapaalla kemikaalien tähden. Että eipä tässä ihmeempiä. :)

Lunta odotellen ja teitä kaikkia suuresti halaten, Soraya

 
hei,

Kiva kuulla myös sinusta soraya ja mahtavaa että raskaus on mennyt hyvin.
Kuunkullan ihmeelliset jälkivuodot ja vähän heitteille jätetty jälkihoito säikytti. Kuinka ne voi jättää kursimatta kokoon jos tikit repeää??järkkyä ja että noin isoja istukan paloja jäänyt kohtuun kuulostaa kyllä aika kamalalta. Nehän olis voinu alkaa tulehtumaan siellä ja aiheuttaa kamalaa tuhoa. Hui. Onneksi se tuli ulos, käy ihmeessä tarkistuttamassa ettei sinne ole enempää jäänyt. Ihana myös lukea että olet hyväksynyt tilanten ette maito avaan yksinkertaisesti tule, sekin voi johtua istukan jämistä kohdussa, koska isutkan irtoaminen pistää hormonit hyrräämään toisella tapaa, eli maidon tuotanto pitäisi alkaa silloin kun istukka irtoaa. Itsellä voi olla kanssa sama että maitoa ei riitä, itsekkin sain vain kuukauden äidinmaitoa ja korvikkeita kun äitiltä ei maitoa herunut. Rintapumppua en ole hankkinut vielä. Imetän jos maitoa tulee mutta en ahdistu ajatuksesta että en pysty imettämään. Pääasia on että lapsi saa ruokaa ja kasvaa hyvin.

Suloinen on raitiksen tyttö, kauko haleja moiselle mussulle täältä palstalta.

Joulun järkkääminen kai pitäis alottaa jos onkin joulun pyhät laitoksella. Lahjat pitää ainakin käydä ostelemassa nyt kun vielä jaksaa laukata kaupoissa vaikka maha hidastaa kulkua ja vaikeuttaa huomattavasti autoon menemistä ja nousemista.

Joku kyseli sitä vauvan nikottelusta masussa?? Eli mulla tuntui muistaakseni viikolla 28-30 ekat nikotukset, tai siis tajusin sen tasaisen nakutuksen olevan nikottelua. Nakutus tuntuu pieneltä hypyltä mahan sisällä kun reppana nytkähtää ihan kuin mekin nikottelun aikana. Jännä tunne ja sit kun sen oppii tunnistamaan tuntuu että se nikottelee koko ajan. Ainakin meidän jätkä. Nyt alkaa tuntumaan jo ilkeän kipeiltä välillä pojan ppotkut ja punkeaminen. Välillä tuntuu että se yrittää jo nahan läpi tulla kun oikein villille päälle sattuu. Ei ole ainakaan tarvinnut laskeskella liikeitä kun on ollu vilkas liikkeissään niin kauan kun niitä on tuntenut.
Lähden nyt tuttipullo ostoksille ja otan raitiksen neuvosta vaarin ja ostan saman merkkisiä pulloja ettei tartte arpoa mikä osa kuuluu mihinkin pulloon. Namin venttiili pulloja ajattelin hommata tai sit niitä aventin venttiili pulloja. Onko kokemusta niistä kenelläkään? vähentääkö ne oikeasti sitä ilman määrää joka mahaan menee? toivotaan.

tiltalitti ja viuhti 35 tasan

 
Soraya, mukavaa tosiaan kuulla sustakin pitkästä aikaa! Ihanaa, että odotuksesi on sujunut kaikin puolin hyvin.

Tiltalitti, joo täällä kans nikottelu on kyllä lisääntynyt mitä pidemmälle mennään. Joka päivä lähestulkoon tuntuu sellaista nakutusta tuolta vatsan uumenista... ;)

Raitis, ihania kuvia teillä pienokaisesta. Huomioni kiinnittyi tuohon turvakaukalon fleece-pussiin. Onko se ollut sun mielestä hyvä hankinta? Vauvalle ei varmaan tartte kauheasti pakata vaatetta päälle, jos on tuollaisessa pussissa?

Ai niin, Marica ja Cattus on varmaan jo tositoimissa, kun ei oo mitään kuulunut...

Kati & Pablo rv 36+2
 
Auris - :'( :hug: :flower:, mä en tiedä mitä sanoisin... olet kyllä ajatuksissa päivittäin...
Miru - kyllä teille osui pahaan saumaan talo-ongelmat.
Kati - mun siskolla oli toi fleecepussi, ja tykkäs kovasti, kun kumpikin poika syntyi talvella. Ma olen sita nyt ihaillu ja harmitellut, ettei meille ainakaan nyt taida olla sille käyttöa, kun vattu syntyy kesällä.

Kiitoksia noista teidan kaikista neuvoista, ma yritän pitaa niitä kovasti mielessa.

(.) Oksentelu ja pahoinvointi on vähentynyt hieman. Lugeista on päästy eroon, ilman ongelmia. Ainoastaan hiiva iski iloisesti ärsyttämään, onneksi sekin on tältä erää selatetty. Ainoa huolenaihe mulla on toi syöminen, hirveä maku suussa, söin mita vaan ja xylitol purkat loppu :headwall: ja niitähän ei täälta saa. Tuleepahan pestya hampaita. Mun ei tee mieli syödä yhtään mitään, ja on kauhean työn takana pakottaa itsensä syömään. Ainoa jota voisi syödä ihan kuinka paljon vaan on mandariini. Onneksi vatulla on kaikki hyvin.

Hobelix & vattu 12+1
 
Hobsku - ihanaa, että oloi helpottaa hieman, vaikka tuo ruokailu tuntuu tuskaiselta. Onneksi edes mandariinit maistuu. Ne muuten maistuu mullekin nyt ihan mielettömän hyvin. Tänä syksynä niitä on kulunut ihan ennätyspaljon. Onnea turvallisemmille viikoille pääsystä, kohta on eka kolmannes takana :heart:

Kiva kuulla myös, että Sorayalla on kaikki mennyt hyvin. Olet kyllä oikeassa, että ei sitä niin aktiivisesti vaan jaksa kirjoitella tässä vaiheessa, vaikka muiden ajatukset ja vinkit onkin tosi hyviä.

Hikasta puheenollen. Meillä hikottelee selkeästi poju enemmän kuin tyttö. Oisko joku poikien juttu?? Pojalla hikka on monta kertaa päivässä ja tytöllä joskus useammin, mutta yleensä ehkä kerran niin että huomaan. Kerran ovat hikotelleet samaan aikaan, se oli aika veikeää =)

Raitiksen tyttö on niin suloinen!! Me ollaan saatu samanlaiset palloasut lahjaksi ja pakkasin sairaalakassiinkin mukaan, kun ovat kokoa 50cm. Mistä muuten tuo fleece-pussi on hankittu, Katin tavoin kiinnostuin. En millään viitsisi ostaa ihan pieniä toppapukuja, kun kuitenkin käyttöaika on niin lyhyt ja lähinnä automatkoilla tarvitsisi.

Namille kovasti jaksuja sinne makoiluun! Onneksi olet jo hyvillä viikoilla ja vauvat oikein hyvän kokoisia.

( . ) Huomenna kontrolliin ja samalla saa leikkauspäivän. Hassua - kirjoitanko kalenteriin "vauvat syntyvät"?? että varmasti muistaa.. tällä päällä kun unohtuvat nykyään kaikki asiat.

Meillä oli tänä aamuna maa valkoinen! Olipa ihana herätä siihen. Ja nyt alkoi aurinko vieä paistaa - voi tätä yllättävää valon määrää. Kävelylenkki naapurin 1kk vauvelin kanssa kutsuu.. :wave:

Miru 35+1
 
Aurikselle lämmin halaus täältäkin :hug: En osaa sanoa mitään lohduttavaa. Toivottavasti mustikat ovat sinnikkäitä ja jaksavat taistella.

Joko Cattus ja Marica ovat päässeet tositoimiin?

Raitiksen tyttö on kyllä ylisuloinen. :)

Montaa muutakin asiaa piti taas kommentoida mutta sattuneesta syystä ei nyt jouda eli omaa napaa pikaisesti. Eilen illalla supisti puolen tunnin välein napakasti mutta ei kipeästi. Yön aikana heräsin supistuksiin muutaman kerran. Aamu viideltä heräsin kipeään supistukseen ja sen jälkeen on supistellut 20-10 minuutin välein. Viimeisen tunnin ajan 10min välein. Nyt alkaa jännittää. Jokohan sitä tämän vuorokauden puolella lähdetään synnyttään :eek: Nyt pitää lähteä pakkaamaan loput tavarat ja laittamaan kämppää kuntoon, jos lähtö tulee.

Tiiti 38+3
 
Onnea kans tiitille jos lähtö tuli. Toivotaan että kaikki menee kauniisti ja helposti.

Marcia ja Cattus taitaa olla jo kans tositoimissa tai jo nyytti sylissä kun ei ole kuullut mitään.

Täällä kans alkoi satamaan lunta, aivan ihanaa. Sateeseen jo kyllästyikin.

tiltalitti ja viuhti 35+1
 
IVF hoidossa ( Diacor ) mullakin lapsi saanut alkunsa ja nyt viikkoja 38+3 ( tai neuvolan mukaan alussa otetusta ultrassa olisi nyt 39+2.
Mutta kotoilen tuolla marrasmassut marraskuussa ketjussa....
Hyvin on mennyt raskaus.
 
Pikana koneella.. Tiitille onnea matkaan!!! =) =)

Tuo meidän turvakaukalopussi on merkiltään Eisbärchen eli tämmönen.. http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html
Ainakin Emmalla on vastaavanlainen.

Täytyy sanoa, että on aivan loistava keksintö useastakin syystä eli vauvalle/äidille ei tule tuska ja hiki kun puetaan monta kerrosta, kaupassa/autossa helppo vaan avata vetoketjua ja esillä on sisävaatteet ja ennen kaikkea.. Turvakaukalon vyöt menee oikeista kohdista eli vauvan olkapäiltä kun välissä ei ole montaa vaatekerrosta.

Hintakin on mielestäni kohtuullinen eli n. 35-40e. Emman pussi oli muistaakseni jotain 40euron kieppeillä.
 
Varovasti kömpisin tälle puolelle jos sopii? Jos joku haluaa lukea tarkemmin taustaa niin löytyy lapsettomuus puolelta kahdesta pinosta:loka-marraskuun ivf/icsi, ja yli kolmekymppiset keskenmenon kokeneet. Lyhyesti: lapsettomuutta 5vuotta takana, väliin mahtuu biokemiallinen rakaus nyt keväällä ja reilu vuosi sitten rv12 todettu tyttövaavin sydämen sykkeen loppuneen. Nyt oli 3. ICSI (ja viimeinen?),PASseja välillä ollut muistaakseni 5, inssejä alkuun 3. Miehellä todettu kromosomipoikkeavuus josta meillä lapsettomuutta. Nyt sain punktion (saalis oli n.30munista)jälkeen lievän hyperin. Kaksi silti siirrettiin, ylläriksi kummatkin tarrautuivat, joten tuplia odottelen :heart: Tosin kun keskenmeno takana ja hyperi vahvistui plussasta, ollut aika pelottavaa..Nyt munasarjat jättisuuret ja mm.kiertymävaara, rajoituksia sain tuonne rv 12 asti, jos munikset vaan kasvaa. Olen ollut 2viikkoa saikulla, jos pääsen, niin ens viikolla yritys töihin ja kevyempää hommaa tekemään. Sykkeet onneksi näkyi ma ultrassa :heart: Olen siis nyt rv 8+2, joten alkumetreillä, pitäkäähän kovasti peukkuja että pikkaset jaksaisivat syliin asti. On tää aika rankkaa :ashamed: :snotty:
Anteeksi omanapaisuus :ashamed:
 
Tiitille onnea vaan matkaan! Varmaan olettekin jo kohta tositoimissa...

Tervetuloa mukaan kk76 ja äitiyslomalainen! Aika moni on täällä jo "jakautunut tai jakautumassa", joten uusia aina kaivataan.

Raitikselle kiitos pussi-infosta! Varmaan sellainenkin on sitten meillä hankintalistalla. Vaikuttaa näppärältä!
 
Pikaisesti kännykällä osastolta... Meidän pikkuinen tyttö syntyi vihdoin tänä aamuna rv 41+1 klo 6.17. Paino 3165g, pituus 50cm, pipo 34cm, apgar 9/9/9, 2 onnesta soikeaa vanhempaa. Kertoilen tarkemmin kunhan täältä kotiudutaan :)

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille! =)
 
Cattus, valtavasti onnea tytöstä :flower: !! Pikaista toipumista ja tsemppiä alkutaipaleelle. Täällä odotellaan innolla kertomusta, kunhan ensin kotiudutte.

Tiitiilläkin taitaa olla kohta käärö sylissä, ellei jo ole. Sen verran todelliselta kuulosti nuo supparit.

Tervetuloa mukaan minunkin puolestani Äitiyslomalainen ja KK76. Pidetään peukkuja, että KK:lla alkaisi hyperin oireet helpottaa. Ja jos siltä tuntuu, niin sairaslomaa vaan lisää kehiin. Sinun vointisi on nyt etusijalla, työt kyllä odottavat!

Pussi-asia rupesi täälläkin kiinnostamaan, en ollut tuohon aiemmin törmännytkään.

Tilauslistalla olisi vielä ne unipussit, mutta jotenkin en ole saanut tilattua, kun pähkäilen, että riittääkö ohuempi versio, vai pitäisikö olla kuitenkin peitto jne. Te vauvojen kanssa jo kotiutuneet, minkälaisissa asusteissa teillä kääröt viihtyvät nukkuessaan sisällä?

Omaan napaan ei kovin ihmeitä. Pyykkikone pyörii ja paikat pursuavat vauvantarvikkeita. Eli hommaa vielä riittää, jotta saadaan kahden kääryleen tarvikkeet paikoilleen. :)
 

Yhteistyössä