voisko joku auttaa

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
tietämätön
On varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä eroa on pco:lla ja endometrioosilla?

Mulla todettiin ultrassa tuo pco, mutta nyt minua on alkanut vaivata, ettei se vaan olis tuota endoa. Olisko se näkyny ultrassa, kun ei lääkäri siitä ainakaan mitään sanonu.

Pelottaa jo tuokin pco. Ja voiko se pahentua?Lasta on yritetty nyt puoli vuotta. Kierto ollut tasan 33 päivää koko ajan, eikä mitään oireitakaan oikeastaan ole pco:sta ollut, mitä nyt vähän välillä ilkeästi jomottelee ja vihlaisee. Oviksen olen tuntenut aina kierron puolivälissä.

Olisi kiva, jos joku vähän valaisisi..!

 
pco on munarakkulatauti joka aiheuttaa mm.lapsettomuutta,kun taas endo on rihmastoa joka muodostuu mm.munasarjoihin,kohtuun ym ja aiheuttaa voimakkaista kuukautiskipuja ja lapsettomuutta.ironisinta asiassa on se että kun endo aiheuttaa lapsettomuutta niin endon parannuskeino on juuri raskaus...
mulla pco ollut jo vuosia ja lapset saatiin koeputkihoidolla.onne ateille kuitenkin lapsenteossa :hug:
 
Mulla on tota endometrioosia, johtuen ilmeisesti aikanaan sairastamastani sp-taudista. kuusi vuotta lasta tehtiin ja oli siinä ajassa kolme kohdun ulkopuolista raskautta. multa poistettiin toinen munajohdin koska oli niin endon " valtaama". Lapsettomuushoidoilla saatiin nyt kaksoset, tyttö ja poika. kyllä tuo lapsettomuus on kamala kriisin paikka ja vaika kaikki sanoo että mieti välillä jotain muuta, niin ei se ainakaan mulla onnistunut. Uskoani en menettänyt ja nyt kaikkien hankaluuksien jälkeen olen sanattoman onnellinen. Tsemppiä sinullekkin ja toivottavasti onnistutte. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä