Voiskohan saada sossusta avustusta lapsen sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
T

tossuliini

Vieras
Meillä on neidille sängyn osto edessä kun alkaa vanha sänky litisee liitoksistaan ja on jo käymässä muutenkin pieneksi niin mä oon miettinyt että voiskohan sossusta käydä kysymässä että antaisiko ne osan siihen sänkyyn ja patjaan? Mä katoin Anttilan sivuilta niin tulee kyllä aika kalliiksi tilata se nuorisosänky sieltä kun patjakin pitäis saad: sänky 167 e, patja vajaa 90 euroa, siihen kotiintuonti 40 euroa niin tulee maksamaan melkein 300 euroa vaikka sen saisi osissakin maksaa mutta silti aika kallis pelkästään toi kotiintuonti kun ei omaa autoa ole. Kannattaisikohan käydä kysymässä, millasen vastauksen saisi? Enpä mä nyt kauheesti sieltä ole mankunut mitään, en tän vuoden puolella ole saanut mitään sossun kautta mutta nyt olis kyllä tarvetta.

Kai sieltä saa jotain, mutta oletan (huom.! oletan..) että saa esim. jonkun 50?, koska ajatellaan että kierrätyskeskuksesta/kirppikseltä saisi tuohon hintaan.

ostatpa sä kalliin sängyn.. sun kannattais runko koittaa löytää kierrätys keskusta ja sit hyvä patja vaikka jyskistä, nillä on hyviä tajouksia. ja pääset näin paljon halvemmalla.

Me asutaan Keuruulla ja täällä kirppiksellä ei ole huonekaluja myytävänä. Mutta täytyy varmaan käydä kysäsemässä kun kuukausi vaihtuu, nyt siellä on vain päivystystapaukset näin heinäkuussa.

mä mietin ihan samaa. Nyt nukkuu vielä pinniksessä kyllä mut eka "isojen poikien sänky" ols nyt hakusessa ja tuo pinnis menee loppuvuodesta vauvalle.
Pinnikseen saatiin aikanaan 90e ja patjaa 40e, eli uskoisin et jotain samoja luokkia vois olla tuokin.

En mä meinaa sitä Anttilan kautta tilata, kun rupesin laskemaan että on mun rahoille ainakin liian kallis niin täytyy täältä se katella mutta ensin on käytävä sossussa kysymässä että minkähintasen sängyn voisi saada ja siihen patjan.

Älä nyt mistään anttilasta tilaa, kun halvemmalla saat esim. jyskistä ihan kunnon joustinsängyn, joka menee aikuisikään asti. Tai sitten kirpparilta voi löytää tosi kivan puusängyn ja siihen vain uusi patja ja jyskistä saa edullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Me asutaan Keuruulla ja täällä kirppiksellä ei ole huonekaluja myytävänä. Mutta täytyy varmaan käydä kysäsemässä kun kuukausi vaihtuu, nyt siellä on vain päivystystapaukset näin heinäkuussa.

kierrätyskeskuksessa on kotiin kuljetus!!! ja paljon halvempi kuin anttilan!!

En mä meinaa sitä Anttilan kautta tilata, kun rupesin laskemaan että on mun rahoille ainakin liian kallis niin täytyy täältä se katella mutta ensin on käytävä sossussa kysymässä että minkähintasen sängyn voisi saada ja siihen patjan.

eli käytetty ei kelpaa?

Mulla neiti jo kohta 11 vuotta ja on nukkunut tossa siskonsa vanhassa sängyssä melkein puolet elämästään ja nyt toi sänky rupeaa olemaan jo siinä kunnossa ettei sitä edes voi enää myydä kellekään eli pakko pistää palasiksi heti kun uusi sänky saadaan.

Meillä vaan on neiti kova pyöriskelemään eli tarttis jonkunlaiset laidat ettei tipu sängystä vaikkei kyllä tippuis korkealta mutta kuitenkin on inhottavaa jos kesken unien mätkähtäisi lattialle.

eiköhän käytettynäkin saa ihan suht hyviä,jos on tarkkana ja putsaa ja kunnostaa vielä kotona... ja kunhan ehdottomasti ostaa uuden patjan!
Minä kyllä häpeäkseni tunnustan et mieluummin ostan sängyt yms uusina, jotenkin iljettää toisen käytetty sänky vaikka ois sit mitenkä pesty ja kuurattu ja oma patja..

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:

eli käytetty ei kelpaa?

Pikkupaikkakunnilta ei välttämättä ihan helposti löydy sänkyä saati patjaa käytettynä. Mut eiköhän Keuruun sossu ole aika avokätinen, voihan sitä kysyä. Tosin avustusrahaa tuskin saa, jos ei ole jo valmiiksi sossun asiakas, eli tuloja on "liikaa".

Kyllä mä käytetynkin ostaisin mutta kun ei taho noissa huonekaluliikkeissä niitä pahemmin olla. Patja jo maksaa älyttömästi jos haluaa kunnon jousipatjan mutta niinkuin sanoin niin täytyy se kattoa ens kuussa kun tonne sossuun taas pääsee menemään ettei ole päivystystä siellä.

Ootko huutonetistä kattonu?
Jos ikeaan on mahdollista päästä, niin siellä löytönurkassa on melkein aina erikokoisia patjoja ja runkopatjoja edullisesti myynnissä.

Täällä ei ole ikeaa eikä jyskiä, on vain noita helkutin kalliita huonekaluliikkeitä ja millä mä jyväskylästä hakisin kun ei ole sitä omaa autoa, bussillako toisin sängyn ja patjan vai? Ei ollut huutonetissä sellasta sänkyä mikä olisi meidän neidille hyvä eli pitäisi olla vähän laitaa ja normaalipituinen (200 cm) että menee sitten vähän kauemmin se sänky.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä