Voisitko ikinä seurustella miehen kanssa jolla ei luottotiedot kunnossa ja ulosotossa huima määrä?

  • Viestiketjun aloittaja Hmm?
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="silakka";25853341]Jollekin kommentoijalle.. ps. velat vanhenee 15 vuodessa viimeistään 20 vuodessa, ei ne roiku loppu elämää mukana, kunhan ei tee uutta velkaa.[/QUOTE]
No sehän on lohdullista.
 
"mä"
En voisi. Järjestäin tietämäni luottotiedottomat ovat erittäin yksinkertaisia tapauksia, joilla on liian suuret luulot itsestään. Kyllä ihmisen pitäisi osata hoitaa raha-asiansa, se on perusta arjen sujumiselle. Ja muhun ei uppoa palstan sata ja yks tekosyytä, joiden mukaan joulupukki on kussu heidän luottotietonsa ja he itse ovat täysin syyttömiä tilanteeseensa.
 
La Paset
Voisin seurustella, mutta en tositarkoituksella, yhteen en menisi. Jos seurusteluvaiheessa on jo tiedossa tuollainen asia, mitä siitä tulee? Pitäisin silmät ja korvat avoinna, kävisin ulkona, koska ei tuo voi olla ainoa mies maailmassa, josta voisin olla kiinnostunut.
 
[QUOTE="silakka";25853341]Jollekin kommentoijalle.. ps. velat vanhenee 15 vuodessa viimeistään 20 vuodessa, ei ne roiku loppu elämää mukana, kunhan ei tee uutta velkaa.[/QUOTE]

Juu ei tuo paljon lämmitä, jos ikää olisi mittarissa esim 40-vuotta ja tietäisi, että puolisokin saa luottotiedot takaisin juuri ennen eläkkeellejäämistään.

Siinä vaiheessa kannata enää sitä punaista tupaa ja perunamaata alkaa hommaamaan..
 
"Vieras"
Periaatteessa kyllä, käytännössä en. En enää toista kertaa.

Se sitältää niin paljon asioita, jotka ovat ristiriidassa oman arvomaaimani kanssa, että vaikka ihminen kuinka olisi muuten ihana, niin tuollaiset asiat sisältävät valintoja, joita en itse voisi tehdä.

Onhan tässä toki se virheistä oppimisen näkökulmakin olemassa, mutta olen kuitenkin sen verran itsekäs paskiainen, että en jaksaisi vaikeuttaa omaa elämääni noin ratkaisevasti.

En mitenkään ajattele, että parisuhteessa raha ja omaisuus ovat yhteisiä, ja että niitä pitäisi olla suurin piirteinkään sama määrä. Katson kuitenkin, että toisen korviaan myötä veloissa oleminen tekisi asiat tosi vaikeiksi.
 
pyh
En enään toista kertaa. Jos hän on hoitanut asiansa ja maksanut velan pois, silloin voisin harkita, kunhan olisin tarpeeksi pitkään tapaillut ja saanut yleisen käsityksen rahankäytöstä > tekeekö jo uutta velkaa vai elääkö normaalisti.

Seurustelin vuosia miehen kanssa jolla oli luottohäiriömerkintä: tapaamamisestamme vuoden kuluttua hän sai luottotiedot kuntoon, sillä oli maksanut velkansa aikaseemin pois. Muutama vuosi meni hyvin, mutta mutta. Nyt kun lainaa sai niin hän sitä kyllä otti. Eikä tosiaankaan mihinkään että olisi talon tai auton ostanut. Tällä hetkellä hänellä on 6-10 000e ulosotossa.
 
Jaahas, liekkö oot napannu mun eksän...
Varo vaan, kohta hän asuu sun luonasi maksamatta mitään kuluja sillä perustein että ulosotto vie niin ison osan hänen tuloistaan. Jonkun ajan päästä huomaat että elätät hänet ja hänen lapsensa edellisestä suhteesta. Oot myös huomaamattasi ostanut miehelle vaikka ja mitä, mitä hän vaan on osannut olla vailla.
 
"vieras"
Voisin.
Ihminen kiinnostaa minua enemmän kuin mahdollinen varallisuutensa tai varattomuutensa.

