voisiko joku ihana tehdä minulle ostoslistan ja pienen ruokalistan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementtine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klementtine

Vieras
olen tämmöinen nuori rutjake äiti. rahan käyttö on minulle ollut aina hyvin helppoa,...hyvin saan sen loppumaan melkein heti kun sitä tulee.
yritän itseäni ottaa niskasta kiinni ja jotenkin en vain osaa järkeistää asiaa. ja tämän kaiken myönnän ihan itse :D
nyt siis lapset tulossa minulle taas viikoksi 12 jälkeen ja tarkoitus olisi yrittää tosissaan järkeillä tämänkin viikon,jopa ruoka ostoksissa.
voisiko joku hieman vanhempi ja viisaampi auttaa minua?

kiitoksia jo etukäteen <3

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta!:
jo on laiskuus ja tyhmyys huipussaan! kaikenlaiset idiootit ne hankkiutuukin paksuksi. voi luoja!

vaikka mielipiteesi olisikin tämä, niin tarviiko se "ääneen sanoa", et sitten voi pitää sisälläs vaan haluat loukata toista ja pilkata?
todella lapsellista ja surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta!:
jo on laiskuus ja tyhmyys huipussaan! kaikenlaiset idiootit ne hankkiutuukin paksuksi. voi luoja!

ihanaa että joku voi sanoa idiootiksi tuntematta toista. annat varmasti elämässäsi hyvää esimerkkiä lapsillesi :)

Pienellä budjetilla saat maukasta ja ravitsevaa ruokaa lapsille.
Mitenkä vanhoja he ovat?
Mutta lähdetään siitä että osaat tehdä ruokaa, etkä käytä eineksiä. Sillä einekset nostavat kauppakassin hintaa huomattavasti.
Eli jauhelihamakaronilaatikko. 400 g makaronia ja 400 g jauhelihaa. Sekaan 2 porkkanaa raastettuna ja puolikas kesäkurpitsa, 1 sipuli. Noilla saa hyvin jatkettua lihaa ja tulee makua hyvin.
Tästä laatikosta syö pari päivää. Ja tietty kun säilyttää kylmässä ei tartte peräkkäisinä päivinä tarjota.
Sitten kalakeitto seifileistä. Perunoita, porkkanaa, palsternakkaa, lanttua, purjoa ja tilliä. Ja tietty 400 g seitä. Tekee 3 litran kattilallisen niin riittää.
Ruisleipää ja levitettä ja kurkkua.
Kanankoipia ja riisiä ja riisin seasa jotain wokkivihanneksia.

Jotain vinkkiä tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Pienellä budjetilla saat maukasta ja ravitsevaa ruokaa lapsille.
Mitenkä vanhoja he ovat?
Mutta lähdetään siitä että osaat tehdä ruokaa, etkä käytä eineksiä. Sillä einekset nostavat kauppakassin hintaa huomattavasti.
Eli jauhelihamakaronilaatikko. 400 g makaronia ja 400 g jauhelihaa. Sekaan 2 porkkanaa raastettuna ja puolikas kesäkurpitsa, 1 sipuli. Noilla saa hyvin jatkettua lihaa ja tulee makua hyvin.
Tästä laatikosta syö pari päivää. Ja tietty kun säilyttää kylmässä ei tartte peräkkäisinä päivinä tarjota.
Sitten kalakeitto seifileistä. Perunoita, porkkanaa, palsternakkaa, lanttua, purjoa ja tilliä. Ja tietty 400 g seitä. Tekee 3 litran kattilallisen niin riittää.
Ruisleipää ja levitettä ja kurkkua.
Kanankoipia ja riisiä ja riisin seasa jotain wokkivihanneksia.

Jotain vinkkiä tässä.

lapset ovat 4 ja 5 vuotiaat. ruokaa osaan tehdä :)

Yhteistyössä