Voiskos palstan miehet vähän valottaa miesten sielunelämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
NO jotenkin pelkistettynä, että miesten mielestä rakkaus ei ole oikeaa ilman seksiä, ja naisten mielestä seksi ei ole välttämätön edellytys aidolle rakkaudelle. Siis miehen ja naisen välisenä rakkautena jos asiaa tarkastellaan.

No tämä oli just yks osa mun ajatuksia. Mutta onko se tosiaan näin?

Ja voiko mies olla ihan onnellinen kunhan saa elää niinku tykkää (ja saa pillua) vaikka ei rakastaisi puolisoaan?

[QUOTE="vieras";28653113]Miksi sinulla on noin paha olla? Onko sinulla ollut huono päivä, vai onko elämäsi kokonaisuudessaan onnetonta? Haluaisitko puhua pahasta olostasi?[/QUOTE]

Miksi olet noin pseudotyyni, vaikka sinua ei ole koskaan rakastettu?

No jotkut miehet vain on selvästi tällaisia. Tuntuu, että suunnilleen vituttaa se oma muija 24/7. Miksi he sit on sellaisen ihmisen kanssa?? Ihan lähipiiristä löytyy monta tällaista parisuhdetta.

Eikö tuollaisia naisia, jotka inhoavat miestään, ole paljon enemmän? Ainakin naiset valittavat enemmän. Eikö heillä ole mitään muuta syytä kuin penis ja on ihan sama missä keppi on kiinni?

Miehillä ja naisilla on samalla lailla tunteita.

[QUOTE="vieras";28653042]Aika moni ihminen joutuu tyytymään välttävään, koska parempaa ei saanut. Jokainen mies ottaisi (esi)teinitytön ja kasvattaisi siitä vaimon.[/QUOTE]

Joo, ja sitten on niitä, jotka tykkäävät itseään vanhemmista :)

Toiseksi, toi esiteinin ottaminen on vähän riskialtista. Niistä saa koulittua hyvän vaimokokelaan ja sitten ne pirulaiset aikuistuu ja haluaa kokeilla omia siipiään. Siinä jää taas vanha ukko nuolemaan näppejään, kun nuori morsio lähtee katsomaan on ruoho aidan takana vihreämpää.

Joo, ja sitten on niitä, jotka tykkäävät itseään vanhemmista :)

Toiseksi, toi esiteinin ottaminen on vähän riskialtista. Niistä saa koulittua hyvän vaimokokelaan ja sitten ne pirulaiset aikuistuu ja haluaa kokeilla omia siipiään. Siinä jää taas vanha ukko nuolemaan näppejään, kun nuori morsio lähtee katsomaan on ruoho aidan takana vihreämpää.

Väkivalta tai sen uhka lopettaa aidan yli vilkuilun.

Mulle on sattunut varsinainen helmi mieheksi mitä tulee tunteisiin (rakkauteen) ja niistä kertomiseen. Hän osaa ja haluaa puhua tuntemuksistaan minua kohtaan, miten ne ovat kehittyneet jne. Hän kunnioittaa ja arvostaa minua. Ex-mies oli vastakohta, jos hän jotain suurta tunsi, en sitä saanut koskaan tietää, sitä ei huomannut, skaala oli kapea ja puhekyky/taito olematon. Itse naisena asetun näiden kahden väliin, osaan ja haluan puhua tunteistani mutta nykyinen mieheni on asiassa "todellinen tekijä".

Muoks. Ja mitä tulee reikään, mieheni rakastaa minua, kaikkea minussa ja se että saa "pökkiä rakastamaansa reikää" tekee kaikesta vaan hänen mielessään täydellistä.

Viimeksi muokattu:
Tää mun ajatus selkiintyi yön aikana, yksinkertaistettuna ja yleistettynä:

Nainen ei ole täysin onnellinen jos ei rakasta kumppaniaan, vaikka kaikki muuten olis ihan hyvin.. Toisaalta ilman kumppania elävä nainen voi olla täysin onnellinen.

Mies voi olla täysin onnellinen vaikka ei rakasta kumppaniaan, kunhan saa tehdä vapaasti asioita joista tykkää ja saa riitävästi seksiä. Ilman kumppania elävä mies voi olla onnellinen mutta harvemmin kuin nainen.

