Voisitko kuvitella että "jättäisit" 4kk ikäisen vauvan isälleen hoitoon ja itse opiskelisit päivät (8h/pv)?

  • Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti
....
Omalta kohdaltani en voisi, vaikka lapsen isä onkin mainio isä. Halusin täysi-imettää puoli vuotiaaksi ja nyt jatkaa imetystö kiinteiden ohella vuoden ikäiseksi ja jonkin verran ylikin jos tarvetta JA mä vihaan pumppaamista. Jos heruis helpommin pumpulle ja maitoa sillä tavalla saisi ja maidon tulon varmistettua niin, että opiskelujen taolla pumppaisin niin voisi olla eri ajatukset..
 
"vierailija"
En ois raaskinut jättää ja halusin tarjota rintamaitoa 6kk asti, mikä tietty ois mennyt aika vaikeeksi pumppaamalla. Muuten isä kyllä voi hoitaa lasta siinä kuin äitikin.
 
"äiti minäkin"
Hyvin voin kuvitella. Itse jouduin lähtemään töihin, kun lapsi oli 3,5kk vanha. (ei asuttu silloin Suomessa) Isä jäi kotiin hoitamaan, kun oli silloin työtön. Muutoin olisimme joutuneet etsimään hoitajan. Mulla työpäivät olivat 12-tuntisia (42h viikossa) Koville se otti, pakko oli kuitenkin mennä töihin, lapsi söi huonosti pullosta, mutta selvittiin. Ihan hyvin meillä meni ja miehellä ja lapsella on vieläkin erityisen lämmin suhde.
 
"vieras."
En, imetyksen takia. Jos taas en olisi imettänyt JA isä olisi jo valmiiksi jaetulla ykkösvanhemman sijalla (eli käytännössä pois työelämästä) niin sitten varmaan juu. Ei mies yhtään sen kyvyttömämpi ole kuin minä, mutta nyt kun minä olen imettävä ja ensisijainen kiintymyksen kohde (ihan vain siksi että mies käy töissä ja ottaa imetyksen takia enemmän vastuuta esikoisesta) niin ei sopisi meille.
 
En. Käytännössä imetys olisi jo tuon estänyt (tai ainakin tehnyt hyvin hankalaksi) mutta vaikken imettäisikään niin varmasti olisin henkisesti niin kiinni vauvassa että tuollainen täyspäiväinen erossaolo olisi liian rankkaa.

Jotain puolipäiväistä opiskelua voisin kuvitellakin.
 
Hccff
Jatkoin töitä lapsen ollessa 4kk. Onnekseni saatoin lounastauolla käydä imettämässä, kun asuimme työpaikan vieressä. Lisäksi lapsen unirytmi oli sellainen, että hän nukkui puolet mun töissäoloajasta. Sukui hurjan hyvin ja lapsen ja isän suhde on upea. Silti minunkin suhteeni lapseen on ollut kokoajan hurjan hyvä. Toki mua aluksi pelotti ja surettikin, mutta turhaan!
 

Yhteistyössä