voisitko jatkaa suhteessa alkoholisoituneen miehen kanssa, joka vannoo sulkevansa korkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mija"

Vieras
naimisissa 7v. ei lapsia, mutta mies haluaisi yhden. miehen juominen on lähtenyt käsistä, mies ei lyö eikä räyhää mutta alkoholi astuu kuvaan liian usein. en ole uhannut erolla, mutta sanonut etten jaksa pelätä miehen puolesta. olen liian usein ollut yksin kotona ja mies on tullut ympäripäissään kotiin. sukulaiset eivät tiedä tästä miehen juomisesta eikä mieheni tiedä että olen useamman kerran harkinnut eropapereiden täyttöä. lasta en halua ja mieheni on luvannut lopettaa juomisen. en vain tiedä miten tästä jatkaa ja auttaa miestä?

Se lähtee miehestäsi itsestään. Voithan sanoa että viina tai sinä. Uhkaat siis tosiaan sillä erolla. Kerrot ettet voi myöskään lasta tehdä jos mies juo niin paljon jne.

[QUOTE="mija";27616416]naimisissa 7v. ei lapsia, mutta mies haluaisi yhden. miehen juominen on lähtenyt käsistä, mies ei lyö eikä räyhää mutta alkoholi astuu kuvaan liian usein. en ole uhannut erolla, mutta sanonut etten jaksa pelätä miehen puolesta. olen liian usein ollut yksin kotona ja mies on tullut ympäripäissään kotiin. sukulaiset eivät tiedä tästä miehen juomisesta eikä mieheni tiedä että olen useamman kerran harkinnut eropapereiden täyttöä. lasta en halua ja mieheni on luvannut lopettaa juomisen. en vain tiedä miten tästä jatkaa ja auttaa miestä?[/QUOTE]

Seuraa pari vuotta raittiutta, sitten voisi uskoa korkin sulkemisen.

ainahan sitä voi yrittää, niin kauan ku jaksaa uskoa...kiristäminen ja uhkailu ei korkin sulkemiseen auta mitenkään.Itse katselin seitsemän vuotta, ja idiootti uskoin aina, kerta toisensa jälkeen,että nyt se on tosissaan, nyt se lopettaa...ja lopettihan se..aina hetkeksi kerrallaan, vain palatakseen samaan, ja aina edellistä kertaa pahempana...se touhu ei tule loppumaan, ellei alkkis itse jostain sitä omaa, todellista tahtoa lopettamiseen löydä.lopulta heitin ukon mäkeen, ja se lienee parasta mitä olen itselleni koskaan tehnyt :)

Se lähtee vain ja ainoastaan miehestäsi.Hän joko haluaa sulkea korkin,tai sitten ei.Et saa häntä lopettamaan jos hän ei sitä OIKEASTI halua. Aina voit vaatia, uhkailla ja kiristää,mutta se ei johda loppujen lopuksi mihinkään.

Jos miehesi haluaa lopettaa (päätös jonka on lähdettävä itsestä) on on edessä vielä pitkä ja kivinen tie; avunhakemisen kynnys on ylitettävä,mahdolliset hoitojaksot, mahdolliset reepsahdukset ja se lopullinen korkin kiinni laittaminen ja että se korkki tosiaan pysyy kiinni.Repsahdus voi tulla vuosiakin myöhemmin ja alamäki on taas auki.

Lapsiet voitte nyt alkuun unohtaa ainakin pariksi vuodeksi.

"naimisissa 7v. ei lapsia, mutta mies haluaisi yhden."

Monimutkainen tilanne. Itse jos olisin samanlaisessa tilanteessa, niin vaatisin jo ihan oman viihtyvyytenikin takia sitä että se korkki sulkeutuu täysin. Kun osoittais pystyvänsä olemaan kuivilla vaikkapa vuoden, niin voisin EHKÄ harkita sitä muksun vääntämistä.
Tai sitten voi olla, että en edes ottaisi riskiä että se korkki aukeaa uudestaan myöhemmin ja en tekis lasta. Ei se lapsen tekeminen ole niin tärkeää, maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä.
Itsellä toinen vanhemmista alkoholisti ollut aina ja olen saanut kärsiä siitä hyvin hyvin paljon, oireilen edelleen.
Alkoholi rikkoo perheitä ja ihmisiä.

Yhteistyössä