Voisiko joku oikea uskova vasttata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvii hyviä neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedäthän että aina rukousvastaus ei ole se, jota me pyydetään? Siis Jumalalla voi olla toisenlainen näkemys siitä, miten asioiden tulee mennä.

Se, että rukoilee "oikein" ei siis takaa, että saa mitä pyytää. "Ihminen päättää, Jumala säätää."

Niin, tiedän! Ja alankin olla jo sitä mieltä, että Jumala ei taida haluta meidän menevän naimisiin. Tiedän senkin, että Jumala pystyy vaikkuttamaan ihmisen tahtomiseen ja tekemiseen.

Kuinka kauan asia on ollut "vireillä"?

Mä olen itse pettynyt muutaman kerran, mutta sitten todennut, että hyvin kävi, vaikka ei mennyt kuin toivoin. Jumala huolehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Juttele jonkun naispuolisen vapaakirkon tai helluntaisrk:n sielunhoitajan kanssa mitä pitäisi tehdä. Mutta minä puhuisin tästä asiasta kyllä vain ja ainoastaan toiselle naiselle, en miehelle.

Miksei ev.lut?

Koska ap haluaa nimenomaan oikeiden uskovien mielipiteitä.

Helluntalaiset ovat oiketa uskovia ,niin myos vapaakirkkoset ja ev.lut

Ehkä niin, en vain halunnut missata tilaisuutta kuittailla noin neljälle miljoonalle suomalaiselle. Minusta on hölmöä hehkuttaa isiemme uskoa, kun luopioisämme kääntyivät pois esi-isiemme uskosta.

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Juttele jonkun naispuolisen vapaakirkon tai helluntaisrk:n sielunhoitajan kanssa mitä pitäisi tehdä. Mutta minä puhuisin tästä asiasta kyllä vain ja ainoastaan toiselle naiselle, en miehelle.

Miksei ev.lut?

Koska ap haluaa nimenomaan oikeiden uskovien mielipiteitä.

Helluntalaiset ovat oiketa uskovia ,niin myos vapaakirkkoset ja ev.lut

Ehkä niin, en vain halunnut missata tilaisuutta kuittailla noin neljälle miljoonalle suomalaiselle. Minusta on hölmöä hehkuttaa isiemme uskoa, kun luopioisämme kääntyivät pois esi-isiemme uskosta.

luultavasti ymmarran mita tarkoitat. Ei isie tai esi-isien uskolla pelastuta ,vann omalla uskolla, jos nain voin sen sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sille taas, jos kieltäydyt seksistä vedoten siihen ettette ole naimisissa... siihen en voi muuta sanoa kuin että se voi miehestäsi tuntua yhtä kuin pakottamiselta.

Tota mä oon kans miettinyt. Seksiä avoliitossa. Onko kieltäytyminen oikein vai pelkkää kiusantekoa? Saattaisinko vain mieheni kiusaukseen kieltäytymällä?

Ja aivan, en minäkään puhuisi miespuoliselle tästä enkä mistään muustakaan sielunhoidollisesta asiasta.

Miten olette voineet olla ilman seksiä jos teillä on lapsia?

Yllättävän paljon tuottavat nuo mielikuvitusystävät ongelmia! Rukoilu on yhtä tehokasta kuin veden kantaminen avannosta toiseen, joten kyllä nämä "ongelmat" on ratkaistava ihan terveellä järjellä ja keskustelemalla, ei mutisemalla mielikuvituskavereille.

Onko viime aikoina TIEDE todistanut että Jumala on mielikuvitusolento? Onpa jäänyt minulta tuo lööppi huomaamatta!

Miksei ev.lut?

No evlut puolelta harvemmin pystyy sanomaan ketkä siellä ovat elävässä uskossa ja ketkä vain töissä kirkossa palkkaa nostamassa. Minua ei tässä asiassa ja kysymyksessä mitkään "suvaitsevat" vastaukset tyydyttäisi vaan haluaisin TODELLA jonkun USKOVAN kanssa keskustella ongelmasta.

Yllättävän paljon tuottavat nuo mielikuvitusystävät ongelmia! Rukoilu on yhtä tehokasta kuin veden kantaminen avannosta toiseen, joten kyllä nämä "ongelmat" on ratkaistava ihan terveellä järjellä ja keskustelemalla, ei mutisemalla mielikuvituskavereille.

Onko viime aikoina TIEDE todistanut että Jumala on mielikuvitusolento? Onpa jäänyt minulta tuo lööppi huomaamatta!

Eipä ole tiede todistanut sitäkään, että sinun vasemmassa korvassasi ei elä näkymätöntä keijukaista, mutta saako se silti sinua tunkemaan rusinoita korvaasi keijukaista ruokkiaksesi?

Se että puhut vapaan suunnan henkilön kans ei tarkoita että hän olis aito uskova, et näe ihmisen sisimpään. Itse tunnen ev.lut.henkilöitä ja tiedän varsin hyvin ettei esim. papin raskaassa työssä selviydy ilman henkilökohtaista uskoa.
Neferin neuvot olivat hyviä (ps. eikös hän ole hellari?)
Voimia sinulle ja toivon ja uskon että Jumala johdattaa sinua kun kuljet rukoillen! Vaikka tulisi ero on lapsilla oikeus nähdä isäänsä.
Tuota en tajua miksi sielunhoitajan pitäis olla naispuolinen, ok toki kun niin tahdot, omalla kohdallani taas miesten kanssa helpompi puhua, kaveritkin miehiä.

Eipä ole tiede todistanut sitäkään, että sinun vasemmassa korvassasi ei elä näkymätöntä keijukaista, mutta saako se silti sinua tunkemaan rusinoita korvaasi keijukaista ruokkiaksesi?

Ei ole TIEDE todistanut sitäkään todellakaan sillä TIEDEhän kieltäytyy huomioimasta koko Jumalaa ja Hänen olemassaolonsa mahdollisuuttakaan.

Mutta sen voin kertoa että MINULLE ( kuten muutamalle sadalle miljoonalle muulle ihmiselle) Jumala on todistanut olevansa olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Se että puhut vapaan suunnan henkilön kans ei tarkoita että hän olis aito uskova, et näe ihmisen sisimpään. Itse tunnen ev.lut.henkilöitä ja tiedän varsin hyvin ettei esim. papin raskaassa työssä selviydy ilman henkilökohtaista uskoa.
Neferin neuvot olivat hyviä (ps. eikös hän ole hellari?)
Voimia sinulle ja toivon ja uskon että Jumala johdattaa sinua kun kuljet rukoillen! Vaikka tulisi ero on lapsilla oikeus nähdä isäänsä.
Tuota en tajua miksi sielunhoitajan pitäis olla naispuolinen, ok toki kun niin tahdot, omalla kohdallani taas miesten kanssa helpompi puhua, kaveritkin miehiä.

No on sillä nyt aikalailla merkitystä minulle, MITEN ja MIHIN pappi uskoo ja luulen että myös ap on tätä mieltä.

Nykyevlutkirkossa ollaan niin "suvaitsevia" että riittää jos pappi nyt johonkin uskoo, olkoon se uskon kohde vaikka sielunvaellus.

Alkuperäinen kirjoittaja tarvii hyviä neuvoja:
Elän avoliitossa, mies ei halua naimisiin kanssani ja meillä on lapsia. En ole ollenkaan tyytyväinen tilanteeseemme ja mua hävettää ja ahditaa tää avoliitto sen takia ettei se ole Raamatunmukainen tapa elää. Mitä minä voisin tehdä?

Raamatunmukainen tapa elää on kirkon kirjoittama tapa elää. Elä kuin itse tärkeäksi tunne, äläkä tee elämääsi raamatun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Mutta sen voin kertoa että MINULLE ( kuten muutamalle sadalle miljoonalle muulle ihmiselle) Jumala on todistanut olevansa olemassa.
Miksei niille lopuille?

