Voisitko alkaa "sijaiskohduksi" jollekin?

  • Viestiketjun aloittaja Joo
  • Ensimmäinen viesti
En.

Ihan itsekkäästi en haluaisi kantaa sisälläni lasta josta luopuisin heti. Toisekseen raskaudet ei ole aina helppoja, en jaksaisi niitäkään vaivoja ilman "palkkioa" ja edessä olisi kolmas sektio eli ei missään sanottu jos vaikka oma lapsiluku tyssäisi tuohon. Muutenkin kun on tuo vähän keskivertoa fyysisesti raskaampi esikoinen niin ihan huvikseni en siihen ottaisi vatsaa lisäksi kanniskeltavaksi.

Omasta vauvasta kyllä haaveilen... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Yks kysymys: onko Suomessa muuten edes mahdollista toimia sijaiskohtuna?!
Mä en edes tiedä...? Tietääkö joku?

suomessa lapsen synnyttäjä on lapsen äiti aina, oli bio vanhemmat sit ketä tahansa....
ja synnyttäjä ei voi itse valita kelle lapsi annetaan adoptoitavaksi...
Kyllä voi joissakin tapauksissa. Suomessa on ainakin yksi sellainen tapaus ollut, että naisen lapsi kuoli synnytykseen ja myös kohtu jouduttiin poistamaan jonkun komplikaation takia.
Naisen sisko synnytti (ja odotti) lapsen siskolleen ja tämän miehelle näiden omista sukusoluista.

Kohdunvuokraus rahasta on kai Suomessa kiellettyä.
 
vieras
Miehen kanssa vitsaillu, että jos voisin valita, niin olisin uudestaan raskaana ja synnyttäisin moneen kertaan uudestaan jos saisi nämä yövalvomiset vauvan kanssa vaihdettua siihen...

Mutta luulen että kyllä voisin. Ehkä jopa mielummin vieraalle kuin tutulle.
Mutta niinkun muutama aikaisemmin maininnut, niin vain kunnon korvausta vastaan, mitä esim jenkeissä maksetaan.
 
tietoa on
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Siskolleni voisin.

Suomessa sijaissynnytys on valitettavasti kiellettyä.
Otahan asioista selvää,
täälläkin näyttää olevan jo 2 tapausta tulleen julki joista tietoa:)
ja tässä julkisestikin tietoa sijaissynnytyksestä jossa äiti synnytti tyttärelleen lapsen
http://metku.net/~pesu/artikkelit/lainakohtu.php
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Eli voisitko kuvitella itsesi kantamassa jonkun tutun tai tuntemattoman lasta 9kuukautta, jos tällä parilla ei olisi muuten mahdollisuutta saada lasta?

Miksi voisit/et voisi?

Pitäisikö mielestäsi siitä saada korvaus, ja jos pitäisi, niin mitä suuruusluokkaa se olisi?

Itse en varmaan pystyisi, en nimittäin pidä raskaana olosta yhtään....
En. Kiintyisin liikaa. Rahallista korvausta tuollaisesta en osaa edes ajatella.
 

Yhteistyössä