voisitko olla lapsinenne n.viikon

lady of the lake
Mies on työnsä vuoksi pitkiä aikoja pois ja ihan hyvin on lasten kanssa pärjätty kaikessa.Miksi ei pärjättäis ja miksi en voisi olla lasten kanssa viikkoa keskenään?!

rapu
Jos siis kyseessä että ilman miestä, niin hyvinkin.
Mies tekee ulkomailla eripituisia pätkiä töitä, pisin mitä olen lapsen kanssa ollut ilman miestä/isää on 3,5kk:tta.

Onnistuu.
Olen ollutkin.
Olin esikoisen ja toisen kanssa 3½-viikkoa ilman miestä ja just päivää ennen oltiin muutettu ennen kuin mies lähti työmatkalle ja mä jäin kahden lapsen ja muuttolaatikoiden joukkoon. Esikoinen oli sillon 3v ja toinen 1½v.

vieras
Olen mää ollu. Viimeksi oli jo helppoa. Vaikka oltiin kotona päivät pitkät eikä mulla ole edes autoa. Aika pitkälti tottumiskysymys. On se aluksi outoa ja raskasta jos on tottunut että normaalisti on kaksi hoitamassa.

Mä en taida ymmärtää koko kysymystä nyt lainkaan? Siis mitä ihmettä?

Juu, lapsen kanssa olen elellyt yh:na useamman vuoden ja kyllä, olen kaiken tarvittavan ja ylikin pystynyt tekemään. Eli eiköhän se viikkokin onnistuisi.

Ja nyt kun perheeseen kuuluu mieskin, niin edelleen pärjäisin sen viikon ja vaikkapa vuodenkin ilman miestä ja voisin hoitaa ihan kaiken mitä tähänkin mennessä ja sen miehenkin osuuden.

Mä kaiketi kyllä nyt olen missannut jonkun pointin tästä kysymyksestä...

maria
Jos tää kysymys hakee takaa ettei miestä olisi paikalla viikkoon, niin pärjäisin/voisin olla yksin viiden lapsemme kanssa. Olen ollutkin useamman kerran.
Lasten- ja kodinhoito onnistuu ihan yksin, samoin kaupassa käynti. Lämmityksistä ja muista "talonmiehen hommista" selviän yksin. Ainoastaan lämmityksessä tarvittavan pelletin nouto tuottaa hieman järjestelyjä, mutta siitäkin selvinnyt useamman kerran.
Mä olen oppinut aika omatoimiseksi miehen reissutöiden aikana, että vaikka nyt keksisi tehdä katoamistempun, en jäisi tänne sormi suussa parkumaan :D

Helposti. Se on meidän arkea. Mies lähtee sunnuntaina ja tulee yleensä perjantai-lauantai. Eli mä olen yksin viikot vastuussa koko laumasta. Välillä on ikävä ja sit ku on jotain erikoisempaa menossa niin sit saattaa tulla pari rumaa sanaa miehen työstä mutta yleisesti ottaen tämä sopii meille.

vieras
tottakai. Itse asiassa paremmin pysyy kaikki hallinnnassa, kun tietää, että se on aina oma vuoro, eikä odota toisen tekevän jotain. Lapsetkin jostain syystä käyttäytyvät paremmin kun vain toinen on.

Kyllä. Eipä tässä ole mitään riippuvuussuhdetta mieheen näiden vuosien jälkeen kehittynyt. Lapset ovat pääasiassa uutenkin minun vastuulla ja huolehdin arjen muutenkin aika tarkkaan itsekseni, joten ei tekis tiukkaa. 4 vrk olen ollut yksinäni lasten kanssa ja kaikki meni hyvin. En edes epäilisi omaa pärjäämistäni, sen verran itsetuntoa täytyy löytyä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tottakai. Itse asiassa paremmin pysyy kaikki hallinnnassa, kun tietää, että se on aina oma vuoro, eikä odota toisen tekevän jotain. Lapsetkin jostain syystä käyttäytyvät paremmin kun vain toinen on.
lapsia kaksi. Ja lastenhoidon suhteen siis onnistuisi, mutta okt työn ehkä odottaisivat sen viikon, en huolla meillä ilmastointia ym. jos jotain sattuisi.

lapsia kaksi. Ja lastenhoidon suhteen siis onnistuisi, mutta okt työn ehkä odottaisivat sen viikon, en huolla meillä ilmastointia ym. jos jotain sattuisi.
Okt on meilläkin, muttei ole tullut mieleen, että ilmastointia tulee jatkuvasti olla huoltamassa. Onhan niitä ammattimiehiä, jotka huoltaa, jos tarve vaatii.

Ennen olin tosi paljon yksin lasten kanssa, mutta kyllä siinä minulle tuli raja vastaan. Kun mitään turvaverkkoa ei vieraalla paikkakunnalla ollut, ja olin kotona lasten kanssa, uuvuin välillä tosi paljon.

Nykyään pyydän vaikkapa äitini kaveriksi kun mies lähtee reissuun. En töitä tekemään, vaan olemaan ihan vaan kaverina.

Yhteistyössä