Voisitteko maksaa ne perintälaskut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesätyöläinen lindorffilta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas tälle päivää oma kokemus muuan perintätoimistosta :kieh:

Meillä on ollut joku häslinki yhden sähkölaskun kanssa. Siitä oli osa kyllä maksettu mutta mulle täysin tuntemattomasta syystä (näppisvirhe?), osa oli jäänyt maksamatta ja se oli siirretty perintään.

Sain sitten perintäkirjeen ihan hiljattain, jossa sanottiin että sähköt katkeaa 4.6. tuosta osoitteesta (meidän myynnissä oleva talo) jos en maksa summaa.
Joten soitin sinne ja sovittiin että maksan heti samantien sen mitä olen sähköntoimittajalle velkaa, ettei sähköt katkea ja sitten sen perintätoimiston kuluosan vähän myöhemmin.

Maksoin sen ekan summan ja tänään 12.6. soitin sinne perintätoimistoon kysyäkseni että maksanko nyt sen toisen osan siitä summasta samalla laskulla vai laittaako ne uuden tulemaan?
Vastaus tuli tosi tylysti, että se minun jo maksamani summa oli kylläkin käytetty heidän omiin perintäkuluihinsa ja sähköntoimittajan osuus on edelleen avoin ja he ovat jo 7.6. laittaneet sähkönkatkaisupynnön sinne sähköfirmaan, kiitos hei..
Voe hele...soitin sitten sähköfirmaan ihan paniikissa, siellä talossa kun on pakastinkin päällä ja jos se on valunut sinne parkettilattialle just nyt, ja sähköt poikki kun sitä on menossa ihmisiä katsomaan niin itkuparku multa tulee..
Onneksi sähkönkatkaisua ei ollut tehty vielä, sain laskun maksettua ja asiakaspalvelija merkkasi tietoihin etteivät katkaisisi sähköjä odotellessa maksua.

Mutta kylläpä jäikin paska maku suuhun tosta perintätoimiston jutusta, ihan anuksesta tuollainen touhu :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26452335:
Missä työpaikassa kahvitauko on 10 aikoihin? Ei niin missään.
Sä palstailet työaikana, parahin kesäduunilainen......

getsmiley.php
Mulla on tauko klo 10.
getsmiley.php

Työni puolesta olen ollut tekemisissä Lindorfin, Trustperinnän, Intrumin kanssa. Kaikista olen saanut hyvää ja asiallista palvelua. Sopimani maksujärjestelyt ovat onnistuneet. Ongelmana lähinnä se, että osa yrityksistä on ulkoistanut muistutuslaskuista alkaen homman perintätoimistoille.

Ihanko oikeesti muka perintäfirmasta soitellaan velalliselle päin? Paitsi jos velallinen on ollut ensin sinne yhteydessä. Yleensä sieltä on tullut viimeisenä lappu, jossa lukee "ulosottokelpoinen ilman tuomioistuimen päätöstä" ja sit menee ulosottoon.

Juu ja Lindorfin asiakaspalvelu on muuten auki arkisin ilta kahdeksaan...

Epäilemättä aapee ei oo ees Lindorfilla kesätöissä...ainakaan enää.

Itse sain sieltä ilmoituksen että maksavat takaisin virheelisesti perintään menneen suoritukseni. Olisi pitänyt postittaa tilitietoni ja henkilötietoni heille ihan etanapostitse. Soitin ja kysyin käykö jos lähetän sähköpostitse tilinumeron, aivan karkeaa vi**ilua tuli, ei kelvannut sähköpostitse ja "asiakaspalvelija" huomautti päälle että taitaa olla ylivoimaisen vaikeaa kävellä postilaatikolle Tämä vielä tilanteessa jossa virhe oli heidän ja minä saamassa rahaa.

[QUOTE="Minä vain";26454308]Itse sain sieltä ilmoituksen että maksavat takaisin virheelisesti perintään menneen suoritukseni. Olisi pitänyt postittaa tilitietoni ja henkilötietoni heille ihan etanapostitse. Soitin ja kysyin käykö jos lähetän sähköpostitse tilinumeron, aivan karkeaa vi**ilua tuli, ei kelvannut sähköpostitse ja "asiakaspalvelija" huomautti päälle että taitaa olla ylivoimaisen vaikeaa kävellä postilaatikolle Tämä vielä tilanteessa jossa virhe oli heidän ja minä saamassa rahaa.[/QUOTE]

niillä taitaa vaan olla niin pikkutarkat prosessit että tavallinen rivilindorff ei voi yhtään joustaa menettelytavoissa

näin ne ainakin päämiehilleen mainostavat

niillä taitaa vaan olla niin pikkutarkat prosessit että tavallinen rivilindorff ei voi yhtään joustaa menettelytavoissa

näin ne ainakin päämiehilleen mainostavat

Juu ja ei siinä mitään. Mutta miksi kettuilla ja suurin piirtein haistatella asiakkaalle joka ystävällisesti tiedustelee vaihtoehtoisista menettelytavoista. Se asiakaspalvelijan asenne tässä mielipahaa lähinnä aiheutti kun itse yritän aina asiallisesti käyttäytyä ja vielä asiakaspalvelua B&B itsekin työkseni teen.

Alkuperäinen kirjoittaja suomen yrittäjät ry;26454100:
Onneksi täällä varmaan moni miettii että mikähän firma hoitaisi meidän puljun perinnän..

Heh.
Tiedän yhden joka tänään tämän aloituksen vuoksi vaihtoi yrityksensä perintäfirmaa.
Tuskin niin pieni juttu Lindorffia nipistää.... mutta mahtoiko olla ainoa?

Inhaa, jos oli tahallinen perintäfirman parjausviesti.
:(

[QUOTE="hmh";26457010]Ei kai nyt kukaan näitä provoja usko tosissaan?[/QUOTE]

Vaikuttaa siltä, että on ihmisiä, jotka ovat oikeasti "yliherkkiä" sen suhteen millaisen leiman mediassa voivat - edes välikäden kautta - saada.
Tämä siis ottamatta kantaa siihen, oliko ap:n viesti oikean Lindorffin työntekijän viesti vai ei. Jos oli niin Yliherkkä on väärä termi. Jos ei ollut niin on oikea termi.

Haluaisin esittää Lindorffin virallisen kannan yllä käytyyn keskusteluun.

Nimimerkin, Kesätyöläinen Lindorffilta, suhtautuminen asiakkaisiin ei kuulu Lindorffin toimintatapoihin, eikä ole Lindorffin arvojen mukaista. Arvojemme mukaisesti kunnioitamme kaikkia asiakasryhmiämme heidän tilanteestaan riippumatta. Tämän tulee näkyä kaikessa asiakasviestinnässä. Lisäksi kaikille työntekijöillemme annetaan ohjeet mm. kirjoittelusta sosiaalisessa mediassa.

Kiitämme saamastamme palautteesta ja yhteydenotoista. Tulemme käsittelemään asiaa sisäisesti.

Ystävällisin terveisin,

Tero Karinti, Customer Service Manager

Hienoa että reagoitte! :) Toki kyseessä voi olla kilpailevan firman työntekijä tai teidän firman entinen työntekijä joka yrittää saattaa teitä huonoon valoon.

Muistin meidän firmasta erään tapauksen kun potkut saanut entinen kesätyöntekijä esiintyi meidän firman edustajana ja alkoi haukkua asiakkaitamme ja kertoi liikesalaisuuksia. Meillä on yritysasiakkaita. Koulutuksessa painotetaan että asiakkaiden liikesalaisuuksia ei kerrota edes muille työntekijöille ja tämä koskee myös entisiä työntekijöitä.

Mun miehen työpaikalla ainakin on eka kahvitauko klo 10 ruokatauko klo 12 ja toinen kahvitauko klo 14. En usko että on niin erikoinen ajankohta jos tekee jotain 8-16 työtä.

Ja omalla työpaikallani tauko pidetään kun keretään, ei ole määrättyjä kellonaikoja. Nyt olen ihan kotona vapaapäivällä :)

No yhtälailla ehdoton mielipide kuin tuo että kenenkään palkkapäivä ei voi olla 26. päivä :D

getsmiley.php

no meillä ainakin on (toimistotyö) liukuva työaika myös taukojen suhteen. Lounaalla tulee käydä klo 11-13.30 välisenä aikana ja kaksi kahvitaukoa pidetään sit sillon kun ehtii. Puhelinaika loppuu kymmeneltä eli kyllä sitä yleensä sillon kympiltä tulee pidettyä kahvitauko, kun ei aiemmin ehdi (jos on tullut esim puol ysiksi töihin niin ei ole mieltäkään)

getsmiley.php

Ei liity mitenkään asiaan, mutta itselläni on kyllä kaikissa työpaikoissani ollut kahvitauko juuri silloin, kun on sattunut huvittamaan...

Kaikkia viestejä en ketjussa lukenut, mutta kerronpa oman kokemukseni, josta voi olla apua muille. Mun on kerran täytynyt asioida perintätoimiston kanssa, en enää muista minkä vuoksi. Mutta asia hoidettiin puhelimitse, ja puhelimessa kysyin ihmisen nimen, ja sanoin, että nyt tiedän kuka tästä vastaa, jos vielä tulee jotain jatkoseuraamuksia. Ei tullut. Joten suosittelen ottamaan ylös ihmisen nimen, kuka asiaasi hoitaa ja vastuuttaa hänet asiassa.

Kaikkia viestejä en ketjussa lukenut, mutta kerronpa oman kokemukseni, josta voi olla apua muille. Mun on kerran täytynyt asioida perintätoimiston kanssa, en enää muista minkä vuoksi. Mutta asia hoidettiin puhelimitse, ja puhelimessa kysyin ihmisen nimen, ja sanoin, että nyt tiedän kuka tästä vastaa, jos vielä tulee jotain jatkoseuraamuksia. Ei tullut. Joten suosittelen ottamaan ylös ihmisen nimen, kuka asiaasi hoitaa ja vastuuttaa hänet asiassa.

Itse olen töissä erään operaattorin aspassa ja minultakin kysytään nimeäni sen sata kertaa päivässä, jotta asiakas voi "uhkailla" että otan sitten sinuun yhteyttä jos "homma ei mene niin kuin sovittu". Ikinä ei noihin ainakaan meillä palata, koska jokainen joka vastaa puhelimeen hoitaa asiakkaan asian, eikä edellisiä aspalaisia "hyppyytetä" asiakaiden vuoksi vaan sen hetkinen puhelimessa oleva henkilö hoitaa asian kuntoon. Toki asia on eri jos jättäisin lupaamani tekemättä, mutta toimintamallit ja prosessit on samat kaikille joten jos asiakas joutuu soittamaan uudelleen niin en minä siitä "vastaa" niin kuin annoit ymmärtää.

Itse olen töissä erään operaattorin aspassa ja minultakin kysytään nimeäni sen sata kertaa päivässä, jotta asiakas voi "uhkailla" että otan sitten sinuun yhteyttä jos "homma ei mene niin kuin sovittu". Ikinä ei noihin ainakaan meillä palata, koska jokainen joka vastaa puhelimeen hoitaa asiakkaan asian, eikä edellisiä aspalaisia "hyppyytetä" asiakaiden vuoksi vaan sen hetkinen puhelimessa oleva henkilö hoitaa asian kuntoon. Toki asia on eri jos jättäisin lupaamani tekemättä, mutta toimintamallit ja prosessit on samat kaikille joten jos asiakas joutuu soittamaan uudelleen niin en minä siitä "vastaa" niin kuin annoit ymmärtää.

Hyvähän se on, jos asiat hoidetaan, kuten teillä, niinkuin annoit ymmärtää =) Mutta ellei, niin ainakin on tiedossa henkilön nimi, kuka asiaa on hoitanut ja ellei ole hoitanut, niin voi peräänkuuluttaa asian hoitamista hänen osaltaan.

Siis siitä pitää vetää herneet nenään jos perintätoimistosta saa huonoa palvelua?? Itse on jokainen siihen syypää että sen asiakkaaksi joutuu. Ei sinne mikään lasku vahingossa mene niin kuin joku täällä vihjasi...
Minä en ole ikinä saanut edes yhtään maksumuistutusta kun hoidan kaikki eräpäivänä. Ikinä en edes kehtaisi soittaa mihinkään perintätoimistoon!!

Ainoa asia mistä olen samaa mieltä tässä ketjussa on se ap:n ei olisi pitänyt työnantajansa nimissä kirjoitella tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä sylvi!!!;26463652:
Siis siitä pitää vetää herneet nenään jos perintätoimistosta saa huonoa palvelua?? Itse on jokainen siihen syypää että sen asiakkaaksi joutuu. Ei sinne mikään lasku vahingossa mene niin kuin joku täällä vihjasi...
Minä en ole ikinä saanut edes yhtään maksumuistutusta kun hoidan kaikki eräpäivänä. Ikinä en edes kehtaisi soittaa mihinkään perintätoimistoon!!

Minulle kävi kyllä kerran niin. Muutin ja samalla irtisanoin nettiliittymän. Se oli ollut määräaikainen, josta tuli vielä maksettavaksi parin kuukauden laskut. Laskutus oli aina hoitunut sähköpostilla. Nyt jostain syystä irtisanottuani (ilmoitin kyllä samalla uudet yhteystiedotkin) puhelinoperaattorin tietoihin oli muuttunut myös sähköpostiosoitteeni muoto joksikin ihan oudoksi. Muuttostressin ja henkilökohtaiseen elämään liittyvien ongelmien vuoksi en juurikaan kiinnittänyt huomiota siihen, että laskut eivät tulleet. Ja eihän se asiakkaan asia olekaan huolehtia laskuista. Lopulta minulle tuli lasku vasta perintätoimistosta.

En tosin soittanut perintätoimistoon, vaan sinne puhelinoperaattoriin - hyvin nopeasti selvisi, että aiemmat laskut oli aina lähetetty aivan eri osoitteeseen. Laittoivat uudet laskut tulemaan ja hoitivat itse asian perintätoimiston kautta. Mutta että esimerkkinä vaan siitä, että laskut voivat mennä perintätoimistoon vahingossakin tai ainakin sellaisesta syystä, joka ei ole laskun saajan moka, vaan laskuttajan omaa sekoilua.