Voisko joku kertoa mulle kaiken oviksesta ja niistä tikuista ym ku mä en oo ikinä tajunnu et mikä se on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitisilti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitisilti

Vieras
Niin ja kaksi lasta on saatu silti aikaan vaikka ei oo harmainta hajuakaan mikä on ovulaatio tai "ovis". Siis mistä sen tietää milloin se on? en ymmärrä mikä virka sillä ovistikulla on? eikö voi laskea sitä ovista sitten... WHAT

Itse kokeilin tikkuja toisen lapsen kohdalla, kun esikoisesta en oikein helpolla tullut raskaaksi ja toista toivoessa tuli keskenmeno. Ovulaatiohan (eli munasolun irtoaminen) on noin kuukautiskierron puolivälissä ja raskaaksi voi tulla vaan lyhyenä aikana ovulaation paikkeilla (tai no se aika vissiin vaihtelee henkilöistä ja siittöistäkin riippuen muutamista päivistä vajaaseen päivään), mutta monilla siinä on jotain häiriötä. Esim. munasolu ei välttämättä irtoa joka kierrossa, vaikka kuukautiset tulee normaalisti. Itselläni olikin niin, ettei ovulaatio ollutkaan kierron puolivälissä vaan vasta paljon myöhemmin. Jos kaikki toimii kropassa sekä miehellä että naisella hyvin, ei yleensä tarvi laskeskella tai muuten kikkailla vaan raskaus alkaa sen suurempia laskelmoimatta, mutta kovin yleistä on ettei toimikaan niin. Jos on hankaluuksia tulla raskaaksi, ovulaatiotesti on helppo kotikonsti vähän tsekata miten kroppa toimii.

Niin että kun arvelee suunnilleen laskelmien mukaan ovulaation lähestyvän, kerran päivässä pissaa testitikkuun ja siihen ilmestyy sitten merkki kun hormonit on sellasella tasolla että käytännössä ovulaatio on tapahtumaisillaan. Sitten tietää, että on suurin tod. näk. tulla raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Niin että kun arvelee suunnilleen laskelmien mukaan ovulaation lähestyvän, kerran päivässä pissaa testitikkuun ja siihen ilmestyy sitten merkki kun hormonit on sellasella tasolla että käytännössä ovulaatio on tapahtumaisillaan. Sitten tietää, että on suurin tod. näk. tulla raskaaksi.

Ja sitten soitetaan miehelle että perkele tänään on sitten seksiä huvitti tai ei.

Yhteistyössä