Voiskohan saada sossusta avustusta lapsen sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Täällä ei ole ikeaa eikä jyskiä, on vain noita helkutin kalliita huonekaluliikkeitä ja millä mä jyväskylästä hakisin kun ei ole sitä omaa autoa, bussillako toisin sängyn ja patjan vai? Ei ollut huutonetissä sellasta sänkyä mikä olisi meidän neidille hyvä eli pitäisi olla vähän laitaa ja normaalipituinen (200 cm) että menee sitten vähän kauemmin se sänky.

Itseasiassa bussiin saa nekin mahtumaan tavarakonttiin.

Jos teillä itsellä ei ole varaa ostaa sänkyä niin minkä vuoksi ette osta halpaa patjaa, ei mitään kalliita jousipatjoja. Sänkyjä saa varmasti käytettyinä. Mun mielestä sossun tehtävä ei ole hankkia uusia kalusteita kellekkään, jos vanha ei kelpaa niin sitten täytyy olla ilman. T. Äiti joka hankkii lähes kaiken kierrätettynä.

Jos mulla olis niin tiukkaa, ettei olis varaa lapselle sänkyä ostaa, niin ihan aluksi tinkisin omista menoistani. Vaikka syömisestä, koska välillä tulee syötyä turhia herkkuja ja liikaa ruokaa muutenkin. Samoin ostaisin käytetyn sängyn ja siihen uuden patjan. Itse asiassa niin juuri teinkin, vaikka uuteenkin olisi ollut varaa. Kierrätys kunniaan. Sossuun en ihan helpolla menisi, mut joillekin se on elämäntapa, että sieltä saa kaiken ilmaiseksi.

Rajansa tosiaankin kierrätykselläkin, kuka oikeesti haluaisi ostaa käytetyn patjan lapselleen? :/
Meilläkin on hakusessa uudet sängyt noille pikkusille, mutta onneksi vasta syksymmällä kun muutto tulee. Sikahintaisia ne kyllä ovat,,, :/ esikoiselle ostamme sellaisen runkopatjan, johon tulee siis jalat mukana satasen luokkaa näyttivät esim Sotkassa olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mulla olis niin tiukkaa, ettei olis varaa lapselle sänkyä ostaa, niin ihan aluksi tinkisin omista menoistani. Vaikka syömisestä, koska välillä tulee syötyä turhia herkkuja ja liikaa ruokaa muutenkin. Samoin ostaisin käytetyn sängyn ja siihen uuden patjan. Itse asiassa niin juuri teinkin, vaikka uuteenkin olisi ollut varaa. Kierrätys kunniaan. Sossuun en ihan helpolla menisi, mut joillekin se on elämäntapa, että sieltä saa kaiken ilmaiseksi.

Mä kans vähän ihmettelen, kun joku tässä ketjussa oli saanut 90 euroa pinnasänkyyn. :o
Mulla on tällähetkellä pinnasängyn etsiminen menossa ja en ajatellut ostaa uutta, enkä varsinkaan noin kallista. :o Joku 30-40 euroa on se, millä ostan.
Ei siksi etteikö olisi varaa kalliimpaan, vaan onhan se nyt järkevää kierrättää... patjan ostan tietysti uutena.

Myönnän olevani ilmeisesti todellisuudesta vieraantunut, kun en olisi uskonut että jollekin on ihan normaalia käydä hakemassa uusiin huonekaluihin toistuvasti rahaa sossusta. Ymmärrän kyllä että äärimmäiseen hätään käydään, mutta että katsellaan kivasti nettikaupoista mitä halutaan ja sitten kysellään netistä että mistäs kunnista paljonko saisi haettua. Huh.

No, ilmeisesti tätäkin tapahtuu, en olisi vaan uskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Rajansa tosiaankin kierrätykselläkin, kuka oikeesti haluaisi ostaa käytetyn patjan lapselleen? :/
Meilläkin on hakusessa uudet sängyt noille pikkusille, mutta onneksi vasta syksymmällä kun muutto tulee. Sikahintaisia ne kyllä ovat,,, :/ esikoiselle ostamme sellaisen runkopatjan, johon tulee siis jalat mukana satasen luokkaa näyttivät esim Sotkassa olevan.

