Voisitko ikinä seurustella miehen kanssa jolla ei luottotiedot kunnossa ja ulosotossa huima määrä?

  • Viestiketjun aloittaja Hmm?
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä olen mies, enkä voisi seurustella sellaisen naisen kanssa, joka on polttanut luottotietonsa. Äärimmäisen harvassa tapauksessa voisin. On tietysti tapauksia, jotka ovat kunnollisia, mutta saaneet samaan aikaan monesta suunnasta niin monta iskua, että yksinkertaisesti eivät selvinneet. Mutta 99 %:ssa tapauksista ei ole tästä kysymys.

Luottotietojen menettäminen on lähes sama kuin olisi kansalaisuudeton.

Moni asia käy hankalaksi.

Toivon silti, että luottotiedotonkin hoitaisi asiansa kuntoon - ihan itsensä tähden.
 
vierailija
Seurustelin ja muutin yhteen miehen kanssa joka kertoi että on velkajärjestelyssä. Koska mua ei ikinä ole kauheesti kiinnostanut miehen varallisuus en kysellyt asiasta enempää. No, kuulin eromme jälkeen että hän olikin talousrikollinen jolta ulosmitattiin palkasta ehdonalaisen tuomiona syntynyttä velkaa. Mies ei kertonut mulle henk.kohtaisesti mitään vaan kuulin muualta kun tää on pieni kaupunki kuitenkin.
 
vierailija
Ei väliä onko mies köyhä vai rikas mutta silti haukutaan luuseriksi jos on luottotiedoton. Nämä vastaukset vissiin johtuu siitä kumpaan suuntaan puolukka pyörii pillussa vai onko ihmiset oikeasti näin mustavalkoisia idiootteja? Ja mistähän tämä "95% on menettänyt omaa typeryyttään luottotiedot" -fakta oikein perustuu? Aivan... Ja tuo väite että lama ajan yrittäjät olisi armahdettu!!? Mistä helvetistä te näitä juttuja oikein revitte? Elävästä elämästä ei monellakaan mitään hajua ja ollaan valmiita tuomitsemaan. Se joka luuseriksi haukkuu niin voi ottaa pään pois perseestä ja vilkaista peiliin. Suomessa on paljon... Huom PALJON!! Sellaisia ihmisiä jotka ovat menettäneet luottotietonsa vanhempiensa ottaessa velkaa lapsen nimiin, onnettomuudet, työttömyys, sairastuminen, avioerosotkut, petokset, rikokset mutta eeeeiiii tämän sivun mammat katsoo maailmaa pinkkien lasien läpi ja hioo omaa sädekehäänsä. Sellainenkin ihminen on luuseri joka menettää luottotietonsa sen takia että jää työttömäksi mutta niskassa asuntolaina. Tai sellainen jolle jää yhteisvastuullinen laina yksin maksettavaksi, tai takaaja joka ei kykenekkään sairastumisen tai työttömyyden takua maksamaan. Aajooo ja sellaisetkin on luusereita joille vanhemmat on ottaneet velat niskaan tai sellainen henkilö jonka tilitietoja käytetään väärin. Sellainenkin on näiden mammojen mielestä luuseri jolla on vuokrattavana talo ja vuokralainen pistää sen pillunpäreiksi. Ja ei!!! Vakuutus ei korvaa tahallista tekoa ja se jää vuokranantajan maksettavaksi. Ja niitä rahoja ei tule välttämättä oikeudesta saamaan vaikka korvausvaatimus menisikin läpi.

Niin toivon että nämä jotka kitisee täällä jää vaikka auton alle ja menettää osan työkyvystään. Katsotaan sen jälkeen kuka on luuseri
 
vierailija
[QUOTE="NILLI";25851813]No eipä taida tässä tapauksessa olla kysekään ihmisen varallisuudesta tai varattomuudesta vaan kyvystä hoitaa raha-asioitansa ja samalla muita asioitansa...

Elämää ei aina voi hallita, ei edes raha-asioita. Ja joku toinen voi tyriä ja sinä olet se kärsiä. Mullekin laitettiin alaikäisenä iso laina jota edelleen maksan. Välillä olin ulosotossakin.[/QUOTE]

Kerro tarkemmin miten tämä on mahdollista? Itsellenikin on tullut aikuisena laskuja liittyen huoltajan epähuomiossa tekemään ratkaisuun, mutta ne hyvitettiin minulle heti kun selvitin etten alaikäisenä ole ollut mitenkään juridisesti vastuussa.
 
vierailija
Ainoa poikkeus voisi olla että henkilö on vakavassa ennakoimattomassa onnettomuudessa menettänyt omaisuutta josta on ollut edelleen velkaa maksamatta. Tällöin tosin normaali terve ihminen hakeutuu heti ongelman kanssa eteenpäin selvittämään sopivaa maksumenetelmää eikä menetä luottotietojaan.

Muutoin en ikinä. Enkä varsinkaan tekisi yhteisiä lapsia missään tapauksessa.
 
vierailija
"Törkeän petosrikoksen osalta asia siirtyi syyttäjälle tänään.

– Lakiasiantoimisto on keskittynyt erityisesti turvapaikanhakijoiden oikeudellisten asioiden hoitamiseen. Toimiston epäillään muun muassa laskuttaneen oikeusministeriötä sellaisista toimenpiteistä, joita ei koskaan ole tehty, kertoo tutkintaa johtava rikostarkastaja Harri Saaristola Helsingin poliisilaitokselta.

Turvapaikanhakija on esimerkiksi poistunut maasta eli turvapaikka-asia on lakannut olemasta vireillä.

– Tästä huolimatta on laskutettu ikään kuin turvapaikka-asia olisi edelleen keskeneräinen, Saaristola jatkaa."
 

Yhteistyössä