Voisitteko maksaa ne perintälaskut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesätyöläinen lindorffilta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesätyöläinen lindorffilta

Vieras
Onko se niin vaikeaa maksaa niitä laskuja? Siis ihan oikeasti, kun kerrotte "hyviä" nyyhkytarinoita jne. niin ettekö koskaan ihmettele miten niihin ei reagoida? :D

Kerronpa teille "parit" faktat:

-ei kannata alkaa kinastelemaan onko se juridisesti laillinen kulujen osalta, koska häviätte sen väittelyn -> kuluttajaviraston sivuilla tarkat faktat
-26. EI ole palkkapäivä joten sitä on turha valehdelle; kaikki tietää että se on lapsilisäpäivä ("Joo, mulle tulee palkka tuolloin 26.")
-"En ole saanut kirjeitä!"...just, niitähän ei ole laitettu kuin noin 4 viimeisen 6kk aikana ja osoite on oikein. Lisäksi, te olette saanut vielä sähköpostin...se myös kadonnut?
-"Lapseni on tilannut sen minun nimellä" -> maksa tai tee rikosilmoitus. Varmaan kiva ottaa luottohäiriömerkintä lapsenne takia? Opetelkaa olemaan vahvoja vaikka olisi kuinka lapsenne mokailut kyseessä
-Kun tilaatte "ilmaisia" näytteitä jne. niin lukekaa ne ehdot edes :D Mitään ilmaista ei ole olemassa. Luulisi että jo tässä vaihessa tajuatte.
-"En ole tilannut", varsin kiva tietää näin neljän vuoden jälkeen...ei ole käynyt mielessä tehdä valitusta, kun kirjeitä alkoi tulee kotiin? Asiakkaalla on velvollisuus tehdä KIRJALLINEN valitusta inhimillisessä ajassa ja se ei ole sitten kun jaksetaan
-lopettakaa se vessassa puhelimeen vastaaminen...todella ällöttävää näin naisena kuunnella kun naiset sanoo "olen p*skalla".
-Sanokaa niille miehillenne että eivät he p*llua saa vaikka kuinka sitä haluavat -> taustalla kuuluu lapsen itku ja mies sanoo "maksan laskut jos annat p*llua"...jaa-a, mitäköhän vaimo sanoo tästä...
-jos teillä ei ole aikaa puhua niin miksi vastaatte puhelimeen
-"Joo tuo meidän mies maksaa" ja 2kk menee ja sama virsi...
-"laittakaa ulosottoon, se on halvempaa" -> joo, ei ole. KO-päätöksestä tulee aina yli satanen lisää maksettavaa
-"hehe, laittakaa ulosottoon, siellä on jo 100000 muuta velkaa" miten voitte olla "ylpeitä" tuollaisesta ja naureskella asiasta...
-"Olen juuri synnyttänyt" -> tämä on jo firmasta kuin firmasta riippumatta (havaittu tapaamisissa) yleinen vitsi kuinka osa naisista on aina synnyttänyt.

viimeisenä:
-lopettakaa se valehtelu! Jos ette voi maksaa niin ette voi... ei siinä tarvitse valehdella pystyvänsä hoitamaan sitä.

terv,
Kesätyöläinen Lindorffilta :D

ps. hyvää kesää

No voisitteko te siellä olla asiallisempia, jos soittaa ja sanoo että minulla ei juuri nyt kyllä ole rahaa maksaa, niin vastaukseksi karjutaan että " no suosittelen kyllä maksamaan". Ai jaa! Enkö juuri sanonut, että kun ei juuri nyt ole rahaa niin millä hel**tillä luulet että maksan!

Lopettakaa te se soittelu. Jos on kolme kertaa sanonut, että taloudellinen tilanne on ikävä kyllä se, että perinnässä ja ulosotossa kiertävät vanhat laskut nyt vaan ovat sellaisia joita en pysty maksamaan jotta saan maksettua uudet laskut eikä perintään siirry enempää laskuja, niin minkä hemmetin takia parin viikon välein teiltä vaan soitetaan ja soitetaan ja ehdotellaan järjettömiä mkaksusuunnitelmia. Maksaisin, jos pystyisin, nyt mulle tärkeämpää saada maksettua uudet laskut ja pidettyä katto pään päällä ja ruokittua perheeni.

Sori!

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Mimmar
[QUOTE="wilma";26452271]Todella asiatonta käytöstä sinulta laittaa vielä firman nimissä tämä viesti. Kopion tekstisi ja lähetin vielä linkin tänne sivulle lindorfille. Lupasivat puuttua asiaan, joten odottelepa sielä rauhassa.[/QUOTE]

Hyvä,teen saman ;)

Etkö aloittaja tajua, ettet voi firman nimissä laittaa tuollaista sontaa nettiin??! Olen itsekin samassa firmassa töissä ja nousi heti selkäkarvat pystyyn. Noin asiaton viesti ja vielä firmamme nimi perässä! Ilmoitin esimiehelleni, joka vie asiaa eteenpäin.

[QUOTE="wilma";26452271]Todella asiatonta käytöstä sinulta laittaa vielä firman nimissä tämä viesti. [/QUOTE]

Samaa mieltä täälläkin. Jeps, tosiaan huomaa et oot kesätyöntekijä, varmaan pian ex sellainen :D

Voisítteko taas postittaa ne kirjeet vaikka vain perjantaina ja maanantaina? Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin perjantaisin juoksuttaa niitä teidän kirjeitä kerrostalon ylimpiin rappuihin kun muuten koko rappuun ei tule mitään postia!

[QUOTE="wilma";26452271]Todella asiatonta käytöstä sinulta laittaa vielä firman nimissä tämä viesti. Kopion tekstisi ja lähetin vielä linkin tänne sivulle lindorfille. Lupasivat puuttua asiaan, joten odottelepa sielä rauhassa.[/QUOTE]

Mulla ei itsellä onneksi ikinä ole ollut vaikeuksia maksaa laskuja, ja jos on ollut niin ne on kyllä tavalla tai toisella hoidettu, ennenkuin perintätoimistosta laskuja tulee. Mutta silti olen wilma kanssasi samaa mieltä! Todella asiaton aloitus!

Taitaa sullakin ap. olla joku vaitiolovelvollisuus työssäsi?! Noista kirjoittamistasi jutuista saattaa ihan hyvin joku tunnistaa itsensä. Häpeä!

[QUOTE="Vieras";26452303]Miten niin muka 26. päivä ei voisi olla palkkapäivä? Minun mieheni palkka tulee aina 25. päivä.[/QUOTE]

Ja minun miehelle 2 viikon välein perjantaisin, eli voi tulla myös 26.päivä.

[QUOTE="Vieras";26452303]Miten niin muka 26. päivä ei voisi olla palkkapäivä? Minun mieheni palkka tulee aina 25. päivä.[/QUOTE]

Niin tulee, tai siis tuli, minunkin palkka 25. päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26452324:
Ei varmaan tarvitse kauaa noita töitä tehdä..

Niinpä, eikä varmaan kannata ees tehdä asiakaspalveluhommia, jos pää possahtaa... :D Suosittelen jotain tehastyötä sellaisessa tehtaassa, jossa saa tehdä ihan yksikseen jotain. :D

Missä työpaikassa kahvitauko on 10 aikoihin? Ei niin missään.
Sä palstailet työaikana, parahin kesäduunilainen......

getsmiley.php

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Aika ikävä kirjoitus. :o Meillä on perinnässä pari laskua ja voin kertoa, ettei niitä ole päästetty sinne huvikseen. Pyrimme maksamaan heti, kun tulee rahaa- ja lapsilisäpäivä on ensimmäinen mahdollisuus siihen tässä kuussa.

Tiesitkö, että osa tuista voi olla tulla 26. päivä? Ihmiset eivät ehkä halua tässä maassa sanoa suoraan että tuki tulee silloin, joten puhuvat palkasta. Kyllä huomaa että olet kesätyöläinen, toivottavasti jää vikaksi kerraksi.

En jaksanut lukea aloitusviestiäkään ihan kokonaan, mutta tuli vaan mieleen, että kyllähän noissa perintätoimistojen käytännöissä on aika arveluttavia kohtia. Ja aika usein perintätoimistot tekevät bisnestä toisten ihmisten taloudellisella ahdingolla.

Työ perintätoimistossa olisi muuten yksi niitä töitä, joita en itse ikinä suostuisi tekemään. Etiikkani ei antaisi myöten. Tottakai laskut pitää maksaa jne, mutta perintätoimistot ovat aika arveluttavia laitoksia.

Ja joo, itselläni ei ole ulosotossa yhtään mitään. Ja ainoa kerta kun laskut ovat kerääntyneet perintätoimistoon oli lapsen vauvavuoden kesällä, jolloin unohdin ilmoittaa mökkiosoitteen kännykkäoperaattorille. Olin niin hajamielinen, etten tajunnut ihmetellä, kun laskuja ei tullut ollenkaan - tai sitten ajattelin vaan, että ilmeisesti on sit niin pieni lasku etteivät ole vielä lähettäneet. Kotiin tullessa niistä laskuista oli sitten tullut itse asiassa varmaan juuri Lindorffilta postia. Lähinnä tuntui pahalta, kun ajatteli, miten monen ihmisen elämä tuollaisesta voi suistua täysin raiteiltaan. Ja vaikka kyseessä olisikin oma moka - kuten minun tapauksessani, olin valvomisesta ja vauvan hoidosta niin muissa maailmoissa, ettei juurikaan jaksanut muistaa kaikkia triviaaleja asioita kuten puhelinlaskuja - niin joskus syyt voivat olla aika inhimillisiä. Esim. vanhus, joka joutuu sairaalahoitoon, eikä vaan muista laskuja - ja sitten kun palaa kotiin, ei pystykään pienestä eläkkeestä maksamaan infernaalisiksi paisuneita perintäkuluja. Tai sitten maksaa ne, mutta raha ei riitä ruokaan, eikä siinä tilanteessa saa enää mistään apua.

Joo, ikinä en suostuisi perintätoimistossa olemaan töissä! Olisi kamalaa olla itse osallisena vaikka jonkun vanhuksen kiduttamisessa. Itselleni kun ei olisi pätevä syy, että "työtäni mä vaan teen" tai "jonkun tää paskakin työ on tehtävä". Mieluummin menisin kesätöihin vaikka kaupungin puisto-osastoon, se on sentään uutta luovaa, positiivista työtä, joka tuottaa iloa ihmisille.

[QUOTE="Haha";26452310]Taitaa sullakin ap. olla joku vaitiolovelvollisuus työssäsi?! Noista kirjoittamistasi jutuista saattaa ihan hyvin joku tunnistaa itsensä. Häpeä![/QUOTE]

:laugh:

Joo kyllä noi tarinat on varmaan perintätoimiston työntekijöille arkipäivää, niinkuin se asia siitä satuilemalla muuksi muuttuis, tai sitä työntekijää hetkauttais, maksatko sä vai et.. Jos rahaa ei oo, niin ei sitä oo ja se valehtelu asiaa paranna, eikö olis vaan helpompi myöntää ettei maksukykyä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26452335:
Missä työpaikassa kahvitauko on 10 aikoihin? Ei niin missään.
Sä palstailet työaikana, parahin kesäduunilainen......

getsmiley.php

Mun miehen työpaikalla ainakin on eka kahvitauko klo 10 ruokatauko klo 12 ja toinen kahvitauko klo 14. En usko että on niin erikoinen ajankohta jos tekee jotain 8-16 työtä.

Ja omalla työpaikallani tauko pidetään kun keretään, ei ole määrättyjä kellonaikoja. Nyt olen ihan kotona vapaapäivällä :)