Voitko sinä auttaa?

Hei!

Haluaisitko luovuttaa korvausta vastaan munasoluja meille nainen-mies avioparille.Minulle ei muodostu munasoluja, joten en voi saada `omia` lapsia.
Oletko alle 35v nainen, synnyttänyt terve ei sukusairauksia.
Jos ko asia kiinnostaa tai haluat lisää tietoja ota reippaasti yhteyttä minuun meilitse tai suoraan klinikalle Felicitas Helsinki tai Lappeenranta p.09-6122750.
KIITOS!
 
Koivu
En tosiaan haluaisi että mun lapsia olisi jossain päin maailmaa eikä mulla olisi heidän elämäänsä osaa eikä arpaa.

En pystyisi moiseen. En mistään rahasta. Joo, no ehkä oikein hyvään perheeseen semmoisesta muutamasta miljoonasta, että ei tarvitsisi enää olla köyhä eikä kipeä.

Etkö voisi adoptoida mieluummin? Maailma on täynnä kärsiviä ja nälkäänäkeviä lapsia?
 
musta
toivottavasti löytyy. itse en voi valitettavasti auttaa, muttaälä pahastru toisten ikävistä kommenteista. niitä täällä tulee riittämään liikaakin. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: toivottavasti saatte avun
 
ikävä kyllä en voi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 19:37 Koivu kirjoitti:
En tosiaan haluaisi että mun lapsia olisi jossain päin maailmaa eikä mulla olisi heidän elämäänsä osaa eikä arpaa.

En pystyisi moiseen. En mistään rahasta. Joo, no ehkä oikein hyvään perheeseen semmoisesta muutamasta miljoonasta, että ei tarvitsisi enää olla köyhä eikä kipeä.

Etkö voisi adoptoida mieluummin? Maailma on täynnä kärsiviä ja nälkäänäkeviä lapsia?
Mietin joskus tätä asiaa, että luovutan munasoluja ihan yleiseen pankkiin. Homma jäi kahdesta syystä: hormonilääkitys olisi lihottanut minut muodottomaksi ja lihavaksi ja toisekseen munasolujen luovutus tehdään alateitse ja on siten kivulias toimenpide. Toimenpiteestä maksettava korvaus oli niin minimaalinen - tyyliin matkakulut - etten ollut valmis siihen.
Ajatuksen tasolla se kuitenkin kiehtoi.
Nyt minulla on ikää liikaa.

Minua ei olisi haitannut tämä, että "osa minua" menee tuolla jossakin enkä voi vaikuttaa heidän elämäänsä tai en voi tavata heitä tms. Päinvastoin: minusta olisi ollut hienoa että minun ja vanhempieni geeniperimää on vaikka miten paljon!!
Ja olisi ollut kiva nähdä tämä lapsi sitten aikuisena, olisin toki antanut yhteystietoni, että lapsi voi ottaa yhteyttä ja tavata jos itse haluaa.
Olisi ollut hauska nähdä miten paljon lapsessa on ulkonäöllisesti ja -muodollisesti minua, miten paljon luonnetta: mikä on siis geneettistä ja biologista; mikä taas sosiaalista perimää.
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 22:26 ikävä kyllä en voi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 19:37 Koivu kirjoitti:
En tosiaan haluaisi että mun lapsia olisi jossain päin maailmaa eikä mulla olisi heidän elämäänsä osaa eikä arpaa.

En pystyisi moiseen. En mistään rahasta. Joo, no ehkä oikein hyvään perheeseen semmoisesta muutamasta miljoonasta, että ei tarvitsisi enää olla köyhä eikä kipeä.

Etkö voisi adoptoida mieluummin? Maailma on täynnä kärsiviä ja nälkäänäkeviä lapsia?
Mietin joskus tätä asiaa, että luovutan munasoluja ihan yleiseen pankkiin. Homma jäi kahdesta syystä: hormonilääkitys olisi lihottanut minut muodottomaksi ja lihavaksi ja toisekseen munasolujen luovutus tehdään alateitse ja on siten kivulias toimenpide. Toimenpiteestä maksettava korvaus oli niin minimaalinen - tyyliin matkakulut - etten ollut valmis siihen.
Ajatuksen tasolla se kuitenkin kiehtoi.
Nyt minulla on ikää liikaa.

Minua ei olisi haitannut tämä, että "osa minua" menee tuolla jossakin enkä voi vaikuttaa heidän elämäänsä tai en voi tavata heitä tms. Päinvastoin: minusta olisi ollut hienoa että minun ja vanhempieni geeniperimää on vaikka miten paljon!!
Ja olisi ollut kiva nähdä tämä lapsi sitten aikuisena, olisin toki antanut yhteystietoni, että lapsi voi ottaa yhteyttä ja tavata jos itse haluaa.
Olisi ollut hauska nähdä miten paljon lapsessa on ulkonäöllisesti ja -muodollisesti minua, miten paljon luonnetta: mikä on siis geneettistä ja biologista; mikä taas sosiaalista perimää.
Niin. Mutta eettisestikään mun mielestä ei ole oikein, että yhteiskunnan rahoja käytetään tällaiseen todella kalliiseen länsimaiseen touhuun aikana, jolloin kaikesta säästetään ja lapsista eniten. Kun muualla lapsia kuolee joka sekunti nälkään.

Ja minä todella kommentoin miehelle ennen naimisiin menoa, että jos lapsia ei tule normaalisti, niin sitten keksitään muuta kivaa tekemistä kuin lastenkasvatus... Eli sanoin näin, ennen kuin tiesin onko mahdollista saada lapsia.

