Ä
äiskää
Vieras
Olen 29v, reilun puolen vuoden kuluttua 30v kolmen lapsen yksinhuoltaja. Kysyin nuorimmaiseni viisivuotisneuvolassa sterilisaatiosta ja terkkari sanoi että tuskin saan, kun eronnut olen ja löydän vielä uuden miehen ja haluan vauvoja sitten... Ei ottanut kuuleviin korviinsa sitä että vauvani olen tehnyt. En siis todellakaan olisi jaksanut edes kolmatta mutta onneksi hyvin on mennyt, mutta enempää lapsia ei ikinä minulle tule. Seuraavat joihin keskityn ovat lapsenlapsia jos sellaisia siunaantuu.
Mutta, eikös laki sano että sterilisaation saa jos on yli 30v TAI kolme lasta?
Jokainen joka on varma ollut sterilisaatiopäätöksestään varmaan ymmärtää tämän minun varmuuden asiasta. Ettei vain yksinkertaisesti edes uudessa suhteessa tulisi jaksamaan yhtäkään vauva-aikaa. Ymmärtääkö lääkäri sen jos sellaiselle pääsee edes? Vai tarvitseeko todistella asianlaitaa vielä enemmän?
Muutenkaan en edes etsi mitään suhdetta vaan keskityn lapsiini toistaiseksi, ja näin on hyvä. En toki kiellä etteikö joku mies voi viedä jalat alta joskus mutta erosta on jo useampi vuosi enkä edes ajatuksen tasolla jaksa miettiä pysyvää parisuhdetta. Saatika sitten niitä vauvoja, ahdistaa jos edes hieman asialle suon ajatusta. En vain jaksaisi...
Mutta, eikös laki sano että sterilisaation saa jos on yli 30v TAI kolme lasta?
Jokainen joka on varma ollut sterilisaatiopäätöksestään varmaan ymmärtää tämän minun varmuuden asiasta. Ettei vain yksinkertaisesti edes uudessa suhteessa tulisi jaksamaan yhtäkään vauva-aikaa. Ymmärtääkö lääkäri sen jos sellaiselle pääsee edes? Vai tarvitseeko todistella asianlaitaa vielä enemmän?
Muutenkaan en edes etsi mitään suhdetta vaan keskityn lapsiini toistaiseksi, ja näin on hyvä. En toki kiellä etteikö joku mies voi viedä jalat alta joskus mutta erosta on jo useampi vuosi enkä edes ajatuksen tasolla jaksa miettiä pysyvää parisuhdetta. Saatika sitten niitä vauvoja, ahdistaa jos edes hieman asialle suon ajatusta. En vain jaksaisi...