Voisitko jättää 3 vko vauvan hoitoon 4-5:ksi tunniksi, koulutuksen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva ei tosin ole vielä syntynyt, mutta tuo on arvio la:n mukaan.. Koulutus on pakko käydä jossain vaiheessa, niitä on vain kerra vuodessa, joten olisi hyvä saada tuossa alta pois. Sen voi perua, jos vauva on mahdoton tapaus jättää hoitoon, tai syntyykin myöhemmin tms.

Mutta olisitteko itse pystyneet?

Jos yhdestä päivästä on ainoastaan kyse ja itse on kunnossa, niin mikä ettei. Kyllä se isäkin osaa yleensä lasta hoitaa, meillä on tuossa vaiheessa ollut aina isyyslomalla. Mutta mitään varmoja suunitelmia on turha tehdä.

Mun oli pakko jättää 4-5 viikkoinen aikoinaan hoitoon noin kolmksi tunniksi, kun jouduin suorittamaan yhden tentin pois. Ilman sitä tenttiä en olis saanut papereita koulusta, joten ei ollut vaihtoehtoja. Varaudu, että sun tulee olemaan aika vaikea keskittyä...

Ellei kyseessä olisi suunniteltu sektio, en kauheasti etukäteen suunnittelisi menoja lasketun ajan perusteella. Mulla lapsi syntyi kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen.

Lapsen ollessa viikon vanha pystyin vallan hyvin kävelemään ja istumaan, mutta lähikauppaa kauempana en yksin käynyt. Imetyksen harjoittelu oli vielä vaiheessa, eikä pakastimessa ollut maitovarastoa.

Miksi ei? Oli meidänkin vastasyntynyt sairaalassa hoidossa pidempää synnytyksen jälkeen kuin minä, ja joutui olemaan paljon pidempiäkin aikoja erossa minusta. Pumppasin maidot vaan sinne valmiiksi. Ei siinä sen kummempaa.

Toki voisin. Olen jättänytkin. Esim vajaa viikkoisen isänsä kanssa siksi aikaa kun olin ylioppilaskirjoituksissa. (Ja varmasti muita lapsia muissa yhteyksissä. Tuo nyt vain tuli ekana mieleen)
:)

Imetyksen takia olisi kiva, jos isä tai hoitaja oleilisi vauvan kanssa jossain koulutuspaikan läheisyydessä tuon lyhyen ajan. Näin siis, jos imetät.

En tiiä.
Mun tissini ehtisi räjähtää tossa ajassa ja vauvan tulla kauhea nälkä. Eikä nyt ole mikään vitsi edes. Pumppaamalla kun ei tule, ei koneella eikä käsin.

Lisään vielä, että voihan lapsi toki syntyä pari viikkoa ennenkin laskettua aikaa. Jos ruokapolitiikka järjestyy, niin enpä näe mitään estettä kolme- tai viisiviikkoisen kohdalla. Ja jos tosiaan osallistumisen voi perua, niin toki sinne kannattaa ilmoittautua.

[QUOTE="vieras";23776456]En tiiä.
Mun tissini ehtisi räjähtää tossa ajassa ja vauvan tulla kauhea nälkä. Eikä nyt ole mikään vitsi edes. Pumppaamalla kun ei tule, ei koneella eikä käsin.[/QUOTE]

En ole koettanut noin pitkää eroa, mutta mulla tissit kyllä tulvivat yli ennen räjähdyspistettä. Onneksi...

[QUOTE="vieras";23776507]No eipä se kiva ole istua paita likomärkänäkään...[/QUOTE]

Olen joskus kuullut puhuttavan sellaisista liivinsuojuksista ;) Parhaat imevät aika paljon.

Tottakai vauvan voi jättää isän kanssa 4 tunniksi. Ja ei ne tissit siinä ajassa räjähdä vaikka imettääkin. Ainut ongelma ainakin itseni osalta olisi ollut istuminen. Synnytyksen jälkeen en istunut saatikka pitkiä matkoja liikkunut 4 viikkoon. Repesin sen verran pahasti.

vauvan ollessa n. kolmiviikkoinen ei mulla ainakaan tissit olleet räjähtää :xmas: . useat tuon ikäiset kun saattavat nukkua yhteenkyytiinkin sen 4tuntia. ( tosin minun lapseni ei ) . joten huoletta menisin, jos vointi vaan on kohdillaan. isä osaa kyllä hoitaa ja voit koettaa saada maitoa jemmaan siksi aikaa. sitä ei loppujen lopuksi ihan hirveää määrää tarvitse

Vähän samaa ihmettelen että kenen tissit räjähtää 4-5 tunnissa. Monesti vastasyntynyt (tai kuukauden ikäinen) nukkuukin noin pitkiä pätkiä. Ja liivinsuojat on tosiaan keksitty, jos meinaa tulla yli. Tosin itselläni ei tule, rinnoista tulee maitoa vaan imettäessä mutta toki ihmisten maidoneritys on erilaista.

Joten kyllä jättäisin. Kyllä mä nykyäänkin jätän pariksi tunniksi, jos käydään esikoisen kanssa kerhossa tai kaupassa. Ja meillä siis kuukauden ikäinen vauva. Vauva on isänsä kanssa sen ajan.

Sitäpaitsi, korvikkeet on keksitty jos ei pysty pumppaamaan.

Yhteistyössä