Pitäisikö tuo 3v viedä jo lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoehto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtoehto

Vieras
Kirjoitin aikaisemmin supon käytöstä kun lapsi ei suostu ottamaan lääkettä suun kautta.
Silloin suppo auttoi ja poika sai nukuttua ja kuumekkin aleni alle 38

Kuume on kuitenkin pysynyt siinä 37,8 alimmillaan koko ajan ja yöllä se kipuaa 39,4 asteeseen.

En ole lasta lääkäriin vienyt koska hän ei valita,että olisi mikään paikka kipee paitsi pää välillä ( olen sen ajatellut kuuluvan kuumeeseen). Tosi räkaistä yskää kyllä on.

Olisiko nyt aika jo viedä lääkäriin kun kuume on jo seitsemättä päivää? Vai voiko vielä odotella, mites tää sikaflunssa yleensä kestää, eikä tää ole suht pikäaikainen?

Olisiko tässä vaiheessa kannattavampaa viesä yksityiselle vaiko riitääkö terveyskeskus?

kyllä veisin jo lääkäriin, tarkistaisivat vareiks tulehdusarvon ja kuunetelevat keuhkot. virusperäiset flunssat voi kyllä pitää kuumetta helposti sen viikonkin mutta kannattaisi kuitenkin käydä näytillä.

Kyllä nyt jo mennään lääkäriin. Eikö se nyrkkisääntö ole että kuumetta katsellaan kolme vuorokautta ja sitten lääkäriin? Joku tulehdus pitää kuumetta yllä ja lapsi saa varmaan kuurin.

Viet tietysti lääkäriin. Meillä rupesi tulehdusarvot nousemaan 3 vuotiaalla ja saatiin antibiootti.

Oletko kokeillut niitä pureskeltavia tabletteja esim. Pamol F, meillä kelpaavat hyvin.

No mä soitin aijemmin terkkariin ja sieltä sanottiin,että tänä aikana voi kuume kestää usinkin viikon ja pidempääkin,että kolmen päivän nytkkisääntö ei nyt tepsi tällä kertaa

[QUOTE="lolo";29608597]Viet tietysti lääkäriin. Meillä rupesi tulehdusarvot nousemaan 3 vuotiaalla ja saatiin antibiootti.

Oletko kokeillut niitä pureskeltavia tabletteja esim. Pamol F, meillä kelpaavat hyvin.[/QUOTE]

Ongelmana on se ,että lapsi ei laita suuhunsa yhtikäs mitään muuta kuin juomista. Pariin otteeseen on syönyt hieman mehukeittoa ja ruisleipää.
Mut ei mitään mikä vähänkään epäilytää

Veisin kyllä lääkäriin.

Mä olen pitänyt ensisijaisena lääkäriin viemisen mittarina yleisvointia. Jos lapsi jaksaa leikkiä edes jonkun verran, juo, syö jotain ja hengittää normaalisti, ei lääkäriin ole niin kiire.
Jos kuumelääke laskee kuumetta vähintään asteen, ja lapsi ei ole erikoisen kipeän oloinen/ lohduttoman itkuinen yms. tilannetta voi katsoa kotona useamman päivän.

Jos nuo edelliset eivät täyty, niin vien lapsen lääkäriin vaikka ensimmäisenä kuumepäivänä, tarpeen mukaan.

Jos kuumeeseen liittyy nuhaa ja normaalia yskää, ja lapsi voi muuten kohtuullisesti, voisin katsoa kotona 5vrk. Jos lapsen muu vointi ei selitä yhtään kuumeen syytä, niin katsoisin sen 3vrk korkeintaan.

9 lapsen äiti

Lapsi on toisaalta jaksava ja leikkiikin, syö tosin tosi huonosti,mutta hän syö aina. Juomista mene kyllä, joko maitoa tai vettä.
Väsynyt toki on ja sanoo itse et menee sänkyyn nukkumaan tai sit nukahtaa tuohonsohvalle missä haluaa oleilla.Tänään kuitenkin vien lääkäriin

Yhteistyössä