Voisiko joku oikea uskova vasttata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvii hyviä neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Nuo sopimusehdot arveluttavat. Joko alat uskoa johonkin kryptiseen juttuun tai joudut ikuiseen kidutukseen. Mitähän mahtaa lukea pienellä präntillä?

Noitahan voit sitten viisastella viimeisellä tuomiolla ja tsekata saatko neuvoteltua itsellesi hyvät/paremmat ehdot ja loppuratkaisut...

Minusta kaikkien maailman uskisten pitäisi silkasta solidaarisuudesta ryhtyä välittömästi uskolakkoon. Lakatkaa uskomasta, kunnes uuden liiton yksityiskohtia on hiottu. Helvettituomio pois, pelkkä kiirastuli riittää epäuskoisille. Se sentään loppuu joskus.

Joo niin loppuu ja oppi kiirastulesta onkin tyyppiesimerkki siitä kuinka kristinuskoon on lisätty tarkoitushakuisesti sinne kuulumattomia asioita. on niin paljon mukavampi opettaa ihmisille että kyllä se kiirastuli joskus loppuu kuin että helvetti ei lopu koskaan... ja helvetti siis tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta, jos et sitä tiennyt.

Eli kun ihminen jo täällä eläessään valitsee ettei Jumalasta perusta niin se on sitten se oma valinta joka kuoleman jälkeen sitten vain konkretisoituu. Ihan niinkuin henkilö itse on tahtonut.

Mitähän tarinoit?

Nimenomaan UUDEN TESTAMENTIN Ilmestyskirja kuvailee lopun tapahtumia ja sitä kuinka JUMALA TUOMITSEE toiset kadotukseen, toiset pääsevät pelastukseen. Ei siinä mitään fundamentalismia ole jos osaa lukea ja ymmärtää lukemansa.

Samoin, Jeesus oli nimenomaan se taho joka helvetistä puhuu. Vanha Testamentti ei koko helvettiä sellaisenaan tunne, juutalaisuudessa ei helvettiä tietääkseni edes ole. Helvetti nimenomaan kuuluu UUTEEN LIITTOON.

Ymmärrän jos se ihmistä ahdistaa, ajatus että joutuu vielä teoistaan ja tekemättä jättämisistään Jumalalle vastaamaan. Onhan se toki eräs ratkaisu (tosin huono ja lapsellinen) selittää että OIKEASTI muka kaikki tälläiset puheet tuomiosta ja helvetistä ovat jälkikäteen väärennettyjä kirjoituksia taikka vain vääriä tulkintoja.

"Ja sitten hän (Jeesus) myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: "Menkää pois minun luotani te kirotut, siihen ikuiseen tuleen joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä..." Matteus 25:41

Juuri tuossa tuot esiin ne isoimmat muutokset Jeesuksen opetuksiin, jotka kirkko on siihen lisännyt.
Jeesus ei tuomitsisi ketään, kuten ei Jumalakaan. Jeesus on rakkauden ilmentymä.

Tuo osoittaa sen, että vaikka tiedät totuuden noiden asioien takana, uskosi takia hyväksyt sen ja käyttäydyt kuin kaikki tosiaan olisi noin kuin raamatussa sanotaan.

Todellinen Jeesuksen opetuksiin uskovat ja niitä ymmärtävä, ei koskaan sortuisi tuohon, missä koko ajatus lähimmäisenrakkaudesta murskataan. Älä sano uskovasi Jeesukseen, jos hänen opetuksensa ovat sinulle hebreaa ja vääriä. Pelkkä henkilöön uskominen ei ole uskomista, vaan kuten Jeesus itsekin sanoi "Joka löytää näiden sanojen selityksen, se ei ole näkevä kuolemaa."

Jeesus on Jumala, itse Rakkaus.

ja helvetti siis tarkoittaa ikuista eroa Jumalasta, jos et sitä tiennyt.

Miten jokin, joka on Jumalasta lähtöisin, voisi olla siitä erossa? Miten joku joka on osa Jumalaa voisi siitä erkaantua?
Olet omannut sen kirkon opin, jonka mukaan ihminen on ruumis, joka kuolee ja kuolemansa jälkeen nousee taivaaseen, jos siihen on eläessään uskonut.
Täten kirkko erotti Jumalan ihmisestä, joka oli päinvastoin kuin Jeesus opetti.

Usko ei itsessään pelasta ihmistä. Se ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Ihmisen tulisi sen sijaan ymmärtää, että hän on jo henkinen olento, joka on aina ykseydessä Jumalan kanssa.

Katsohan TV7 tänään klo 14.40-15.10 ja ohjelma on nimeltään "Syvällisesti Sinun". David Aldous haastattelee David Pawsonia joka kertoo lopunajan tapahtumista siten kuin Ilmestyskirja asian kuvailee.

Jumala ei todellakaan ole pelkästään rakkaus. Jos joku on vain pelkkä sataprosenttinen rakkaus niin sehän tarkoittaa että on ihan sama mitä ihminen tekee, mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Mitään omaa ratkaisua ei tarvita silloin. Voit vaikka koko ikäsi tappaa muita ihmisiä, huorata, pahoinpidellä, varastaa, orjuutta muita... ja jumala se vain rakastaa sinua ja pitää sinua yhtä hyvänä tyyppinä kuin jotain toista ihmistä joka Intiassa auttaa orpoja elämäntyönään. Järjetöntä!

