Voisitko jättää 3 vko vauvan hoitoon 4-5:ksi tunniksi, koulutuksen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan valaistumisen takia sitä kysyn :) Aina kerrotaan, että pitää rauhoittua synnytyksen jälkeen ja mietin itse aina miksi ihmeessä? Paniikissako sitä synnytetään?

Hienosti sanottu, kuten aiempikin kirjoitus. Mä en kans voi käsittää miksi pitää rauhoittua, onko sulla joku paniikkitilanne koko ajan päällä synnytyksen jälkeen? Mä ainakin osasin jatkaa ihan normaalia elämää synnytyksen jälkeen, ilman sen kummempaa rauhoittumista.

Olen phaoillani jos loukkasin.
Oikeastaan vastannut koko ajan lähtökohtaisesti mielessäni jonkin nimimerkin lause:

"Mielestäni tentit, työt yms pitäisi pystyä unohtamaan ainakin muutamaksi kuukaudeksi lapsen syntymisen jälkeen."

Sitä en tajunnut. Sen toki tajuan että eri ihmiset haluavat eriasioita itselleen, mutta en sitä että oma halu korotetaan normiksi.

Minä en tuota mainitsemaasi kohtaa kirjoittanut, vaikka samaa mieltä (omalla kohdallani olenkin) Kaikkien ei toki tarvitse niin tehdä. Ehkä pitäisi kirjautua niin keskustelukin sujuisi selvemmin ;)

Kyllähän siihen kannattaa ilmottautua, jos kerran perua voi. jos sitten tuntuu, että oma vointi ei ole tarpeeksi hyvä tai tulee jotain esiteitä, perut sen. Mä itse en tarvitse mitään rauhottumisia vauvan syntymän jälkeen ja istuminenkaan ei ole ollut ongelma. Joten kaikki voi mennä hyvin ja pärjäät hyvin siellä. Nää on ihan jokaisen omia asioita kun kaikki kokee nämä eri tavalla. Ei kannata kauhean vakavasti ottaa niitä muiden kommentteja kaikesta. joku ei halua lähteä puoleen vuoteen kotoa, joku on valmis jo pian synnytyksen jälkeen.

voisin periaatteessa, mutta käytännössä ei olisi onnistunut kovin hyvin. vauva söi usein, nukkui harvoin ja vain tissi kelpasi. mutta sinuna ilmoittautuisin, jos sen kerran voi peruakin! :)

Meillä tuo ei olisi ollut mikään ongelma, mies olisi pärjännyt vallan hyvin vauvan kanssa ja minä pystynyt istumaan koulutuksessa ja käynyt pumppaamassa vähän rintapumpulla tauolla, jos olisi tuntunut siltä, että tarvii.

Jos koulutukseen ilmoittautumisen voi vielä perua, jos tuntuu, ettei onnistukaan, niin en näe mitään syytä olla ilmoittautumatta.

[QUOTE="minä";23776913]Miksi ei onnistu?

Eli itse hoitaisin asian juuri niin, että isä olisi koko ajan lähellä vauvan kanssa. Tauoilla imettäisin ja isä työntelisi vaunuissa luentojen aikana. En jättäisi kotiin noin pitkäksi aikaa. Jos imetät, niin ei välttämättä onnistu pullosta syöttäminen noin vain.[/QUOTE]

Koulutus on sellaisessa paikassa, ettei sinne ihan lähelle oikein voi tulla vaunuilemaan, ja itselleni olisi tosi hankala välillä tulla ulos sieltä.

Kiitos vastauksista! Aionkin ilmoittautua, mutta toki sitä vähän etukäteen stressaa että miten onnistuu. Mutta kuten moni ymmärsi, olisi helpottavaa saada tuo velvollisuus alta pois.

[QUOTE="vieras";23776780]Niin, sinulla ei tule joten sinun on varmaan aika turha siinä sitten päsmäröidä ja päteä. Kaikki me emme ole samanlaisia katsos.. Ja mitä se korvike auttaa jos vauva ei osaa imeä tuttipullosta ja hörpätä. Pädeppä tähänkin vielä.[/QUOTE]

Höh, en mä mitenkään halunnu päteä, kun kerroin ettei itsellä tule maitoa kuin imettäessä. Käsitit nyt väärin. Halusin vaan sanoa, että kaikki me ollaan erilaisia, eikä kaikilla maito tulvi yli muutamassa tunnissa. Ap:n lapsi ei ole vielä edes syntynyt joten on muutenkin ihan mahdoton sanoa, millainen vauva on ja miten imetys sujuu.

Kyllä tuo vois isälleen jäädä tuoksi aikaa. Ja saattoi jäädäkin. :)

Mikäs siinä, pumppaa riittävästi maitoa. Tuon ikäinen nukkuukin suurimman osan ajasta.. (niin ja multa tuo pumppaus onnistuu helposti, joten en oo koskaan nähny ongelmaa pumpata ja jättää lasta isälleen siks aikaa, jos mulla on jotain. Pullonkin vauva huolii)

[QUOTE="a p";23776454]Tämä ei varmaan onnistu :)

Mutta isänsä kanssa olisi vauva jäämässä.[/QUOTE]

No ihan hyvin voit jättää! Jätä vain äidinmaitoa tuttipulloon niin saa nälän vauvalta pois.

Mun vauvani ei huolinut pulloa eikä tuttia, joten oli pakko olla itse maisemissa ruoka-aikaan. Muuten olisin voinut jättää isän hoiviin, tosin rintapumppu olisi ollut pakko ottaa mukaan.

Mun mielestä tosta ei voi oikein käyttää sanontaa jättää hoitoon, koska vauva olisi isänsä kanssa. Voit tietysti jättää jos vauva huolii pulloa tai mies toisi tauolle imetettäväksi. Tietysti jos vauva on rauhallista sorttia sen voisi varmaan ottaa mukaankin.

Yhteistyössä