Onko näin vai kuvittelenko mä vain?

Ja tämä on tosiaan yleistys, poikkeuksia toki löytyy. Ja saatan olla ihan hakoteillä...

No ainakin kerran olen havainnut miehebi äänessä tunnelautusta, hän taputti autoaan ja sanoi pienokainen. Eikä mun reikä oo kiinnostanut vuosiin. Lapset huomio vain, kun komentaa heidät saunaan, onko se sitten rakkaudenosoitus tältä mieheltä? Läppää heittää muiden kanssa suvereenisti, kotona keskittyy läppäriinsä.

Kyllä minun mieheni rakastaa minua aidosti. Se on tullut selväksi näiden 26 vuoden aikana. Seksissäkin on ollut välillä piiiiitkiä taukoja, joten ei se reiän perään ole. Minä olen meistä se halukkaampi osapuoli.

Minä olen törmännyt (muutenkin kuin omissa suhteissa) melko tunteellisiin miehiin. Minulla on useita miespuolisia kavereita jotka valittavat jos elävät tunteettomassa suhteessa ns.kylmän naisen kanssa. Moni mies kaipaa romantiikkaa, silittelyä ,sylittelyä ja paljon muutakin hellyyttä ja sanoja kuin reikää yksistään. Kovin ovat rikki, jopa siloin kun huono suhde on päättynyt. Omien kokemuksien mukaan nainen on kylmempi ja tunteettomampi. Mies peittää ikävän ja surun niihin "pillu puheisiin" joita kavereilleen laukoo.

Mua on jostain syystä viime aikoina mietityttänyt tää juttu... En nyt varmaan osaa kunnolla selittää mitä tarkotan mutta ehkä joku silti tajuaa.
Siis onko miesten tunne-elämä samanlaista kuin naisilla? Ja lähinnä mietin positiivisia tunteita kuten rakastuminen/rakastaminen, onnellisuus yms. Onko noi kuinka merkityksellisiä miehen elämässä? Vai riittääkö että on joku reikä mitä voi pökkiä ja tietty parempi jos se reikä on kauniissa paketissa? Vaikuttaako sinun onnellisuutesi toinen ihminen kuinka paljon?
Miksi aloit seurustelemaan paremman puoliskosi kanssa? Miltä tuntuisi jos hän jättäisi sinut?

Miettiikö miehet ylipäänsä tunteita juurikaan?

Joo ja tiedän että kaikki on yksilöitä eikä näitä asioita voi yleistää.

Miettivät. Mutta riippuu miesyksilöstä ja ympäristöstä, miten tunteita ilmaistaan.

Mulle on sattunut varsinainen helmi mieheksi mitä tulee tunteisiin (rakkauteen) ja niistä kertomiseen. Hän osaa ja haluaa puhua tuntemuksistaan minua kohtaan, miten ne ovat kehittyneet jne. Hän kunnioittaa ja arvostaa minua. Ex-mies oli vastakohta, jos hän jotain suurta tunsi, en sitä saanut koskaan tietää, sitä ei huomannut, skaala oli kapea ja puhekyky/taito olematon. Itse naisena asetun näiden kahden väliin, osaan ja haluan puhua tunteistani mutta nykyinen mieheni on asiassa "todellinen tekijä".

Muoks. Ja mitä tulee reikään, mieheni rakastaa minua, kaikkea minussa ja se että saa "pökkiä rakastamaansa reikää" tekee kaikesta vaan hänen mielessään täydellistä.

Tämä kuulostaa hyvältä :) Olen lähellä tätä miestä.

No ei, en ainakaan minä voisi olla. Vastarakkauttakin on saatava. Sinä päivänä, jolloin vaimo sanoo, ettei rakasta minua enää yhtään, niin aletaan suunnitella eroa.

Anteeksi nyt, että taas puutun asiaan, joka ei pätkääkään minulle kuulu, mutta jos luet HippuTARin kysymyksen ja tuon vastauksesi huomaat, ettet
a) vastannut kysymykseen ja
b) itseasiassa vahvistat avauksessa esitettyä teoriaa.

