V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä:En tiedä mihin keskustelu on mennyt sivulla 21, kun en saa sitä auki.. MUTTA itse imetän yhä 1,5 vuotiasta ja kyse on siitä, että lapsi haluaa ja vaatii saada tissiä. Hän saa siinä läheisyyttä, lohtua, turvaa ja rakkautta ja ties mitä muuta hänelle tärkeää, sekä janojuomaa ja vastustuskykyä. Lapseni on välttynyt pahemmilta sairauksilta ja pikku nuhan tullessa paranee parissa päivässä taudin pahenematta.
Olen vahvasti sitä mieltä, että imetyksen ansiosta lapsi on pysynyt suht terveenä. Lapsi ei ole suostunut tuttiin tai pulloon koko ikänään, vain äidin tissi kelpaa. Lapsi saa päättää milloin lopettaa tissin tarpeensa. Tietenkin järkevissä rajoissa kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:Pitäisiköhän teidän vähän imettäneiden perustaa joku vertaistukikerho, tuntuu olevan niin paljon purkutarvetta.
en mä tarvii vertaistukea![]()
pitäsköhä teiä isoja lapsia imettävien perustaa oma kerho jossa saatte jakaa sitten kokemuksia ja hei,ottakaa lapset mukaan keskusteluun![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:Alkuperäinen kirjoittaja Normi:Alkuperäinen kirjoittaja :):miksihän musta alkaa tuntuun et nykyään täällä saadaan riita aikaseksi joka asiasta. eikö kukaan enää osaa keskustella sivistyneesti? sehän on jokaisen oma asia miten lapsensa kans tekee. jokainen taaplaa tyylillään.
Eikös tämä nyt ole enempi sääntö kuin poikkeus. Samat vakioaiheet nostavat aina riidan. Näiden "keskustelujen" tarkoitus on hehkuttaa omaa valintaa ja mollata toisten tekemiä valintoja. Ei niinkään keskustella ja löytää yhteisymmärrystä.
en halua kylläkään kenenkään valintaa mollatajoka imettää pitkään,mä halusin vain kuulla teiltä syyn tai mielipiteen miks imetätte isoa lasta vielä kun en ite nää mitään "järkeä" siinä.
kaipa mä osaksi ajattelen sitäkin et siitä maidosta "ei oo enää hyötyä" (en osaa oikee ilmasta) kun lapsi on jo vaikka yli 1v. kun sais juoda tavallistakin maitoa.
No vaikka siksi että suositukset sanoo niin. Suositukset taas perustuu tutkimuksiin. Eli on tutkittu, että pitkä imetys on lapselle parasta. Omalle lapselleen (yleensä) tahtoo kaikkein parasta.
Käytätkö pimeällä heijastinta, niin kuin suositus on? Miksi käytät tai miksi et?
nyt ei puhuta heijastimista vaan imettämisestä, yli 1-vuotiaiden imettämisestä![]()
Eihän sinulle ole mikään perustelu kelvannut! Minulla kaikki lapset ovat saaneet ekat hampaansa reilusti yli vuosikkaina, ja myös juoneet ihan sitä tavallistakin maitoa yli vuoden ikäisenä. Ei taaperon imettäminen ole enää sitä, että sitä maitoa aktiivisesti tarjotaan joka tilanteessa, meillä rintaa syötiin viimeksi vain ja ainoastaan nukkumaan mennessä. Siinä lapsi rinnan lisäksi tankkasi myös läheisyyttä. Koska siitä ei minulle mitään haittaakaan ollut, en sitä lapselta kieltänytkään. Enkä myös ymmärrä miksi pitäisi. Se ei ainakaan ole perusteltua, että siksi, kun joku pitää luonnollista asiaa yököttävänä. Siinä ei ole faktaa sitäkään vähää, kuin pitkään imettäneiden perusteluissa.
mutta mää en vain ymmärrä että jos sitä tissiä ei enää edes anneta maidon takia vaan läheisyyden :/
eikö sitä tosiaan muuten voi antaa ku työntämällä tissiä suuhun?
sori mut tää on mun mielipide enkä halua arvostella sun mielipidettä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:http://www.suomenlastenlaakariyhdistys.fi/suositukset/LS_4_2002.html
:attn: tulihan se sieltä...![]()
Jaa missä siellä sanottii että muki ja pullo on suositeltavat muodot ihmisen lapsen ruokintaan??