 
Tiedän tunteesi ja toivon sudämestäni,että teitä onnistaa.
Ihmisten kommentit voivat todellakin olla sydäntäraastavia,mutta useimmiten ihmiset,jotka eivät ole kokeneet asiaa,niin ovat "erinomaisia" kommentin/neuvonantajia.

Onneksi on olemassa vielä avunantajia,toivon,että teille sellainen löytyy. :heart:
 
ikävä kyllä en voi
Koivu (muistinko oikein) onnea että sinulla on mahdollisuus saada ihan luomusti lapsia.
Kaikilla ei niin ole.
Se, että maailmassa kuolee joka minuutti lapsi, ei tarkoita sitä että nämä lapset olisi mahdollista esim. adoptoida. Se ei myöskään poista lapsettoman tuskaa tai kaipuuta saada oma lapsi.

Siskoni on käyttänyt näitä yhteiskunnan varoja saadakseen lapsen. Äts. Hän käyttikin yksityistä klinikkaa. Ei kunnallista. Eli veromarkkoja ei mennyt yhtään, meni vaan omat rahat ja pariskunta sai lapsen.
Siskon tapauksessa oli vain " tavallinen" koeputkihedelmöitys, eli käytetiin omia munasoluja ja siittiöitä. Näin siksi, että siskolla on molemmat munajohtimet "tukossa" eikä sen takia raskaus onnistu, kohtu ja munasolutuotanto on kyllä kunnossa.

Ap:lla ei tule omia munasoluja tai ne ovat tavallaan niin "huonolaatuisia" etteivät hedelmöity - siis en tiedä, oletan vain - , mutta miehen sperma on todettu hyväksi.
Ap haluaa kuitenkin kokea raskauden ja synnytyksen. Lapsi olisi siis hänen miehensä ja jonkun tuntemattoman, hän "kantaa" lapsen, tuntee vauvan liikkeet, kuulee sydämen sykkeen... ja synnyttää. Lapsi olisi silloin myös hänen omaa lihaa ja vertaan.
Mitä väärää tässä on???? Mitä itsekästä??? Onko epäitsekästä vain adoptio, kuten eräs mielipideihminen kirjoitti? Entäs me luomukeinoin raskaaksi tuleet ja lapsia tehneet, emmekö me muka ole itsekkäistä syistä lapsia maailmaan tehneet?

Onko hedelmöityshoidot hyväksyttävämpiä, jos käytetään vain luovutettua spermaa, kuin jos käytetään luovutettuja munasoluja?

Mitä tulee veromarkkojen käyttöön, ap:n antama klinikka on mielestäni yksityinen. Ei kunnallinen, ei siis mene sinun veromarkkasi hänen lapsensaantiin . Sinun veromarkoillasi voisi vaikka elättää muutaman somaliperheen, joista kukaan ei viitsi mennä töihin, kun yhteiskunta elättää. Okei, olipa rasistinen kommentti. Perun sanani.

Ap:lle :flower:
 
Joskus olen miettinyt luovuttamista. Mutta en ole kypsä äidiksi, siksen kykene antamaan munusoluja muille.
Minulla on tuttava pariskunta joka yritti lasta 10v, mutta onnistumatta. He saivat hoitoja hoitojen perään, mutta mikään ei siunannut heille lasta. He luovuttivat. Heitä kun ei oltu tarkoitettu vanhemmiksi.

Tälläisen pariskunnan vierellä on vaikea olla. Ei koskaan tiedä mitä saa sanoa lapsista, etteivät he vain loukkaannu omista typeristä sanoistani.
Toivon teille koko sydämestä lapsia! Luonto on joskus raaka ja estää lapsen saannin luonnollisesti. Kaikki eivät tunne omakseen adoptiota. Ja kuitenkin koko ajan joka puolella maailmaa syntyy lapsia, joita ei haluta omakseen ja heitä vihataan. Niin myös täällä Suomessa. Miksi luonto sitten on niin julma? Tähän älyllisille neroille pähkinä, jota kukaan ei saa ratkaistuksi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2005 klo 15:23 Vieras kirjoitti:
Joskus olen miettinyt luovuttamista. Mutta en ole kypsä äidiksi, siksen kykene antamaan munusoluja muille.
Minulla on tuttava pariskunta joka yritti lasta 10v, mutta onnistumatta. He saivat hoitoja hoitojen perään, mutta mikään ei siunannut heille lasta. He luovuttivat. Heitä kun ei oltu tarkoitettu vanhemmiksi.

Tälläisen pariskunnan vierellä on vaikea olla. Ei koskaan tiedä mitä saa sanoa lapsista, etteivät he vain loukkaannu omista typeristä sanoistani.
Toivon teille koko sydämestä lapsia! Luonto on joskus raaka ja estää lapsen saannin luonnollisesti. Kaikki eivät tunne omakseen adoptiota. Ja kuitenkin koko ajan joka puolella maailmaa syntyy lapsia, joita ei haluta omakseen ja heitä vihataan. Niin myös täällä Suomessa. Miksi luonto sitten on niin julma? Tähän älyllisille neroille pähkinä, jota kukaan ei saa ratkaistuksi!
Ei luonto ole julma. Ihmisillä pitäisi olla muuta miettimistä, tarpeeksi työtä että ei tarvitsisi miettiä, onko elämä julma vai ei. Ihminen on tehty eloonjäämiskamppailua varten. omien geenien jatkaminen on toisarvoista.
 

Yhteistyössä