He eivät ole halunneet uskoa sitä vähää että olisivat vilpittömästi rukoilleet ja pyytäneet Jumalaa ilmaisemaan itsensä ja tahtonsa tällr rukoilijalle. Mutta toki jos uskot että Jeesus on vapahtajasi ja Jumalan poika ja pyydät että hän tarttuu elämäsi kulkuun ja annat Jeesukselle luvan tulla elämäsi Herraksi niin kyllä sinäkin vastauksesi jossain ajanhetkessä tulet saamaan.

Mutta puolensa on ensin ihmisen tietoisesti valittava kun etsikkoaikaon, ei Jeesus väkisin seuraan tuppaa. Vain kutsuttuna.

Ei ole TIEDE todistanut sitäkään todellakaan sillä TIEDEhän kieltäytyy huomioimasta koko Jumalaa ja Hänen olemassaolonsa mahdollisuuttakaan.

Ole hyvä ja pakota tiede hyväksymään Jumalan olemassaolo. Voit tehdä sen esimerkiksi tällä sivulla: http://www.400monkeys.com/God/

Minulle taas kelpaavat vain tieteelliset todisteet. Olen sillä tavalla kranttu.

Ai vasta nytkä tuntuu että elät "synnissä"? Kun lapset on tehty ja yhdessä vaikka kuinka kauan elätty. En tiedä, olenko "oikeassa uskossa" ja mikä se oikea usko on, mutta minun Jumala on rakastava ja anteeksi antava. En usko, että se monta tuhatta vuotta vanha kirja on ainoa oikea tapa lähestyä Jumalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Elän avoliitossa, mies ei halua naimisiin kanssani ja meillä on lapsia. En ole ollenkaan tyytyväinen tilanteeseemme ja mua hävettää ja ahditaa tää avoliitto sen takia ettei se ole Raamatunmukainen tapa elää. Mitä minä voisin tehdä?

Raamatunmukainen tapa elää on kirkon kirjoittama tapa elää. Elä kuin itse tärkeäksi tunne, äläkä tee elämääsi raamatun mukaan.

Mikäs uskova sinä olet (eli mihin uskot) kun Raamatun arvovallan Jumalan Sanana täysin tohdit romuttaa?

Itse uskon Jeesukseen.

Miten voit saada tieteellisiä todisteita, kun tiede voi tutkia vain aineellista maailmaa?
Tieteen alue on varsin rajoittunut ja pieni, joten pieneksi jää maailmasikin jos et tuon ulkopuolelle käy

Tultuani uskoon, elimme avoliitossa ja sanoin miehelleni, että meidän on muutettava erilleen niin kauaks aikaa että menemme naimisiin, (hääpäivä oli jo sovittu 2v päähän, olimme siis kihloissa), sanoin myös että ymmärrän jos hän haluaa lopettaa suhteen, mutta menimme sitten salaa vihille, miehen ehdotuksesta. Pidimme sitten muille juhlat myöhemmin rahatilanteen parannuttua...

Tultuani uskoon, elimme avoliitossa ja sanoin miehelleni, että meidän on muutettava erilleen niin kauaks aikaa että menemme naimisiin, (hääpäivä oli jo sovittu 2v päähän, olimme siis kihloissa), sanoin myös että ymmärrän jos hän haluaa lopettaa suhteen, mutta menimme sitten salaa vihille, miehen ehdotuksesta. Pidimme sitten muille juhlat myöhemmin rahatilanteen parannuttua...

Ole hyvä ja pakota tiede hyväksymään Jumalan olemassaolo. Voit tehdä sen esimerkiksi tällä sivulla: http://www.400monkeys.com/God/

Sori, en usko että pakottamalla näissä asioissa pääsee kovinkaan pitkälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lanski:
Ai vasta nytkä tuntuu että elät "synnissä"? Kun lapset on tehty ja yhdessä vaikka kuinka kauan elätty. En tiedä, olenko "oikeassa uskossa" ja mikä se oikea usko on, mutta minun Jumala on rakastava ja anteeksi antava. En usko, että se monta tuhatta vuotta vanha kirja on ainoa oikea tapa lähestyä Jumalaa...

