M
Miuski harmailee
Vieras
Mulla on suku, joka on aika etäinen toisiinsa. Kuitenkin tähän yhteen serkkuun on suhteet säilyneet (näihin vuosiin asti), vaikka välillämme on n. 700km matkaa. Ollaan kirjoiteltu kirjeitä, soiteltu ja olen heidän kuopuksensa kummikin.
Serkulla on siis kolme tytärtä (kaikki jo aikuisiässä). Meillä oli pitkään kaksi tytärtä ja serkku aina välillä mainisti, kun jollekin heidän lähipiirissään syntyi poika, että arvaa harmittiko, kun niille ja niille syntyi poika. En oikein ymmärtänyt tätä, mutta myötäilin kevyesti.
No, sittenpä kävikin niin, että meidän kolmas lapsemme olikin poika. Ei ihan heti, mutta pikkuhiljaa alkoivat yhteydenotot serkultani vähenemään eikä hän enää ollutkaan helposti tavattavissa, kun soitin ja jos sain hänet kiinni, oli hän hyvin lyhytsanainen ja tyly puhelimessa. En keksi mitään, millä olisin häntä loukannut, kun ei oikeasti kuitenkaan olla jatkuvasti tekemisissä jo välimatkankin takia. Ja siihen mennessä oli vuosikymmenniä mennyt oikein hyvin. Mutta siis nykään ei soitella eikä saada kutsuja kylään eivätkä he käy meillä, vaikka heidän tyttäriensä puheista päätellen käyvätkin välillä pk-seudulla muissa asioissa. Tyttäriin onneksi olen yhteydessä ja he eivät tunnu tietävän tästä "välirikosta" mitään.
Niin voisiko olla, että serkku on vaan kateellinen siitä, että meidän perheeseen kuuluu poikalapsi? Voisiko olla, että tämmöinen asia voi jäytää toisen mieltä niin paljon, ettei hän halua olla enää yhteydessä? Harmittaa!!!
Serkulla on siis kolme tytärtä (kaikki jo aikuisiässä). Meillä oli pitkään kaksi tytärtä ja serkku aina välillä mainisti, kun jollekin heidän lähipiirissään syntyi poika, että arvaa harmittiko, kun niille ja niille syntyi poika. En oikein ymmärtänyt tätä, mutta myötäilin kevyesti.
No, sittenpä kävikin niin, että meidän kolmas lapsemme olikin poika. Ei ihan heti, mutta pikkuhiljaa alkoivat yhteydenotot serkultani vähenemään eikä hän enää ollutkaan helposti tavattavissa, kun soitin ja jos sain hänet kiinni, oli hän hyvin lyhytsanainen ja tyly puhelimessa. En keksi mitään, millä olisin häntä loukannut, kun ei oikeasti kuitenkaan olla jatkuvasti tekemisissä jo välimatkankin takia. Ja siihen mennessä oli vuosikymmenniä mennyt oikein hyvin. Mutta siis nykään ei soitella eikä saada kutsuja kylään eivätkä he käy meillä, vaikka heidän tyttäriensä puheista päätellen käyvätkin välillä pk-seudulla muissa asioissa. Tyttäriin onneksi olen yhteydessä ja he eivät tunnu tietävän tästä "välirikosta" mitään.
Niin voisiko olla, että serkku on vaan kateellinen siitä, että meidän perheeseen kuuluu poikalapsi? Voisiko olla, että tämmöinen asia voi jäytää toisen mieltä niin paljon, ettei hän halua olla enää yhteydessä? Harmittaa!!!