Voisko olla umppari?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mirkkuu

Uusi jäsen
20.03.2012
22
0
1
Listaan mun oireet, voisitteko sit sanoo voisko olla umppari?
-Vatsakipu alkoi navan yläpuolelta lauantaina
-Lauantaina ja sunnuntaina taaksepäin nojaaminen sattui ja hyppiminen
-Eilen kivut olivat pienet, ja sit ne loppu melkeenpä kokonaan
-Ja pitää ramppaa vessassa
-Pientä lämpöö
-Kannataako mennä lääkäriin?
-Sillonkun umppari puhkeaa niin sattuuko se paljon? Vai lakkaako kipu melkeen kokonaan?
-Auttakaa!
-Kiitos!
-
 
umpparikipu saattaa aaltoilla vasemmalta oikeelle ja tärinäkipua esiintyy.

Kipu on enemmän navan kohdalla tai alempana.

Näin meille sanottiin ku tytöllä epäiltiin umpparia, mutta ei ollut.
 
Minua pompoteltiin 2viikkoa tuon kanssa ja vihdoin leikattiin sitten ja kivut loppuivat!!!!!

Varaudu että sua myös tutkitaan alakautta.. minut kolme kertaa gynekologi tutki, kun ei kirurgit uskoneet umppariin.. kyllä suuttui jo gynekologi kirurgeille!!!!! :D
 
Melkein uskaltaisin umpparin laskea pois joukosta noilla oireilla, se särkee oikealla alavatsassa, lonkan vieressä. Toisekseen jos umppari puhkeaa, siinä vaiheessa on hengenlähtö lähellä, ja sen tunnet itsekin olostasi, ja jos umppari olisi tulehtunut niin olisit jo hakeutunut lääkäriin.
Lääkäriin soittoa kuitenkin suosittelisin asian tiimoilta, akuutti vatsakipu on aina aihe mennä lääkäriin välittömästi, saattaahan se olla vaikka sappikiviäkin.
 
Melkein uskaltaisin umpparin laskea pois joukosta noilla oireilla, se särkee oikealla alavatsassa, lonkan vieressä. Toisekseen jos umppari puhkeaa, siinä vaiheessa on hengenlähtö lähellä, ja sen tunnet itsekin olostasi, ja jos umppari olisi tulehtunut niin olisit jo hakeutunut lääkäriin.
Lääkäriin soittoa kuitenkin suosittelisin asian tiimoilta, akuutti vatsakipu on aina aihe mennä lääkäriin välittömästi, saattaahan se olla vaikka sappikiviäkin.

No jonsei nyt kumminkaan, mulla on umppari puhjennut enkä saanut kuin antibioottikuurin ettei tulehduta kalvoja. Sappikivikivut ovat ylempänä rintalastan alapuolella ja vannemaisena kipuna.
 
Umpilisäkkeen tulehduksen eli appendisiitin oireita voivat olla muun muassa oikeanpuoleinen alavatsakipu, koko maha-alueen kipu, joka tuntuu pikku hiljaa siirtyvän oikealle päin, pahoinvointi ja oksentaminen. Oireet kuitenkin vaihtelevat; kaikilla potilailla ei ole kaikkia oireita. Lääkärit kokeilevat yleensä painamalla etusormilla mahan oikeasta laidasta. Tällöin potilas yleensä valittaa kipua, jos kyse on umpilisäkkeen tulehduksesta.

kuulostaako tutulle?


Hoitamattomana vatsakalvontulehdus voi johtaa kuolemaan mutta hoitoja siihen on antibiootit tai sit leikkaushoitona vatsaontelon puhdistus.

Mutta soita lekurille niin kyl se neuvoo.
 
Umpilisäkkeen tulehduksen eli appendisiitin oireita voivat olla muun muassa oikeanpuoleinen alavatsakipu, koko maha-alueen kipu, joka tuntuu pikku hiljaa siirtyvän oikealle päin, pahoinvointi ja oksentaminen. Oireet kuitenkin vaihtelevat; kaikilla potilailla ei ole kaikkia oireita. Lääkärit kokeilevat yleensä painamalla etusormilla mahan oikeasta laidasta. Tällöin potilas yleensä valittaa kipua, jos kyse on umpilisäkkeen tulehduksesta.

kuulostaako tutulle?


Hoitamattomana vatsakalvontulehdus voi johtaa kuolemaan mutta hoitoja siihen on antibiootit tai sit leikkaushoitona vatsaontelon puhdistus.

Mutta soita lekurille niin kyl se neuvoo.
Kuulostaa tutulle.
 

Similar threads

Yhteistyössä