Voisitko seurustella afganistanilaisen miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja ...ap
  • Ensimmäinen viesti
-.-
kuin myös..tekisi mieli esittää lisäkysymys ( vaikkei mun alotus olekaan ), että moniko teistä tuntee afganistanilaisia ylipäätään vai tuomitsetteko vain ja ainoastaan tv:stä saatujen kuvien perusteella kaikki samaan kastiin, taas vaihteeksi?
Mä tunnen henk koht afganistanilaisia ja ne ei ole yhtään mitään nipoja talibaneja vaan kivoja rohkeita naisia ja miehiä. He pakenivat hirmuvaltaa ja tekoja ja haluavat olla vapaita.
 
"vieras"
Voisin, totta kai. Kulttuurieroja varmasti olisi, mutta tärkeintä on se, että arvot kohtaavat. Jos toinen olisi kanssani samaa mieltä tasa-arvosta, lasten kasvatuksesta jne. niin miksi ihmeessä kansallisuus olisi ongelma?

Onpa ennakkoluuloista porukkaa palsta täynnä. Afganistanilaisia en tunne, mutta iranilaisia sitäkin enemmän ja heistä suurin osa on oikein mukavia ihmisiä, joiden arvot ovat hyvin länsimaisia.
 
"vieras"
Mä tunnen henk koht afganistanilaisia ja ne ei ole yhtään mitään nipoja talibaneja vaan kivoja rohkeita naisia ja miehiä. He pakenivat hirmuvaltaa ja tekoja ja haluavat olla vapaita.
Tää on munkin kokemus länsimaissa asuvista lähi-itäläisistä. Luulisin, että ne pahimmat talibanit jää sinne omaan maahansa. Mun tuntemat iranilaiset eivät ole edes tulleet pakolaisina Eurooppaan vaan opiskelijoina, kai se jo kertoo jotain ihmisen maailmankatsomuksesta, että on kiinnostunut muista kulttuureista ja korkeasta koulutuksesta. Tuntemistani iranilaisista naisista kukaan ei käytä huivia ja miehistä suuri osa on homoja.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27618333]Millä perusteella? Miten voit sanoa, että ihminen ei ole sinun tyyppiäsi, jos et tiedä hänestä muuta kuin maan mistä on kotoisin? Oletko myös varma, että yksikään ruotsalainen tai brittiläinen ei voi olla sinun tyyppiäsi?[/QUOTE]

Mun "tyyppiini" kuuluu luonteen lisäksi myös ulkonäkö. En mäkään olisi kenenkään läskivihaajan tyyppiä, vaikka mulla olis kuinka kiva luonne. Ja sieltä päin kotoisin olevien miesten ulkonäkö ei vaan sytytä. Ruotsalainen tai britti voisi hyvinkin olla mun tyyppiäni ulkonäöllisesti, muttei välttämättä luonteeltaan.
 
alottaja
En siltikään, miten voisin arvostaa kumppanina ihmistä, joka roikkuu vain tavan vuoksi jonkun uskonnon piirissä?

Sitäpaitsi moni sallii itselleen pienet vapautukset (esim. ne irtosuhteet), mutta ei naiselle.
Niin no musta tuntuu että tykkää ihan uskonnostaan ja uskoo tohon.

Ollaan oltu vasta niin vähän aikaan yhdessä että en tunne häntä vielä hyvin.
 
??
kuin myös..tekisi mieli esittää lisäkysymys ( vaikkei mun alotus olekaan ), että moniko teistä tuntee afganistanilaisia ylipäätään vai tuomitsetteko vain ja ainoastaan tv:stä saatujen kuvien perusteella kaikki samaan kastiin, taas vaihteeksi?
Niinpä! Hyvä kysymys. ;) Minä kävin urheilemassa teininä afganilaisten kanssa, joukossa oli nuoria naisia ja miehiä. Nyt vuosia myöhemmin, yksi näistä pariskunnista asuu lähistöllä ja nähtävästi oikein mukavasti elävätkin. Minulle he kuvaavat juuri niitä afganistanilaisia, joita heistä suurin osa oli ennen nykyistä kaaosta ja talibanien hirveitä tekoja.

Aloittajana tutustuisin mieheen ihan rauhassa. Ihmiset, jotka tulevat tällaisista maista, monesti kantavat todella pahoja muistoja. Jotkut osaavat käsitellä ne, eivätkä vaikuta elämään kovin paljon, mutta onhan se ihan totta, että moni sotaa, kärsimystä, kidutusta yms. pakoon lähtenyt ei ikinä selviä menneistä ja se myös näkyy nykyisessä elämässä. Sellaisen kanssa voi olla todella vaikeaa tai mahdotonta elää normaalia elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
"Lis"
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ:
vARO ETTEI KÄY SAMOIN.
Afganistanissa murhattiin j
Viime kuussa aviomies mestasi 20-vuotiaan vaimonsa läntisessä Heratin piirikunnassa, koska vaimo oli kieltäytynyt prostituutiosta.
Heh ja suomalaismiehethan eivat murhaa vaimojaan, ikina :D.

Minulta kysellaan paljon ulkomailla suomalaismiesten vakivaltaisuudesta ja luulenpa etta jotkut ulkomaalaisnaiset eivat uskaltaisi menna kimppaan suomalaismiehen kanssa, ihan noiden kasitysten perusteella...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27618301]Voisin, totta kai. Kulttuurieroja varmasti olisi, mutta tärkeintä on se, että arvot kohtaavat. Jos toinen olisi kanssani samaa mieltä tasa-arvosta, lasten kasvatuksesta jne. niin miksi ihmeessä kansallisuus olisi ongelma?

Onpa ennakkoluuloista porukkaa palsta täynnä. Afganistanilaisia en tunne, mutta iranilaisia sitäkin enemmän ja heistä suurin osa on oikein mukavia ihmisiä, joiden arvot ovat hyvin länsimaisia.[/QUOTE]

Iranilaisten "länsimaisiin arvoihin" kuuluu hirttää homot ja juutalaiset.
 

Yhteistyössä