Voisitko seistä täällä kirjoittamasi jutun takana IRL?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24847424:
Joop, mutten kyllä mainosta kenellekään että kulutan aikaani täällä :D
En minäkään juuri mainosta asiaa :D Oman kuvani olen kyllä laittanut tänne, joten olisi vaikea olla olematta sanojeni takana. IRL käytös on hieman erilaista, koska siinä tulevat mukaan elekieli ja äänenpainot. Lisäksi olen IRL varautuneempi kuin täällä.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Periaatteessa kyllä. Jos kuitenkin kirjoittaisin täällä omalla nimelläni julkisesti niin esim. seksiin liittyvät asiat jättäisin kokonaan kommentoimatta enkä kertoisi mitään parisuhteestani tai vaikka jostain anopista, joten kirjoittasin kyllä aika eri tavoin kuin nyt (ei sillä että paljastelisin muutenkaan täällä hirveästi).

Ja irl kerron mielipiteitäni aika harvoin (harvemmin sellaista tilannetta on että suoraan kysyttäisiin vaikka että mitä mieltä olet abortista), pehmennän sanomisiani jos koen että se saattaa loukata toista eikä siitä ole tavallaan mitään hyötyä kummallekaan jos tuon täysin rehellisen mielipiteeni ilmi.
 
"vieras"
Kyllä voin. Välillä jopa yllätän itseni kirjoittamalla pitkäpinnaisesti rautalangasta vääntäen jostain. Joskus taas huomaan jälkikäteen kirjoittaneeni muka-hauskasti tai liian tökerösti tai muutoin väärin ymmärretysti.
 
Voisin.
Varsinkin nykyään, kun päivä päivältä vähemmän välitän siitä, mitä joku muu on mielipiteestäni mieltä.

Irl toisaalta keskustelu on ihan erilaista, kun täällä.
Ei multa kukaan kaveri ole tullut kyselemään, mitä mieltä olen lapsen hoitoon viemisestä alle 3-vuotiaana.
Eikä mullakaan ole tapana vaikka typaikan kahvihuoneessa ruveta tenttaamaan, kenen mielestä abortti on murha jne...
Ja toisaalta, mulla harvoin edes on täysin ehdotonta, mustavalkoista kantaa näihin asioihin, joista täälläkin väännetään vähintään elämän ja kuoleman kysymyksinä.
 
Heh, joo, tosin tuolla tosielämässä osaan sensuroida itseäni huomattavasti huonommin kuin täällä :ashamed: Se on kyllä kovasti työn alla, itsehillintä noin niinkuin kaikin puolin.. Täällä on kovin helppo ensin muutama kerta lukea ennenkuin painaa lähetä, todellisuudessa sanoo aika nopeasti ajatuksensa ääneen vaikka sama pikku ajatuspaussi voisi välillä tehdä ihan hyvää :whistle:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24847424:
Joop, mutten kyllä mainosta kenellekään että kulutan aikaani täällä :D
Minulla on ihan sama juttu!:D Kaiken kirjoittamani takana seison, mutta en kerro kenellekään, että vietän täällä aikaani. Ja suutahdan miehelleni, jos hän mainostaa jollekkin, että olen mitäs nytissä..:D :D :D No jokaisella on oltava luuranko kaapissa.:D
 
Turkilmas
Juu :). Mä kyllä koitan olla rehellinen ja muutenkin kovasti itseni oloinen, eli en vedä roolia. Ihan jo siksikin, että täällä palstailee ihmisiä jotka tuntee mut myös irl.
 
Netin ulkopuolella en kyllä sano mielipidettäni ääneen esim. mistään kasvatusasiasta tms. ellei sitä erikseen kysytä. Tosin silloinkin pehmennän sanomisiani. En tosin täälläkään kritisoi kenenkään yksittäisen ihmisen tapoja.
 
harmaitten harmajainen
Tosielämässä en takuulla sanoisi 90% asioista mitä tänne kirjoitan. Tosin en kovin ahkerasti tännekään kirjoittele. Suurimmaksi osaksi vain silloin kun luen jotain niin typerää, että on pakko kommentoida. Mielipiteeni ovat periaatteessa samat livenäkin, mutta olen hyvin hiljainen ja arka sanomaan yhtään mitään.
 

Yhteistyössä