Voisko tuliaisiksi viedä naapuriin tuoretta omenapiirakkaa ja vaniliakastikepurkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manna

Vieras
Ei olla ennen käyty tuolla kylässä ja illalla ollaan menossa. Kaupatkin on kiinni, lähin siwakin 40km päässä!
Eli omenapiirakkaa, vaniliakastiketta ja anopin kukkapenkistä kukkia!?

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Toivottavasti teet sen vähälaktoosisena, tai mieluummin laktoosittomana... Entäs jos on muita allergioita? Keliakia?

tuskin koko perhe kuitenkaan allergikkoja on. Meille saa tuoda vaikka tavallista jäätelöä vaikka nuorin ei sitä saakaan syödä tai syksyllä pussillinen omenoita vaikka joltakin jää syömättä. eihän se naapuri tai sukulainen kuitenkaan niitä kahvitarjouksia laske vierailijan varaan ja omalle allergikkoväellä on aina tarjottavaa kaapissa.
Samalla tapaa voisi kysyä voiko kukkia viedä. meillä kukat on isompi ongelma ja onneksi lähipiiri tietää eikä tarvitse enää laittaa kukkia heti naapuriin kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Manna:
No ehkä me sit uskaltaudutaan kylään, kyseessä n 60 vuotias pariskunta...voikos sen piirakan viedä ihan jollain lautasella ja sit hakee joskus pois?

kyllä voit! menkää vaan kylään, tuliaisenne on todella ihana! minusta on ihanaa kun ajattelee kylään mennesään viedä jotakin sinne, ja vielä itse tehtyä.

minä vein tai yleensäkkin vien ystäväpariskunalle ja naapureihin kun ollaan kyläily jotakin itse tehtyä. viimeksi käytiin mekin naapurissa ja tiedän että tämä rouva ei paljon leivo vein itse tehdyn, hiivaleivän. Hän kiitteli vielä jälkeenpäinkin kun oli hyvää leipää.

Yhteistyössä