:)
Mutta minun mielestä tuo kertoo siitä ihmisestä jotain sellaista että ei enää ihminen kiinnosta. Tai jos on ottanut opikseen, muuttanut tapojaan ja hoitaa asiaa kuntoon niin ehkä sitten, mutta muuten ei kyllä valitettavasti tuollainen ihminen kiinnosta, vaikka olisi muuten miten "ihana".
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;25852331:
anyway, ei olisi mua varten niin munaton mies, joka ei sulkisi tiliään maaniselta vaimolta vaik näkis mihin suuntaan perheen raha-asiat on menos. en siis valitsisi tota sun esimerkkiluuseriakaan.
Jos joku tuntematon hyökkääjä kaappaa haittaohjelman avulla vaikka sinun nettipankkitilisi ja ostelee tavaroita sinun nimissäsi ja ryssii sinun luottotietosi, niin se olisi logiikkasi mukaan siis sinun oma vikasi? Mukava nähdä, että palstalla käytetään nykyään samaa logiikkaa kuin Suomen oikeusjärjestelmässä, että uhrista tehdään syyllinen.
 
"vieras"
[QUOTE="silakka";25853341]Jollekin kommentoijalle.. ps. velat vanhenee 15 vuodessa viimeistään 20 vuodessa, ei ne roiku loppu elämää mukana, kunhan ei tee uutta velkaa.[/QUOTE]

Velat vanhenevat viimeistään 15 vuodessa, mikäli ne eivät ole rikosoikeudellisia velkoja. Rikosoikeudelliset velat vanhenevat viimeistään 20 vuodessa. Eli jos ei ole rikollinen, saa luottotiedot takaisin viimeistään 15 vuoden jälkeen.
 
huijattu
En enää koskaan. Perustin perheen sellaisen kanssa. Hän valehteli, peitteli ja esitti aivan muuta kuin mikä totuus oli. Toivon sydämestäni, ettet ole tavannut eksääni. Hän osasi olla kiltti, alussa, mutta pian alkoi helvetti.
 
"eee"
[QUOTE="vieras";25854954]Velat vanhenevat viimeistään 15 vuodessa, mikäli ne eivät ole rikosoikeudellisia velkoja. Rikosoikeudelliset velat vanhenevat viimeistään 20 vuodessa. Eli jos ei ole rikollinen, saa luottotiedot takaisin viimeistään 15 vuoden jälkeen.[/QUOTE]

Ei paljon lämmitä. Mä olen nyt 21, enkä kyllä odottelisi 35-vuotiaaksi asti esim. oman asunnon ostoa.
 
"vieras"
[QUOTE="eee";25855297]Ei paljon lämmitä. Mä olen nyt 21, enkä kyllä odottelisi 35-vuotiaaksi asti esim. oman asunnon ostoa.[/QUOTE]

Mutta merkinnäthän säilyvät tietyn aikaa sen jälkeenkin, kun velka on maksettu. Voihan ihmisellä olla periaatteessa rahaa vaikka kuinka paljon, mutta silti maksuhäiriömerkintä.

Ja eihän luottotietojen puuttuminen estä millään tavalla omistusasunnon ostamista, jos on tarpeeksi rahaa, jolla maksaa asunto. Vuokra-asunnon saantia luottotietojen puuttuminen voi vaikeuttaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25855344]Ja eihän luottotietojen puuttuminen estä millään tavalla omistusasunnon ostamista, jos on tarpeeksi rahaa...[/QUOTE]

Voisi olettaa että sitä ei ole, ainakaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kun kerran on joutunut ulosottoonkin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25855429]Voisi olettaa että sitä ei ole, ainakaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kun kerran on joutunut ulosottoonkin.[/QUOTE]

Jos vaikka voittaa lotosta 10 miljoonaa ennen kuin on merkinnät ehtineet poistua. Ei sellaisesta henkilöstä saa rahatonta mitenkään, vaikka kuinka yrittäisi luottotietojen puuttumisella selitellä.

Onhan tuollainen tilanne tosin erittäin epätodennäköistä, mutta teoriassa täysin mahdollista.
 
Millipidetär
En pysty kuvittelemaan tilannetta että seukkaisin mutta mistä sitä ikinä tietää jos vaikka sekoaisi lopullisesti :D.Ulosotto Veikon kanssa sais asennoitua elämään kuin yksinhuoltaja eli ottamaan kaikki lainat yksinään yms. Lapsien kanssa ei tarvis haaveilla kotona olosta kun tarvis palata heti äitiysloman jälkeen työelämää elättämään perhettä. Mä jotenkin ajattelen sen asetelman siten et toinen ei olisi täysvaltainen aikuinen... et tää olisi sellainen perässä vedettävä taakka...:(
 

Yhteistyössä