Vaikka ihminen ei pelastu omilla teoillaan eikä omin voimin, niin silti pitää ihmisen elämässään tehdä valinta, ketä Herranaan kumartaa. Näin sanoo Raamattu ja Jeesus, selkeästi. Sillä Jumala todellakin vihaa syntiä eikä huoli luokseen ihmistä, joka rakastaa syntiä enemmän kuin Jumalaansa.

http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=7D51EFC68492390FE8810F9F8F509700

Tästä linkistä näkyy... siis klo 14.40 tänään. Selitetään Jumalan rakkautta ja sen ilmenemistä. Muunmuassa.

Jumala ei todellakaan ole pelkästään rakkaus. Jos joku on vain pelkkä sataprosenttinen rakkaus niin sehän tarkoittaa että on ihan sama mitä ihminen tekee, mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Mitään omaa ratkaisua ei tarvita silloin. Voit vaikka koko ikäsi tappaa muita ihmisiä, huorata, pahoinpidellä, varastaa, orjuutta muita... ja jumala se vain rakastaa sinua ja pitää sinua yhtä hyvänä tyyppinä kuin jotain toista ihmistä joka Intiassa auttaa orpoja elämäntyönään. Järjetöntä!

Vaikka ihminen ei pelastu omilla teoillaan eikä omin voimin, niin silti pitää ihmisen elämässään tehdä valinta, ketä Herranaan kumartaa. Näin sanoo Raamattu ja Jeesus, selkeästi. Sillä Jumala todellakin vihaa syntiä eikä huoli luokseen ihmistä, joka rakastaa syntiä enemmän kuin Jumalaansa.

Juuri tuossahan se pointti onkin. Ihminen olisi vain biologinen robotti, jos Jumala hänen tekemisiinsä puuttuisi.
Näin ei ole, ihmisellä on vapaa tahto tehdä miten parhaaksi näkee. Toki Jumala kärsii, jos ihminen tekee luontonsa vastaisesti, mutta se johtuu tietämättömyydestä. Tietämättömyys on kuin painajainen, aamulla kun herää voi huokaista helpotuksesta, että se olikin vain unta eikä siten sitä taritse enää ajatella tai siihen uskoa.
Samoin käy kun tietämättömyys poistuu.
Kun valo valaisee sen kauheuden, jonka tämä ihminen kuvittelee kokeneensa, hän saa tietää, ettei se ollutkaan todellista. Valona he pitävät tietoa Isästä. Jokainen on toiminut ikään kuin unessa silloin, kun hänellä ei vielä ollut tietoa, mutta herättyään hän on oppinut ymmärtämään. Jeesus avasi sokeiden silmät.

Tietämättömyys ei ole syntiä, synti on vain ihmisen keksimä käsite. Jokaisen silmät aukeaa jossain välissä.

Nuo teot joita luettelit, johtuvat tuosta tietämättömyydestä. Se ei ole rankaisun paikka, ei Jumala rankaise ketään. Ihminen kun syntyy sokeana, kuten kissanpojat. Kaikkien silmät eivät aukea elämän aikana, koska ihmisen elämä on lyhyt.
Mutta jokaisella on mahdollisuus oppia ja ennenkaikkea kokea. Jossain välissä kuitenkin tieto saavuttaa jokaisen, toisilla siihen menee vaan kauan aikaa.

Sellainen ihminen jonka tieto on saavuttanut, ei toista enää orjuuta.

Tästä linkistä näkyy... siis klo 14.40 tänään. Selitetään Jumalan rakkautta ja sen ilmenemistä. Muunmuassa.

Katson kyllä, mutta tuossa lauseessa ilmoitat Jumalan olevan konkreettinen henkilö, sinulla on selvästi kuva hänestä? Se on se tapa, jolla kirkko Jumalan ilmoittaa tapa jota Jeesus ei opettanut.

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Et ymmärrä tiedeihmisten ajattelutapaa. He odottavat, että joku pakottaa heidät muuttamaan teorioitaan uusien todisteiden valossa. Tiede kehittyy ja muuttuu kaiken aikaa. Jos sinulla on uusia, luotettavia todisteita Jumalan olemassaolon puolesta, niin olet enemmän kuin tervetullut esittämään ne heille, eivätkä he pistä lainkaan pahakseen sitä, että heidän maailmankuvansa muuttuu totaalisesti todisteiden myötä. Heistä se olisi vain hienoa ja jännittävää.

Miksi luot oman kantasi sitten ilman mitään todisteita?
Tiede ei kumoa Jumana olemassa oloa, eikä sitä myöskään valoita.
Silti sinulla on olemassa selvä näkemys asiasta, vaikka et selvästikään ole perillä kaikesta siitä mitä tarvisit oman näkemyksesi luomiseen.
Tiedätkö kuka sinä olet? Oletko se minkä näet peilissä?

Kuten sanottu, tiede ei ota Jumalaan kantaa, koska tiede näkee vain Jumalasta kumpuavan aineellisen maailman. Kukaan ei pysty itseään korvista nostamaan ilmaan.

En väittänyt itse olevani tiedeihminen. Luotan heihin, mitä tulee erityisen vaikeisiin kysymyksiin, kuten jumalien olemassaolon todistamiseen. Tietty näppituntuma minulla kuitenkin on mahdollisiin todisteisiin ja penään niitä kaikilta tapaamiltani uskovaisilta. Jos heillä ei sellaisia ole, niin suurin osa mielenkiinnostani katoaa saman tien. Esimerkiksi moraalisäännöt täytyy minulle perustella silloin jollain muulla tavoin kuin mielikuvitusolennon kuvitteellisina käskyinä.

Omiin näkemyksiini olen ottanut aineksia sieltä sun täältä. Kriteerinä on niiden sopivuus aiempiin näkemyksiini, eli se, tuntuvatko ne hyvältä vai eivät. Joku on näkevinään siinä jumalallista tai saatanallista johdatusta, mutta minä en. Minulle ne ovat mielikuvitusolentoja. Sen oikeampia tai väärempiä ne eivät ole kuin muidenkaan ihmisten näkemykset. En väitä tuntevani totuutta; väitän vain, ettei kukaan muukaan tunne. Nämä asiat ovat aivan liian tärkeitä, jotta uskaltaisin sokeasti luottaa pölyisten kirjojen lukijoihin tai samoja elkeitä toistaviin massoihin.

Katson kyllä, mutta tuossa lauseessa ilmoitat Jumalan olevan konkreettinen henkilö, sinulla on selvästi kuva hänestä? Se on se tapa, jolla kirkko Jumalan ilmoittaa tapa jota Jeesus ei opettanut.

Kun olet katsonut (itse katsoin illalla jo) niin halutessasi kommentoi mitä ajatuksia herätti. Käyn illalla katsomassa oletko kommenttia laittanut.

Minä uskon Jeesukseen hyvin samanlaisella tavalla kuin mitä Pawson opettaa, sen varmaan olet huomannutkin :) Minä en usko että Jumala suvaitsee kaikkea mitä ihmiset suvaitsevat. Jumala on pysynyt samana kuin mitä Hän on aina ollut, vaikka maailma muuttuu. Ja yrittää muuttaa ja modernisoida myös Jumalaa.

Jumala on ennenkaikkea OIKEUDENMUKAINEN ja PYHÄ, toki myös rakkaus mutta myöskin vihata Hän osaa. Jumalaa pitää myös pelätä senverran että ei tee mieli "hyppiä Hänen silmilleen", ymmärtänet mitä tarkoitan?

Kohtapuoliin pitää lähteä muihin hommiin mutta palaan ketjuun illalla.

En väittänyt itse olevani tiedeihminen. Luotan heihin, mitä tulee erityisen vaikeisiin kysymyksiin, kuten jumalien olemassaolon todistamiseen. Tietty näppituntuma minulla kuitenkin on mahdollisiin todisteisiin ja penään niitä kaikilta tapaamiltani uskovaisilta. Jos heillä ei sellaisia ole, niin suurin osa mielenkiinnostani katoaa saman tien. Esimerkiksi moraalisäännöt täytyy minulle perustella silloin jollain muulla tavoin kuin mielikuvitusolennon kuvitteellisina käskyinä.

Omiin näkemyksiini olen ottanut aineksia sieltä sun täältä. Kriteerinä on niiden sopivuus aiempiin näkemyksiini, eli se, tuntuvatko ne hyvältä vai eivät. Joku on näkevinään siinä jumalallista tai saatanallista johdatusta, mutta minä en. Minulle ne ovat mielikuvitusolentoja. Sen oikeampia tai väärempiä ne eivät ole kuin muidenkaan ihmisten näkemykset. En väitä tuntevani totuutta; väitän vain, ettei kukaan muukaan tunne. Nämä asiat ovat aivan liian tärkeitä, jotta uskaltaisin sokeasti luottaa pölyisten kirjojen lukijoihin tai samoja elkeitä toistaviin massoihin.

Mutta Jumala ei ole olento, ei edes mielikuvitus.
Luotat tiedemiehiin, mutta kuten sanoin, heillä ei ole edes mahdollisuutta astua siihen maailmaan, joka on pinnan alla. Joten silloinhan heihin ei kannata tuossa asiassa tukeutua, koska tukea ei heiltä saa.

Kuten sanoit, nämä asiat ovat tärkeitä, ne ovat tärkeämpiä kuin mikään muu asia, koska ne on se mitä me ollaan. Mikset etsisi tuota näkemystä sieltä, mistä voit sen löytää. Ainoa paikka mistä voit sen löytää on kohdistaa katse sisäänpäin.
Sinun pitää ensin löytää itsesi, ennenkuin voit alkaa edes pohtia jumallallisuutta tai maailman olemusta. Se ei vaadi uskoa mihinkään tai keneenkään, vaan sitä että pysähtyy hetkeksi ja kyseenalaistaa kaiken mitä tietää tai on luullut tietävänsä.

Kuten g tuossa tekstissään http://kaksplus.fi/keskustelu/t1712627,125#m20377208 toteaa "Vaikka tiede on kulkenut pitkän matkaa tutkiessaan aikaa ja ainetta, se ei ole päässyt juuri mihinkään tietoisuuden ja mielen tutkimuksessa"

Tiede ei näe energian tuollepuolen, se tietää vain että tuo energia on kuin kalvon jonkin päällä. Kalvo joka antaa aineelliselle maailmalle sen olemuksen, jonka meidän tietoisuus aivojen välityksellä luo. He eivät yritä näyttää tietä tai antaa selitystä mistä tuo "kalvo" kumpuaa. Vaikka maailmoja olisikin lukemattomia, kenties äärettömiä määriä, ne ovat äärettömiä vain rajallisissa ulottuvuuksissaan. "Ylemmältä tasolta" nähtynä ne eivät ole äärettömiä.

Moraalisäännöt ovat niin ikään ihmisten luomia, eivät perustu mihinkään ulkoiseen vain siihen minkä ihminen näkee oikeaksi. Niillä ei ole mitään merkitystä minkään kannalta. Koska niitä rikkoo vain sellaiset, jotka ovat tietämättömiä itsestään. Sen takia tiedon lisääminen vähentää myös niiden määrää, jotka noita ns. moraalisääntöjä rikkoo.

Hei! Niin kauan, kun miehesi ei kulje vieraissa tai eroa sinusta, olet hänen vaimonsa.
Miehesi ei ole Jumalan edessä vastuussa tekemisistään, sillä ei ole uskossa. Et voi siis vaatia häneltä mitään.
Sinun on vain elettävä itse raamatun mukaan. Rukoilet avioliittonne puolesta ja kunnioitat miestäsi. Vaella rakkaudessa ja nöyryydessä, niin Herra johdattaa sinua oikealla tiellä voimassa. Voit luottaa siihen, että Hän tekee parhaansa ja asiat menevät juuri oikein ja oikealla ajalla. Siunausta siskoseni :)

Kuten g tuossa tekstissään http://kaksplus.fi/keskustelu/t1712627,125#m20377208 toteaa "Vaikka tiede on kulkenut pitkän matkaa tutkiessaan aikaa ja ainetta, se ei ole päässyt juuri mihinkään tietoisuuden ja mielen tutkimuksessa"

Se on sääli, sillä kukaan muukaan ei ole päässyt siinä juuri mihinkään. Erilaisia oppeja ja väitteitä kyllä piisaa, mutta jos rehellisiä ollaan, niin niillä on pelkkää viihdearvoa. Ehkä jotkin asiat pitää vain hyväksyä mysteereiksi, kunnes tiede kehittyy tarpeeksi sanoakseen niistä jotain pitävää.

Olen kokeillut shamanismia. Pidän sitä viihdyttävänä mielikuvitusmatkailuna.

Kun olet katsonut (itse katsoin illalla jo) niin halutessasi kommentoi mitä ajatuksia herätti. Käyn illalla katsomassa oletko kommenttia laittanut.

Minä uskon Jeesukseen hyvin samanlaisella tavalla kuin mitä Pawson opettaa, sen varmaan olet huomannutkin :) Minä en usko että Jumala suvaitsee kaikkea mitä ihmiset suvaitsevat. Jumala on pysynyt samana kuin mitä Hän on aina ollut, vaikka maailma muuttuu. Ja yrittää muuttaa ja modernisoida myös Jumalaa.

Jumala on ennenkaikkea OIKEUDENMUKAINEN ja PYHÄ, toki myös rakkaus mutta myöskin vihata Hän osaa. Jumalaa pitää myös pelätä senverran että ei tee mieli "hyppiä Hänen silmilleen", ymmärtänet mitä tarkoitan?

Kyllä, mutta mistä sinun käsitys tulee, ellei juuri raamatusta ja kirkon opetuksista?
Jos ne lähteet on luotu vain tietty tarkoitus silmälläpitäen, niin ei niistä kannata oppia ottaa.

Miksi tuon kaiken hyväksyt ja poistat ajatuksen Jeesuksen opetuksista.
Jeesushan Jumalan Sanan toi, Jeesus toi tiedon Totuudesta, mutta Sana ja Totuus eivät raamattuun ole päätynyt. Eikö silloin nuo pitäisi ammentaa sen ulkopuolelta? Jos ei, niin miksi hylätä kaiken sen opin jonka Jeesus antoi ja mitä raamatusta ja kirkosta ei löydy? Sen opin, jonka takia miljoonia viattomia naisia ja lapsia poltettiin roviolla, josta siten on maksettu suuri hinta.
Miksi vain kirkon antama kuva Sanasta ja Totuudesta on se minkä pitäisi omaksua, eikä sitä minkä Jeesus toi ihmisille?

Se on sääli, sillä kukaan muukaan ei ole päässyt siinä juuri mihinkään. Erilaisia oppeja ja väitteitä kyllä piisaa, mutta jos rehellisiä ollaan, niin niillä on pelkkää viihdearvoa. Ehkä jotkin asiat pitää vain hyväksyä mysteereiksi, kunnes tiede kehittyy tarpeeksi sanoakseen niistä jotain pitävää.

Olen kokeillut shamanismia. Pidän sitä viihdyttävänä mielikuvitusmatkailuna.

Viihdearvoa? Mikä tuo sen viihteellisyyden, ellei sitten se että ei näe noiden opetusten taakse? Siinä tapauksessa ei ole asioista vielä tietoinen, joten ei voi myöskään punnita niiden todellista arvoa.
Uskot vain tieteeseen, vaikka se ei ole pysyvää.

Jeesus sanoo: "Voi teitä, te jumalattomat! Teillä ei ole toivoa. Te luotatte siihen, mikä ei ole pysyvää."
"Voi teitä, jotka panette toivonne lihaan, tuhoutuvaan vankilaan. Kuinka kauan olette unohduksen vallassa ja kuinka kauan luulette, että katoamattomatkin tuhoutuvat? Teidän toivonne perustuu tähän maailmaan, ja tämä elämä on teidän jumalanne. Te turmelette sielunne!"
"Voi teitä, te vangitut! Teidät on sidottu luoliin. Naurakaa vain! Hullun naurua te nauratte. Te ette käsitä tuhoanne ettekä tajua tilaanne. Te ette ymmärrä, että olette pimeässä ja kuoleman omia! Olette tulesta juopuneita ja täynnä katkeruutta. Sisäinen palonne on saanut teidät niin tolaltanne, että vihollistenne myrkky ja iskut tuntuvat teistä suloisilta. Pimeys on teille aurinko, sillä olette vaihtaneet vapautenne orjuuteen..."

Erilaisia oppeja piisaa, koska ne ammentavat samasta lähteestä oppinsa. Shamaani saa voimansa samasta lähteestä, kuin uskovaisen rukouskin tai Intialaisen joogin kyvyt.
Sinulle se on vain viihdettä, koska olet liian kaukana sitä ymmärtääksesi, tajuntasi ei ole tarpeeksi laaja sitä sisäistääksesi. Lukemalla ja oppimalla voit laajentaa tietouttasi, mutta se ei hyödytä, jos uskosi on sokea ja turvaat tieteeseen siinä missä kristinuskovainen turvaa pelkkään raamattuun.

Siihen itsekin aikoinaan tukeuduin, tieteeseen. Siinä vaiheessa kun huomasin miten matematiikan päässä häämöttää umpikuja ja miten kvanttimekaniikka ei pääse tarpeeksi syvälle porautumaan olevaisuuden ytimeen, laajennin oppini sen ulkopuolelle etsimällä tietoa sieltä missä aineellinen maailma kohtaa aineettoman.

Kyllä, mutta mistä sinun käsitys tulee, ellei juuri raamatusta ja kirkon opetuksista?
Jos ne lähteet on luotu vain tietty tarkoitus silmälläpitäen, niin ei niistä kannata oppia ottaa.

Miksi tuon kaiken hyväksyt ja poistat ajatuksen Jeesuksen opetuksista.
Jeesushan Jumalan Sanan toi, Jeesus toi tiedon Totuudesta, mutta Sana ja Totuus eivät raamattuun ole päätynyt. Eikö silloin nuo pitäisi ammentaa sen ulkopuolelta? Jos ei, niin miksi hylätä kaiken sen opin jonka Jeesus antoi ja mitä raamatusta ja kirkosta ei löydy? Sen opin, jonka takia miljoonia viattomia naisia ja lapsia poltettiin roviolla, josta siten on maksettu suuri hinta.
Miksi vain kirkon antama kuva Sanasta ja Totuudesta on se minkä pitäisi omaksua, eikä sitä minkä Jeesus toi ihmisille?

Vielä ehdin hieman kommentoida eli:

Jos Sana ja Totuus ei ole Raamattuun päätynyt (kuten väität) niin mihin se päätyi? Et sinä ole Jeesuksen aikalainen joten toisenkädentiedon varassa olet jokatapauksessa. Mistä syvä luottamuksesi johonkin muuhun?

Mistä tiedät että juuri Raamattuun kirjoitettiin vääristelty oppi eikä niihin muihin ns. "kirjoituksiin" joita sinä pidät vääristelemättöminä? Ja mitä nuo kirjoitukset ovat? Vai suullistako perimätietoa se on? Vaiko vain sisäinen tunne? Järkeilyä?

Minä olen elämäni varrella rukoillut monta monituista kertaa, pyytäen milloin paranemista sairaudesta, milloin ratkaisua ongelmaan, milloin vain merkkiä Jumalalta että tiedän Hänen olevan kuulolla. Ja minulla on täysi varmuus että Jumala kuulee minut ja vastaa minulle sillä liikaa on "sattumia" tapahtunut jos nuo rukousvastaukseni ovat sattumia. Niitä on kuitenkin varovaisestikin arvioituna useita kymmeniä, jotkut pienempiä mutta jotkut todella isojakin ihmeitä.

Miksi väität ettei UT sisällä Jeesuksen opetuksia? Mistä sinun käsityksesi kumpuavat? Väitätkö todellakin, että maailmassa ei ole kaksi vastakkaista vaikuttavaa persoonaa (huom! Ei pelkkiä voimia!), Jumala ja Saatana?

Ja minkä kirkon antamasta kuvasta nyt puhut? Luterilainen? Katolinen? Ortodoksi? Helluntailainen? Vapaakirkollinen? Metodisti? Babtisti? Adventisti? Kyllä se sinunkin edustamasi "kuva" jonkun lahkon, kirkon tai suunnan (New Age esimerkiksi) antama kuva on, tai ehkä sinulla on joku ihan oma tulkinta mutta millä perustein sinun versiosi totuudesta on juuri se vääristelemätön TOTUUS?

Uskovan ihmisen on aina pidettävä mielessä, että kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Toisin sanoen, kaikki ei ole Totuutta mitä totuudeksi väitetään. Ja Raamatussa varoitetaan sielunvihollisen eksyttävästä vaikutuksesta, hänen piirustuksiinsa sopii mainiosti että ihminen epäilee eikä usko kirjoitettua Sanaa eikä muutoinkaan usko vaan sepustelee uskoaan vähän fiilispohjalta että miten nyt sattuu milloinkin HYVÄLTÄ tuntumaan tämä uskominen.

Suosittelen kaikille TV7:lta sellaisia ohjelmia kuin Uusi testamentti avautuu, Vanha testamentti avautuu (yleensäkin kaikki D. Pawsonin ohjelmat siis ovat hyviä), Raamattu Rakkaaksi (Maj-Lis Janatuinen), Cafe Raamattu, Syvällisesti Sinun (David Aldous haastattelee milloin evankelistoja, milloin muita uskovia), One Way (Tapani Suonto), Elämän virta ( Raija Ahvenainen-Rantala ja Tauno Rantala), Kämmenellä (terapeutti Salme Blomster) ja ulkolaisista parhaasta päästä on Iloa arkeen- Joyce Meyer, Hillsong TV (Brian Houston) ja Yltäkylläinen elämä ( Paul Scanlon).

Ai niin ja yksi aivan mahtava suomalainen ohjelmasarja unohtui eli HYVÄT, PAHAT JA PYHÄT (Paavo Järvinen).

Ja sellainen mitä en suosittele kenellekään on Benny Hinn, menestysteologi pahimmillaan. Ei hyvä, jostain syystä seiskalla vain pyörii. Hänen opetuksesnsa on ristiriitaistakin aika ajoin.

Tuosta kun katselette niin ainakin ymmärrätte sen jälkeen, mitä on kristinusko. Vaikka ei itse uskoisikaan niin ainakin tulee perusasiat selviksi ja tietää paremmin itsekin että mihin EI usko.

Siunausterveisin, uskis

Kysyt mihin Sana päätyi? Kirkko poltti sen, ainakin yritti polttaa ja tuhota sitä niin paljon kuin käsiinsä sai.
Kysyt mikä kirkkoa? Kirkko joka otti kristinuskon omakseen, roomalaiskatolinen kirkko, josta on erkaantunut eri haaroja, kirkkoja, mutta jotka lukee samaa krijaa ja samoja oppeja.
Tästä tietoa löytyy historiasta, kirkon aikakirjoista.

UTsta löytyy Jeesuksen opetuksia, sanoja, kenties jopa 20% niistä, joskin itseään eri evankeliumeissa toistaen. Useat kohdat ovat näkyvästi muunnettu, kun niihin perehtyy. Mm. Sydämen Evankeliumi-kirjasta voi lukea lisää noista kohdista, jotka sotii Jeesuksen olemusta ja opetuksia vastaan.
Yhtenä näkyvänä esimerkkinä Sanan muuntelusta on jälleensyntymisopin poistaminen raamatusta ja siitä aiheutuneista vainoista mm. kirkon inkvisiittorien kautta.

Mm. Ruusu-Ristin ritarit pitivät elossa tietoa Totuudesta ja Sanasta, jotta kirkko ei saisi totuutta hävitettyä kokonaan maan päältä. Myös muut tahot ovat pelastaneet noita oppeja ja sen aikaisia kirjoituksia, joissa tulee on pitkälti esiin monia samoja kohtia, joita löytyy raamatusta, joskin hieman eri sanoin tai eri muodossa, johtuen siitä miten ne ovat evankeliumien kirjoittajien omassa tekstissä kuvattu erilailla. Niistä käy myös ilmi noita suoria lisäyksiä eri kohtien loppuun, joissa puhutaan mm. kadotuksesta ja hampaiden kiristelystä, jotka raamatusta löytyy.

Raamattua sanotaan ristiriitaiseksi, että siellä on asioita joita puolletaan ja taas toisessa kohdassa kielletään. Nuo ja monet muut kohdat, jotka antavat Jeesuksesta ja Jumalasta vaihtelevan kuvan, johtuu juuri siitä miten asioita on muutettu valtaapitävien mukaisiksi, jotta lopullinen valta ollaan saatu siirrettyä pois ihmisiltä, kirkon käsiin.

Jokainen voi luoda oman kuvan Totuudesta, mutta miten sen voisi tehdä raamatun perusteella, joka on hyvin suppea ja kiistanalainen kokoelma? Jo pelkästään sen historian perusteella mikä kirkon teoista on.

Tottakai olet saanut rukouksilla aikaiseksi sen mitä olet halunnut, koska sen voima on sinussa ja kaikkialla ympärilläsi. Se toki tulee Jumalasta, kuten kaikki, mutta Jumala ei sitä erikseen rukouksiisi johda tai tee asioita sen mukaan mitä rukoilet. Sinä teet sen itse. Tuo on yksi asia, minkä kirkko on halunnut salata ihmisiltä, koska se olisi vähentänyt heidän valtaansa. Kansan piti saada luulla, että Jumala tekee asioita ja vaikuttaa ihmisten tekemisiin ja toimiin. Ja että kirkko on paras tapa saada se oppi rukouksista ja tuoda Jumalan voimaa seurakuntaan.
Se vie taaskin ihmisiltä sen vapaan tahdon, jos Jumala määrää mitä tapahtuu ja kenelle tapahtuu.
Lapsihan kysyy äidiltään, miksi Jumala sallii sodat ja kärsimykset, joissa jopa lapsia kuolee. Kun lapsi kasvaa aikuiseksi, niin hän itse aiheuttaa osaltaan tuota kärsimystä ja ruokkii sotia. Jumala ei silti puutu asioihin, koska valta on ihmisillä.
Jumala tietää, että tuo kaikki aiheutuu tietämättömyydestä ja että ihmisellä menee oma aikansa se tajutakseen, vaikka sen kärsimyksen kautta, jonka on itselleen aiheuttanut omilla teoillaan. Jossain vaiheessa ihminen pysähtyy kyseenalaistamaan kaiken kokemansa ja oppimansa ja lähtee etsimää Totuutta tai hän kokee ns. pinen valaistumisen, joka hänet herättää.

Yhä useampi alkaa huomata muutoksen tarpeen ja sen, että nykyinen tapa ei ole ollut toimiva. Se ei ole mistään saatu kuva tai oppi, vaan se tulee ihmisestä, hänen olemuksestaan. Ja se on pakollinen muutos kehityksen tiellä. Se on koko olemassaolon tarkoitus, eikä Jumalan siksi ole tarpeen puuttua asioihin, edes rukouksien kautta.

Jumala ei ole persoona tai jotain mistä ihmisellä voisi olla jokin kuva tai ajatus. Mutta Jumala on osa meitä ja me olemme osa Jumalaa, vaikka kirkko sen yrittääkin kieltää.

Jeesuskin opetti, että ylösnousemuksen on tapahduttava tässä elämässä, sen jälkeen kun ei enää saa mitään. Kirkko taas opettaa juuri päinvastoin, koska tällöin ihminen voi turvata vain kirkkoon ja uskoon, saaden siten paikan taivaassa. Se ei kannusta omaan ajatteluun.

"Uskovan ihmisen on aina pidettävä mielessä, että kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Toisin sanoen, kaikki ei ole Totuutta mitä totuudeksi väitetään. Ja Raamatussa varoitetaan sielunvihollisen eksyttävästä vaikutuksesta, hänen piirustuksiinsa sopii mainiosti että ihminen epäilee eikä usko kirjoitettua Sanaa eikä muutoinkaan usko vaan sepustelee uskoaan vähän fiilispohjalta että miten nyt sattuu milloinkin HYVÄLTÄ tuntumaan tämä uskominen"

Juuri niin. Ihmisen ei sovi epäillä raamattua eikä kirkon opetuksia, koska se olisi sielunvihollisen, Saatanan tahdon mukaista. Saatanan jonka kirkko toi maailmaan opissaan, jotta ihminen ei kirkon piiristä pois kääntyisi vaan pysyisi nuhteessa ja kurissa.
Totuuuden voi löytää vain, jos kyseenalaistaa ensimmäisenä tuon väärän opin, jota kirkko on alusta alkaen opettanut. Ilman sitä ei ole edes mahdollista alkaa totuutta etsimään. Tuon totuudenhan jokainen voi löytää itsestään, jos on sille avoin. Mutta se ei ole mahdollista, jos turvaa raamattuun, kuten kirkko haluaa sinun tekevän. Koko oppisi ja uskosi on sen varassa, kuten kirkko on halunnut alusta alkaen. Ja se mitä kirkko lupaa on niin suurta, ettei uskovainen voi sitä kavahtaa tai epäillä sen taustoja, onhan se pakotie jo tukittu Saatanalla ja asian epäily on sielunsyöjän tekosia.
Uskosta ei ole pelastusta, jos sille on jo sydämensä avannut.

Onneksi jokaiselle annetaan uusi mahdollisuus, siinä tuomitaan tekonsa ja punnitaan sitä opppia jota ollaan elämässään kokemusten myötä saanut. Tuomiolta ei siten kukaan välty, jokainen kuitenkin tuomitsee itse itsensä, Jumala ei sitä tee. Sen mukaan miten asiat ovat menneet ja sen mukaan miten on itseleen karmaa kerännyt, palataan takaisin elämään, koska vain siten voi kartuttaa viisautta kokemusten myötä.

Tuo Juutalaisilta tullut oppi oli kova pala kirkolle ja se oli myös heidän tekemä virhe jättää se raamattuun. Koska tuon seuraukset vie osaltaan paljon pontta heidän pyrkimyksestään. Sen takia se suurimmaksi osaksi poistettiin. Mutta sielulle, meidän olemukselle, sillä on suuri merkitys.

