Laskut pitää maksaa, juu.
Vaan mitäpä ootte mieltä siitä, että asiakas soittaa Lindorffille, kysyy paljonko on maksettavaa, ja saa tietoonsa (vaikkapa) 400 euron suuruisen summan. On itse sitä mieltä, että maksettavaa olisi enää 200 euroa, mutta koska Lindorffin työntekijä on sitä mieltä että 400 se on, niin maksaa pyydetyn summan.
Saa sitten viikon päästä kotiinsa kirjeen, jossa kerrotaan, että maksoit liikaa: oikea summa oli 200 euroa. Pyytävät ilmoittamaan tilitiedot, jotta voivat maksaa ylimääräisen takaisin asiakkaalle.
Ja asiakas odottaa palautusta maksustaan peräti pari kuukautta. Soittaa firmaan, ja saa aina eri vastauksen: laitettu maksuun, laitetaan huomenna maksuun ja tiistaina viimeistään on tilillä, ei vielä laitettu maksuun ja voi pari viikkoakin mennä...
Ei minulle tapahtunutta, mutta läheiselle ihmiselle kävi näin. Kyllä Lindorff rahansa haluaa heti, jos lasku on päivänkin myöhässä (ja ymmärrän että haluaa), ja perii viivästyskoronkin (minkä myös ymmärrän). Mutta kun he itse mokaavat, niin he voivat pitää asiakkaan rahoja itsellään kuukausia, maksamatta edes mitään korkoa sitten kun joskus rahat palauttavat. Öh...miksi näin? Ehkä (tuleva entinen :xmas: ) kesäduunari osaisi kertoa? :attn: