Voisitko seurustella miehen kanssa joka kieltää abortin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voisitko siis seurustella miehen kanssa, joka ei hyväksy aborttia missään olosuhteissa ikinä(on kristitty)?
Kuinka iso ongelma tuosta aborttikysymyksestä mahd. tulisi?
Meillä mies on tuota mieltä ja minua oksettaa hänen kantansa.

Olen naimisissa tällaisen miehen kanssa. Ja se on hyvä, koska olen itse samaa mieltä. Ainoa tilanne, jossa hyväksymme abortin, on jos pitää valita äidin ja lapsen väliltä (eli jompi kumpi tulee varmasti kuolemaan).

Voisin, jos mies olisi valmis kantamaan osansa vastuusta vanhempana jos tulen raskaaksi ehkäisystä huolimatta. En itsekään oikein hyväksy aborttia, sille pitäisi olla todella painavat perustelut. Ja teinkin miehelleni heti suhteen alussa selväksi, että jos tulen vahingossa raskaaksi niin pidän lapsen, jos se ei käy niin on parempi että ei olla yhdessä.

Noin jyrkkä kanta aborttiin tarkoittaisi todennäköisesti sitä, että olisimme monessa muussakin suuremmassa asiassa aivan eri kannoilla. En näkisi minulla ja abortin ehdottomasti kieltävällä miehellä olevan mitään yhteistä.
Mä ajattelen samoin. Tuo aborttikysymys yksin ei olisi maailman kaatava ongelma, mutta luultavasti mihen muu fundamentalismi olisi.

En voi. Abortti on naiselle yksi vaihtoehto. Tai voi sitä tehdä abortin sanomatta miehelle. Jos tulis vahinko. Mun ei kannata enää lapsia tehdä. Ensiksi tulee ikä vastaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se tarkottaisi vain positiivista asiaa, sillä arvomaailmamme olisivat hyvin lähellä toisiaan. Tosin ääritapauksissa olisin valmis hyväksymään abortin, esim. mikäli äidin henki on vaarassa, sikiöllä olisi jokin todella tappava juttu. Abortin hyväksyjillä on arvomaailmakin niin pahasti pielessä, että sellaisen kanssa en pystyisi seurustelemaan. Itsekkyys tulisi näkymään monessa muussakin.

Se tarkottaisi vain positiivista asiaa, sillä arvomaailmamme olisivat hyvin lähellä toisiaan. Tosin ääritapauksissa olisin valmis hyväksymään abortin, esim. mikäli äidin henki on vaarassa, sikiöllä olisi jokin todella tappava juttu. Abortin hyväksyjillä on arvomaailmakin niin pahasti pielessä, että sellaisen kanssa en pystyisi seurustelemaan. Itsekkyys tulisi näkymään monessa muussakin.

Samaa mieltä!

Emme siis hyväksy aborttia, mutta jokainen tekee oman valintansa, eikä meidän tehtävänä ole tuomita toisia ihmisiä heidän valintojensa (väärienkään) perusteella.

[QUOTE="vieras";28466750]En voisi seurustella noin ajattelevan miehen kanssa.

Liian iso ero elämänarvoissa ja tavassa katsoa maailmaa.[/QUOTE]

Niin minäkin ajattelin ennen mutta miehen ajatusmaailma ei ollut tälläinen alkaessamme seurustelemaan.
Tuntuisi kuitenkin julmalta rikkoa lapsilta perhettä vain miehen muuttuneen ajatusmaailman ja moraalikäsitysten vuoksi, jotka eivät juuri vaikuta arkeen.

[QUOTE="vieras";28466688]Voisitko siis seurustella miehen kanssa, joka ei hyväksy aborttia missään olosuhteissa ikinä(on kristitty)?
Kuinka iso ongelma tuosta aborttikysymyksestä mahd. tulisi?
Meillä mies on tuota mieltä ja minua oksettaa hänen kantansa.[/QUOTE]

En voisi.

Abortti on jokaisen oma asia. Mies voi omalla kohdallaan tehdä abortin tai jättää tekemättä ja olla siitä ihan mitä mieltä haluaa. Minun tai maailman muiden naisten abortit eivät hänelle kuulu, eli en voisi seurustella.

Lisäksi minusta on vastenmielistä ja järkyttävää pakottaa 13-vuotias raiskattu lapsi äidiksi, edes periaatetasolla.

Abortti on jokaisen oma asia. Mies voi omalla kohdallaan tehdä abortin tai jättää tekemättä ja olla siitä ihan mitä mieltä haluaa. Minun tai maailman muiden naisten abortit eivät hänelle kuulu, eli en voisi seurustella.

Lisäksi minusta on vastenmielistä ja järkyttävää pakottaa 13-vuotias raiskattu lapsi äidiksi, edes periaatetasolla.

No, tämän hän perustelisi niin että fiksuinta tuossa tilanteessa olisi antaa lapsi adoptioon.
Mikä minun mielestäni on kaikkein kuvottavinta on kuitenkin se, että miehen mielestä abortti ei tule kysymykseen edes silloin kun äidin henki on vaarassa koska Jumala voi pelastaa äidin hengen.

En voisi. Tahtoisin voida kunnioittaa kumppaniani, enkä voisi kunnioittaa sellaista kiihkoilijaa, kuten kumppania.

Tarkoitan siis tällä sellaista suurta kunnioitusta ja arvostusta, en sellaista "no se on ihminen ja osa luontoa, joten kunnioitan sitä"-kunnioitusta.

[QUOTE="vieras";28466773]Niin minäkin ajattelin ennen mutta miehen ajatusmaailma ei ollut tälläinen alkaessamme seurustelemaan.
Tuntuisi kuitenkin julmalta rikkoa lapsilta perhettä vain miehen muuttuneen ajatusmaailman ja moraalikäsitysten vuoksi, jotka eivät juuri vaikuta arkeen.[/QUOTE]

Olet varmaan kuitenkin keskustellut paljon aiheesta miehesi kanssa?
Mitä on tapahtunut kun miehen ajatusmaailma on näin muuttunut? Erityisesti tässä aiheessa?
Mistä kumpuaa, omakohtainen kokemus,uskonto, media, muuten vain pohdiskellut elämänarvojaan?

Kyseessä on kuitenkin melko radikaali ja tiukka linjaus, jokin on miehesi saanut pohtimaan kantansa uusiksi, tiedätkö mikä?

[QUOTE="vieras";28466790]No, tämän hän perustelisi niin että fiksuinta tuossa tilanteessa olisi antaa lapsi adoptioon.
Mikä minun mielestäni on kaikkein kuvottavinta on kuitenkin se, että miehen mielestä abortti ei tule kysymykseen edes silloin kun äidin henki on vaarassa koska Jumala voi pelastaa äidin hengen.[/QUOTE]

Pakottaa 13-vuotias raiskattu lapsi kantamaan palaa raiskaajastaan sisällään yhdeksän kuukautta ja synnyttämään lapsen maailmaan?
Ei pääse traumasta toipuminen alkamaan pitkään aikaan ja tuollaisen jälkeen tuskin paranee ikinä. Oksettavaa.

Yhteistyössä