Tuota mien kirjoitusta lainaten http://kaksplus.fi/keskustelu/t1703651,100#m20114312

"Kun kirkko kielsi jälleensyntymisopin ja Vuorisaarnan käytännöllisen siveysopin, silloin kaikki meni pimeäksi. Tärkeimmät tapahtumat ihmiselämässä siirtyivät jonnekin epämääräiseen maailmanloppuun, ja nekin järjettömiksi vääntyneinä. Myöskin se vähä mikä jäi käytäntöön, sekin vääntyi nurinpäiseksi. Uskonnon piti olla se henkinen valo ja voima, joka auttaisi ihmisiä nousemaan ylös tietämättömyydestä, ylös sodasta, veriteoista, mutta uskonto kääntyikin päinvastoin sellaiseksi, että se selittää sekä Jeesuksen teloituksen että jatkuvat veriteot sodan ja teloituksen muodossa pyhiksi ja sankarillisiksi toimituksiksi."

Toinen hyvä esimerkki uskosta on tuo kristinopin jakautuminen jo alussa, josta löytyy santanan teksti tuosta samasta treadista. kaksplus.fi/keskustelu/t1709734,225#m20173644
Tuo kannattaa lukaista, koska tuo jos mikä kertoo sen miksi kirkkoon ei kannata luottaa. "Näin muodostui kirkko, joka ei enää pyrkinyt Kristuksen opin mukaiseen tietoon ja taitoon, vaan puolittain tietoisesti ja puolittain tietämättään, pyrki valtaan ja mahtiin"

Nyt keskityn tuohon videoon

Nyt keskityn tuohon videoon

Tuossa lopussa tuli tuo mainospätkä, missä mainittiin tuo Matt. 13:44 juttu miehestä, joka löysi aarteen pellosta. Raamatussa taivasten valtakuntaa verrataan tuohon aarteeseen, kun taas samasta lähdetekstistä toinen kirjoitus menee seuraavasti:
Jeesus sanoi: "Valtakunta on kuin mies, joka ei tiennyt, että hänellä oli kätketty aarre pellossaan. Kun hän kuoli, pelto jäi hänen pojalleen. Tämäkään ei tiennyt mitään aarteesta. Hän vain peri pellon ja myi sen pois. Aarre paljastui vasta kun mies, joka osti sen pellon, alkoi kyntää sitä. Hän ryhtyi lainaamaan rahaa korkoa vastaan, kenelle vain halusi."

Selvästi Matteuksen evankeliumin kirjoittanut on tehnyt tekstinsä ulkomuistista ja siten hänen versionsa poikkeaa selkeästi.

Tuossa keskustelussa mitä nuo tuossa nyt puhuvat, he puhuvat pyhästä hengestä ja siitä että tuo sinun mainitsema new age on eksytystä. He eivät selvästi tiedä mistä puhuvat, jos jokin jonka ainut ajatus on lähimmäisen rakkaus, on eksytystä. Huoh, tuo on juuri tuota kirkon höpinää vailla totuutta.

Se pyhähenki mistä he puhuvat on läsnä kaikilla ja sen myötä se toteutuu tai jättää toteutumatta, eikä siihen tarvita Jumalan läsnäoloa. Kuin nuo ihmeetkin. Ei ihmeitä ole olemassakaan, ne ovat kaikki luonnollisia ja ihmisestä lähtöisin. Nuo taas pistää kaikki Jumalan teoiksi ja vain Jumalan kautta asiat tapahtuu. Nuo johdattaa ihmisen vaan kauemmas Jumalasta puheillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lamminsydan:
Hei! Niin kauan, kun miehesi ei kulje vieraissa tai eroa sinusta, olet hänen vaimonsa.
Miehesi ei ole Jumalan edessä vastuussa tekemisistään, sillä ei ole uskossa. Et voi siis vaatia häneltä mitään.
Sinun on vain elettävä itse raamatun mukaan. Rukoilet avioliittonne puolesta ja kunnioitat miestäsi. Vaella rakkaudessa ja nöyryydessä, niin Herra johdattaa sinua oikealla tiellä voimassa. Voit luottaa siihen, että Hän tekee parhaansa ja asiat menevät juuri oikein ja oikealla ajalla. Siunausta siskoseni :)

Raamatun mukaan avoliitto on yhtä iso synti kuin homous, joten kyllä ap nyt elää synnissä ja joutuu kadotukseen jos ei naimisiin mene, kuten uskovien mukaan homokin, joka toteuttaa seksuaalisuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raamatun mukaan avoliitto on yhtä iso synti kuin homous, joten kyllä ap nyt elää synnissä ja joutuu kadotukseen jos ei naimisiin mene, kuten uskovien mukaan homokin, joka toteuttaa seksuaalisuuttaan.

Seksi on maallista, materialismia. Seksi liittyy kehoon, jota ilman sitä ei ole. Ja keho on vain illuusio, merkki materialismista jota ego pönkittää tai jonka ego luo.
Henkinen ihminen ei seksiä harrasta ja myöskin Jeesus sanoi että yhdyntä on lähtöisin lihan himosta, joka ei ole pysyvää.

Yhteistyössä