Tyypillistä liberaalia hömppää jossa Jumalasta on tehty pelkästään vanha ja rakastava höpsö ukkeli joka rakastaa ja rakastaa ja rakastaa... ja on unohdettu tyystin että Jumala myös tuomitsee synnin ja näinollen myös syntisen ellei Jeesuksen nimessä ja veressä ole syntejä anteeksi pyydetty ja saatu.

Mikäs uskova sinä olet (eli mihin uskot) kun Raamatun arvovallan Jumalan Sanana täysin tohdit romuttaa?

Itse uskon Jeesukseen.

Jeesukseen minäkin. Siksi en uskokkaan raamattuun, se ei ole Jumalan sanaa enää sen jälkeen kun kirkko Jumalan sanan ja Jeesuksen opetukset muuttivat omiin tarkoituksiinsa sopiviksi.
Vai miksi sinä pidät sitä yhä Jumalan sanana, kun kerran tiedät, että kirkko hylkäsi Jeesuksen opetukset ja poltti roviolla hänen seuraajansa? Vai olivatko Jeesuksen seuraajat vääräuskoisia ja kirkon valtoja tukeva uskonto oikea?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
He eivät ole halunneet uskoa sitä vähää että olisivat vilpittömästi rukoilleet ja pyytäneet Jumalaa ilmaisemaan itsensä ja tahtonsa tällr rukoilijalle.

Oletko haastatellut kaikkia näitä lähes kuutta miljardia?

No heko heko...

Kyllähän näiden useimpien uskontunnustukset on nähtävillä. Yli miljardi muslimia, maailman hindut ja buddhalaiset ja muut... finanssikeskusten meklarit ym. joiden jumala on raha... tarviiko sitä henkilökohtaisesti kysyä että mitä Jeesus merkitsee vai oletko SINÄ kysynyt heiltä jokaiselta yksitellen että tiedät minun olevan väärässä?

Itse uskon Jeesukseen.

Jeesukseen minäkin. Siksi en uskokkaan raamattuun, se ei ole Jumalan sanaa enää sen jälkeen kun kirkko Jumalan sanan ja Jeesuksen opetukset muuttivat omiin tarkoituksiinsa sopiviksi.
Vai miksi sinä pidät sitä yhä Jumalan sanana, kun kerran tiedät, että kirkko hylkäsi Jeesuksen opetukset ja poltti roviolla hänen seuraajansa? Vai olivatko Jeesuksen seuraajat vääräuskoisia ja kirkon valtoja tukeva uskonto oikea?

Suosittelen sinulle David Pawsonin raamatunopetusta, Raamattu on se Jumalan Sana joka meillä on ja kuten Jumala Sanassaan sanoo, se (Sana) ei muutu.

Eli voimme luottaa siihen että Jumala on pitänyt huolen että kun Raamattua luetaan rukouksen hengessä niin Pyhä Henki opastaa ja näyttää totuuden tavalla johon ei Raamatun tekstien mahdolliset vääristelijät (mikäli sellaista on tapahtunut) pysty vaikuttamaan ja eksyttämään.

Jos Jumala pystyi luomaan maailmankaikkeuden niin tokihan hän pystyy Sanansa pitämään siinä kunnossa ettei sitä kukaan pysty vesittämään vaikka yrittäisikin. Raamattu nimittäin EI ole vain pelkkä kirja vaan se on Kirja!

http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=F610B32B0F904E7142B49AB64338DBE1

Miten voit saada tieteellisiä todisteita, kun tiede voi tutkia vain aineellista maailmaa?
Tieteen alue on varsin rajoittunut ja pieni, joten pieneksi jää maailmasikin jos et tuon ulkopuolelle käy

Sen maailman ulkopuolella ei ole mitään sääntöjä eikä kiinnekohtia. Kuka tahansa voi väittää mitä tahansa - ja on väittänytkin. Näissä jumalajutuissa olisi oikeasti järkeä, jos kaikki väittäisivät samaa, jos kaikki olisivat saaneet yhden ja saman ilmoituksen. Sen sijaan maailmassa on tällä hetkellä noin kuusi miljardia ainoaa oikeaa uskontoa.

Yhteistyössä