Toki se että nainen rakastaa, ei ole täysin yksi yhteen = pillunsaanti, mutta loogisesti kyse on samasta asiasta. HippuTAR kysyi, riittääkö miehelle se, että saa harrastella omia juttujaan ja saa pillua, minusta logiikkanuoleltaan samanarvoinen asia on, että saa harrastella omia juttujaan ja vaimo tykkää (ja saa pillua joskus.)

Mutta HippuTAR kysyi miesten tunteista ja miesten rakkaudesta ja ei, siihen sinä et vastannut ollenkaan.

Tää mun ajatus selkiintyi yön aikana, yksinkertaistettuna ja yleistettynä:

Nainen ei ole täysin onnellinen jos ei rakasta kumppaniaan, vaikka kaikki muuten olis ihan hyvin.. Toisaalta ilman kumppania elävä nainen voi olla täysin onnellinen.

Mies voi olla täysin onnellinen vaikka ei rakasta kumppaniaan, kunhan saa tehdä vapaasti asioita joista tykkää ja saa riitävästi seksiä. Ilman kumppania elävä mies voi olla onnellinen mutta harvemmin kuin nainen.

Onko näin vai kuvittelenko mä vain?

Ja tämä on tosiaan yleistys, poikkeuksia toki löytyy. Ja saatan olla ihan hakoteillä...

Joko mieheni ei ole mies lainkaan tai tämä ajatusmalli on liian kapea.

Siis onko miesten tunne-elämä samanlaista kuin naisilla? Ei

Ja lähinnä mietin positiivisia tunteita kuten rakastuminen/rakastaminen, onnellisuus yms. Onko noi kuinka merkityksellisiä miehen elämässä? On

Vai riittääkö että on joku reikä mitä voi pökkiä ...? Ei

Vaikuttaako sinun onnellisuutesi toinen ihminen kuinka paljon? Vaikuttaa tosi paljon

Miksi aloit seurustelemaan paremman puoliskosi kanssa? ihastuin

Miltä tuntuisi jos hän jättäisi sinut? Tooooodella pahalta

Miettiikö miehet ylipäänsä tunteita juurikaan? Miettii mutta ei vatvota niinku naiset.

Viimeksi muokattu:
Mun mies on tunteellisempi kuin minä, ja osoittaa tunteensa herkemmin kuin mä. Puhuu melkein joka päivä kuinka mä ja lapset ollaan hänelle tärkeitä.
Olen tunteellinen myös, mutta mieheeni verrattuna olen melkeimpä kylmäkiskoinen. Tai no tunteita mäkin tuon esille: negatiivisten tunteiden esilletuonti on mulle vähän liian helppoa...:D

Mä olen tullu siihen tulokseen, että yksilöilen väliset erot on todellisuudessa isommat kuin sukupuolten väliset. Kasvatus ja ympäristö ajaa ihmisen helposti uskomaan tiettyihin "naiset on sellasia" ja "miehet on tälläsiä"-rooleihin ja niistä on vaikea murtautua ulos.
Siksipä miehet on usein vastariippuvaisia, eli siinäkohtaa kun nainen parkuu, että "mä en kesta jos mä menetän sut", mies ei näytä ahdistustaan vaan sanoo että "paskat ma suo tartte, maailmassa on muitakin naisia, ei mun tartte ostaa koko lehmää maitolitran takia". Sisällä tuntuu samalta, mutta molemmat toteuttaa oppittua käyttäytymismallia.

NO jotenkin pelkistettynä, että miesten mielestä rakkaus ei ole oikeaa ilman seksiä, ja naisten mielestä seksi ei ole välttämätön edellytys aidolle rakkaudelle. Siis miehen ja naisen välisenä rakkautena jos asiaa tarkastellaan.

Kyllä olen useita naisia tavannut ja asia on ollut täysin päin vastoin, eli jos ei nainen ole saanut aina halutessaan seksiä niin olenkin ollut sitten huono rakastaja.

Seksi on minulla arvoasteikolla ehkäpä vasta kolmantena..
1. luottamus
2. toisen arvostus ja tasa-arvoisuus
3. seksi

Yhteistyössä