perheemme kyllästyminen anipin hysterioisiintiin...gaash!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sommarcat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sommarcat"

Vieras
Kuusi vuotta sitten anopistani tuli mummo. Hysterioisinti alkoi silloin. Hän tutki poikaamme ja löysi milloin mitäkin vikaa, jonka vuoksi poika olisi pitänyt viedä lääkäriin. Joka kerta hän teki diagnoosin korvatulehduksesta ensimmäisen kahden vuoden aikana. Noh, totuus on, että poika sairasti flunsszn ekan kerran 3vuotiaana, ja ennen sitä ollut täysin terve anopin diagnooseista huolimatta.
Muitakin diagnooseja hän on tehnyt ja jokaisen kyläilykerran jälkeen hän on aina löyänyt jonkun syyn, miksi poika pitäisi viedä lääkäriin. Mm. kuhmu päässä on varma merkki sisäisestä aivoverenvuodosta tai vastaavasta.
Mutta nyt...juniorimme on puolestaan sairastellut paljon ja anoppi itkee vollottaa miehelleni puhelimeen kun junioripojallemme noussut kova kuume tänään. Olivat siis siellä kylässä. Meidän olisi nyt hänen mielestään pitänyt viedä poika HETI lääkäriin, kun niin kova kuume sillätavoin nousi. Juu, pyhänä kuumeen takia kannattaakin jonottaa päivystyksessä kipeän lapsen kanssa...varsinkin kun anopin mielestä se saa just jonkun kohtauksen kun silmätkin pyörii päässä. No varmaan pyörikin, päiväuniaika oli mennyt siinä vaiheessa jo parilla tunnilla yli...

Mies tuossa raivosi äidilleen, että sairastuttaa henkisesti kaikki. Isompi poikamme on ruvennut hokemaan näitä lääkärijuttuja siihen malliin, että ei tartte vähään aikaan tavata. Viimeisin esimerkki se, kun poika hankasi silmäänsä ja se rupesi punoittamaan. Poika oli vakaasti sitä mieltä, että nyt siinä on tulehdus ja pitää lähteä LÄÄKÄRIIN! Mä koitin selvittää, että tulehdukseen kuuluu muutakin kuin pelkkä punous ja hankaamisesta se punoitus nyt johtuu. Epäili sanojani, koska MUMMO on aina sanonut, että pitää mennä lääkäriin.

Voi taivas! Mun sietokykyni on nyt ylittynyt. Kuusi vuotta olen tätä showta jaksanut, mutta nyt riitti.
Miten joku voi olla noin hysteerinen?

Ei taida anoppi lääkkeitä syödä, vaikka tarvetta olisi. Ja sitten aina marttyyrina itse valittaa vaivojaan, muttei taatusti lähde lekuriin ennenku on pakko. Meillä on joku 25 kilsaa välimatkaa toisistamme, mutta saman sairaanhoitopiirin alueella ollaan.
Mä oon joskus miettinyt sitä, et laittasin anopin lasten kaa lääkäriin, muttei voi luottaa siihen, jos lääkäri sattuukin uskomaan kaikki liioitellut selitykset ja määrää jotain turhia kuureja...Se olis vienyt esikoispojan sikapiikillekin ilman meidän lupaa, muttei voinutkaan kun siihen tarvittiin huoltajan lupa.

Niin ja anoppi syöttää vajaa 2veelle pilttipurkkiruokia eikä kotiruokaa, kun piltti on niin hyvää ja lempeetä vatsalle. Mä en vaan jaksa käsittää ?!?

Yhteistyössä