Voisitko alkaa "sijaiskohduksi" jollekin?

  • Viestiketjun aloittaja Joo
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Eli voisitko kuvitella itsesi kantamassa jonkun tutun tai tuntemattoman lasta 9kuukautta, jos tällä parilla ei olisi muuten mahdollisuutta saada lasta?

Miksi voisit/et voisi?

Pitäisikö mielestäsi siitä saada korvaus, ja jos pitäisi, niin mitä suuruusluokkaa se olisi?

Itse en varmaan pystyisi, en nimittäin pidä raskaana olosta yhtään....
 
Voisin, sisarelleni.

Tuntemattomalle ehkä en siitä syystä etten näkisi/olisi lapsen elämässä läsnä.
Kuitenkin se on jollain tavalla myös minun, vaikkei kuitenkaan olekaan.
Mutta asia olisi kuitenkin niin suuri että tahtoisin olla lapsen elämässä läsnä kuitenkin, vaikken äitinä.

Korvauksesta en tiedä- sairaalakulut ehkä?
 
canislupus
Voisin olla jollekin erittäin hyvälle tutulle tai ystävälle, jos ei hällä muuta mahdollisuutta olisi. Itsellä vaan tuppaa haittaamaan krooniset hiivatulehdukset raskaana ollessa. En minä kulujen korvausta isompaa korvausta tarvitsisi.
 
En alkaisi, minulle ei verisiteillä ole mitään väliä, en vain pystyisi luopumaan kantamastani lapsesta. Yhtä oma se olisi minulle kuin muutkin omani, joten minusta ei tuohon olisi.

Kyllä korvaus on paikallaan, suuruudesta en tiedä, se on kait asianomaisten sovittavissa.
 
Aiemmin kuvittelin pystyväni (1.lapsen jälkeen). Olen kai muuttunut itsekkääksi paskaksi kun enää en voisi kuvitella luopuvani vauvasta, jota kannoin 9kk. Vaikka samalla haluaisin tälläkin hetkellä tehdä sen tuttavapariskunnalle, joka käynyt jo 4v hoidoissa eikä omaa kuulu ja ikää alkaa jo olla...
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Pidän raskaana olosta yli kaiken mutta en varmasti pystyisi luopumaan vauvasta synnytyksen jälkeen eli en voisi alkaa sijaiskohduksi.
Näin vois olla miullakin..
Raskaana olo oli mukavaa,ei ollut ees kovaa pahoinvointia tai muita vaivoja,mutta rakastuin lapsiinikin jo masussaoloaikana kun tunnustelin niiden liikkeitä jne. En usko että pystyisin vauvasta luopumaan synnytyksen jälkeen..
 
En tosiaan vois :eek: Siinä on riski kuolla itekin ja omat lapset jäis ilman äitiä. En voisi minäkään luopua kantamastani lapsesta. Ja miten sitten se lapsi myöhemmällä iällä, jos saisi tietää... Ja en vois olla miettimättä mitä sille lapselle kuuluu. Ei ei ei..
 
Voisin, jollekin läheiselle ja mulle tärkeälle ihmiselle. En alkaisi rahasta kenellekään vieraalle. Itseasiassa, mulla on välillä niin kova kaipuu synnyttämään että voisin mennä vaikka heti, mutta vauvaa en tahtois kyllä :ashamed:
 
IhanPihallaSONE
Luultavasti en, koska voi olla että alkais pääkoppa luulemaan tavallaan sitä vauvaa omaksi. Minä taas en rahasta tekisi tota, mut jos kyse olis vaikka omasta siskosta tai parhaasta ystävästä, voisin harkita. Ehdottomasti haluaisin että tämä lapsi tulisi olemaan meidän elämässä tiiviisti mukana.
 
Mä oon tätä miettinyt todella paljon.
Todella läheinen ystäväpariskunta olis kyseessa,liki sisko.

Mutta mulla jo 5 lasta,4 raskautta ja oon miettinyt että mitä jos jotain menee vikaan,mun omat lapset jää äidittömiks.
AInahan se on rasite elimistölle ja vaikka oon tosi hyvin toipunut raskauksista ja mulle sopii raskaana olo,niin silti.
Mitä jos?

Ja tuo rahallinen puoli,kyllä sit musta pitäis saada kunnon korvaus sillä ihan kosmeettisia juttuja (arvet,repeämät)sekä palkanmenetystä yms haittaa koituu raskaudesta vaikka hyvin menisi.

 

Yhteistyössä