Voisitko jättää kasiluokalle menvän lapset yksin kotiin ja lähteä ulos...

  • Viestiketjun aloittaja "Miira"
  • Ensimmäinen viesti
mmmmmn
No kyllä tuon ikäinen pärjää jo itsekseen. Ihmettelen myös tuota iltapala hommaa,miten voi olla ettei tuon ikäinen tee edes iltapalaa itse. Meillä osaa 6v ja 8v ottaa aamu/iltapalaa ihan itse. Mihin tämä maailma on menossa kuin teini ei osaa edes iltapalaa itse ottaa.
 
eijaksa
No kyllä tuon ikäinn pärjää jo itsekseen. Ihmettelen myös tuota iltapala hommaa,miten voi olla ettei tuon ikäinen tee edes iltapalaa itse. Meillä osaa 6v ja 8v ottaa aamu/iltapalaa ihan itse. Mihin tämä maailma on menossa kuin teini ei osaa edes iltapalaa itse ottaa.
Näinpä. Meilläkin 6 v ja 8 v osaavat ottaa aamu-, ilta- ja välipalat itse. 8 v lämmittää välillä myös ruokansa mikrossa itayyeaan sen ensin itan itse jääkaapista. Ei ole vaikeaa.
 
Miksipä yläasteikäinen ei pärjäisi itsekseen kotona? Vaikka olisi iltakin.
Me ollaan miehen kanssa käyty mm. syömässä, leffassa , yhdessä ajelemassa kun vanhimmat muksut ovat keskenään kotona (pienemmät olivat silloin siis pois). Lapset olivat noin 11 ja 14 vuotiaita. Mutta en lähtisi vetämään "kännejä" ja jättäisi lasta kotiin. Ajatus tuntuu pahalta.
Toisaalta, nyt kun isä on pienten kanssa reissussa niin voisi olla kiva puhata jotain "isojen " juttuja vanhimman kanssa.. Jos taas isä on ollut muiden kanssa jo pidempään reissussa niin miksipä sitä ei voisi käydä omiakin ystäviä tapaamassa, varsinkin jos sitä yhteistä "isojen aikaa" on jo ollut :)
 
Bvbv
Onko se lapsi pakko jättää yksin vain siksi että pääsee viinan kanssa läträämään :O
Eihän sitä lasta pakko ole yksin jättää, mutta on se lapsellekin hyvä oppia tekemän itse iltapala ja mennä nukkumaan ilman äidin valvontaa etenkin, jos äidillä on taipumusta ylihuolehtivuuteen. Äidillekin on hyvä tavata kavereitaan. Jos siinä muutaman lasillisen nauttii alkoholia samalla, niin normaalille ihmiselle siitä ei ole haittaa.
 
vieraskin.
Meillä lapset 8v,11v ja 13v ja viime joulukuussa ensimmäisen kerran olivat keskenään iltamyöhään klo 22-01 välisen ajan. Hyvin meni. Esikoinen on nyt keväällä ollut kerran yksikseenkin klo 2 asti. Lapset itse haluavat ja päivisin ovat keskenään koko päivänkin, silloin kun vanhemmat töissä eikä koulua ole. Ihan sama koti tämä on yölläkin ja koska mitään pelkoja ei ole niin turvallista jäädä ja naapuritkin tuttuja.

Nyt ovat kevään aikanakin olleet keskenään klo 19-22 välisiä aikoja, kun ollaan kaksin miehen kanssa käyty ravintolassa syömässä pitkän kaavan mukaan n. kerran kuussa ja nautiskeltu vielä jälkiruokalasilliset. Aina ollaan kuitenkin vain lähiravintolassa keskustassa, josta 3,5 km kotiin eli 10 minuutissa oltaisiin kotona jos tarve olisi.
 

Yhteistyössä