No patjat ei niin hirveän kalliita ole. Meillä on tällä hetkellä käytetyt sängyt ja patjat ostettiin uutena. Pinnasänkykin oli käytetty ja patja uusi. Ihan hyvin lapset on saaneet unenpäästä kiinni käytetyissä sängyissä. Pinnasängystä maksoin käytettynä 50 eur ja myin pois 30 eur ja hyvin se palveli. Mielestäni on järkevämpi ostaa laadukasta käytettynä kuin halvalla huonoa. Ja Sotkassa on mielestäni huonoja huonekaluja. Meillä on tälläkin hetkellä sieltä huonekaluja ja laatu on tosi huono. Patjaa en sieltä ostaisi, jos se on yhtä huonolaatuinen kuin muutkin huonekalut siellä.

minusta on aika outoa, että täällä nettipalstalla ihmetellään. miksi ei jo heti mennä sinne sossuun ja kysytä, kun kerran asiakkaana siellä olette??

kyllä sossusta saa, kun sen asiakkaana on ja osaa vetää oikeista naruista. siskoni käy töissä mutta on toimeentulotuen asiakkaana, koska lapsi tarvitsee, lapsen takia. HAH.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
miten joku ees kehtaa sanoa ettei ole varaa ostaa lapselleen sänkyä....

Mitä häpeemistä siinä on?Minusta on parempi rehdisti tunnustaa ettei ole varaa, saatikka että esittäisi että varaa on ja sellaisen ostaisi hinnalla millä hyvänsä ja sitten olisi maksujen kanssa lirissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Myönnän olevani ilmeisesti todellisuudesta vieraantunut, kun en olisi uskonut että jollekin on ihan normaalia käydä hakemassa uusiin huonekaluihin toistuvasti rahaa sossusta. Ymmärrän kyllä että äärimmäiseen hätään käydään, mutta että katsellaan kivasti nettikaupoista mitä halutaan ja sitten kysellään netistä että mistäs kunnista paljonko saisi haettua. Huh.

No, ilmeisesti tätäkin tapahtuu, en olisi vaan uskonut.

en minäkään.. täällä palstalla on ihmeellisiä juttuja.. voiko sossusta saada rahaa huonekaluihinkin?? kaikkee sitä kuulee.. pitäs itsekin alkaa käymään siel ja katseleen mihin kaikkeen sitä rahaa saisi.. terv. opiskelija

En mä ole toistuvasti hakemassa huonekaluja sossusta, en todellakaan. Pistää vaan vihaksi tollanen kielteinen kanta siihen jos joskus käy siellä kun mä nimenomaan olen sanonut etten siellä hyppää joka ikistä hakemassa. Ja kyllä mä sen sängyn voin tilata Anttilastakin mutta sitten tämän perheen ruokarahat vähenee muutaman kympin kuukaudessa kun makselen niitä osamaksuja. Ja Metsänpeitolle: en ole käynyt aikoihin Halpakassa, pitääpä tässä joku päivä käydä vilasemassa. Mutta vaikka mä sängyn käytettynä ostaisinkin niin patjan haluan tytölle uutena koska ei ole kivaa nukkua toisen vanhalla patjalla kun ei tiedä missä on ollut se patja sitä ennen. Ja voin käydä kattoo niitä Sotkan jalallisia sänkyjä Keuruskalusteesta mutta.. täytyy nyt kattoo mitä tässä tekee mutta sänky on saatava, maksoi mitä maksoi ja patja kans.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mies maksaa tämän netin ja mä hälle. Eli mulla ei sitten sais olla mitään.

eli sun mies tienaa, mutta sinä et? ja omat rahat? kukas sitten lapselle maksaa ostokset? sossu mielummin kun mies vai?

ja tuskin muuten tuotan ylipainoa on kerätty rahaa säästämällä... eiköhän siihen ole aika monta euroa mennyt... :whistle:

Katsoin nyt ensimmäiset silmiin sattuneet Ikean sivuilta:

Sänky turvalaidalla 38,90
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39823978
+
Sultan Sova Patja 29,95
+
Kuljetus alle 200 kiloa 89,90

=158,75

Hipheijjaa, tuohan on melkein puolet halvempi siitä mitä olit budjetoinut! Toivottavasti oli apua.

toivottavasti ette saa. kukin eläköön varojensa mukaan.toivottavasti sossut osoittaa teidät esim.kierrätyskeskukseen.ei verorahoja tule käyttää uuteen jos siihen ei ole varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja uraputki:
toivottavasti ette saa. kukin eläköön varojensa mukaan.toivottavasti sossut osoittaa teidät esim.kierrätyskeskukseen.ei verorahoja tule käyttää uuteen jos siihen ei ole varaa.

Ajatella, ostivat jopa upouuden pesukoneenkin :wave:

AI TÄMÄ ALOITTAJA ON JO 50 VUOTINEN!!! EIKÄ OLE SEN VERTAA KERÄNNYT PESÄMUNAA ETTEI OLE VARAA LAPSEN SÄNKYYN.

OMG. ittellä 28v ikää ja on parikymmentä tonnia hätävaratilillä

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä